Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ne lasten synttärit pitää arki-iltana pitää

Vierailija
21.10.2009 |

jos niitä ei ehdi edes valmistella!

Työkaverin lapsen synttärit on tänään, (ei edes oikea päivä) kertoi juuri ettei mitään ole valmiina, ei edes siivottu. Pääsee viideltä töistä ja synttärit alkaa klo kuudelta. Aikoi hakea kotimatkalla jotain keksejä kaupasta. Pitää varmaan heti ensimmäisenä olla paikalla että saa edes sen keksin kahvin kanssa, ettei vain lopu kesken.

Kalliin lahjan taas pyysivät ja tarjolla on jotain Lidlin halpis keksejä ja kahvia.

Harmittaa synttärisankarin puolesta ja tuntuu hiukan rahastukselta koko homma.

Olisihan tuo voinut vaikka jonkun piirakan aiemmin pakkaseen leipoa tai käydä vaikka jo viikonloppuna kaupassa hakemassa tarjottavat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopun aikana siivota ja leipoa jotain valmiiksi koristelee sitten synttäri päivänä!

Vierailija
2/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistella ja koristella etukäteen, töissä käyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät lapset ole koskaan saaneet kutsua synttäreille joka olisi ollut viikolla? Mistäköhän johtuu? Itsekin pidän viikonloppusynttäreistä paremmin.

Eikö teidän lapsilla sitten ole mitään harrastuksia arki-iltoina?? Meillä on ainakin enemmän ohjelmaa just arki-iltoina. Lauantait ja sunnuntait sopivat hyvin näille synttäreille tai kaverivierailuille.

Muutenkaan lapset eivät kutsu ketään käymään näin arki-iltaisin. Eivät ehdi leikkiä kun kuitenkin pitää rauhoittua ajoissa että ehtivät nukkumaankin joskus.

Vierailija
4/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osui se sitten arkeen tai viikonloppuun. Tarjoomukset eivät myöskään ihmeemmin vaihtele viikonpäivästä riippuen, sillä *hui-hirveä* mä ostan kakun ja muut tarjottavat valmiina kaupasta kuitenkin. Ei mulla oikeasti ole aikaa, kiinnostusta ja jaksamista leipoa itse.

Tarjottavien hintakaan ei ole mikään häkellyttävä, ihan siis jonkun Fazerin normikakun ostan, lisäksi keksejä, jäätelöä, erilaisia juomia yms. pientä. Sitä en jaksa miettiä, ovatko keksit Lidlistä vai S-marketista, en jotenkin näe sen olennaisuutta synttärien onnistumisen kannalta. En ole koskaan laskenut paljonko tarjottaviin menee, ja jos vieraat laskevat että pääsevätkö nettoamaan syömällä enemmän edestä kuin mitä lahja on maksanut niin varmaan osa pääsee, osa ei. Saatujen lahjojen arvo on vaihdellut arviolta n. 2 eurosta 20:en (lapset siis vielä pieniä).

Mutta kieltämättä jos olen itse vieraana niin arki-ilta päihittää viikonlopun mennen tullen. Viikonlopuille on niin paljon muutakin ohjelmaa. Ymmärrän silti että on kiva juhlia sinä oikeana päivänä, joten toki yritämme mennä myös viikonloppusynttäreille.

Vierailija
5/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tätä tapaa täytyy muuttaa, kun lapset alkavat vaatimaan kaverisynttäreitä.

Koristelu? Mitä ihmettä, pitääkö jotain koristeita olla synttäreillä??

Vierailija
6/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin lapsen synttärit on tänään, (ei edes oikea päivä) kertoi juuri ettei mitään ole valmiina, ei edes siivottu. Pitää varmaan heti ensimmäisenä olla paikalla että saa edes sen keksin kahvin kanssa, ettei vain lopu kesken. ja tarjolla on jotain Lidlin halpis keksejä ja kahvia. ja tuntuu hiukan rahastukselta koko homma.

Vai lapsillekos sitä kahvia keitetään? Kyllä nuo "huonot" tajoilut taitavat olla ihan vain sun mielikuvitusta ja harmistusta. Lapset harvoin osaavat moista tarjoilun "laadukkuutta" edes huomata, tärkeintä on ilmapiiri (ja sankarille ne lahjat).

Vierailija
7/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jonkun kerran meinasi mennä totaalisesti pieleen, kun kaikki vieraat ovat viikonloppuisin aina mökeillä, isovanhemmilla, risteilyillä sun muilla.

Vierailija
8/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi viikonloppuna ja just viikonloppuna että ehdin rauhassa vähän leipoa ennen ja valmistaa kakun jne. Ei arkena ole sellaiseen mahdollisuutta!

Vierailija
9/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää järkätä synttärit, jos ei ehdi niihin panostaa. Mutta synttäreistä arki-iltana, niin kyllä se tuntuu olevan ainakin lasten keskuudessa ihan trendi. Ja minä itse pidän siitä. Viikonloput on usein niin täynnä kaikenlaista, että monet synttärit jäisi juhlimatta. Mutta arki-iltana ne sopii paremmin.

Viikonloppuisin on ok saada kutsu koko perheelle esim. kummilapsen synttäreille, mutta lasten kaverisynttärit pilaa yleensä muun perheen viikonloppusuunnitelmat. Ei kiva.

Meillä oli juuri lapsen kaverisynttärit arki-iltana. Ja totta kai olin nähnyt vaivaa! Kaikki tarjoilut oli pöytään nostamista vaille valmiiksi tehty edellisenä iltana, juhlapäivänä lähdin ajoissa töistä ja sain siivottua ja koristeltua ennen kuin juhlat alkoi. Oli pöytä koreana ja paikat muutenkin juhlakunnossa :)

Myös meidän lapset on olleet arkisynttäreillä vieraana ja aina on ollut kaikki kivasti laitettuna ja hyvät tarjoilut.

Vierailija
10/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, toki edellyttäen, että ne ehtii järjestämään ja valmistelemaan. Huh, mä en kyllä pystyisi tuohon, mä stressaan aina kaikkea niin kamalasti, olisin kyllä hermoraunio, jos mitään ei olisi tehty ja synttärit olisi tunnin päästä!

Vierailija
11/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perusteluja on monenlaisia. Arkisynttäritkin voivat olla varsin hyvin valmistellut ja kivat.

Vierailija
12/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lukeudun myös arkisynttäreistä tykkääjiin koska me vietämme viikonloput todella ison osan vuodesta mökillä. Silloin jäisi synttärit aina juhlimatta jos ne kaikilla olisivat viikonloppuina.

Vierailija
13/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina edellisenä iltana kun tekee jotain niin hyvin ehtii.

Me pidetään aina lastenkutsut viikolla, koska en halua sotkea viikonloppujen viettoa niillä eivätkä monetkaan edes tykkää jos lapsi saa kutsun viikonlopulle. Sitä paitsi sukulaiset pitää yleensä synttärikahvittaa viikonloppuna, koska pari heistä tulee sen verran kauempaa, että kurja arki-iltana lähteä ajelemaan.

Vierailija
14/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä koristeetkin, ilmapallot jne on kivoja.

Vierailija
15/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi meillä ne onkin ulkoistettu, jos ovat viikolla:-)

Vierailija
16/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil kyl pidetään ihan oikeana päivänä yleensä, harvemmin viikonloppuna, ja tykätään suunnitella hyvin etukäteen ja leipoa itse. Kukin tavallaan, mutta en ihan noin kiire aikataululla järjestäisi.

Vierailija
17/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat ja niukat tarjoilut ei ole vieraiden kunnioittamista.

Itseäni hävettäisi järjestää onnettomia synttäreitä.

Vierailija
18/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää järkätä synttärit, jos ei ehdi niihin panostaa. Mutta synttäreistä arki-iltana, niin kyllä se tuntuu olevan ainakin lasten keskuudessa ihan trendi. Ja minä itse pidän siitä. Viikonloput on usein niin täynnä kaikenlaista, että monet synttärit jäisi juhlimatta. Mutta arki-iltana ne sopii paremmin.

Vierailija
19/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärien pitäminen, vai luuletteko että osallistujia olisi paljon kun kuopus on syntynyt jouluaattona?

Vierailija
20/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi ollut kivempi otsikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi