Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralaiset!

Vierailija
13.10.2009 |

Paljonko maksat vuokraa?

Neliöt?

Paikkakunta?

Kerrostalo/rivari/okt?

KIIIIIITOS!

Meillä:

Helsinki

82 m2

1100 e/kk

2 tasoinen rivarikolmio.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrasta lyhentäisi jo lainaa, mutta onhan omassa muitakin kuluja, mm vastike n. parisataa euroa sekä remontti jm kulut. Kyllä vuokralla asuminen tulee halvemmaksi. Ja sitäpaitsi, riippuu toki ihmisestä, mutta minulle ei ole mitenkään tärkeää omistaa ne neljää seinää.

Muualla maailmassa ei missään onneksi kukaan ole näin hysteerinen omistusasuntojen kanssa.

Vierailija
2/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä 500-700e/kk maksa mitään lainaa.

Niin maksettiin 450€ + vesi ja sähköt, rivarikolmio 74neliötä Loimaan seudulla. Nyt maksetaan lainaa 430€ ja ollaan onnellisia 120neliön omakotitalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

695€/kk + vesi 15€/hlö + sähkö

65,5m2 -kolmio

rivitalo

Vierailija
4/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota...joo, kertokaa mulle nyt miten vuokralla asuminen EI kannata?

Mitä siitä jää käteen lapsillesi? Sinä voit asua vuokralla lopun elämääsi samalla summalla kuin minä lyhennän lainaani, mutta erona on se, että sun lapsesi eivät peri sulta mitään. Kun taas mun lapseni perivät talon.

kyllä sitä rahaa voi sijoittaa muutenkin kuin asuntoon. Meilläkin sijoitettuna yli 500 000e.

Vierailija
5/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kt 48 neliötä, vuokra 570

uusi kämppä sibeloustalon vieressä

asun kaksin lapsen kanssa

lainaa en saa, koska ei ole vakityötä

Vierailija
6/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti 51m keskustakaksio

vuokra + vesi yht. 665e

Vierailija
7/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vuokraa" maksetaan pankille ;)

450€/kk

145neliöö

maaseudulla satakunnassa

omakotitalo

Vierailija
8/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei maksais? Korot noin 100€ ja loput lainan lyhennykseen.

Vierailija
9/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat vuokraa? Neliöt? Paikkakunta? Kerrostalo/rivari/okt? KIIIIIITOS! Meillä: Helsinki 82 m2 1100 e/kk 2 tasoinen rivarikolmio.

Meillä omakotitalo Tampereen lähikunnassa (15 min ajomatka Tampereen keskustaan). Asumiskulut 1000 euroa. OMA 5 huonetta + keittiö + uima-allas...

Kyllä on törkeät hinnat Helsingissä, ei voi muuta sanoa!

Vierailija
10/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mä saisin lainaa jonkun vajaa 100t ja sillä ei paljon kaksiota isompaa etelä-suomesta osteta,joten siksi asun vuokralla.

aika paljon mistä päin etelä-Suomea. Esim Kotkasta saa helpostikin isomman kuin kaksion mutta esimerkiksi Helsingistä niin ei varmaankaan saisi (mulla ei ole paljoa tietoa Helsingin asuntojen hinnoista muuta kuin että kuulemma kallista on)

Vierailija
11/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä 500-700e/kk maksa mitään lainaa.

Niin maksettiin 450€ + vesi ja sähköt, rivarikolmio 74neliötä Loimaan seudulla. Nyt maksetaan lainaa 430€ ja ollaan onnellisia 120neliön omakotitalossa.

JOs voitte noin vähän maksaa kuussa lainaa? Onhan tuossa kumminkin korot mukana?

Vuokralla asuminen on muuten aika helppoa, jos jotain hajoaa sitä ei tarvitse itse korjata saatika maksaa.

Vierailija
12/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin asuntolainaa 45000€ (~80m2)

Maksetaan ~100€+400€/kk eli noin 10vuotta.

Kun aina sanotaan että jos jotain hajoaa niin ei tarvitse vuokralla ollessa itse korjata eikä maksaa, siitä tuli mieleen, että sellaisia hajoavia on jääkaappi ja liesi, eivätkä ne kovin paljoa maksa eikä ne kovin hajoavia normaalisti ole.

Esimerkiksi astianpesukone ja pyykkikone ovat myös hajoavia, mutta sellaiset piti itse hankkia myös vuokralla ollessaan -> itse maksettavia.

Muistaakseni jos wc:stä tulee vesivahinko joka ei johdu käyttäjästä niin sekin menisi taloyhtiön vakuutuksesta?

Meillä on wc-pytty irronnut lattiasta ja vuotanut jostakin täyttöliittimestä ja silloin soitin vain huoltomiehen paikalle, ei tarvinnut itse korjata.

Samoiten tuuletusikkunan kahva hajosi, huoltomies paikalle.

Kuten kaikki remontit omistusasunnossa, tulee ne maksettavaksi asujalle myös vuokralla ollessa, sisältyen vuokraan, tarkoittaen tietenkin esimerkiksi julkisivun korjauksia jne.

Ei tässä omistusasunnossa asuessa mitään vaivaa ole, eikä asuminenkaan kovin kallista ole.

~700€/kk.

Vierailija
13/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra 530e (sis. vesi ja netti) + autopaikka 6e/kk

pienkerrostalo 2h+k 54m2

Vierailija
14/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen luulet maksavan tuon huoltomiehen palkan ja ne osat?

Entä luuletko, että esim. taloyhtiössä oleva putkiremontti saadaan siirrettyä vuokraan? Jos talo a on putkiremontoitu ja talo b ei ei ole putkiremontoitu, niin uskotko, että a:sta saa 400 euroa enemmän kuussa vuokraa?

Paljonko teillä oli omaa rahaa, jos otitte 45000 lainaa? Missä se raha olisi voinut olla, jos olisitte asuneet vuokralla? Paljonko sitä vuokraa olisi sillä saanut maksettua?

Tietysti näillä koroilla saa minkä tahansa omistusasumisen näyttämään halvalta, jos unohtaa keskivertoiset remontointikustannukset ja keskivertoiset korkokustannukset. On aivan eri asia, että tekeekö laskelmat tänään tai vaikka vuosi sitten. Jälkimmäisempi luultavasti kuitenkin paljon realistisempi pitkässä juoksussa.

Vierailija
15/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen luulet maksavan tuon huoltomiehen palkan ja ne osat?

Entä luuletko, että esim. taloyhtiössä oleva putkiremontti saadaan siirrettyä vuokraan? Jos talo a on putkiremontoitu ja talo b ei ei ole putkiremontoitu, niin uskotko, että a:sta saa 400 euroa enemmän kuussa vuokraa?

Paljonko teillä oli omaa rahaa, jos otitte 45000 lainaa? Missä se raha olisi voinut olla, jos olisitte asuneet vuokralla? Paljonko sitä vuokraa olisi sillä saanut maksettua?

Tietysti näillä koroilla saa minkä tahansa omistusasumisen näyttämään halvalta, jos unohtaa keskivertoiset remontointikustannukset ja keskivertoiset korkokustannukset. On aivan eri asia, että tekeekö laskelmat tänään tai vaikka vuosi sitten. Jälkimmäisempi luultavasti kuitenkin paljon realistisempi pitkässä juoksussa.

Kyllä tiedän mistä huoltomiehenkin palkka maksetaan, mutta ei niitä kämppiä vuokralle tappiolla laiteta.

Ei ollut yhtään omaa rahaa, kämppä maksettiin sillä rahalla, minkä verran lainaa otettiin.

Yhtiö oli ostanut kerrostalon ja teetti siihen kaiken näköistä remonttia ja myivät asunnot sen jälkeen.

Yritin vain saada esille myös sitä, että siinä vuokrassa on mahdollisten remonttien kulut ynnä muut huoltofirmojen maksut jne jo valmiiksi eikä niitä tarvitse erikseen maksella muttei ne vuokra-asunnossakaan ilmaisia ole.

Vierailija
16/98 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa mielellään unohdetaan, että asumismuotoja on erilaisia, ja asumiskustannukset riippuu paljon siitä millä paikkakunnalla asuu ja minkätasoisessa asunnossa. Ei voi sanoa, että omistusasuminen ois aina järkevämpää, eikä toisinpäin. Ihmisten palkoissakin on niin paljon eroja, että jotkut joutuu ottamaan lainaa paljon enemmän kuin toiset.

Meillä menis omistusasunnossa (omakotitalo) kuussa monta sataa euroa enemmän asumiseen, kun laskettais lainanlyhennyksen lisäksi jätemaksut, talvella aurausmaksut, verot, nousevat sähkömaksut, isommat vakuutukset + molemmille autot (koska vuokran suuruisella lainanlyhennyksellä meillä ois varaa vaan peräkylä peltotonttiin.)

Vierailija
17/98 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: huomenna Kyprokselle perheeni kanssa

Vierailija
18/98 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat vuokraa?

Neliöt?

Paikkakunta?

Kerrostalo/rivari/okt?

947e

77m2

Lahti

Rivari 1-taso

Ja kyllä tolla varmaan maksais omaakin ja vähän isommastakin, mutta kun ei saada lainaa

Vierailija
19/98 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tolla varmaan maksais omaakin ja vähän isommastakin, mutta kun ei saada lainaa

Vierailija
20/98 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei olisi ikinä varaa asua vuokralla!!

Ensiasunnon ostin 13v. sitten ollessani 18v.

Maksan n.100neliöstä lainanlyhennystä n.400:-/kk.

Ja Tampere, suht keskusta-alue.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä