Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on tehty, moen kuukauden harkinnan jälkeen tunnustin tappioni exälle

Vierailija
11.10.2009 |

Vuosien perhehelvetti on takana. Exäni hankkiutui raskaaksi kun laitoin avioeropaperit vetämään. Minä hullu lankesin kiristykseen ja exän isän tappouhkauksen alla ja jäin perhehelvettiin.

Erosin muutama vuosi sitten. Alkoi tappelu omaisuudesta. Täysin turha tappelu. En halunnt kuin omat tavarani ja asunnon myynnin. Olin valmis antamaan kaiken muun exälle mutta ei, se ei käynyt. Olisipitänyt antaa kaikki. Jouduttiin palkkaamaan asianajajien lisäksi pesänselvittäjä.

Sitten alkoi tappelu lapsestamme. Exäni on tehnyt kaikkensa kääntääkseen lapsen minua vastaan. Jokaikisen tapaamisen jälkeen hän on joko palautustilanteessa tai sen jälkeen tai noutotilanteessa järjestänyt kohtauksia. Ulkpuolista kuljettaakin on käytetty mutta ei, sitä naista ei kuriin saa.

Oikeus on määrännyt tapaamiset mutta en ole saanut lastani tavata. Lapsi on riitojemme keskellä eikä taatusti voi hyvin.

Nyt tuli viimeinen pisara. Ilmoitin exälle, että lapsella ei ole enää isää. Toivottavasti tämä suuren luokan narsistiäiti on nyt tyytyväinen; hän voitti ja sai tahtonsa läpi, minä luovutan ja tunnustan tappioni.

Mutta yhtä asiaa exäni ei ole ottanut huomioon: Mitä lapsemme sanoo äidilleen 10 v päästä? Lapsi muistaa tapahtumat ja kasvaessaan hän saa niihin uuden perspektiivin ja ymmärtää tapahtumia sekä ymmärtää joutuneensa äidin manipulaation kohteeksi. Lapsi voi olla hyvinkin katkera äidilleen.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa..

Vierailija
2/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Itse seuraan samanlaista tapausta tällä hetkellä, en voi käsittää mitä näiden äitien päässä liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan av-mammat ovat juuri sitä halveksittavinta kuraa naisissa, jotka kaikkeen tuollaiseen syyllistyvät. Nämä naiset vähintäänkin hiljaa mielessään nauravat sinulle. Tämä palsta on hyvä, jos haluaa tajuta millaisia eläimiä naiset ovat. Minulta saat kyllä empatiat, mutta halusin vain varoittaa millaisia halveksuttavia naisia tämä palsta on täynnä.

-mies

Vierailija
4/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän rekatiotasi, mutta lapsesi tuskin ymmärtää. Hän on laskelmieni mukaan vasta 2-4-vuotias (?) eikä todennäköisesti jatkossa enää tule edes muistamaan sinua. Jopa 6-vuotiaiden tiedetään eron jälkeen menettäneen muistikuvansa toisesta vanhemmasta, kun hän poistuu lapsen elämästä kokonaan.

Sikäli surullista - niin sinulle kuin lapsellekin. Haluatko todella tehdä tämän ja antaa exäsi vttumaisuuden takia lapsesi kasvaa ilman yhteyttä isäänsä? Etkö itsekin jää kaipaamaan lastasi? Joskus pitää vaan taistella. Ja exäsi varmaan osaa kyllä syöttää lapsellesi sellaisen tarinan, että sinä olet tässä se, jota 10v päästä syytetään ja jolle ollaan ikuisesti katkeria :(

Vierailija
5/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan av-mammat ovat juuri sitä halveksittavinta kuraa naisissa, jotka kaikkeen tuollaiseen syyllistyvät. Nämä naiset vähintäänkin hiljaa mielessään nauravat sinulle. Tämä palsta on hyvä, jos haluaa tajuta millaisia eläimiä naiset ovat. Minulta saat kyllä empatiat, mutta halusin vain varoittaa millaisia halveksuttavia naisia tämä palsta on täynnä. -mies

Kyllä meitä on täällä moneen junaan.

AP:lle, ÄLÄ luovuta!! Exä on taatusti tyytyväinen mutta mieti lastasi.

Ota poliisit mukaan jos kirjattuihin tapaamisiin exä ei suostu. Pahin virhe ois luovuttaa.

Vierailija
6/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nähnyt aivan liikaa ikäisekseen.

Exäni on hyökännyt kimpuni kinkkuhaarukan kanssa, heittänyt mikroaaltuunilla.

Kun olen palauttanut lapsen tapaamiselta on exä heittänyt lapsen lelut pitkin pihaa, noutaessani lasta on exäni työntänyt sormet kurkkuunsa ja huutanut, että sisälläni asuu piru.

Kun olin lapsen kanssa Korkeasaaressa, lapsi halusi olla siellä kauemmin kuin oli sovittu mutta exä ei suostunut siirtämään palautusaikaa.

ap

Vierailija
7/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nähnyt aivan liikaa ikäisekseen. Exäni on hyökännyt kimpuni kinkkuhaarukan kanssa, heittänyt mikroaaltuunilla. Kun olen palauttanut lapsen tapaamiselta on exä heittänyt lapsen lelut pitkin pihaa, noutaessani lasta on exäni työntänyt sormet kurkkuunsa ja huutanut, että sisälläni asuu piru. Kun olin lapsen kanssa Korkeasaaressa, lapsi halusi olla siellä kauemmin kuin oli sovittu mutta exä ei suostunut siirtämään palautusaikaa. ap

Jos tuo on totta niin et helvetissä jätä lasta tollaselle akalle!! Yritä saada lapsi sun luo asumaan.

Vierailija
8/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai sitten yksinhuoltajuuden, kun vaimo ei halunnut repiä lapsia kahtia ja luovutti. Vaimo tapaili lapsia vain muutaman tunnin kuukaudessa valvotusti ettei tullut enempää sotaa tai mahdollisuuksia syyttelyihin. Vihelsi siis pelin poikki.

Nyt lapsista nuorinkin on yli 12 v ja haluavat olla enemmän tekemissä äitinsä kanssa. Ovat sitten huomanneet, että äiti onkin se selväpäisin.

Muista kertoa lapsillesi, että rakastat heitä! Aikasi lasten kanssa voi koittaa vuosien jälkeenkin. Pidä omasta terveydestäsi huolta!

T. Nainen naimisissa ja kolme lasta

Vierailija
9/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat yhteyttä lastensuojeluun.

Mä olen itse mt-ongelmaisen äidin kasvattama ja katkera ISÄLLENI siitä että se jätti mut sen sairaan ihmisen armoille.

Vierailija
10/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttasko aikalisä

älä luovuta -lapsen takia!

Vierailija
11/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun exäni mielestä kaikki on hyvin. Lastensuojelu ei ole nähnyt tarpeelliseksi jatkotoimia.

Hain oikeudessa yksinhuoltajuutta ja lasta luokseni asumaan. Yksinhuoltajuus myönnettiin mutta äidille. Sen takia, että olemme riitaisissa väleissä ja toisekseen sen takia, että minä lähdin yhteisestä kodistamme eli lapsi on koko ajan asunut äitinsä kanssa ja sitä tilaa ei haluttu muuttaa.

Niin, exäni on ollut keskivaikean masennuksen takia sairaslomalla ja raskauden aikana viikon sairaalahoidossa.

2000-luvulla elää edelleen myytti, että äiti on lapselle parempi vanhempi. Äiti saa tehdä mitä vain eikä menetä lasta mutta isä menettäälapsen eritääin helposti eli syyttä!

Vierailija
12/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aivan epäinhimillistä sekä sinulle, mutta etenkin lapselle.

Siksi, juuri lapsen takia,älä luovuta!Yritä pitää edes jonkinlaiset välit häneen idioottimaisesti käyttäytyvästä äidistä huolimatta.

Vierailija
13/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitiä pidetään joka paikassa parempana. Vaikka joissakin tapauksissa isä olisi se järkevämpi vanhempi ja rakastavampi.

Ja se eräs tapaus kun vaimo kuoli ja yhtäkkiä mies ei saanutkaan pitää lapsiaan koska niitä oli liian monta!? 5 lasta muistaakseni.

Isää pidetään yleisesti huonompana vanhempana ja se on hirveää syrjimistä.

Älä ap luovuta lapsenkaan takia. Lapsi tarvitsee isänsä. tiedätkö onko ex "normaali" kotioloissa vai käyttäytyykö silloin kuvailemillasi tavoilla?

Vierailija
14/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vastaa, että ei halua nähdä isää. Miksi? Koska kun hän ei mene isän luo, niin äiti ei saa hysteerisiä raivokohtauksia. Toisekseen on tutkittu juttu, että lapsen haluttomuus mennä etälle johtuu usein siitä, että hän pelkää mitä kotona tapahtuu eli miten lähi reagoi.

Exäni elää lapsiensa kautta. Hänellä on kaksi lasta mutta vain toinen minun kanssani. Exälläni on läheisriippuvuussuhde lapsiinsa.

Lapseni on kertonut, että exäni saa raivareita ja kun äiti on masentunut, niin äiti on ärtyinen ja väsynyt.

Exäni on eritääin hyvä pitämään kulisseja yllä. Hän on hyvin tyypillinen narsisti.

Mutta kun kaikki asiat menevät hänen tahtonsa mukaan, niin kaikki on hyvin.

Vierailija
15/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin pohtinut eroa jo pidempään. Exäni tiesi tämän. Joskus voi tulla heikko hetki ja toinen voi osata sellaisen myös aikaansaada. Suurin virheeni elämässäni.

Pyysin, että exäni tekisi abortin, koska en halunnut lasta hänen kanssaan mutta hän ei siihen suostunut, ei tietenkään, koska lapsihan oli saanut alkunsa sen takia, että minua voitiin kiristää.

Minun olisi pitänyt jo silloin pitää pääni mutta tyhmä olin.

Vierailija
16/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi raskasta varmaan sulle joutua kohtaamaan tollasta ja varsinkin lapselle...

Vierailija
17/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan av-mammat ovat juuri sitä halveksittavinta kuraa naisissa, jotka kaikkeen tuollaiseen syyllistyvät. Nämä naiset vähintäänkin hiljaa mielessään nauravat sinulle. Tämä palsta on hyvä, jos haluaa tajuta millaisia eläimiä naiset ovat. Minulta saat kyllä empatiat, mutta halusin vain varoittaa millaisia halveksuttavia naisia tämä palsta on täynnä. -mies

Tunnet ylemmyyttä?

Millaisen kuvan ajattelet itsestäsi antavan tuollaisella yleistyksellä naisista? TYperän sovinistin naisvihaajan, joka vain hakee pontta ahdasmielisille ajatuksilleen?

Vierailija
18/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kiinni tapaamisista, se on lapsen oikeus tavata sinua. viet asian vaikka täytääntöönpano-oikeudenkäyntiin asti,

minä olisin onnellinen, jos lapseni isä kykenisi yhtään hoitamaan poikaansa.

tv yh-mamma

Vierailija
19/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa että ei se ole niin helppoa päätellä kumpi osapuoli on parempi vanhemmaksi lapsille. Jos tilanne on kuitenkin, kuten yleensä, se, että lapset ovat äitinsä kasvattamia varhaislapsuudessa.

Muutenkin näissä erotilanteissa ei ole voittajia, lapset niitä ei ainakaan ole. LAsta ei voi jakaa, ja vaikka vanhempien suhteen joku viikko-viikko ratkaisu on just ihQ se sitä tuskin on lapsen kannalta. Itse en ainakaan lasteni takia ikinä voisi moiseen päätyä, vaikka sitten jäisivät pääasiassa (erittäin hyvälle) isälleen, kunhan saavat tuntea, että on oikeasti koti jossain.

Vierailija
20/79 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista brittilästä tutkimusta jonka mukaan naiset ovat erotilanteissa kostonhaluisempia kuin miehet ja varsinkin tavaroiden suhteen omistushaluisia. Siis vaikka minä en sitä tarvitse, niin sinunkaan ei sitä kuulu saada. Tämä on siis yleistys, enkä väitä että kaikki naiset näin tekevät. Myös lapsiin liittyvissä asioissa voi halutessaan helposti tehdä kiusaa. BBC:n sivuilta lainaus:

"These findings reflect the hugely different emotional attachment that divorcing men and women feel towards their shared possessions.

"Men are far keener than women to put their past behind them and want to move on, which is why they are happy to let their ex keep almost all of their shared possessions - apart from those items that provide entertainment such as the car, digital camera and music system.

"Women, by contrast, have a far greater emotional attachment to their home and its contents, seeing these things as the fabric of their lives and things that should be preserved both for themselves and any children as symbols of their family history and life."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi