Tätä palstaa kun lukee, niin en voi kuin ihmetellä!
Onko todellakin niaset tällaisia, että miehen tehtävä on tankata rouvan auto, valvoa yöt vauvojen kanssa jotta rouva saa nukkua ja mennä sitten aamulla väsyneenä töihin, kun vaimo jää lasten kanssa kotiin. Mies myös hoitaa kauppareissut, lääkärireissut, kerhoon/kouluunviemiset ja hakemiset, kodin rempat, autoihin liittyvät asiat, ruonalaitot jne.
Mitä te itse teette? Muuta kuin olette kotona lasten kanssa ja kuolette väsymykseen ja istutte koneen ääressä ja valitatte netissä kun on niin rankkaa jä väsyttää olla lasten kanssa kotona?
Kommentit (12)
Valvon kuitenkin yöt lasten kanssa, hoidan heidät, samoin kodin ruokineen. Mies tosin käy kaupassa, koska maksaa. Rempat hoitaa mies myös, tietenkin. Samoin autot ja lumityöt jne.
Meillä on todella perinteinen jako, vaikka ei olla vanhoillisia kumpikaan. Tämä vain sopii meille, olen itse toivonut tällaista jakoa. Lasten kanssa mies toki viettää paljon aikaa ja isoimman kanssa tämän harrastuksessa, jossa mies mukana.
se vasta rankkaa onki! Jos en tätä tekis nii kyllä kämppä kiiltelis, ei ois aina väsyny, eikä persekkään varmaan näin leviä...Siis ihan oikeasti, ei oo mitään aggressiota sun alotusta kohtaan. En todellakaan ymmärä miksi vi***sa jumin täällä. Tää passivoi ja laiskistuttaa!
Mutta empä kyllä valita, eikä tartte miehellä tehä mun hommia.Eikä oo kyllä ku yks lapskaan :)
Emäntä ei muuta kotona tehnyt kuin meni töistä suoraan kauppoihin shoppailemaan ja loppuillan vietti aikaansa lapsen kanssa, eli käytännössä laittoi lapsen nukkumaan. Mies teki ruokaostokset, kokkasi ruoat, siivosi kämpän ja vaimon jäljet, maksoi laskut, hoiti lapsen jne.
paremmin sanoa! Meillä minä pyöritän kaikkea. Kaikki tuntuu olevan minun pyöritettävänä. Eukolla esim. kesti kaksi vuotta hommata lapset hammaslääkärille!
Ja mitä minä saan siitä palkaksi? Hän kulkee pettämässä minua vieraan miehen kanssa, kun minä olen kuulemma semmonen ja semmonen....
Näin meillä m42.
Niin ja raapaisin vain vähän pintaa tuossa vain.
Ei mulla tosiaankaan ole aikaa tehdä kotitöitä kun pitää aamusta iltaan päivystää koneella ja ohjeistaa toisia miten hoitaa lapset/kodin/työt/miehen/imetyksen yms. Ei ole helppoa ei! Ihan täisin kohtuullista että mies tekee iltaisin kotityöt tai sitten yöllä jos tulee liian myöhään töistä, herää syöttämään vauvan ja käyttämään isompia pissalla. Enhän mä muuten mitenkään pystyis päivisin auttamaan muita elämään ihmisiksi!
Minä kyllä käsitin että kyllä naisen itse on autonsa tankattava, koska sillä ajeleekin.
Ei mulla tosiaankaan ole aikaa tehdä kotitöitä kun pitää aamusta iltaan päivystää koneella ja ohjeistaa toisia miten hoitaa lapset/kodin/työt/miehen/imetyksen yms. Ei ole helppoa ei! Ihan täisin kohtuullista että mies tekee iltaisin kotityöt tai sitten yöllä jos tulee liian myöhään töistä, herää syöttämään vauvan ja käyttämään isompia pissalla. Enhän mä muuten mitenkään pystyis päivisin auttamaan muita elämään ihmisiksi!
joskus tosiaan noin olisi meilläkin. Meillä on kyllä kaikki jutut enemmänkin minun vastuulla. Onneksi mies kuitenkin leikkii lasten kanssa illat pitkät, mutta toivoisin enemmänkin osallistumista kotitöihin ja ehkä jopa kavereiden kanssa menoa, että ei sitten itse tarvitsi tuntea syyllisyyttä kun käy kerran viikossa kaverin kanssa lenkillä.
Olin itse vuosi takaperin ihan koukussa tähän palstaan ja voin sanoa, että kummasti "ei ollut" aikaa kotitöihin kun täällä roikuin, pyykkikoneenkin pyöritys tuntui ylivoimaisen aikaa vievältä ja raskaalta.
Av-palsta kutakuinkin jäi ja kummasti sitä on aikaa ja halua tehdä kotityöt, ruoat, hoitaa lapset jne. Mies ei meillä kyllä ole koskaan vauvoja öisin syöttänyt, kerran tai pari on vienyt lapsen lääkäriin viimeisen 4 vuoden aikana. Remppaa tehdään molemmat, olen itse vähän se enemmän aikaan saava osapuoli. Tylsyyskin meinaa iskeä kun ei nettaile ja sitä on pakko puuhata jotain. Jos ei remppaa niin ainakin kutoa sukkia. Mies tekee pari kotityötä viikossa.
jotka ihan itse ja vapaaehtoisesti HALUAVAT passata, tehdä ja olla.
Esimerkiksi mun mieheni tykkää pyykinpesusta, tiskaamisesta, rempasta ja lapsistamme. Meillä on 2kk ikäinen poikavauva, 2v ja 4v tytöt.
Mies haluaa herätä pojan kanssa yöllä (jos sattuu vauva heräämään...) ja syöttää, koska tietää, että saa mua paremmin sen nukahtamaan. Keskimäärin 5 minuuttia menee...
Haluaa silloin tällöin ilahduttaa mua siivoamalla koko kämpän illalla kun lapset ovat nukkumassa, ja kun tulen jumpasta on koti puhdas ja ruoka valmiina.
Tätä tapahtuu n 4kertaa viikossa...
Auton kyllä meillä tankkaa se joka ehtii :).
heather82
Meillä minä olen se joka siivoaa, pesee pyykit, käy kaupassa, herään yöllä vauvan itkuun.
Ei mua kanssa kauheesti kiinnosta tehä noita kotitöitä kolmen edestä.
Siksi voikin heilua täällä palstalla ja saa hyötyajan kulutettua täällä eikä siivoten.
kuin että itseppä on mies osansa valinnut. Jos ei sovi kuviot, niin muuttakoon muualle.