Miten tulisi suhtautua läheiseen joka painostaa itsemurhauhalla?
...siis tyyliin: jos et tee sitä ja tätä niinkuin mitä haluan niin uhkaa tehdä itselleen jotain. Onko teillä kukaan läheinen uhkaillut noin? miten olette toimineet?
Kommentit (24)
Minusta kuulostaa siltä, että paras olisi vaan tokaista "olepas hyvä ja tee se vihdoin". Riski on tietysti, että ko. henkilö sen tekee, mutta ei tuohon voi ikuisuuksiin alistuakaan ja harvoin tuollaiset kiristäjät on tosissaan. En ole kuullut yhtään tapausta, jossa kiristäjä olisi toteuttanut uhkauksensa ja oikeasti itsemurhan teheneet ovat vähän toisenlaisia. Hyvin tyypillistä on uhata myös erotilanteessa.
on se, että useimmiten itsemurhan tehneet eivät sillä uhkaile etukäteen. Ainahan saamme lukea näitä "ei olisi uskonut"-kommentteja ja tämä pitää paikkansa. Tuollainen uhkailu on sairasta kiristämistä ja säälittävää martyyriutta (useimmiten).
Itse tunnen erään ihmisen, joka on kohta 40 vuotta puhunut itsemurhasta, pääasiassa lapsilleen jotka ymmärrettävästi ovat tätä melkoisesti kärsineet. Ko. henkilö on vieläpä vl, joten ei niissä piireissä ole lapset oikeen voineet/kehdanneet asiasta ulkopuolisille kertoa.
on se, että useimmiten itsemurhan tehneet eivät sillä uhkaile etukäteen. Ainahan saamme lukea näitä "ei olisi uskonut"-kommentteja ja tämä pitää paikkansa. Tuollainen uhkailu on sairasta kiristämistä ja säälittävää martyyriutta (useimmiten).
Itse tunnen erään ihmisen, joka on kohta 40 vuotta puhunut itsemurhasta, pääasiassa lapsilleen jotka ymmärrettävästi ovat tätä melkoisesti kärsineet. Ko. henkilö on vieläpä vl, joten ei niissä piireissä ole lapset oikeen voineet/kehdanneet asiasta ulkopuolisille kertoa.
Monikin puhuu. Sitten ei oteta todesta tuon "faktan" perusteella ja ykskaks löydetäänkin kuolleena...
Siis jos en palaisi takaisin, hän tappaisi itsensä. Sanoin että no, sulla on vaihtoehtoja: menet hakemaan masennukseesi apua, tai mä soitan sulle pakkohoidon tai toteuta se, tapa ittes. Mutta MÄ silti tule takaisin!
Mies on edelleen hengissä.
on se, että useimmiten itsemurhan tehneet eivät sillä uhkaile etukäteen. Ainahan saamme lukea näitä "ei olisi uskonut"-kommentteja ja tämä pitää paikkansa. Tuollainen uhkailu on sairasta kiristämistä ja säälittävää martyyriutta (useimmiten). Itse tunnen erään ihmisen, joka on kohta 40 vuotta puhunut itsemurhasta, pääasiassa lapsilleen jotka ymmärrettävästi ovat tätä melkoisesti kärsineet. Ko. henkilö on vieläpä vl, joten ei niissä piireissä ole lapset oikeen voineet/kehdanneet asiasta ulkopuolisille kertoa.
Monikin puhuu. Sitten ei oteta todesta tuon "faktan" perusteella ja ykskaks löydetäänkin kuolleena...
mielestäni läheisiä ei tule syyllistää tuollaisessakaan tapauksessa. tekijä on itse syyllinen tekoonsa.
no, heti sen puhelun jälkeen soitin 112, ja ovat menossa nyt poliisit noutamaan.
ap
ihminen yrittää saada tahtonsa läpi. Tuollainen ihminen ei tee itsemurhaa vaan sillä uhkailu on väline hallita.
Itsemurhalla uhkailua käytävät yleensä läheisriippuvaiset ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät ihmiset.
ihminen yrittää saada tahtonsa läpi. Tuollainen ihminen ei tee itsemurhaa vaan sillä uhkailu on väline hallita.
Itsemurhalla uhkailua käytävät yleensä läheisriippuvaiset ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät ihmiset.
kannattaa ottaa tosissaan ja tehdä mitä järjellä ajatellen tehdä voi läheisensä eteen
lähti ajelemaan autoa ja tuli kotiin kertomaan miten hän melkein ajoi rekan alle tai jotain vastaava.
Loppui kun sanoin, että ensi kerta älä mieti vaan tee!
Hengissä vielä on 25 vuotta myöhemmin
on nyt hoidossa ja joku kysyi miksei appi ole soittanut, no anoppi ei ole sitä sallinut eikä appi ole uskaltanut kun anoppi on heti uhannut että tappaa itsensä niin ettei apu ehdi paikalle.
Tarkkailevat nyt sen 3 vai 4 päivää ja päättävät jatkosta siellä sairaalassa.
ap
käytännössä katkaisin välit pitkäksi aikaa, se oli vain niiiiin liikaa. Olin 18.
Valitettavasti vain uhkailee. (huono vitsi)
Uhkailua jatkunut useita vuosia. Rasittavaa.
itsetuhoisen mielisairaalaan tutkittavaksi. Turhat uhkaukset loppuisivat varmaan siihen.
Itse hän elämänsä suunnan päättää. Ei kukaan muu. Kyseessä oli äitini. Eipä ole vielä 20v jälkeenkään henki lähtenyt...
Itsetuhoisuus on peruste pakkohoidolle.
Jos ihminen on niin itsekäs että alkaa muita uhkailemaan niin sanot sille että ei muuta kuin annat mennä vaan, jos mieli tekee.
tottakai yrität apua saada hänelle, mutta älä ala paapomaan.. Seuraavan kerran kun uhkailee, voit soittaa poliisit/ ambulanssin paikalle, ne hoitaa sitten. näin on mun tutulle tehty.
itsetuhoisen mielisairaalaan tutkittavaksi. Turhat uhkaukset loppuisivat varmaan siihen.
uhkaukset ovat jo jatkuneet vuosia? On kyllä aika rasittavaa, kun yrittää syyllistää kaikesta aina minua.
tee kuten edellä on jo mainittu sano että se aikoo nyt juuri tappaa itsensä