Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipiteesi:

Vierailija
21.10.2009 |

Ajatteletko, että suunnitellussa sektiossa olleet äidit pääsivät turhan helpolla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua kysymystä, miksi synnytyksessä pitäisi kärsiä jos ei ole pakko?

Vierailija
2/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys meni nopeasti ja ponnistusvaihekaan ei tuottanut suurempia ongelmia, pääsivät liian helpolla?

Mites adoptioäidit? Ne ainakin pääsi ihan liian helpolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yksi suunniteltu sektio takana enkä tunne päässeeni helpolla, olisin halunnut lapsen synnyttää alakautta mutten perätilan takia uskaltanut yrittää. Toinen lapseni syntyy kuukauden sisällä ja tälläkin kertaa toivon alatiesynnytystä, en halua leikkausta ja viikot leikkauksen jälkeen olivat yhtä tuskaa, ja nyt pitäisi esikoistakin jaksaa samalla hoitaa. Uskon alatiesynnytyksestä palautuvani nopeammin.

Vierailija
4/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kun on kokemusta molemmista tavoista synnyttää niin on vähän vertailupohjaakin, joten ei, en ajattele, että sektiolla pääsisi vähemmällä. Itse lapsen syntymästä kyllä tavallaan pääsee helpommalla, mutta toipuminen on hankalampaa.

Vierailija
5/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA: jos joku siitä haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Pyörittäkööt sairaalaa sitten rahoillaan, kyllä se mulla sopii. Sen hyötyä en kyllä tajua, alatiesynnytyksen jälkeen olo on niin paljon parempi.

Vierailija
6/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
7/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee olo että tekisi mieli sulkea kaikki av-mammat johonkin pois pilaamasta ihmisten elämää.

t. mies

Vierailija
8/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on aina riski ja siitä toipuminen kestää kauemmin.

Sanoisin plus miinus nolla.

Vierailija
9/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt alateitse kerran ja ihan helpolla pääsin sitenkin :O

Vierailija
10/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain voi tulla tollanen kysymys edes mieleen????

Tämä on sama ihmistyyppi, joka äänestää persuja, haluaa tappaa homot ja ulkomaalaiset ja huumeidenkäyttäjät, haluaa pakottaa kaikki miehet kaikki miehet armeijaan (mahdollisimman pitkäksi aikaa) jne. Suomeksi: fasistille voi tulla mieleen.

Vierailija
11/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys meni nopeasti ja ponnistusvaihekaan ei tuottanut suurempia ongelmia, pääsivät liian helpolla?

Mites adoptioäidit? Ne ainakin pääsi ihan liian helpolla!

ei edes adoptioäidit pääse helpolla.

he haluaisivat varmaan itse saada lapsia, mutta eivät saa ja adoptio prosessi voi olla uuvuttavaa, stressaavaa ja jopa viiden vuoden odottaminen.

Vierailija
12/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta paitsi. Minulle itselleni on jäänyt synnytyksistä hyvät muistot ja olen tyytyväinen että olen päässyt kokemaan ne.

Vierailija
13/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin ajatella hyötyväni tai nauttivani siitä, että joku toinen kärsisi synnyttäessään enemmän kuin kärsii?

Ja mitä ihmeen "turhan helpolla"?

Joillain ihmisillä on selvästi ihan liikaa aikaa ajatella pienillä päillään kaikkien muiden asioista kateellisesti ja kyttäillen.

Vierailija
14/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA: jos joku siitä haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Pyörittäkööt sairaalaa sitten rahoillaan, kyllä se mulla sopii. Sen hyötyä en kyllä tajua, alatiesynnytyksen jälkeen olo on niin paljon parempi.

pennin jeniä.

Ei suunniteltu sektio ole yhtä kuin äidin toivoma sektio. Mulle lääkäri sano, ettei todellakaan lähdetä synnytystä yrittään, kun lapsi ei ollut mitenkään kiinnittynyt. Seuraavana päivänä leikattiin. Joten ei ollut kiirreellinen/hätä, eli ilmeisesti suunniteltu!?

Vierailija
15/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suunniteltu sektio on aina oma valinta? Että jee pääsenpähän isoon leikkaukseen ja kärsimään kaikenlaisista kivuista jälkeenpäin että kivaa jee?

Hei oikeesti kuka edes kysyy tällasta? Suunniteltuun sektioonkin täytyy olla aina hyvä syy!

T: sektion läpi käynyt

Vierailija
16/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURHAN helpolla?!

pitäisikö synnyttämisen olla jotenkin kivuliasta ja kamalaa jokaiselle? Sitäpaitsi en pidä sektiota mitenkään helppona, se on iso leikkaus.

Kahdelle ystävälleni muuten on tehty suunniteltu sektio toisten lasten kanssa. Molemmilla esikoinen on meinannut kuolla, kun pitkästä yrittämisestä huolimatta ei ole mahtunut alalautta. Myöhemmin on selvinnyt, että lantiosta mahtuu vain n. alle 3 kg vauva...

Itsellä kaksi alatiesynnytystä ja vaikka se muutama tunti olikin rankkaa, toipuminen oli todella nopeaa. Helppoa sekin.

Vierailija
17/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko, että suunnitellussa sektiossa olleet äidit pääsivät turhan helpolla?

että mikä on riittävä tai oikea määrä kipua ja kärsimystä, jolla pääsee tästä elämästä puhtain paperein läpi? Ettei ole elänyt "turhan helposti"?

Vierailija
18/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suunniteltu sektio on aivan turha. MUTTA: jos joku siitä haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Pyörittäkööt sairaalaa sitten rahoillaan, kyllä se mulla sopii. Sen hyötyä en kyllä tajua, alatiesynnytyksen jälkeen olo on niin paljon parempi.

Tarkoitat varmaankin normaalitapauksissa?

Olisin halunnut synnyttää alakautta, mutta koska lapsen perätila selvisi laskettua aikaa edeltävänä päivänä, suositteli lääkäri sektiota, koska ei ehditty lantiota kuvata, sekä kaulan ympärillä oleva napanuora, että mahdollisesti osittain kohdunsuun päällä ollut istukka olisivat voineet aiheuttaa liikaa ongelmia.

Itse leikkaus kävi nopeasti ja kivuttomasti, toisaalta ikävää oli se, etten saanut pitää lasta vierelläni ja osaston sängyt olivat sen verran korkeita että niihin kiipeäminen ja niistä alas tuleminen teki hemmetin kipeää.

Ensimmäinen viikko täyttä tuskaa liikkumisen osalta sektion jälkeen. Miksi melkein kaikki aina sanovat asiaa harkitsevalle kuinka paljon helpommalla pääsee kun synnyttää alakautta ja voi kävellä pois synnytyssalista jne jos se niin ei olekkaan??

Vierailija
19/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä olen mieltä että haluaisin synnyttää, mutta pelottaa lähinnä mahtuuko lapsi tulemaan, repeämät, kivut kaikki.

olisin onnellinen jos pääsisin tästä pelostani pois!

pelkopolilla käyty juttelemassa eikä juurikaan auttanut asiaa!

tiedän keisarinleikkauksen riskeistä enkä tätäkään hyväksyisi, mutta kun on laskettuaika käsillä niin siihen on sitten turha sanoa mitään.

tavalla tai toisella se lapsi sieltä kuitenkin tulee maailmaan.

Vierailija
20/20 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme olen synnyttänyt, yhden sektiolla, eli molemmat tavat koettu.