Miten joku VOI elää ilman liikuntaa?
Siis niin ettei oikeastaan koskaan liiku itseään hikeen ja hengästy kunnolla tai rasita lihaksia? Minusta se olisi melkein sama kuin kuolema, tai sama kun käskettäisiin että älä hengitä tai syö. Miten joku voi jaksaa elämää ilman liikuntaa?
Kommentit (67)
Ja hämmästelin, miten vanhalta ja kuivakkaalta himoliikkuja näytti. Luulin häntä n. 60-vuotiaaksi, mutta hän olikin alle nelikymppinen. Sohvaperuna oli kaunis ja oikein elinvoimaisen näköinen, vaikka oli vanhempi kuin himoliikkuja.
Itse olen monesti yrittänyt ruveta liikkumaan säännöllisesti, mutta en ole koskaan siitä nauttinut, ja innostus lopahtaakin, kun liikunta vaan ei ole kivaa. Mä olen mieluummin sohvaperuna. Tykkään kyllä kävelemisestä ja raittiista ilmasta, mutta en mä viitsi rehkiä. Sitä paitsi kova liikkuminen on niin turhauttavaa, kun mulle ei tule edes hiki, vaikka miten painaisin menemään.
Ja hämmästelin, miten vanhalta ja kuivakkaalta himoliikkuja näytti. Luulin häntä n. 60-vuotiaaksi, mutta hän olikin alle nelikymppinen. Sohvaperuna oli kaunis ja oikein elinvoimaisen näköinen, vaikka oli vanhempi kuin himoliikkuja.
Itse olen monesti yrittänyt ruveta liikkumaan säännöllisesti, mutta en ole koskaan siitä nauttinut, ja innostus lopahtaakin, kun liikunta vaan ei ole kivaa. Mä olen mieluummin sohvaperuna. Tykkään kyllä kävelemisestä ja raittiista ilmasta, mutta en mä viitsi rehkiä. Sitä paitsi kova liikkuminen on niin turhauttavaa, kun mulle ei tule edes hiki, vaikka miten painaisin menemään.
Mä olen sillä tavalla omituinen. Mulla ei tule hiki saunassa eikä synnytyksissä eikä liikkuessa. Tulee vain paha olo, kun elimistö lämpenee ja iho alkaa punoittaa, mutta hiki ei tule. Mulla on huono termostaatti. En ole kyllä mitenkään ainutlaatuinen. On meitä muitakin.
minulla ei ainakaan ole koskaan pinna kireellä ja jumppaa harrastan about 5-6 kertaa viikossa.
Onhan tehty tutkimuksakin että liikunta lievittää stressiä ja kohentaa mielialaa, en tiedä ketä nämä kireet liikuntaa harrastajat ovat, enpä ole törmännyt.
Minä olen samanikäinen kuin sinä, ja sanoin että hyvä fyysinen kunto ja liikunnasta saatu henkinen hyvinvointi näkyy kyllä ulospäinkin.
http://tyyli.fi.msn.com/hyvaolo/article.aspx?cp-documentid=148933753
Jos luita ei kuormiteta riittävän paljon ja riittävän usein, luumassa alkaa pienentyä. Jos toistuvaa mekaanista kuormitusta ei ole, voi luukato edetä hyvinkin nopeasti. Luita voi vahvistaa tietyntyyppisellä liikunnalla.
Hyppimistä vaativat lajit, esimerkiksi naruhyppely ja koripallo, lisäävät luumassaa tehokkaasti etenkin, jos niitä harrastetaan murrosiän alussa ja keskivaiheilla. Liikunta ylläpitää luumassaa myös aikuisiässä. Vaihdevuosi-iän ohittaneille naisille on hyötyä luita sopivasti kuormittavasta liikunnasta sekä voimaharjoittelusta, sillä tällainen liikunta parantaa luuntiheyttä.
http://www.suojaaluustosi.fi/Default.aspx?Id=1042
Mä olen sillä tavalla omituinen. Mulla ei tule hiki saunassa eikä synnytyksissä eikä liikkuessa. Tulee vain paha olo, kun elimistö lämpenee ja iho alkaa punoittaa, mutta hiki ei tule. Mulla on huono termostaatti. En ole kyllä mitenkään
ainutlaatuinen. On meitä muitakin.
joskus jostain lukenut, että voisi viitata siihen.
Naiset, jotka eivät liiku tai joilla on ylimääräistä ovat aina "ihanan luonnollisia" tai "elinvoimaisia". Ja nainen, jolla erottuu selvästi lihakset ja joka on kapea malliltaan, on sairaan näköinen tai kuivakka. Heidi Klumkin oli valtaosan mielestä susiruma bitch, mutta annas olla kun poseerasi viimeisillään valtavan raskausmahansa kanssa niin olikin "säteilevä".
Sitten kun joku linkitti Eva Longorian kuvan kertoen haluavansa samanlaisen kropan, haukuttiin Eva läskimahaksi laudaksi, ja taisipa ilmoittautua useampikin mamma jolla on muka samanlainen kroppa paitsi litteämpi vatsa ja isommat tissit. Joopa joo.
Naiset, jotka eivät liiku tai joilla on ylimääräistä ovat aina "ihanan luonnollisia" tai "elinvoimaisia". Ja nainen, jolla erottuu selvästi lihakset ja joka on kapea malliltaan, on sairaan näköinen tai kuivakka. Heidi Klumkin oli valtaosan mielestä susiruma bitch, mutta annas olla kun poseerasi viimeisillään valtavan raskausmahansa kanssa niin olikin "säteilevä".
Sitten kun joku linkitti Eva Longorian kuvan kertoen haluavansa samanlaisen kropan, haukuttiin Eva läskimahaksi laudaksi, ja taisipa ilmoittautua useampikin mamma jolla on muka samanlainen kroppa paitsi litteämpi vatsa ja isommat tissit. Joopa joo.
asiaa!
asiaa!
ja sohvalla maaten ovat saaneet niin selvästi erottuvat lihakset :D On se jännä juttu ;D
Fakta on kuitenkin se, että tuo mallimaailman tikkulaiha kauneusihanne on EPÄTERVE.
Liikunta on toinen juttu sitten.
Fakta on kuitenkin se, että tuo mallimaailman tikkulaiha kauneusihanne on EPÄTERVE.
Liikunta on toinen juttu sitten.
mammat kilvan kehuvat kun ovat niiin upeassa kunnossa ja haukuvat sellaisten ulkonäön, jotka oikeasti liikkuvat. Harvemmin se liikunta ketään saa rupsahtamaan, vaan päinvastoin...
Itse olen aina rakastanut muotoja naisella.
Näin vanhoilla päivillä opettelen itse liikkumaan vaan ihan omaksi ilokseni.
Tosin on vielä siinä ja siinä että tuottaako se tarpeeksi iloa eli voittaako se sen sohvan vai ei.
täysin epärealistista. Perus Suomi-äidistä ei Eva Longorian näköistä tule edes nälkädieetillä :)
Siten että täällä nämä sohvalla löhöävät
Fakta on kuitenkin se, että tuo mallimaailman tikkulaiha kauneusihanne on EPÄTERVE. Liikunta on toinen juttu sitten.
mammat kilvan kehuvat kun ovat niiin upeassa kunnossa ja haukuvat sellaisten ulkonäön, jotka oikeasti liikkuvat. Harvemmin se liikunta ketään saa rupsahtamaan, vaan päinvastoin...
Itse olen aina rakastanut muotoja naisella.
Näin vanhoilla päivillä opettelen itse liikkumaan vaan ihan omaksi ilokseni.
Tosin on vielä siinä ja siinä että tuottaako se tarpeeksi iloa eli voittaako se sen sohvan vai ei.
nahan alla on lihasta eikä luut. Tietysti jos sinulle liikunta on yhtä kuin nälkädieetti, niin kuivahtamisen ymmärtää.
niin eikö evoluution kannalta juuri ihminen, jolla on erottuvat lihakset, ole luonnollinen? Ihminen on LUOTU kävelemään, juoksemaan, kurottamaan, venyttämään ja kantamaan. Ja kun näitä asioita tekee (jos esim. eläisi niin alkeellisesti että hakkaisi joka päivä halot ja kantaisi vedet) ei voisi olla kauhean löllerö.
Ylipaino on häiriötila elimistössä, ei lihaksikkuus tai hoikkuus.
mutta miksi, oi miksi pitää alkaa keksiin kaikkia verukkeita miksi ei kertakaikkiaan halua harrastaa liikuntaa?
nahan alla on lihasta eikä luut. Tietysti jos sinulle liikunta on yhtä kuin nälkädieetti, niin kuivahtamisen ymmärtää.
mutta miksi, oi miksi pitää alkaa keksiin kaikkia verukkeita miksi ei kertakaikkiaan halua harrastaa liikuntaa?
lihasta sinne rasvan tilalle, ei tarvitse olla nälkäkurki pitkänmatkanjuoksija.
lihasta sinne rasvan tilalle, ei tarvitse olla nälkäkurki pitkänmatkanjuoksija.
ja tuo sinun hyötyliikuntasi on aika raskastakin, yleensä hyötyliikunnalla ihmiset tarkoittavat kävelyä kauppaan tms. mikä ei kovin rankkaa ole. Varsinkaan jos matkaa sinne kauppaan on 500m, sitä en oikein laske liikunnaksi vaikka on siitäkin jo vähän apua.
Sen sijaan jos pyöräilee/kävelee töihin joka päivä kilometritolkulla tai käy vaunulenkeillä, niin se on mielestäni ihan kunnon liikuntaa jo, ei sellaista ihmistä voi laskea sohvaperunaksi. Itse vaan kaipaan työ- ja kauppamatkojen lisäksi muutakin liikuntaa, vaikka ne pyörällä ja kävellen kuljenkin. Enkä mielestäni ole kireä vaan myös ihan lupsakka ihminen, en paasaa ihmisille liikunnasta suu vaahdossa vaan jokainen saa liikkua sen minkä haluaa. Toki jos aihe tulee esille kerron oman mielipiteeni mutta en pidä ihmisiä huonoina jos eivät liikuntaa harrasta.
Olen itsekin ollut pitkään oikein kunnon sohvaperuna, joten tiedän että muutoskin on mahdollista jos niin haluaa. Jotkut nimittäin ainakin väittävät haluavansa harrastaa liikuntaa, mutta sitten keksivät tekosyitä miksi se ei onnistu. Ja nyt tarkoitan todellakin tyhmiä tekosyitä, en oikeita syitä kuten pahoja sairauksia tms.