Kauanko synnytys kestää yleensä?
Ensisynnyttäjällä? Tarkoitan nyt sitä kivuliasta osuutta.
Kommentit (34)
Todella kivuliasta oli noin 7 tuntia tuosta. Minulla oli myös käytössä melko laajasti kivunlievitysmenetelmiä - äänenkäytöstä papuloihin ja epiduraaliin.
Rankkaa oli. Synnytyksen lähestyessä kannattaa pitää huoli, että syö säännöllisesti, jotta ei energia lopu kesken. Tuota voisi verrata parin maratonin juoksuun - usein vaan tankkauksesta ei huolehdita ollenkaan!
josta ponnistus osuus oli 2,5 h. kivuliasta osuutta oli aina supistusten aikaan ja epiduraali vei kivusta pahimmat pois.
Mulla kesti synnytyksen 31h ja 14h. Ponnistusvaiheet ekassa 20min ja tokassa 9min.
laidasta laitaan. Mulla on kolme lasta. Ensimmäisestä ponnistus kesti 1tunti,36 minuuttia, toisesta 10 minuuttia ja kolmannesta 2 minuuttia.
sektioon monien eri syiden takia, jotka liittyivät minun ja vauvan tilan heikkenemiseen. Maanantaina klo 23.30 alkoi synnytys ja keskiviikkona 00.29 tyttö vedettiin sektiossa ulos :) Siinä meni ajantaju kyllä :D
Ei kai nyt kenelläkään kestä supistukset kahta päivää!
olin siks loppu, ja kyllä! todella kipeitä supistuksia, huohotin minkä kerkesin, kävin kymmeniä kertoja näytillä
Josta sitten tosi kivuliasta oli pari tuntia ennen ponnistusta ja ponnistuksen aikana kun se pää tuli. Ja se kesti 15min.
Kuopus 8h ja 6min ponnistus. Ja samallalailla tässäkin pahimmat kivut. Pystyin olemaan jopa ilman mitään lääkettä :) (paitsi loppuajasta)
eka 15 tuntia (kipeitä supistuksia tämän ajan, epäsäännöllisesti), ponnistus 45 minuuttia (kuume 39.4)
toinen 3 tuntia 5 minuuttia, ponnistus 3 minuuttia.
eli tuo 8-9 tuntia. Supistukset (muutaman minuutein välein) alkoivat illalla (klo 22), jonka jälkeen nukuin supistusten välillä (heräsin aina supistuksen alkaessa). Keskiyön jälkeen mut on siirretty synnytyssaliin ja joskus pikkutunneilla sain epiduraalin. Toisessa vasta kun rukoilin ja jankkasin tarpeeksi. Ja vauvat ovat syntyneet 5-10 minuutin ponnistuksen jälkeen aamuseiska ja -kasi.
ja seur. aamuna syntyi,mut jouduttiin käynnistämään ja kivut kesti 9 h ja ponnistusvaihe 1,5 tuntia ja imukupilla vedettiin ulos..Ekalla vedolla kuitenkin jäi kahva käteen ja vauvalla tästä tuloksena viikkoja rupi päässä.
V-mäisintä oli ponnistaminen,ku oli ihan loppu jo just ennen ku sit lopulta saatiin ulos..Epiduraalikin oli käytössä,ku kivut oli yhtä helvettiä,toiste en mee
Minulla kesti 23 tuntia, josta ponnistus alle 10 min.
siitä kun supistukset (apäsäännölliset) alkoi kesti n. 15 tuntia koko synnytys. Ponnistusvaihe oli 12 min. Ja kivuliainta oli se avautuminen siihen hitsin kolmeen senttiin että pääsin saliin. Eli 6 tuntia :). Sain epiduraalin salissa kahdesti ja kivut hävis kokonaan. Ponnistus ei tuntunut juuri missään.
supistukset olivat alussa ihan siedettäviä, mutta semmoinen 15 tuntia tuosta oli aika helvettiä. Kokeilin koko kivunlievitysarsenaalin (spinaalia lukuunottamatta), mutta edes epiduraali ei tehonnut kunnolla. Ponnistusvaihe kesti 55 min.