Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yhden lapsen päivähoitomaksu 233 €

Vierailija
12.10.2009 |

onko näin joka kunnassa? meillä siis menee tulorajat yli eurolla eli ollaan melko pienituloisia ja tuntuukin hassulta että päivähoitomaksu noin iso, eli tienaan 1900e ja jos laskee kannattavuutta töihin menon suhteen niin rahaa jää vähemmän käyttöön kuin jos olisin työttömänä ja yhtäpaljon jos jään kotihoidontuelle kuntalisän kera. kylläpä kannustaa viedä alta 2 v hoitoon. tuohon päälle vielä vielä iltapäiväkerhomaksut isommasta....

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yhteensä 23e/ 12 pv/kk.

2 lasta.

Yks eskarilainen ja toinen pk:ssa.

Minä opiskelen, opintotukea ei lasketa tuloiksi (200e/kk), Miehen palkka 2100e/kk + joskus bonuksia

Mielestäni hoitomaksut on ihan ok! Lapsemme ovat päivän hyvässä hoidossa, ammattitaitoinen henkilökunta ja saavat aamupalan, ruuan ja välipalan. En todellakaan valita.

Kesällä olin töissä, silloin pk maksu oli 250e/12pv/kk, ja tämä kahdesta lapsesta.

Vierailija
22/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissain maissa joissa päivähoito maksaa yli tuhat euroa, on myös AIVAN erit palkat, mut sitähän sinä et ymmärrä!!! jästipää!

päivähoitomaksu lapsille on 1000 usd ylöspäin ja palkat.... minimi on vissiin 7 usd päivässä.

Suomessa on oikeesti päivähoitomaksut todella pienet, mutta ihmiset silti marmattavat.

tuo 1000 usd on 677 e kuussa eli ei kovin paha huomioiden että palkat on ihan eri tasoa... eli ei voi YHTÄÄN verrata!

ihmiset marmattaa päivähoitomaksuista koska ne on niin korkeat ettei ole varaa käydä töissä. ei se ole ihan oikein mun mielestä. eli jossain mättää kun palkat on niin pienet et ihminen ei voi mennä töihin kun kahden lapsen päivähoito maksaa pienilläkin tuloilla 443 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan mieleen kun tässä näitä luin.

Vierailija
24/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla "ihan eri tasoa". Lopputulema menee kutakuinkin samoille.

joissain maissa joissa päivähoito maksaa yli tuhat euroa, on myös AIVAN erit palkat, mut sitähän sinä et ymmärrä!!! jästipää!

päivähoitomaksu lapsille on 1000 usd ylöspäin ja palkat.... minimi on vissiin 7 usd päivässä.

Suomessa on oikeesti päivähoitomaksut todella pienet, mutta ihmiset silti marmattavat.

tuo 1000 usd on 677 e kuussa eli ei kovin paha huomioiden että palkat on ihan eri tasoa... eli ei voi YHTÄÄN verrata!

ihmiset marmattaa päivähoitomaksuista koska ne on niin korkeat ettei ole varaa käydä töissä. ei se ole ihan oikein mun mielestä. eli jossain mättää kun palkat on niin pienet et ihminen ei voi mennä töihin kun kahden lapsen päivähoito maksaa pienilläkin tuloilla 443 €.

Vierailija
25/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene sitten töihin mistä saat enemmän liksaa, se ei ole laissa kielletty. Suomessa päivähoitomaksu on järkyttävän alhainen. Siinä voisi olla ykkönen helposti edessä. Ole tyytyväinen ja jos ei kelpaa, jää himaan.

vielä edessä niin mun IHAN koko palkka menis päivähoitomaksuun, ei jäis rahaa ruokaan, asumiseen, vaatteisiin, lämpöön, ei mihinkään. joissain maissa joissa päivähoito maksaa yli tuhat euroa, on myös AIVAN erit palkat, mut sitähän sinä et ymmärrä!!! jästipää!

olen töissä Lontoossa ja tienaan saman kuin Suomessa (myyntipäällikkö). Lapsen tarhamaksu on 1080 puntaa/kk (kokopäivä paikka) eikä kunnalista tarhaa edes ole. Palkasta jää käteen 600 kun vähennenän tarhamaksun ja metrolipun (200/kk).Teen todella pitkiä päivä (töissä 9h/pv sekä illalla kotona kun lapsi on nukkumassa). Veroprosenttini on 5 yksikköä pienempi kuin Suomessa samalla palkalla joten ei mikään super iso ero eikä todella korvaa eroa lastenhoidonkuluissa.

Mutta minä olenkin onnekas kun voin käydä töissä, moni tuttu on pakottettu olemaan kotona kunnes koulu alkaa 4v., sitä ennen ei ole varaa mennä töihin!

Siksi mua aina v*ttuttaa tämä suomimammojen valitus kun kokonaista 233 euroa maksaa kunnallinen päivähoito että jää vaan tonni käteen kuussa.....ei se tarhaaika ole ikuinen ja ajattele jos Suomessakin olisi koulumaksut.

Vierailija
26/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene sitten töihin mistä saat enemmän liksaa, se ei ole laissa kielletty. Suomessa päivähoitomaksu on järkyttävän alhainen. Siinä voisi olla ykkönen helposti edessä. Ole tyytyväinen ja jos ei kelpaa, jää himaan.

vielä edessä niin mun IHAN koko palkka menis päivähoitomaksuun, ei jäis rahaa ruokaan, asumiseen, vaatteisiin, lämpöön, ei mihinkään. joissain maissa joissa päivähoito maksaa yli tuhat euroa, on myös AIVAN erit palkat, mut sitähän sinä et ymmärrä!!! jästipää!

olen töissä Lontoossa ja tienaan saman kuin Suomessa (myyntipäällikkö). Lapsen tarhamaksu on 1080 puntaa/kk (kokopäivä paikka) eikä kunnalista tarhaa edes ole. Palkasta jää käteen 600 kun vähennenän tarhamaksun ja metrolipun (200/kk).Teen todella pitkiä päivä (töissä 9h/pv sekä illalla kotona kun lapsi on nukkumassa). Veroprosenttini on 5 yksikköä pienempi kuin Suomessa samalla palkalla joten ei mikään super iso ero eikä todella korvaa eroa lastenhoidonkuluissa.

Mutta minä olenkin onnekas kun voin käydä töissä, moni tuttu on pakottettu olemaan kotona kunnes koulu alkaa 4v., sitä ennen ei ole varaa mennä töihin!

Siksi mua aina v*ttuttaa tämä suomimammojen valitus kun kokonaista 233 euroa maksaa kunnallinen päivähoito että jää vaan tonni käteen kuussa.....ei se tarhaaika ole ikuinen ja ajattele jos Suomessakin olisi koulumaksut.

ap:lle jää kuin 100 e enemmän käteen kuin sinulla usassa, joten ei ne asiat huonommin ole siellä. suunnilleen sama koulutus kuitenkin molemmilla.

Vierailija
27/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eskari ilmainen... tuli vaan mieleen kun tässä näitä luin.

mutta jos viittaat kirjoitukseeni, että eskarilaisen kk-maksu on 180 euroa niin se on kokopäiväisyyden hinta, muille lapsille se on 300 euroa.

Vierailija
28/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se maksu 100 tai 200 e, kenelle tahansa se on minimaalinen maksu kokopäivähoidosta kaikkine mausteineen. Jo se kertoo Suomesta paljon, että kannattaa edes ajatella menisikö töihin vai jäisikö kotiin tukija nauttimaan. Ihan kuin se olisi jotenkin lahja yhteiskunnalle, että kasvattaa lapsia ja niiden hoito pitäisin olla ilmaista. Niille ns. suurituloisille tasaus on tehty jo useassa otteessa ennen näitä eri hintaisia maksuja, kuten progressiivinen vero, pitkät opiskelut, jotka eivät tuota kuin velkaa jne. Eipä tunnu olevan ihmisillä työn iloa, kunnianhimoa, ei halua olla riippumaton. Halvintahan olisi hoitaa lapset suurissa laitoksissa, sitten kun ikää on tarpeeksi laitetaan tuottamaan kulut pois. Missä se oma lapsi viettää suurimman osan valveilla oloajasta ja paljonko se sitee saa maksaa ?

Vierailija
29/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun meillä on koululainen, huomaan, että yksityinenkin (kunnan tukema) päivähoito on ihan kohtuuhintaista, vaikka on siis 270 euroa/kk, eikä sisaralennuksia. Koululaisen kesähoidosta saa maksaa noin 100 euroa/viikko.

Vierailija
30/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Englannissa menee vähintään toisen palkka hoitomaksuihin, eikä se hoito ja toiminta ole mitään suomalaiseen verrattuna.

Vierailija
31/63 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa sitten etsiä joku joka hoitaa halvemmalla. Ei taida löytyä.... ;)

Vierailija
32/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksu 210 e. ajateltiin toista lasta tehdä mut ei voida kun sitten ois päivähoitomaksut 443 e kuukaudessa... eli sitten ei ois enää varaa käydä töissä...

ap

Vierailija
33/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota luokkaa.

Mutta kannattaako mennä sitten vielä töihin? Jos henkinenhyvinvointisi ei sitä vaadi.

Vierailija
34/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 1900e brutto vai netto? Itse olen opiskelija eli minun tulojani ei lasketa, mutta mieheni saa nettona 1800e ja maksamme n. 80e päivähoitomaksua.´Täytyypä sitten miettiä tarkkaan että pyytääkö työnantajalta palkankorotusta vai ei jos tuo maksu sitten nousee noin valtavasti...

Vierailija
35/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni isossa kaupungissa, 2 lasta tarhassa sisaralennuksen kans jotain 180-190e! Ottaa päähän!

Vierailija
36/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ilmoittauduin työttömäksi jotta tulis rahaa enempi ja taas soitettiin heti töihin, aina sama juttu, en ehdi edes korvauksia saamaan koskaan kun aina tarjotaan heti töitä. kumma kun ei saa rauhassa olla.... = )

mut siis tarttishan olla iloinen että töitä tarjotaan ja kiva työpaikka ja noinkin kohtuullinen palkka kuitenkin. ei vakihomma mut pitkä kuitenkin ja mahd. vakipaikkaan olis...

Vierailija
37/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900 on siis brutto siitä menis veroja lähes 500e eli netto olis noin 1400 €.

ap

Vierailija
38/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ensi vuotta että lapsi lähtee eskariin niin sitten maksu pienenee.

Eniten ottaa päähän ettei saa edes alennusta vaikka välillä lapsi on tosi vähän hoidossa. Marraskuussa esim 2 täyttä viikkoa peräkkäin ulkomaan matkalla niin ei penniäkään alennusta, se on mielestäni vääryys..!

Vierailija
39/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 1400 jää käteen

siitä päivähoitomaksu -233

ip kerho -100

bensat -300

tietty vielä tarttis ostaa uusia vaatteita, en kehtaa näissä kotivaatteissa töissä käydä...

niin ja auton osto, muuten en töihin edes pääse mut auton ostoa oli kyllä harkittu muutenkin mut päätettiin unohtaa se kun en välttämättä sitä ois tarvinnu mut nyt sitten tarjottiin töitä...

ap

Vierailija
40/63 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitus väärässä ketjussa

ap = 6