En pääse yli siitä, että mies nai toista naista.
Se pyörii mun mielessä ja syö meidän suhdetta.
Erota en halua, eikä varsinkaan mies halua, vakuuttaa että rakastaa. Itsekin tunnen, ettei rakkaus ole kuollut.En usko mihinkään kirkon parisuhdeterapiaan, koska ne korostaa miestä perheen päänä ja naisen ja miehen eroja, enkä oikein välitä sellaisesta soopasta.
Miten tästä voi päästä yli? Auttaako aika?
Kommentit (42)
loukkaantuu siitä? Perusteluja kaipaan. Siis viimeistään kuukaudessa tuon panon bakteerit ovat kadonneet miehesi elimistöstä ellei sitten mitään sukupuolitautia ole tarttunut. Mikä siinä seksissä niin loukkaa?
toisen naisen kanssa, rakastaako tätä? Vai onko kerran nainut jotakin toista naista, kännipanotyyppisesti? Vastikään?
Jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen, miten kertapano voi tuhota suhteen - en ymmärrä. En hyväksy sitä, mutta vähän suhteellisuudentajua pitäisi olla. Ei kukaan ole erehtymätön.
toisen naisen kanssa, rakastaako tätä? Vai onko kerran nainut jotakin toista naista, kännipanotyyppisesti? Vastikään?
Jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen, miten kertapano voi tuhota suhteen - en ymmärrä. En hyväksy sitä, mutta vähän suhteellisuudentajua pitäisi olla. Ei kukaan ole erehtymätön.
Jos on nainut useammankin kerran, niin äijä kiertoon.
jatketaan yhdessä. Luulin olevani ihminen, joka pystyy siihen, mitä päättää. Päätin antaa anteeksi ja jatkaa elämää ja uskoa miestä ja vakuutteluja. Mutta mutta, nyt aikaa on kulunut 3 vuotta, en hetkeäkään usko, että mies ei pettäisi minua, en pidä hänestä ja...pitääkö listaa edes jatkaa. Eli ero edessä.
Usko minua...kaikki se mitä teillä joskus on ollut, meni rikki sinä päivänä, kun sinä sait tietää tuosta sivusuhteesta.
on aikaa kahdeksan vuotta ja tulee edelleen mieleen varsinkin näin loppusyksystä, koska tapahtui näihin aikoihin. Asiaa voi jo ajatella ilman, että sattuu. Ollaan käyty yksityisessä parisuhdeterapiassa kolmisen vuotta sitten, mutta en tiedä oliko mitään apua. Ehkä, kun nyt eletään onnellisessa suhteessa. Paljon tuo pettäminen on vaikeuttanut parisuhdetta, mutta onneksi jatkoimme tuosta huolimatta.
En tiedä tunteista, sanoo, että oli vain seksiä, ei muuta. Ei itse kuitenkaan laittanut kännin piikkiin, ei edes ollut kovin kännissä. Kukaan ei ole erehtymätön, tiedän, mutta loukkaannunko sitten teidän mielestä turhaan?
Miksi tuommoisesta pitäisi päästä yli? Voiko sinua loukata jotenkin vielä enemmän? Anteeksi voi varmaan antaa, mutta unohtaa tuskin ei.
Itse olen vähän sitä mieltä, että jos toinen pettää, niin jotain on särkynyt vähän kuin pysyvästi. Esim. mummon vanha kuppi hajos ja voihan sen liimata takaisin kuntoon ja näyttäähän se vitriinissä ihan hyvältä... Mutta rikkonut tietää, että ei se ehjä ole eikä siitä kupista voi enää kahvia juoda.
Sitten tästä usein seuraa noidankehä parisuhteeseen, jota ei pystytä enää pelastamaan eli mies pettää -> nainen loukkaantuu -> ei enää kunnioita miestään -> mies ei saa tarvitsemaansa ihailua ja parisuhde on siinä.
minun vanhemmillani, ovat jo yli kuuskymppisiä, ei koskaan enää avioelämä muuttunut parempaan suuntaan, kun isäni petti. teki sitä kyllä loputtomasti... elävät kyllä yhdessä edelleen, mutta rakkautta ei välissä ole. ei yhtään. ehkä kaveripohjalta... on niin rikki se liitto ettei mikään terapia saa ehjäksi. anteeksi on annettu mutta unohtaa ei koskaan täysin voi. se on valitettavaa, että tänä päivänä pettämiseen usein suhtaudutaan kevyesti, kuten joistakin edellisistä kommenteista huomaa... avioliitto on oikeasti kalleinta miehen ja naisen välissä, jos joku sitä rikkoa haluaa, on sitä vaikea unohtaa.
ihmiset todella on erehtyväisiä ja jotkut jopa katuu niitä! Anna vanhojen nyt olla jos muuten tuntuu hyvältä ja jatkakaa eteenpäin, tuon pitäisi vain vahvistaa suhdetta jos käsittelette alta pois ja mieskin katuu. Ei sitä unohtaa voi mutta anteeksi voi antaa mutta ei sitä tarvi miettiäkään, mihin se siitä muuttuu. Ja oikeesti tuo yhden yön pano on paljon pienempi murhe mitä henkinen pitkä suhde, usko vaan!
Ja todella mä en usko että jos kerran pettää niin aina pettää vaikka sellasiakin on. Mutta uskon myös että nekin joista vakuutellaan ettei koskaan pettäis niin kyllä kuulkaa vaan se on mahdollista.
että olette alkaneet olla nuorena eikä ole ollut muita.. Onhan se tosi hienoa mutta tavallaan juuri siltä kantilta todella ymmärrän kokeilunhalun ja ei se ruoho sit ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolen.
En tiedä tunteista, sanoo, että oli vain seksiä, ei muuta. Ei itse kuitenkaan laittanut kännin piikkiin, ei edes ollut kovin kännissä. Kukaan ei ole erehtymätön, tiedän, mutta loukkaannunko sitten teidän mielestä turhaan?
toisen naisen kanssa, rakastaako tätä? Vai onko kerran nainut jotakin toista naista, kännipanotyyppisesti? Vastikään? Jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen, miten kertapano voi tuhota suhteen - en ymmärrä. En hyväksy sitä, mutta vähän suhteellisuudentajua pitäisi olla. Ei kukaan ole erehtymätön.
Itse olin toinen nainen vuosia. Mies jäi kiinni kun yhteinen lapsemme syntyi. Vaimolla paremmat tulot, joten olitiin jo alussa päädytty siihen että mies ei eroa vaan maksaa mulle "kunnon elarit". Sanoin vaimolle että mutaman kerran tavattiin parin kuukauden ja että rakastaa vaimoa ym. Vaimo antoin miehen jäädä asumaan samana osoitteeseen. Mies käy meidän luona päivittäin, viettää enemmän aikaa yhdessä minun ja meidän yhteisen lapsen kanssa kuin vaimon. Minkäs sille mahtaa kun "töissä on niin kiirettä" että joutuu tekemään ylitöitä ja harrastuksia on niin paljon. Joten älkää nyt ihan kaikkea uskoko mitä ne miehet sepittää!
Kuullostaa pahalta, mutta ainut, millä minä selvisin pettämisen jättämistä jäljistä. Ainahan se mielessä on silti, mutta ei tunnu niin pahalta. Sen tajusi itse petettyään, että hei, täähän on vaan seksiä ilman tunteita...ei paha.
Erehtyminen on hetkellinen virhearviointi,vahinko.
Jo koskiessaan toiseen naiseen, mies tietää sen olevan väärin,jatkaa siitä huolimatta. Ei se mikään erehdys ole vaan harkittu,tietoinen valinta.
Enkä ymmärrä tuota rinnastusta miehen edellisiin kumppaneihin. On vähän eri asia olla erillisissä suhteissa eri aikaan kuin monessa suhteessa yhtä aikaa,eikö?
Itseäni kyllä inhottaisi jo ajatuskin siitä että olisin miehen kanssa jolla on ollut muitakin naisia ennen minua, onnekseni tapasinkin ihanan miehen jolla olin se ensimmäinen ja ainoa. Ei seksi ole mitään ruokailua vaan siihen liittyy tunteita. Seksiä ilman tunteita ei ole olemassakaan, jotain tunteita on aina pelissä. Himo,ihastus,jännitys kielletystä jne. Vai kuka menee sänkyyn täysin vailla minkäänlaista tunnetta,platonisena ja kiihottumattomana? Se mikään pelkkä mekaaninen suoritus ole kuten jotkut täällä väittää.
Eiköhän ap:ta loukkaa myös se luottamuksen pettäminen ja koska seksi on tärkeä osa parisuhdetta niin ajatus että miehellä on ollut sitä jonkun muunkin kanssa, että se ei olekaan juuri meidän erityinen juttu..
Itse olin toinen nainen vuosia. Mies jäi kiinni kun yhteinen lapsemme syntyi. Vaimolla paremmat tulot, joten olitiin jo alussa päädytty siihen että mies ei eroa vaan maksaa mulle "kunnon elarit".
Yäks miten selkärangaton ihminen olet.
joku kerta,kun mies työntyy sinuun,näet mielikuvan,jossa mies rakastelee sitä toista naista:(
luulet unohtaneesi,mutta sitä ei unohda ikinä.
Se pyörii mun mielessä ja syö meidän suhdetta.
Erota en halua, eikä varsinkaan mies halua, vakuuttaa että rakastaa. Itsekin tunnen, ettei rakkaus ole kuollut.En usko mihinkään kirkon parisuhdeterapiaan, koska ne korostaa miestä perheen päänä ja naisen ja miehen eroja, enkä oikein välitä sellaisesta soopasta.
Miten tästä voi päästä yli? Auttaako aika?
Oletteko naimisissa? Onko teillä lapsia?, Oliko miehellä "vain" kerran seksiä? Kauanko siitä on aikaa? Kuinka kovasti miehesi katuu?
Katsokaa. ekaksi väestöliiton sivuilta pettämisestä yms. Myös miehesi toivottavasti valmis tekemään kaikkensa sinua auttaakseen ja pelastaakseen liittonsa. Sanoisin, että teillä on toivoa. Itsellä on kristillinen arvopohja. Usko, toivo, rakkaus. kaiken sen uskoo, kaiken se kärsii...
Tuo pettäminen on kauheinta mitä toiselle voi tehdä. Mielestäni sen pitäisi olla avioliittorikos. Multa puoliso sais mieluummin lyödä silmät mustaksi kuin pettää. Nämä tosin eivät ole vertailukelpoisia tekoja. Mut noin kuin ajauksena, henkinen pahoinpitely voi olla pahempaa.
Sen tiedän, että aika auttaa, varmasti, ainakin pienemmissä jutuissa on auttanut. Nyt kannattaa hakea apua, tosin on hieman tuuria, millainen tyyppi sattuu asiamieheksi. Haluaahan miehesi tukea sinua ja ymmärtäähän hän sinua? Ne ovat ylipääsyn ehtoja, että katuu, on nöyrä. Itse en ehkä pystyisi ikinä antamaan anteeksi, mutta mielipiteeni voi olla eri 10v. kuluttua.
Sitten: En ehkä tenttaisi yksityiskohtia tuosta tapahtuneesta. toivon mukaan oli mieheltäs viimeinen kerta. Luottamus toiseen on sitä, että ei usko, että pettää. ihan varmahan ei voi koskaan olla. Luottamuksen palautuminen on hidasta, mutta se on mahdollista.
Voimia, älä katkeroidu, koska vika ei ole sinun. Älä syyllistä tippaakaan itseäsi.
Unohtaa sitä ei koskaan voi( niinkuin joku jo sanoikin) mutta anteeksi voi antaa.. Alussa se tietysti pyörii mielessä ihan koko ajan. mutta kyllä se helpottaa.. ainakin minulla helpotti..
melkein 2 vuotta siihen meni mutta enää asia ei tule mieleen paitsi silloin kun joku siitä puhuu.. Mies petti n. 4 vuotta sitten..
On lapsia. Mies sanoo, että vain kerran, vähän aikaa sitten. Mies sanoo, ettei olisi pitänyt tehdä sitä, mutta ei kuitenkaan ole epätoivoinen tai katuvainenkaan.
Se pyörii mun mielessä ja syö meidän suhdetta. Erota en halua, eikä varsinkaan mies halua, vakuuttaa että rakastaa. Itsekin tunnen, ettei rakkaus ole kuollut.En usko mihinkään kirkon parisuhdeterapiaan, koska ne korostaa miestä perheen päänä ja naisen ja miehen eroja, enkä oikein välitä sellaisesta soopasta. Miten tästä voi päästä yli? Auttaako aika?
Oletteko naimisissa? Onko teillä lapsia?, Oliko miehellä "vain" kerran seksiä? Kauanko siitä on aikaa? Kuinka kovasti miehesi katuu? Katsokaa. ekaksi väestöliiton sivuilta pettämisestä yms. Myös miehesi toivottavasti valmis tekemään kaikkensa sinua auttaakseen ja pelastaakseen liittonsa. Sanoisin, että teillä on toivoa. Itsellä on kristillinen arvopohja. Usko, toivo, rakkaus. kaiken sen uskoo, kaiken se kärsii... Tuo pettäminen on kauheinta mitä toiselle voi tehdä. Mielestäni sen pitäisi olla avioliittorikos. Multa puoliso sais mieluummin lyödä silmät mustaksi kuin pettää. Nämä tosin eivät ole vertailukelpoisia tekoja. Mut noin kuin ajauksena, henkinen pahoinpitely voi olla pahempaa. Sen tiedän, että aika auttaa, varmasti, ainakin pienemmissä jutuissa on auttanut. Nyt kannattaa hakea apua, tosin on hieman tuuria, millainen tyyppi sattuu asiamieheksi. Haluaahan miehesi tukea sinua ja ymmärtäähän hän sinua? Ne ovat ylipääsyn ehtoja, että katuu, on nöyrä. Itse en ehkä pystyisi ikinä antamaan anteeksi, mutta mielipiteeni voi olla eri 10v. kuluttua. Sitten: En ehkä tenttaisi yksityiskohtia tuosta tapahtuneesta. toivon mukaan oli mieheltäs viimeinen kerta. Luottamus toiseen on sitä, että ei usko, että pettää. ihan varmahan ei voi koskaan olla. Luottamuksen palautuminen on hidasta, mutta se on mahdollista. Voimia, älä katkeroidu, koska vika ei ole sinun. Älä syyllistä tippaakaan itseäsi.
Siinä vaan kaksi elintä hinkkaa tovin toisiaan.
et edes viitsis meidän sympatioita kuluttaa, täällä on niitä, jotka sitä ihan oikeestikin tarvitsee.