Tekeekö kaikkien muidenkin aviomiehet 9-19 työpäivää?
Väsyttää ja rasittaa kun miehestä ei ole arkisin mitään apua lasten kanssa.
Kommentit (40)
teen 6-18.
Ja välillä viikonloppujakin...
Jonkunhan se on perhekin elätettävä?
Pinnaa kiristää kun yksin saa kaiken pyörittää ja hoitaa, toisen varaan ei voi juurikaan laskea. Rahaa toki tulee, mutta välillä mietin onko kaikki sen arvoista (lue ei).
kyllä tekee ja välillä viikonloput myös, silloin kyllä n.6h päiviä korkeintaan.
mutta mun tekee. Tai ei ihan noin pitkä työaika, mutta koska työmatka on tunnin, niin kotiutuu 19 maissa.
Tänään lähti jo ennen kuutta ja vielä ei ole tullut kotiin... Mutta tällä hetkellä ei viitsi valittaa, kun monissa perheissä ei isännällä ole työtä ollenkaan. Ja yhdessä tienestit tuhlaamme.
yleensä semmosia 12-13 tuntisia työpäiviä, joskus öitä kestäviä työmatkoja. Työaika sinänsä vaihtelee, mutta tunnit tossa 12-13 paikkeilla. Yrittäjä =))
Joskus tulee aikaisemminkin. Osallistuu arkeen paljon, koska aikaakin on paljon - ts. vietämme arkea yhdessä, minä kun olen kotirouva (lapset eskarissa/alakoulussa).
On ihan ok-palkkaisessa aivotyössä. Inhoaa työtään, mutta muutakaan ei tällä hetkellä voi.
Ja pakko painaa, kun on dead linet. Tällaista tämä nykyelämä on - jossain muualla kuin valtion viroissa tai tehtaissa...
Olen hoitanut kymmenkuisen vauva käytännössä yksin. Jos vauva olisi ollut kovin työläs, olisin jo ollut ukon kurkussa kiinni.
ja tekevät myös vuoroja:
lähtee n.o4, tulee kotiin 14-18,
" 11, " 21-01,
viikonloput vapaata ja joka toinen vko lisäksi arkivapaa.
Välillä saan olla paljon yksin lasten kanssa, mutta onneksi soitellaan monta kertaa päivän mittaan, niin saa lapset ainakin kerran päivään jutella iskän kaa.
eli työpäivä on aina vähintään sen 10tuntia, yleensä venyy liki 14:ään tuntiin.
tekee yleensä töitä 10-19 välisen ajan, välillä menee aikaisemmin tai tulee myöhemmin, ja usein tekee myös 1-4 tuntia töitä kotona illalla/yöllä.
eipä tuo haittaa kun yhteistäkin aikaa riittää silti, ja voin tehdä omia juttujani sillä aikaa kun mies tekee töitä ihan rauhassa
ei meillä mies jaksa töihin lähteä. tykkää makailla sohvalla ja lukee hesaria
Meillä 24 h töissä ja 3 vuorokautta kotona - hoitaa siis suurimman osan kotihommista mm. ruuanlaiton, pyykinpesun jne. Lisäksi on tietysti lasten seurana ja huolehtii heistä.
tai kute eilen 01. 6 päivää viikossa.
Mutta ihana kuulla, että muillakin on pitkää päivää tekeviä. Itse olen vuorotyössä, joten on vähän sommittelemista lasten hoitoaikojen kanssa.
Uskomatonta tää naisenlogiikka: ensin tehdään lauma kakaroita, itse oleskellaan kotona ja ainoa kuka tienaa rahaa ei saa olla töissä normipäivää. Onnittelut!
on sitten kaheksan päivää vapaalla.
vaan yleensä 8-23 tai jopa pidempäänkin. Eikä tuota viikonloppuisinkaan pahemmin kotona näy. Syömäsä ja nukkumassa käy, siinäpä se pääpiirteittäin. Yrittäjä...
7-15 tekee mun mies. Sille on perhe tärkeämpi kuin työ.