Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa maksaa pikku kolikoilla?

Vierailija
10.10.2009 |

Oletetaan, että nainen menee kauppaan ja ostaa elintarvikkeita jotka maksavat 6 euroa.

Minun mielestäni tuntuu että jos maksaa ostokset kortilla, tekee varakkaamman vaikutelman. Eihän sitä kukaan tiedä onko tilillä 7000 e vaiko 10 euroa... Kunhan kortti toimii.

Jos taas maksaa ostokset 10-50 sentin kolikoilla niin tulee vaikutelma, että siinä oli sen tädin viimeiset sentit millä se kärvistelee loppukuun.

Vai miten te ajattelette?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassatkin luultavasti tykkääväät kun saavat vaihtorahaa, monestihan kassa kysyy, että ei sattuisi olemaan pienempää.

että miksi kassoihin ei varata joka päivälle tarpeeksi niitä kolikoita? Edes pohjakassan kokoa ei tarvitse isontaa, riittää että isompi osa rahoista on kolikoina.

Vierailija
42/55 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on kolikoita lähes 100 e arvosta. Todellakin käytän niitä. Kun maksan niilllä, ekaksi laitan vaikka 2 euron verran pieniä kolikoita ja kun kassalla kuulen summan, annan ne ekaks ja laskuajan aikana annan lopun summan vähän isompina kolikkoina.

Yleensä lasku on alle 5 euroa, eli kolikot kestävät aika kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassatkin luultavasti tykkääväät kun saavat vaihtorahaa, monestihan kassa kysyy, että ei sattuisi olemaan pienempää.

että miksi kassoihin ei varata joka päivälle tarpeeksi niitä kolikoita? Edes pohjakassan kokoa ei tarvitse isontaa, riittää että isompi osa rahoista on kolikoina.

jotkut asiakkaat sitäpaitsi ilahtuu siitä, kun pyytää niitä kolikoita, jos sattuu olemaaan niin rauhallista, että voi laskea niitä pois. Kaikki siis voittavat. Eihän niitä kolikoita ole pakko antaa, jos ei ehdi ja jos ei ole.:)

Jos taas laittaa kolikoita ne kassapohjan kolikot pullolleen, se taas hidastaa, koska niitä on hankalampi ottaa sieltä. Toisekseen meillä lasketaan illalla itse kassat, se hidastaa taas illalla kassanlaskua, jos kolikoita on älyttömät määrät.

Yleensä pohjakassaksi on määritelty joku summa X, joka ei sisällä kolikoita koko päiväksi. Todennäköisesti tuokin on turvallisuusasia, koska kassoja ryöstetään. Vaikka itselleni on jäänyt mielikuva, että ryöstäjät ei niitä pikkukolikoita halua.

Vierailija
44/55 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä saa maksaa.

Vierailija
45/55 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin mahdollisimman paljon käteisellä maksamista, koska haluan, että tulevaisuudessakin Suomessa säilyy myös anonyymi maksuväline käytössä.

Käytän aina maksaessani pienimmät mahdolliset lompakossa olevat rahat ensin, eli pikkuostokset yleensä kolikoilla.  Tällä systeemillä niitä pikkuhiluja ei ihan älyttömiä määriä pääse kertymäänkään, kun niitä systemaattisesti käyttää sitä mukaa pois kun sinne kertyy.

Semmoisen olen viime vuosien aikana huomannut, että sitä mukaa kun korttimaksaminen on yleistynyt, niin varsinkin nuoremman polven kassaneideillä on päässälaskutaito heikentynyt dramaattisesti. Eli jos nyt vaikka maksan parin euron ostoksen ja maksusumma koostuu 5-50 sentin kolikoista, niin sillä kassaneidillä kestää niiden kolikoiden laskemisessa 2-3 kertaa sama aika, kuin itselläni.

Vierailija
46/55 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6e, miten on mahollista? Kai sitä nyt aina tulee otettua 4 eri juutstoja yms.. ja sitten lasku on 36,21e

Ja joo maksan kolikoilla. Vaikka 2krt 20e seteliä ja 20c kolikko.

Vierailija
47/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite yriyin maksaa 8.75€ ostoksis 5-10senttisillä 3€ edestä kolikot kelpasivat loput kolikot eivät sitten kelvanneet vaikka aivan samanlaisia kolikoita oli. myyjä joutui sitten viemää loput ruuat takasin kauppaan saatesanoilla meille ei kelpaa kolikot maksuvälineenä vaikka perustelin kolikoiden olevan suomen valuuttaa. saipahan kassa liikuntaa ku vei ostokseni takasin. tämä kauppa meni boikottiin ja kierrän sen jatkossa kaukaa

Vierailija
48/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahdessa ei onnistunut kolikoilla maksaminen ku osittain. kävin paikallisessa cittarissa euron päivillä ostokset maksoivat alle 10€ minulla oli 5 10 20 ja 50 sentin kolikoita millä ajattelin maksaa ostokset mutta kaupassa kelpasi vain 3.75€ edestä kolikoita eli osa kolikoista kelpas osa ei loput ostokseni jäivät kassalle kun myyjä kieltäytyi ottamasta loppuja5€ edestä olevia kolikoita. kierrän tämän kaupan jatkossa kaukaa. kerään pulloja jonka seiurauksena minulle kertyy noita pikkukolikoita joilla joudun maksamaan viimeisellä viikolla kauppa ostoksia koska rahat ovat jo silloin kortilla koska olen minimi tuloinen .

Vierailija
49/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen maksoin kolikoilla. Vielä jäljellä joku 4 euroa.

Toiset maksaa käteisellä kun myyn Torissa.

Käytin kerran 200 euroa käteistä ja tuli kuitti että vai käteistä. No sen sain kun myin läppärin Torissa.

Mulle käy tilisiirto, mobilepay ja käteinen niin luulisi kaupoillekkin käyvän.

Haluan myös itse eroon niistä kolikoista.

Vierailija
50/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä kolikoita on iso kasa niin sittenhän on selvää että joku kolikkopurkki on tullut täyteen, tosiköyhillä ei mitään kolikkopurkkeja ole, koska taskunpohjan kolikot eivät pääse kertymään.

Jos maksat osan kortilla ja sitten viimeisiä pennosia erikseen käteisellä niin se näyttää köyhältä.

Vierailija
51/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitä nolona, kunhan ei kaada kasaa kolikoita kassatasolle ja sano että laske siitä.

Vierailija
52/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikot voi viedä talletusautomaattiin, joita löytyy ympäri maata. Ei kolikoilla maksamisessa muuten mitään noloa ole, mutta ikävää kasvattaa kassajonoa kymmenien pikkuhilujen kanssa.

Itse tosin maksan luottokortilla kaiken, koska niin saan maksutapaetua ja myös korotonta maksuaikaa (Norwegian).

Vierailija
53/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammi kirjoitti:

lahdessa ei onnistunut kolikoilla maksaminen ku osittain. kävin paikallisessa cittarissa euron päivillä ostokset maksoivat alle 10€ minulla oli 5 10 20 ja 50 sentin kolikoita millä ajattelin maksaa ostokset mutta kaupassa kelpasi vain 3.75€ edestä kolikoita eli osa kolikoista kelpas osa ei loput ostokseni jäivät kassalle kun myyjä kieltäytyi ottamasta loppuja5€ edestä olevia kolikoita. kierrän tämän kaupan jatkossa kaukaa. kerään pulloja jonka seiurauksena minulle kertyy noita pikkukolikoita joilla joudun maksamaan viimeisellä viikolla kauppa ostoksia koska rahat ovat jo silloin kortilla koska olen minimi tuloinen .

Vie pulloja enemmän yhdellä kerralla, niin saat isompia kolikoita tai jopa seteleitä. Ja käytä niitä pienempiä kolikoita tasaisesti äläkä jemmaa niitä viimeiseksi. Jos vaikka ostoksesi maksavat 16,30€, niin kaivele ensin esiin 1,30 kolikkoina ja anna 20€ seteli sen lisäksi, saat vitosen takaisin ja pääset eroon vaikka kahdestakymmenestäkuudesta viiden sentin kolikosta. Kaupan ei tarvitse ottaa vastaan kerralla kuin 50 kolikkoa.

Vierailija
54/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä kolikoilla maksamisessa on ? Mulla muita olekaan+ joskus, hyvän saaliin jälkeen, pullonpalautuskuitti ! Kerrankin 4,70€. Sai neljä litraa maitoa ! 

Vierailija
55/55 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lapsuudesta kun ystävä sanoi että myyjä ei suostunut myydä hänelle Jenga-jäätelöä kun hän halusi maksaa kymmenpennisillä... Mitenhän on nyt euroaikana, millaisia summia saa maksaa pikkurahoilla?

Kolikot ovat laillinen maksuväline 50 kolikkoon asti yhtä maksusuoritusta kohti, summalla ei merkitystä eikä myöskään sillä, minkä arvoisia kolikkoja on yhteensä max 50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän