Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö kaikkien muidenkin aviomiehet 9-19 työpäivää?

Vierailija
12.10.2009 |

Väsyttää ja rasittaa kun miehestä ei ole arkisin mitään apua lasten kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä auta kakarootten kans

Vierailija
22/40 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekkakuski,jonka päivät alkaa millon sattuu ja loppuu miten sattuu,mitään ei voi suunnitella isännän varaan(neuvoloita,hammaslääkäreitä).Vapaa-ajat harrastaa ja makaa sohvalla(= Lapsia on vasta kolme ja lisää haluan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivää viikossa on sama tahti, mutta viikonloppuisin pitää vähän pidemmän ruokatunnin kotona, saattaa viipyä jopa 1½ - 2 tuntia.

Mutta tää vuosi on vähän kiireinen. Toivottavasti tää tahti ei jää päälle, sillä nyt mulla ei aika ja energia riitä mihinkään ylimääräiseen, kun koti ja lapset on sataprosenttisesti mun niskassa.

Vierailija
24/40 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti lähtee kotoa noin klo 8 ja kotiutuu siinä 19 jälkeen. Nyt on ollut vähän rankempaa ja päivät venyy puolille öinkin. Kun omakin työ olisi tuollaista, niin ei voi vielä töihin palata.

Vierailija
25/40 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäjä

Vierailija
26/40 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koskaan ei tiedä millon lähtee ja millon tulee...on yleensä viikon (jopa monta) poissa ja kun kotiutuu, huoltaa työvehkeensä eli ajokkinsa kuntoon ennen seuraavaa reissua. Lapsia meillä 4...enkä ole koskaan odottanutkaan hänen osallistuvan millään tavalla huusholli-hommiin...ja ei, en makaa kotona joutavana vaan teen töitä tässä samalla, kotitöiden lisäksi (lapset 16, 11, 1v 3kk ja 2 vk) ja vielä jää aikaa tähänkin turhanpäiväisyyteen (=netissä notkumiseen) ja "omaan aikaan" lukemisen parissa. Että ei ees kiristä hermoja, jaksan kyllä olla iloisena ja aurinkoisena ottamassa kultia vastaan sitten kun hän saapuu...

Vierailija
27/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo.8.00-20.00 ja matkoihin uppoaa tunti yhteen suuntaan. On 14 tuntia poissa. Sitten kun on yíllalla klo.21.00 kotona melkein heti nukkumaan että jaksaa aamulla lähteä sen pitkän päivän.

Yövuorot ovat 12 tuntiusia ja tulee aamulla kotiin nukkumaan, jaksaakseen taas illalla töihin yövuoroon.

Näissä pitkissätyöajoissa on kyllä se hyvä puoli kun tunnit täyttyvät nopeammin ja sitten on vapaata kahden-kolmen työvuoron jälkeen ainakin muutama päivä, joskus enemmänkin kiertäen vuoroon kavereiden kanssa.

Lapsissa ei työpäivinä pystynyt auttamaan ja vauva-aikana pari lasta miltei vierasti isää, kun "harvoin" näki. Itse sai järjestää kauppa-asiat, ulkoilut, välillä lääkärikäynnitkin, kun mies oli työssä päivän tai joutui nukkumaan edellistä yötä tai seuraavaa yötä.

Vierailija
28/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies menee seiskaan töihin ja kotiin tulee joskus kuuden jälkeen illalla, saattaa vaan syömässä käydä ja sit lähtee esim traktoria huoltamaan yms muita töitä, te viitsitte valittaa jostain hassusta 10 tuntisista päivistä!

Vierailija
29/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lähtee töihin 8:30 ja yrittää ehtiä kotiin klo 19:00 mennessä, että näkisi lapset ennen lasten nukkumaan menoa. Iltaisin saattaa olla vielä kotoakäsin puhelinpalavereita tms, sillä kansainvälisissä töissä aikaerojen takia palaverit on välillä meikäläisittäin huonoihin aikoihin.

Työmatkapäiviä vuodessa on yli 100. Aiemmin pahimmillaan ollut lähes 200, mutta nyt lasten synnyttyä on vähentänyt ja pyrkii pitämään matkapäivät kurissa tekemällä vain välttämättömät ja hoitamalla esim. puhelinpalavereilla ns. ei-välttämättömät. Samoin pyrkii olemaan viikonloput kotona ja saattaa käydä piipahtamassa kotona perheen luona vaikka vain päiväksi, eikä lennä suoraan seuraavaan maahan (vaikka olisi itselleen helpompaa). Tässä lamassa on se hyvä puoli, että firmojenkin puolelta kannustetaan rajoittamaan "turhaa" lentelyä.

Lomat pyhittää perheen kanssa oloon ja muutenkin asettaa perheen etusijalle vapaa-aikanaan.

Olemme palkanneet kotiapulaisen/lastenhoitajan auttamassaan päivittäin, joten arki pyörii ihan hyvin. Isän (eikä äidinkään) tarvitse tehdä kotitöitä tms, joten kaikki palkkatyöstä jäävä aika on oikeaa vapaa-aikaa.

Vierailija
30/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies on töissä vaan kolmena päivänä viikossa 7.30-16, lopun viikkoa osittaisella hoitovapaalla. Jess!

Vierailija
31/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikkien aviomiehet tekee tuollaista työpäivää.

Vierailija
32/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks, toihan on p*skimpia mahdollisia

Vierailija
33/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on töissä 7-19 (joskus 20 tai 21!)

Ja ihan joka päivä menee töihin oli sit arki tai viikonloppu. Joskus tosin tulee kotiin jo 18 ja silloinkin kysyn heti et mikäs nyt on...

Meillä on suurperheen verran lapsia ja minä olen kotiäiti, mutta mieheni ei voisi tehdä 'normipäivää' vaikka olisinkin töissä. Kas kun on maanviljelijä, jonka normipäivät ovat tuota 12 tuntia/vrk!

Uskomatonta tää naisenlogiikka: ensin tehdään lauma kakaroita, itse oleskellaan kotona ja ainoa kuka tienaa rahaa ei saa olla töissä normipäivää. Onnittelut!

Vierailija
34/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normali virkatyöaika 8.00 - 16 00. Työmatkoihin menee vartti suuntaansa. On töissä yksityisellä.

Joskus, kun on kiirettä, joutuu tekemään pitempää päivää tai töitä illalla kotona.

Vierailija
35/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kuussa on useamman päivän työmatkoja, myöhempään ei yleensä tarvitse työpaikalla olla, mutta tekee illalla vielä töitä tarvittaessa. Kuten sanottu, jonkun pitää elättää perhe (ja sossun elätit)

Vierailija
36/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin kotona lasten kanssa, mies teki säännöllisesti töitä 8.30-19 (tai myöhempään), eli ei käytännössä nähnyt lapsia lainkaan arkipäivinä. Minua tämä harmitti aika lailla, kun en sitten itsekään koskaan päässyt esim. lääkäriin tai kampaajalle (no siellä taisin käydä joku lauantai klo 8) yksin. Meillä myös varsinkin pienempi vierasti isää jossakin vaiheessa.

Mutta tilanne muuttui, kun mä menin töihin myös. Vuorottelemme lasten haussa päiväkodista, joten 1-2 päivänä viikosta miehen on pakko lähteä töistä jo 15.30! On tehnyt tosi hyvää meidän koko perheelle, kun joka viikko on yksi arki-ilta, jolloin olemme kaikki kotona. Isällä ja lapsillakin menee paljon paremmin.

Mieheni on muuten valtion virkamies, asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
37/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme molemmat 8-16 päivää.

Vierailija
38/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä lama näkyy yrittäjämieheni alalla asiakasmäärän kasvuna. Hän ei ehdi enää juurikaan kotiin ennen klo 21 illalla, ja esim. viime viikonloppuna teki töitä sekä lauantaina että sunnuntaina, ja vielä jäi laskutus kokonaan tekemättä. Toisaalta hän pystyy ottamaan päivällä vapaata, jos on tarvetta. Meillä ei enää ole pieniä lapsia - kun oli, hän lopetti klo 18.

Vierailija
39/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tekee 8-22 ja arvaa vaan vituttaako? myös viikonloput on töissä.

Vierailija
40/40 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-18/19 päiviä. On tosi rasittavaa ja just kun lapsetkin paljon kotona kesällä. Eli pyörivät jaloissani sitten päivät pitkät:).

ONNEKSI tätä ei siis jatku vuoden ympäri. Mies ei itsekään sitä jaksaisi on sanonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän