Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilöopistolla synnyttäneet! Mitä piditte paikasta?

Vierailija
12.10.2009 |

Siis saiko hyvää hoitoa ja apua, oliko kivat kätilöt, osaavat lääkärit?

Entä tyrkytettinkö kivunlievitystä, kuunneltiinko synnytystoiveita?

Saitko haluamasi ammeen, jumppapallon tai synnytysjakkaran?

Oliko perheelläsi oma pesimisrauha vai häirittiinkö jatkuvasti?

Mielipiteitänne kyselen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisin vielä raskaaksi, valitsisin tällä kertaa toisen sairaalan.

Vierailija
22/26 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka jouduin moniin toimenpiteisiin ja käynnistykseenjoka kesti useita päiviä ja synnyttelin kipeästi n. 20h ja lopulta kiireellisen sektion kautta osastolle, niin koko hmmasta jäi tosi hyvä fiilis. Ei siis synnytyksestä, vaan henkilökunnasta. Seuraavaksi menen kyllä taas kättärille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpesässä. "Tavispuolenkin" perhehuoneessa sai olla ihanan rauhassa, mutta Haikaranpesä oli oikea unelma!

Naikkarilla olen paria kaveria käynyt katsomassa ja ympäristöltään ja tunnelmaltaan paljon kalseampi, eivätkä kaveritkaan ole olleet kovin tyytyväisiä saamaansa ohjaukseen mm. imetyshankaluuksissa ym.

Vierailija
24/26 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli todella positiivinen synnytys ja osastolla olo kokemus.

Synnyksessä tulikin ongelmia mutta siitähuolimatta todella hyvin hoitui myös haikaranpesässä. Toiveeni otettiin huomioon siltäosin mitä mahdollista ja kun vauva oli syntynyt saimme olla salissa (synnytyshuoneessa) kaikessa rauhasa. Vauvan ihokontakti ja ensi imetys kesti noin 2 tuntia ja sitten vasta punnitukset ja pesut. Ihanan rauhallinen ja seesteinen tunnelma.

Meiltä myös kysyttiin tarvitsemmeko opastusta ja neuvoja vai haluammeko olla omatoimiosastolla rauhassa.

Valitsimme jälkimmäisen ja saimme todella olla ihan omissa oloissa. Apua sai kun nappia painoi mutta muuten ei turhia häiriköity.

Huonekin oli enemmän hotellihuone parisänkyineen ja omine kylppäreineen kuin sairaala. Ja siis perhehuone oli jossa mieskin mukana kokoajan.

Jos apua olisi tarvinnut, sitä olisi kyllä saanut.

Kotiin lähtöpäivänä kätilö kävi jututtamassa pidempään ja tarkasti vielä imuotteen ja totesi imetyksen lähteneen hyvin alkuun.

Erittäin lapsi ja äiti myönteinen paikka ja henkilökunta oli ainav fantastista.

Meillä synnytys kesti 21 tuntia. Eka kätilö ehti olla muutaman tunnin mutta sen jälkeen oli kaksi kätilöä täydet vuorot ja se viimeisempi jäi vielä ylitöihin että sai meidät huoneeseen asti saatettua eikä vaihtunut enää kätilö siinä lopussa.

Lisäksi olen vielä kätilölle kiitollinen hänen osaamisestaan ja ammattitaidostaan. Sovimme että tekee epiotomian VAIN jos ihan pakko ja hyvin meni ilmankin. Neuvoi hillitsemään ponnistusta ja tuki välilihaa kun pää tuli ulos. Selvisin ihan pienellä pintarepeämällä vaikka lapsella päänympärys 37cm ja kokoakin reilut 4kg.

En voisi olla tyytyväisempi.

Esikoinen syntyi naikkarilla ja vaikka paikassa varmasti osaamista onkin niin ilmapiiri paljon kireämpi ja kiireisempi. Osastolla hoitajat nuivia ja lisäksi jouduin jakamaan huoneen 3:n muun äidin kanssa. Kauhea rumba kokoajan ja yötämyöten valot räpsyivät päälle ja pois ym. todella rauhatonta.

Vierailija
25/26 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin toivon että olisin saanut epiduraalin aiemmin. Mulla synnytys kesti melkein 16 h, epiduraalin sain 2 h ennen kuin lapsi syntyi. Sitä ennen olin käytännösäs ilman kivunlievitystä, ammeeseen en päässyt, ilokaasu sai oksentamaan ja aqua-rakkulat ei toimineet, saati sitten mikään lämmitetty kaurapussi tms. En muista synnytyksestä ennen epiduraalin saamista kuin väläyksiä, kipu oli niin voimakas etten edes ollut kunnolla tajuissani.

Vierailija
26/26 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kuin oppikirjasta, kaikki meni hyvin ja kätilö oli ihana. Toinen käynnistetty oli karmiva kokemus. Kiljuin yksin käytävällä, että vauva syntyy nyt ja voisiko joku tulla auttamaan. Paikalle vihdoin saatu kätilö oli uskomattoman tyly ja ihmetteli mun kipuherkkyyttä "joko sinä nyt haluat saliin". Vauva syntyi viisi minuuttia myöhemmin juuri ja juuri synnytyssalin puolella. Kolmannen naperon olen menossa synnyttämään NKL:lle. Jos siellä ei joutuisi luomuna synnyttämään yksin käytävän puolella...