Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyslomalle jäädessä oma puskurirahasto 3000 e.

Vierailija
13.10.2009 |

Onko riittävä, kun ajatuksena on jäädä vielä toiseksi vuodeksi kotihoidontuelle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä millaiset menot, jotta osaisi sanoa tuohon yhtään mitään.

Vierailija
2/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko itse omat menosi vai miksi kyseessä on OMA puskurirahasto? Meillä on hoitovapaata varten kerätty perheelle vararahastoa jos jotain yllättävää sattuu. Äitiys- ja vanhempainrahoilla elämisessä ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta hoitovapaa tekee kyllä melkoisen loven tuloihin. Sitten on kyllä aina tiukennettu sitä menopuoltakin, eikä niihin vararahoihin ole monestikkaan tarvinnut koskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni jää äitiyspäivärahakautena enemmän rahaa käteen kuin töissä käydessä. Aika poikkeuksellista varmaankin, että näin päin mutta niin se vaan menee. Vasta kotihoidontukiaika olisi sitten taloudellisesti tiukempaa.

sekä millaiset menot, jotta osaisi sanoa tuohon yhtään mitään.

Vierailija
4/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvä äp-raha, joten voitiin äitiysloman aikana elää kuten työssäollessakin taloudelliselta kannalta. Silti ne lapsen menot ensimmäisennä vuonna ovat niin hurjat (jos ei siis elä kuten tyypillinen av-mamma, että ostaa & myy lastentarvikkeita plusmiinusnollatuloksella tai PLUStuloksella :), että se yllättää. Jos pystyt säästämään lisää, tee niin.

Vierailija
5/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko lapsen isäkin jotenkin varautunut tilanteeseen?

Vierailija
6/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1900 e/kk brutto, ja olin 8 kk hoitovapaalla, ja säästöjä ennen ä-lomalle jäämistä muistaakseni n. 6000 euroa. Kaikki meni ja myin vähän osakkeitakin, n. tonnilla, loppuhoitovapaasta sekä jätin pari erää asuntolainaa lyhentämättä, etten menisi miinukselle. Eli aika pienet menot ja iso äp-raha saa sinulla, ap, olla, että kolme tonnia riittäisi mihinkään.

Vierailija
7/7 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei, ja mies on mukana kuvioissa omine tuloineen, minusta ei tilanne ole mikään paha.

Yksinhuoltajalle tuo on tietysti pienehkö summa, jos on yksin asuminen yms maksettava, ja kaikki yllättävät auton korjaukset ym.

n.1900 e/kk brutto, ja olin 8 kk hoitovapaalla, ja säästöjä ennen ä-lomalle jäämistä muistaakseni n. 6000 euroa. Kaikki meni ja myin vähän osakkeitakin, n. tonnilla, loppuhoitovapaasta sekä jätin pari erää asuntolainaa lyhentämättä, etten menisi miinukselle. Eli aika pienet menot ja iso äp-raha saa sinulla, ap, olla, että kolme tonnia riittäisi mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi