Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ontelosyylät

12.10.2009 |

Miten olette toimineet jos lapsella on ontelosyyliä eli molluskoja? Itse luin netistä (Duodecimin sivuilta) että ne ovat yleisiä, eikä niitä käytännössä voi ehkäistä tulemasta eikä tarvi esim välttää uimahallissa käymästä.

Nyt kuitenkin jouduin riitoihin kaverini kanssa kun hänestä oli edesvastuutonta että tulin syyliä potevan lapsen kanssa heille saunakylään. Itse ei tullut mieleenikään että pitäisi siten elämää rajoittaa. Kaverini (ex-?) tytär ei ollut moneen vuoteen saanut käydä uimahallissa kun hänellä oli syyliä. Minusta aika julmaa.

Mitä mieltä te olette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olisi ollut kohteliasta kysyä etukäteen ystävänne mielipidettä ennen saunaan menoa. Molluskat siis tarttuvat varsinkin pienillä lapsilla helposti ja ovat joskus aika pitkäkestoinen vaiva. Ymmärrän ihan hyvin, jos joku ei halua vapaaeehtoisesti saada tartuntaa. Meidän lapsilla molluskat kesti tosi kauan, varmaan pari vuotta, oikeastaan ne lähtivät pois vatsa kun kävimme lääkärillä poistattamassa niistä osan. Eli lääkäri paikallispuudutuksessa poisti muutamia molluskoja ja tämä kuulema aktivoi elimistön poistamaan loputkin. OSterivinokasjauheesta ei meillä ollut mitään hyötyä. Me kävimme uimahallissa mutta vähemmän kuin tavallisesti ja emme silloin jos molluskat olivat auki tai verellä.

Vierailija
2/4 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei minulla on 3 lasta ja keskimmäisselläni on ontelosyyliä mahassa meillä käy usein kavereita eikä ole tarttunut niihin eikä kahteen muuhun sisareen eikä neuvolassa sanottu mitään ettei saisi olla kosketuksissa muihin lapsiin ontelosyylät ovat niin yleisiä että jos ystäväsi pelkää lapsesi tartuttavan ne omaansa eihän hän voisi ottaa lastaan mihinkään mukaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas joillain vanhemmilla meininkiä.. Kuten joku laittokin, niin ontelosyylät eivät periaatteessa tartu, jos syylät eivät eritä mitään. Molluskoihinhan ei ole mitään hoitoa, kuin että pitää niitä pari vuotta kestää.. Jos on oikein isoja molluskoita / sellasessa paikassa, että hiertää, niin polilla lääkärit poistattavat niitä. Voivat mahdollisesti myös antaa ohjeet, miten kotona poistaa. Ontelosyylien takia ei ole lapsen ERISTÄMISTARVETTA! Eihän sitä voi kahta vuotta päivähoidosta tai koulusta poissa pitää.. ;)

Vierailija
4/4 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin lapselleni reilu vuosi sitten osterivinokasjauhetta n. kuukauden kuurina. Laitoin jauhetta aamulla ja illalla pari kapselia viilin tai jugurtin sekaan ja hyvin lapsi söi sen. Jauhetta saa luontaistuotekaupasta ja apteekistakin. Meillä tehosi hyvin ja syylät lähti, eikä ole jälkeenpäinkään ollut.