Lto kysyy
Miksi päiväkodeissa kielletään systemaattisesti kertomasta vanhemmille, tai muille talon ulkopuolisille instansseille, että kuinka kaoottisessa ja karmaisevassa ympäristössä hommaa yritetään pyörittää?
Kuuluuko tämä johonkin "virkamies tai mihin muuhun lie"-lakiin? Olen todella monesti törmännyt tähän, että johtaja kieltää kertomasta vanhemmille talon sisäisestä tilanteesta.
Miten tämä palvelee avoimuutta yms.?
Onko tuo edes laillista tuo tuollainen salailu ja tosiasioiden suoranainen vääristely?
Kertokaa ja selittäkää, että miksi.
Kommentit (28)
Perustelevat toimia aika samalla tavalla, kuin nuo muutamat tänne kirjoitelleetkin.. Itse asiassa työpaikka on jo historiaa:) Nyt homma ok, mutta aikoinaan oli vaikeata. Lähdin juuri siksi, että talo oli paska, kuten sanoit. Ei siellä voinut edes toteuttaa mitään monipuolisesti..oli liian kummallista porukan mielestä...huoh.
Että provohan tämä oli..
Tämä on kuulkaa täyttä totta. Se, että lähdin kyseisestä paikasta ei tarkoita ettei sellaisa paikkoja olisi. Mitähän ihmeen päättelyä tuo on? Aika heikkoa induktivista:)))
Olen törmännyt samankaltaiseen politiikkaan muissakin paikoissa. Tuo tuli mieleeni, kun kysyttiin esimerkkejä.
Täällä toinen lastenhoitaja. Meitäkin kielletty puhumasta vanhemmille lapsiryhmien koosta tai sijaisten puutteesta!
Aivan kuin ellettäisiin jossain Koreassa:(. Hyvinvointivaltio my ass. Ja sosiaaliset oikeudet ja tasa-arvo..huoh
Täällä toinen lastenhoitaja. Meitäkin kielletty puhumasta vanhemmille lapsiryhmien koosta tai sijaisten puutteesta!
Mutta vanhemmille et kaikkea voi kertoa, ne ovat tavallaan yrityssalaisuuksia.
Päiväkoti on kunnallinen, verovaroin rahoitettava palvelu. Sen toiminta on julkista, ja kuntalaisilla on oikeus olla perillä sen toiminnasta.
Ja tämän takia mun on niin vaikeata ymmärtää näitä kieltoja. T. ap
Mutta vanhemmille et kaikkea voi kertoa, ne ovat tavallaan yrityssalaisuuksia.
Päiväkoti on kunnallinen, verovaroin rahoitettava palvelu. Sen toiminta on julkista, ja kuntalaisilla on oikeus olla perillä sen toiminnasta.
lh