Onko noloa maksaa pikku kolikoilla?
Oletetaan, että nainen menee kauppaan ja ostaa elintarvikkeita jotka maksavat 6 euroa.
Minun mielestäni tuntuu että jos maksaa ostokset kortilla, tekee varakkaamman vaikutelman. Eihän sitä kukaan tiedä onko tilillä 7000 e vaiko 10 euroa... Kunhan kortti toimii.
Jos taas maksaa ostokset 10-50 sentin kolikoilla niin tulee vaikutelma, että siinä oli sen tädin viimeiset sentit millä se kärvistelee loppukuun.
Vai miten te ajattelette?
Kommentit (55)
mutta epäkohteliasta, jos on jonoa takana.
Mitä väliä sillä on, mitä muut luulee?
kolikoilla voi hyvin maksaa jos kestää sitä possupankki rikottu kuittailua
Olen itse kassalla töissä ja me otetaan 50 kpl kolikoita vastan. Ihan sama minkä arvoisia. Ja voin sanoa, että kolikoita siinä hommassa tarvitaan!! Jotkut as. ovat noloina kun joutuvat maksamaan parin euron ostokset kotilla-ja toisin päin. Rahaa ne kolikotkin ovat, joten älä välitä!!
kuinka moni täällä ajattelee, että kolikoilla maksaminen olisi jotenkin epänormaalia! Mitä ihmettä niille kolikoille pitäisi tehdä, niitä kun kuitenkin kertyy joka kerta kun maksaa setelillä.. En ole koskaan aikaisemmin ajatellut, että kun maksan esim kahvilassa ostokseni kolikoilla, että se olisi huono juttu! Kaikkea sitä kuulee.. Kai sitä vaihtorahaa annetaan sekä köyhille että rikkaille???
Niillä juurikin maksetaan kahvilassa ei kaupassa. Ihminen joka maksaa kaupassa kolikoilla ei ilmeisesti käy kahviloissa
Ehkä sitten, jos maksaisin 179 euron kengät 20 sentin kolikoilla... :)
ja kun joku sanoi, että kolikoilla maksajasta tulee se fiilis, että vikoja senttejään laskeskelee, niin sanoisin:
Yleensä en mieti enkä välitä, millä kukakin maksaa, mutta ennemmin luottokortilla maksajasta tulee se fiilis, että rahaa ei ole, kun pitää luotolla maksaa...
mikä jonkun ventovieraan mielestä on noloa ja mikä ei?
Pikkupuljuissa alkupäivästä on kolokot kortilla, joten aikanani olin iloinen jokaisesta kolikosta. Samaa olen kuullut näinäkin päivinä kaupanalan ihmisiltä.
Toki se jostain syystä vähän nolottaa, mutta kun tietää tekevänsä palveluksen , niin hittoon jonossa kyylääjät!
Illalla kun kassaa tilität, järkyttävä määrä kolikooita hidastaa tilitystä ja joudut tekemään omalla ajalla sitten loput hommat. Kyllähän joskus asiakkaasta huomaa, että sillä on viimeiset pennoset menossa. Välillä ihmettelen, miten kädestä suuhun jotkut ihmiset elävät. Itse miehen kanssa suht pienituloisia ja ollaan säästöön saatu rahaa. Ja meillä lapsiakin.
Onko noloa jo maksaa Visa Electronilla?
siirtelee joitakin metallinkappaleita ja paperinpaloja kauppoja tehdessään?
100 kappaletta rahoja, siis jos maksaisi 5 senttisillä niin maksimissaan 5e arvosta. Sen enempää ei tarvitse siis ottaa ollenkaan. Harva tuota vaan tietää.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2009 klo 17:04"]
tänään olin kaupassa ja ostokset maksoivat 9,10 euroa. Minulla oli 5 euron seteli ja pikkukolikoita. Myyjä kyllä katsoi vähän tyhmästi kun ojentelin pieniä kolikoita, 10-20 senttisiä... Saipa ainakin tasarahan mutta kyllä hän näytti nyreältä!
[/quote]
No höh. Saksassa on vielä sentinkin kolikoita. Kortilla ei pelaa oikein kukaan , varsinkaan ruokakaupassa. Käteistä se talousihmisellä olla pitää. Sehän on ihan parasta sellanen mummokukkaro! Kunnioitusta herättävää. :) Kesällä Suomessa itsellä käytössä myös. Nyt en muista miten noitten sentin kolikoiden kanssa Suomessa oli...
niin vaihtavat äidiltä isommiksi rahoiksi ja äiti sitten reippaasti maksaa niillä kaupassa. Ja jos jonoa edessä ja takana, niin aloitan laskemisen ajoissa, että on antaa tasaraha kassalle tultaessa. Ei hävetä.
Pikkupuljuissa alkupäivästä on kolokot kortilla, joten aikanani olin iloinen jokaisesta kolikosta. Samaa olen kuullut näinäkin päivinä kaupanalan ihmisiltä.
Toki se jostain syystä vähän nolottaa, mutta kun tietää tekevänsä palveluksen , niin hittoon jonossa kyylääjät!
tänään olin kaupassa ja ostokset maksoivat 9,10 euroa. Minulla oli 5 euron seteli ja pikkukolikoita. Myyjä kyllä katsoi vähän tyhmästi kun ojentelin pieniä kolikoita, 10-20 senttisiä... Saipa ainakin tasarahan mutta kyllä hän näytti nyreältä!
ja siinä olikin viimeiset rahani. Pari hassua kolikkoa jäi vielä, niillä saa alkuviikosta maitoa ja jugurttia jos tarvitsee. Mutta ne on vaan 10 ja 20 senttisiä. Enempää minulla ei ole.
tai mä en ainakaan pidä sitä nolona.
Kesällä kun olin kirpparilla myymässä, mulla oli paljon pieniä kolikoita.
Mä kävin monta kertaa niillä Lidlissä ostamassa maitoa ja hedelmiä. Ja voin kertoa että en ole ainoa, joka siellä maksaa pienillä kolikoilla.
Mä en osaa myöskään pukeutua, eli näytän helposti siltä, että ne ovat mun vikat rahat ja sain takaisin vaan sellaisia "älä välitä, kyllä se tästä"- ilmeitä.
Ainoan kerran kun mulle ollaan oltu lähes vihaisia, kun olin lentokentällä, koneen vaihto Malesiassa ja mulla edellisellä kerralla oli jäänyt hirveesti malesian valuuttaa käyttämättä. Siihen aikaan kentällä ei ollut kuin meidän kone ja kaikki ryntäsivät siihen ainoaan aukiolevaan kauppaan. Mä tiesin mitä ostin, hain ja menin kolikkopussini kanssa kassalle, annoin ne + luottokorttini. Siinä vaiheessa kun kassa oli lopettanut laskemisen ja oli valmis, oli takana jo jonoa. Mutta tiesin että en mene ko maahan pitkään, pitkään aikaan, rahaa oli siinä useampi kymppi, joten en välittänyt vaan toimin mikä oli minulle parasta.
Myöskään kukaan ei koneesta myöhästynyt, tankkausaikaa oli runsaasti.
Muistan lapsuudesta kun ystävä sanoi että myyjä ei suostunut myydä hänelle Jenga-jäätelöä kun hän halusi maksaa kymmenpennisillä... Mitenhän on nyt euroaikana, millaisia summia saa maksaa pikkurahoilla?