Jos hakee avioeroa yksin niin voiko silti vaatia, että se maksetaan 50/50 ?
Mä hain eroa jo yksin ja maksoin sen 79e yksin. Koska mies ei ole nyt sitä lopullista eroa hakenut niin mä ajattelin sitten tehdä sen, mutta haluan, että sekin maksaa siitä osansa.
Perustelut on ne,että se äijä jäi mulle velkaa rahaa joita en saa takas ikinä, joten ois vähintäänkin kohtuullista maksattaa sillä edes puolet avioerosta. Mitään muuta se ei tulekaan multa saamaan, koska on avioehto.
Eli voiko vai eikö?
Kommentit (11)
sinähän sen eron halusit joten maksa vaan. Tosin onko hirveästi avioehdolla suojattavaa, jos pitää kiistellä 79 eurosta?
Kärjistettynä: Sinä olet tuotteen tilannut joten sen myös maksat.
2 vaihe maksaa vielä reilut 40€ ettei se eron hinta tuossa ollut.
Minä myös hain yksin eroa ja maksoin kylä ihan mukisematta molemmat laskut.
on mulle velkaa tuhansia euroja eli se tässä vituttaa ei muu.
ap
ja sitten soitin exälleni ja ilmoitin että maksa jompikumpi summa tililleni ja lähetin tilinron tekstarilla.. maksoi sen pienemmän summan mukisematta.
on mulle velkaa tuhansia euroja eli se tässä vituttaa ei muu.
ap
ei taida olla ap penaalin terävämpiä kyniä.
Miten voi olla aviopuolisolle velkaa?
Tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta..
jos on huijannut johonkin tarkoitukseen, asumiskustannuksista ja muusta ei voi olla...
Miten voi olla aviopuolisolle velkaa? Tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta..
On vaikka ostanut uuden moottoripyörän tai mitälieneekin ja pyytänyt siihen puolisolta "korotonta lainaa".
eli sen piti ostaa meidän yhteiseen kotiin juttuja, mutta pistikin ne rahat jonnekin muualle niin eihän tollanen nyt ole ok ollenkaan.
Ap
mutta käris laittaa sen laskun YKSIN HAKIJALLE. Eli jos haet yksin eroa (myös toisessa vaiheessa) lasku tulee yksin sulle. Näin se vaan menee. Ei miehelle voida laskua laittaa, koska on vain asianosaisena jutussa.
mies joko siihen suostuu tai ei, luultavimmin ei, varsinkaan jos ei itse ole ollut eroa alulle panemassa. Mikään pakko miehen ei ole missään tapauksessa maksaa, ellei halua. Ja miksi ihmeessä kukaan jaksaisi noin pienestä summasta edes avata suutansa?