VANTUT uuteen vuoteen 2009!
Tulin vain toivottamaan hyvää uutta vuotta ja avaanpa samalla uuden pinon näin puoli tuntia etukäteen. Joulukuun jutut pitäisi löytyä linkin takaa.
Lapset meillä jo nukkuu, paitsi veljenpoika, joka pelaa miehen kanssa pleikkarilla. Käytiin illalla viime hetken herkuttelulla snäkärillä (ennen kuin hyvä elämä taas alkaa :)) ja katsomassa lasten kanssa kello kuudelta alkanutta ilotulitusta. Pojullakin alkaa olla jo jotain orastavaa rytmiä päivässä, joka alkaa ysin maissa, sisältää kolmet päiväunet + iltatorkut ja nukkumaan mennään 21-23 välillä. Äiti on parasta maailmassa ja saa ihanimmat leveät hymyt, isille ja siskollekin hymyillään kyllä kovasti, jos äiti on vierellä ja antanut just tissiä. Ihana mammanpoika siis.
Tämä vuosi on ollut niin onnentäyteinen, että toivon ensi vuodesta yhtä hyvää.
Ja kaikille teille onnellista eloa!
-Osse, typykkä 2v1kk ja poju 7vk
Kommentit (82)
Pitihän mun alkaa kuulumisia kirjoittamaan, kun Aurora oikein huuteli perään. Minäkin haluaisin kuulla, mitä Poppikselle kuuluu.
Ensinnäkin olen alkanut kuumeilemaan toista lasta, miehelle sanoinkin, että huhti-toukokuussa aloitetaan, eikä sillä ollut sitä mitään vastaankaan:) Huhti-toukokuussa sen takia, kun mulla on näitä omia hassupäähänpistoja, kuten lasten kannattaisi syntyä alkuvuodesta. Rasmuksen syntymän "laskin" samalla tavalla. No näin lapsille tulis sitten 3-vuotta ikäeroa, ja se on vielä ihan kohtuullinen, on joskus toisista vielä seuraakin.
Mehän ollaan Rasmun kanssa kahdestaan, minä käyn töissä ja R päiväkodissa (mies siis ulkomailla, käy noin kerran kuussa laskennallisesti viikon olemassa). R viihtyy hoidossa hyvin, ei vielä ole tullut mitään ongelmia. Ja syksykin selvittiin kahdella sairastamisjaksolla eli ennätys. Hyvin siis pärjätään, kun minähän se olen R:n hoitanut silloinkin, kun mies on ollu kotona, nyt on jopa vapaampaa, kun ei tarvi toiset kotkotuksia kuunnella:D
Rasmus puhuu tosi hyvin, sillähän alkoi tulla sanoja jo viime keväänä, joten paljon on ehtinyt kehittää puhettaan. K tulee T:nä ja R-kirjainta ei tule, ja ei siitä puheesta ihan aina selvää saa, kun on niin paljon asiaa, mutta siis monen sanan lauseita. Rasmulla on myös paljon mielikuvitusta, sille joutuu päivittäin nauramaan, kun se keksii kaikkea, tänään se sanoi olevansa voimamies, mistä lie sanan kuullut, mä sitten näytin miten voimamiehet pullistelee lihaksilla ja R pullisteli perässä. Yhdessä välissä se oli superhemmo, se tuli yhdestä lastenohjelmasta.
Rasmus on myös melkoinen uhmis ja varsinkin äidilleen. Se ei osaa pyytää nätisti mitään vaan suoraan alkaa kiukuttelemaan tai itkemään, että minä haluan!!! Ärsyttävää, oon yrittänyt sitä tässä kouluttaa. Kotona ei oikein malta syödä, ottaa muutaman lusikallisen ja sitten sanoo, että minä haluan kiitos, eikä siinä sen jälkeen saa enää mitään suuhun. Sai vähän niin kuin joululahjaksi isojen poikien sängyn, yöunet on siinä hyvin maistunut mutta päikkärit jää melko lyhyeksi, ehkä noin puolituntia nukkuu. Lisäksi nyt on alkanut yöjuoksut, viime yönäkin se juoksi huutaen mun huoneeseen, apina oli kuulemma omassa huoneessa, no se nukku sit mun vieressäloppuyön, kun en jaksanut viedä sitä takaisin sänkyyn. Pitäs kyllä viedä, ettei se opi joka yö tulemaan viereen...
Mut tällaista meillä, olishan sitä vaikka mitä kerrottavaa,mut jätetään seuraavallekin kerralle :), kohtahan meillä on sit 2-vuotissynttärit tulossa, niitäkin pitää alkaa järjestelemään..
Terkkuja kaikille!!! Ja onnea uusista ja vähän vanhemmistakin tonskavauvoista!!
Elovena ja R tammikuun lopussa 2v.
Piiitkästä aikaa... milloinhan mä olen mahtanut viimeksi kirjoittaa? Ei mitään muistikuvaa:)
Ronja saavutti hurjan 2v iän tossa viikko sitten suunnilleen. Ja vauhtia ja uhmaa meillä riittää vaikka muille jakaa! Jos asiat ei mene niin kuin neiti haluaa niin sen kyllä kuulee koko tienoo:)
Ronja aloitti päiväkodissa elokuussa kuntoutuspaikalla, on ollut siellä 3-4 päivänä viikossa. Jos mä olen ollut töissä niin sit on ollut täysiä viikkoja. Nyt mulla ihan oikeasti alkaa työt ens maanantaina, että sitten tosiaan täydet päivät hoidossa. On ollut mukavaa kun on tällälailla pikkuhiljaa saanut harjoitella tota hoidossa oloa. Hyvin siellä tuntuu menevän, vaikka tietysti joskus niitä itkuja tulee aamuisin, mutta lähinnä iltapäivisin siinä vaiheessa kun äiti hakee neidin hoidosta.
Puhe on alkanut kehittyä hyvää vauhtia. Sen takiahan Ronja osittain tuolla hoitopaikassakin on. Sairaalan mukaan Ronjan kuntoutus näyttää tosi hyvältä, siihen nähden että laskevat hällä kuuloikää olevan nyt noin 7kk. Päiväkodin lisäks on nyt muutama kerta käyty puheterapiassa. Mutta ainakin Ronja kuulee nyt noilla laitteilla aika kivasti, ymmärtää paljon puhetta vaikkei itse vielä läheskään yhtä paljoa tuotakkaan.
Mut siinä kai ne päällimäiset Ronjan kuulumiset tähän hätään:)
Ei kun olihan vielä, päiväkodin aloituksen jälkeen myös sairastelut alkoi. Nyt 4 tai 5 korvatulehdusta takana, joulukuussa 2 (tai 3, kun eka oli vasemmassa korvassa ja siitä 2,5vko eteenpäin molemmissa korvissa) Parin viikon päästä mennä tarkastukseen. Jollei silloin korvat kunnossa niin lääkäri suositteli putkitusta. hänen mielestä kuulovammaisilla lapsilla pitäisi putket laittaa herkemmin kun toi kuitenkin voi vaikuttaa siihen kuulemiseenkin toi tulehdus.
Hanska-g: Meillä on käytössä lähinnä Lennen toppahanskat. Nyt ostin Ticketitkin. Ronja ei yleensä kauheesti palele, joten musta kädetkään ei oo erityisen kylmät ollut ulkoilujen jälkeen.
Päikkäri-g: Ronja nukkuu päikkäreitä klo 12-14/15/16, ehkä yleensä toi 15, mutta jos menee neljään asti niin sit jo melkein herätellään. Iltaisin menee nukkuun klo 20, tähän asti on heräillyt klo 6-7, mutta nyt on monena aamuna nukkunut puol kasiin-kasiin.
Tutit on monilta kadonneet. Meiltäkin pitäis koittaa saada kadotettua ennen kesää:) Samoin sänkyä pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa. Mutta elätellään toiveita että päästäisiin tässä vielä kevään aikana muuttaan niin ei viitsittäis tänne hankkia uutta sänkyä, kun ei oikein ole paikkaa mihin tuon pinnarinkin sitten hetkeks laittaisi.
Jep, mutta vilkutukset kaikille tutuille:)
Tikru ja ronja 2v, ja "birk" n.rv 16
Tutittomuus mitä ilmeisimmin häiritsee vielä unia.. Illalla Oona vähän itkeskelee, mutta kyllä nätisti yrittää nukahtaa. Aamulla herää 6.30-7, mikä sinänsä ei mitenkään kamalan vakavaa, mutta täytyy varmaan alkaa laittamaan unille jo 19.30 että saisi tarpeeksi unta vuorokaudessa. Kaikille kertoo reippaasti ja ylpeänä vieneensä tutit oraville ja hokee olevansa iso tyttö. ;) Saas nähdä kuinka tänään nukkuu varakodissa päiväunet, siellä kun on aikaisemmin aina ollut se tutti suussa ja siellä taitaa vielä aika monella olla se tutti suussa.. Pph:lla on nukkunut aina välillä ilman tuttia, joten jospa se siitä.
Musta on ihan uskomatonta miten "ISO" meidän tyttö jo on! ;) Siis puhetta tulee koko ajan ja ihan oma-aloitteisesti. Eilenkin kun isi alkoi korjaamaan salibandymailaansa, Oona istui viereen, otti jonkinsortin meisselin ja alkoi tökkiä sillä mailan lapaa ja tuumasi "Ooa koojaa isin maiaa".. Niin suloista! Tietysti osa sanoista on vielä vähän sellaisia että niitä ymmärtää vain lähipiiri, mutta kylläpä ne siitä hioutuu. Tosi paljon neiti pukee itse, pipot, kaulurit, sukat, housut, paitakin alkaa mennä jo. Pottailu ei ole oikein houkutellut viime aikoina, joten elän toivossa että kun saan netistä tilaamani WC-pienentimen, neiti innostuisi uudestaan.
ELOVENA - onnea tonskailuprojektille! :) Kiva oli kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa.
TIKRU - mun on pitänyt kyselläkin että mitä teille Ronjan kanssa kuuluu! Myöhästyneet onnittelut 2 vuotiaalle! Tosi kiva kuulla että Ronja viihtyy hoitopaikassa ja puhekin on alkanut kehittyä sitä myöten. :) Toivottavasti korvatulehdukset helpottaisivat pian.. Ihana "työnimi" teidän tonskalla!!!
Jes, nyt ruokakauppa kutsuu, sitten jatkuu siivous / vauvantavaroiden järjestelyprojekti.
Mammis + Oona melkein 1v9kk varakodissa (toivottavasti zzz) + O rv 37+2 zzz masussa
Ja tietysti näin hämäläiseen tapaan hiukan viiveellä... ;D
Mä olen yksinään kotona tällä hetkellä. Olin aamulla Helsingissä taas vuotuisessa kontrollikuvauksessa, ettei kasvain ole alkanut uusiutua. Parin viikon päästä sitten lääkäriltä kuulee tulokset. Koska tuo reissu kaikkineen vei useamman tunnin, en mennyt lainkaan töihin tänään. Emmi on hoidossa ja mies töissä, joten saan ihan rauhassa olla ja möllöttää (tai laittaa ruokailuhuoneseen uusia paneeliverhoja tai siivota vaatehuonetta tms.) Mutta alkuun kun kerrankin on aikaa ja eikä ole vielä iltaunien aika, ajattelin tännekin näpytellä jotain. =)
Me vietettiin uutta vuotta ystäväpariskunnan luona. Molempien perheiden lapset oli isovanhempien luona, mutta sen verran oli väsynyttä sakkia, ettei meno kovin hurjaksi yltynyt. No, aamulla oli ihana nukkua rauhassa pitkään ja reippailla sitten kävellen hakemaan Emmiä ja syömään hirvipaistia. Emmi oli ollut ihan intona raketeista. Neiti oli istunut sängynreunalla ja katsellut ikkunasta ulos huokaillen: "Oih! Ihanaa! Lakettia! Oih!" Ei siis pelännyt lainkaan ja monta päivää jälkeenpäinkin muisteli raketteja.
Viiperolle voimia ja pitkää pinnaa remontin keskelle! Meillä on arkkitehti piirtämässä taloon lisää tilaa, joten tuo on edessä meilläkin. Huh!
Lycka kyseli rukkasista. Emmillä on käytössä Reimatecit, mutta näillä pakkasilla pistän alle ihan villaiset lapaset. Vielä on tarjennut.
Queen kyseli peleistä: Emmi sai Chokon lahjaksi ja sitä ollaan pelattu urakalla. Jos vaan neidin pinna kestäis vähän pidempään kerrallaan... ;D Mutta siis se on vallan mainio peli ja menee näille pikkuisille jo hyvin. Mä tilasin sen netistä, kun paikallisista kaupoista se oli loppu.
Opelle ja perheelle onnea (kaikesta huolimatta) asuntokauppoista! Ei varmaan tosiaan ihan paras mahdollinen aika myydä asuntoaan. Joko teillä on muuttolupa uuteen kotiin?
Aurora, niin tää aika taas teki tepposet, eikä keritty näkeen loman aikana. Mutta ei heitetä kirvestä kaivoon: kevät tulee ja illat pitenee, niin kyllä tässä treffit saadaan aikaan!
MM:n päikkärigalluppiin: Emmi on uuden sängyn myötä siirtänyt nukkumaan menoaan kaikkineen tunnilla eteenpäin. Kotona päikyille käydään n.13-13.30 ja unta riittää noin 1h20min. Hoidossa nukkuu saman verran, mutta nukahtaa jo ennen yhtä. Ja tuo reilu tunti on siis aikas hyvä saavutus, koska vielä ennen joulua unet kesti hätinä tunnin. Illalla uni tulee noin 21-21.30 (ennen 20-20.30) ja aamulla täytyy hoitoon herätellä puol kasin aikaan. Kotona ollessa aamulla heräillään noin 8-8.15. Eilen unta riitti 8.30 saakka - luksusta! =)
Elovenalle nostan hattua, kun jaksat itsekseen arkea pyörittää! Itsellä meinas palaa hihat jo parin viikon aikana ennen joulua, kun mies teki hirveästi ylitöitä ja oli kuitenkin edes jonkin verran maisemissa.
Olipas tosi ihana kuulla Tikrunkin kuulumisia! Olenkin monesti miettinyt, että mitä teille kuuluu. Ja millaisia uutisia sulla olikaan takataskussa - onnea odotukseen! =)
Mammiksen tapaan mä olen miettinyt, että kuinka iso tuo meidän tyttö jo onkaan. Välillä ihan mieli herkistyy kun aattelee, kuinka nopeasti toinen kasvaa. Tomera touhuajahan tuo on ollut jo vaikka kuinka kauan, mutta just tuo puheen huikea kehitys tekee tytöstä niiin ison. Nyt Emmillä on vaihe, jossa hän kertoo kaikille, että tässä on _mun_ äiti..., _mun_ isi..., _mun_ Emmi ja mun kuusi on kotona ja mun isi on töissä jne. Ja uuten on tullut nyt kysely, että mikä ääni toi on. Siis vaikka koko talo olis hiljainen, niin likka höpöttää: "mikä ääni toi on?" =)
Emmin pinnasänky on ollut nyt pari viikkoa palasina meidän sängyn alla. Kysyin viikonloppuna mielehtä, että mitäs tuolle tehdään, pistetäänkö huutikseen myyntiin vai miten. Mies totes, että eiköhän nyt vielä pistetä varastoon, kun "eihän tässä tiedä, mitä tulee..." Eli alkaa vissiin mieskin olla sitä mieltä tosissaan, että Emmi vois saada sisaruksen. Mun ihan pahin vauvakuume on lientynyt, mutta ei se taida kokonaan häipyä ikinä. Nooh, odotellaan...
Nyt meen laittaan ne verhot, ja sitten uppoudun lukemaan uutta Meidän Perhe lehteä. Pirtsakkaa vikkoa kaikille!
-Amy-
Kun Amy kertoi Emmin ääni-kyselyistä, niin piti tulla hihkaisemaan, että meillä on ihan sama juttu! Noel kyselee koko ajan jonkin äänen perään, ilmeisesti jotain pelottavaa... Jos on jokin osa talosta hämärämpi iltaisin, siellä on aina "ääni", eikä sinne siis voi mennä :)
Monena päivänä on pitänyt tulla jotain kirjottelemaan, mutta kas kummaa eipä ole juuri ollut aikaa istuskella rauhassa. Meillä nimittäin tyttönen on tosi innokas tietokoneella olija, joten yritän pitää konetta mahdollisimman vähän auki hänen ollessa hereillä. Neiti näppärä (isäänsä tullut!) osaa nimittäin tehdä ihan ihme juttuja koneen äärellä ja minä oon sitten aivan kummissani miten saan koneen takaisin "normaalikuntoon".
Tuntuu uskomattomalta, että vauva on pian 3 viikon ikäinen. Tavallaan kun on olo, että ainahan hän on ollut täällä meidän kanssa ja toisaalta taas muistan niin hyvin miltä hänen liikkeet tuntui masussa. Hassua todeta, mutta vähän haikea olo on, kun muistelen muutaman viikon takaista aikaa ison mahan kanssa. Ehkäpä joskus saan miehen pään käännettyä kokonaan ja kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tällä hetkellä kun mies on sitä mieltä, että kaksi on hyvä luku lapsimäärälle.
Pakkasta on ulkona niin paljon, että ei olla vielä päästy ulkoilemaan koko perheen voimin. Jos huomenna on leutoa, niin lähdetään testaamaan 2 istuttavia vaunuja. Saa nähdä mitä isosisko tuumii, kun vauva matkustaa vieressä...
Vauva on edelleen kova tyttö nukkumaan ja saa ruuakseen sekä rintamaitoa että lisämaitoa. Neuvolassa käytiin maanantaina ja syntymäpaino oli ylitetty. Mitat olivat kahden viikon ikäisenä siis 3940 g ja 54 cm. Nyt ei onneksi tarvitse enää niin kellontarkasti herättää vauvaa ruokailemaan kun paino on lähtenyt nousuun. Yöt on vähän risaisia, koska yösyötön jälkeen tyttö haluaisi seurustella äidin kanssa useamman tunnin. Parhaiten pikkuinen näyttäisi nukahtavan takaisin uneen kun pidän vieressä. Ja niin kyllä toimin isosiskonkin vauva-aikana. Tyttönen heräilee myös noin joka toinen yö klo 3 ja nukahtaa takaisin uneen, kun iskä menee hänen huoneeseen nukkumaan.
Tyttönen on alkanut sopeutumaan vähän paremmin vauvan olemassaoloon eli suuren suuria kiukutteluja ei tule ihan joka päivä. Pottailu ei neitiä kiinnosta, mutta emme ota asiasta paineita. Tässä on niin paljon uutta, että eiköhän nuokin asiat ala ajan kanssa taas sujumaan. Tänään ollaan ekaa kertaa pitempi aika tyttöporukalla, kun mies lähtee kohtapuoliin asioille ja kiekkopeliin. Saa nähdä saanko isosiskon unille ennen kuin mies kotiutuu kymmenen jälkeen.
Tämmöisiä kuulumisia meidän suunnalta. Ai niin, mulla on parhaillaan silmätulehdus ja onkin tosi ikävä vaiva. Pesen käsiä joka välissä, jotta ei vaan tarttuisi lapsiin. Onko kellään muuten kokemusta kuinka pian noiden tippojen pitäisi alkaa helpottamaan oireita?
Tikrulle onnea masuasukin johdosta!
Opelle onnittelut asunnon myynnistä ja tsemppiä muuttoruljanssiin!
Nyt syömään ja sitten levittämään pyykit. Pyykkiä tulee muuten ihan hurjan suuret määrät. Vauva on kova puklaamaan ja lähes joka vaipanvaihtokerralla tekee pissat hoitoalustalle.
Voikaa hyvin ja pysykää terveenä!
T. iida-linnea ja tytöt 1v 7kk & 2 vkoa 5 pvää
Heipä hei täältä meidänkin kaaoksesta! :) Kaaoksesta siksi, että mies tekee töitä jo tällä viikolla, tosin kotitoimistossa, joten minulla on hieman vaikeuksia pitää homma kasassa. Olisi ehkä jopa helpompaa jos mies olisi töissä muualla, koska Aino on isin perään ja ramppaa työhuoneessa koko ajan.
Mekään ei olla päästy ulkoilemaan näillä kovilla pakkasilla, ja melkein kaikki kaverit ovat kipeinä, joten ei olla päästy kyläilemäänkään missään. Alkaa siis mökkihöperyys pikku hiljaa vaivata... Tai ainakin jatkuva hedari, itse ainakin tarvitsen päivittäistä ulkoilua.
Helmillä kaikki hienosti, nukkuu kyllä tosi paljon verrattuna Ainoon. Öisin nukkuu yhden pitkän, 4-6 tunnin pätkän + pari lyhyempää pätkää ja päivisin samaten 4-6 päikkärit ja pikkutorkkuja. Välillä tietysti syö, ja on kyllä valveilla ollessaan tosi kova tankkaamaan, eipä kai muuten noin pitkät unetkaan onnistuisi. Nyt jo aamuisin ja iltaisin seurustellaankin ja se on tosi mukavaa.
Aino ottaa pikkusiskon hienosti huomioon, mutta itsellä on tietysti huono omatunto, kun Aino katsoo päivisin paljon lastenohjelmia sillä aikaa kun imetän. Helmin päikkäreiden aikana onneksi on kivasti aikaa touhuta Ainonkin kanssa.
Nyt kuuluu pinniksestä BÄÄ, joten on mentävä. Sorry taas tämä omanapaisuus...
Karssuli, Aino 2v3kk ja Helmi 2vko ja 2pv
Meillä ei vuosi alkanut hyvin. Juuri kun saatiin vältettyä ero tuli vielä isommat takaiskut. Ensin kuoli miehen isoäiti, vähän sen jälkeen miehen isoisä. Eilen äitini sai aivoverenvuodon ja on nyt sairaalassa, vasen puoli kokonaan halvaantuneena eikä pysty edes puhumaan. Tää on ihan hirveetä varsinkin kun lapset ei ymmärrä miks äiti vaan itkee :( Vielä ei tiedetä, että selviääkö. On ilmeisesti tietämättään sairastanut verenpainetautia. Johtui siis mielettömän korkeasta verenpaineesta (n.200/100). Mä toivon todella että selviäisi... Tuntuu että itsekin vanheni kymmenen vuotta tän tapahtuman takia. Mä en yhtään tiedä mitä tehdä ja miten pitäis toimia. Äiti oli perhepäivähoitaja (yksityinen) ja jouduin ilmottelemaan lasten vanhemmillekin. Onneks ovat tulleet tutuksi niin ei ihan vieraille tarvinnut soittaa. Varmaan pitäis hoitaa Kelankin kanssa jotain (Kela hoitaa äidin "palkan" maksun, vanhemmat sit loppu osan). Ja miten mä maksan äidin vuokran meidän kulujen lisäks, kun ei äidillä nyt tuloja ole? Mä oon ihan hädissäni jo senkin takia, että jos äiti tästä selviää niin mitä jos oon onnistunu tekemään siitä kodittoman tai jos sillä menee jotain laskuja ulosottoon kun en tiedä mitä maksaa (ja millä)? Eilen onnistui myös Joel melkeen tappamaan meidän chihuahuan. Oli kaivanut tiskipöydän yläkaapista suihkupullon, jossa oli myrkyllistä pesuainetta (siirtänyt tuolin siihen eteen ja kiivennyt pöydälle) mun vaihtaessa Nealle vaippaa. Koira oli omassa boksissa vielä yöunilla ja Joel oli suihkuttanu sen täyteen tätä ainetta. Koiran silmissä ja suussakin sitä oli. Onneks selvittiin puolen tunnin pesulla ja lääkehiilellä tästä, mutta hetkeä myöhemmin jos olisin sen huomannu olis voinut olla jo liian myöhästä.. Millonhan tää meidän epäonni loppuu?
nyt tämä vuosi... mitenkähän nuo epäonnet aina kasaantuvat samaan hetkeen. Mutta sun äitisi tuloista ei tarvitse huolehtia noin kovasti, kyllä hän tulee saamaan sairauspäivärahaa. Otat vaikka yhteyttä sinne Kelaan sekä siitä äitisi palkasta että tulevista korvauksista, he osaavat auttaa. Kodittomaksi et äitiäsi saa ja vaikka joku lasku ulosottoon menisikin, maailma ei siihen kaadu. Menet vain äitisi kotiin ja tutkit paperit ja jos et laskuja pysty maksamaan, soitat velkojille ja sovit järjestelystä. Aikaa ja voimiahan tuo kaikki vie, joten voimia asioiden järjestämiseen!
Meillä on typystä tullut "tyttö" (ei kuulema iso tyttö, vaan tyttö), joka nukkuu uudessa hirveän isossa sängyssä (90*200). Mustasukkaisuutta on vähän alkanut olla, ilmenee lähinnä pottalakkona, housuun pissimisenä ja välillä "uhkaa" potkaista vauvaa (eli pitää jalkaa vauvan päällä tai lähellä, ei onneksi potki mutta enpä juuri uskalla jättää vahtimatta). Pojulla on nukkuminen alkanut sujua aika paljonkin paremmin ja nyt on pari yötä menty iltaysistä kuuteen kahdella syötöllä, aamut onkin sitten jo unta ja tiheää tankkausta puoli ysiin asti.
Ostettiin tytölle myös uusia lakanoita ja päiväpeitto, oli kyllä vaikeaa löytää joku kiva päiväpeitto pienelle ilman muumikuvioita.
Jaahas, nyt on ruokinta-aika koko perheellä, joten siinäpä tärkeimmät...
-Osse, typy 1v2kk ja poju 2kk
Taaperoenskoista tulin moikkaamaan ja toivottamaan ONNEA tonskavauvasta IIDA-LINNEA:lle ja perheelle! Dajm + Pätkis 1v 1kk
Pitkästä aikaa hepsun.
Aika on kulunut kuin siivillä "sohvi" on jo yli kuukauden ikäinen ja arki on ihan täynnä touhuamista, nyt molemmat mukkuu yhtäaikaa niin on hetki tähänkin hommaan.
Amyn Emmillä on mikä ääni kysely, meillä on mikä haisee kysely...ihan mihin tahansa meneekin kysyy Aino mikä täällä haisee, vaikka ei haisis mikään, myös hyvät tuoksut on haisuja.
Toinen jatkuva toitotus on ei mitään hätää....jos vauva itkee tai jos neitiä pelottaa joku, samoin jos korotan ääntäni Aino tokaisee ei mitään hätää ;D
I-L se puhuu jo kolmannesta, mä en kyllä ihan heti ryhdy siihen hommaan, nytkin on tosi raskasta, mä en kauheesti mieheltä saa mitään hoitoapuja kun päivät on töissä ja illat raksalla ja kaikki viikonloput tietty kans. aino parkuu ja huutaa yöt läpeensä ei mene millään nukkumaan ja herää jatkuvasti itkemään äitiä. Täytyy myöntää että pinna on kireellä ja olo tosi väsyny.
Raskasta tuo sisaruksen tuleminen noille isommille joskus.
Muuten kyllä hoitaa vauvaa ja on kaikessa mukana eli ei onneksi ole mitnkään hirveän mustis.
Hennalla se on elämä mullinmallin, kamalan surullista tuollainen.
Kandee varmaan Äitisi paikkakunnan sosiaalitoimeen ottaa yhteyttä tässä tilanteessa, auttavat varmasti vuokrien ja muiden pakollisten kulujen kanssa, sairaalalaskutkin on tosi isoja.
Ei ole häpeä pyytää apua kun sitä tarvitsee, myös seurakunnalta saa apuja tarvittaessa jos äitisi kuuluu kirkkoon.
Kaikesta huolimatta toivottelen kaikille oikein ihanaa alkanutta vuotta.
Niin voisin varmaan tännekkin kertoa että meidän sohvista tulee Emilia Aada Sofia, laitettiin se jo ristiäiskutsuunkin niin voi sen tännekkin kertoa.
Emilia oli miehen pakkosaada nimi joten myönnyin siihen vaikka monta muutakin nättiä nimeä ois ollu tarjolla.
Aa väsy Ae 2v 1kk kohta ja Sohvi 1 kk 4 pv
*AA*, aivan ihana nimi tulossa Sohville! Mua miellyttää ihan kaikki nimet tuossa kombinaatiossa :) Meidänkin Sofiasta tulisi Sofia Emilia, mikäli olisi vähän erilainen sukunimi... Mutta meille on todennäköisesti tulossa Sofia Matilda, tai Sofia XXX Matilda, mikäli keksitään joku kiva siihen väliin. Meillä tuo Matilda on miehen toive, kun taas Sofia on mulle ehdoton ykkönen.
*Hennalle* kovasti voimia! Laskuista kannattaa tosiaan ilmoittaa saajille, antavat kyllä joustoa maksuun tuollaisissa tilanteissa. Ja Kelahan maksaa takautuvasti kaikki korvaukset; pakollisiin etukäteismaksuihin voi hakea sosiaalitoimistosta tukea, joka sitten vähennetään niistä Kelan jälkikäteen tulevista tuista.
Kiva lukea tonskaperheiden kuulumisia, vaikka kyllä itseäni hirvittää se tuleva arki. Toisaalta tämä "yliaika" on ihan helpottavaakin, kun saan pari viikkoa lisää aikaa olla kahdestaan Noelin kanssa. Toisaalta taas kroppa ei jaksaisi enää tätä raskautta, joten saisi pikkusisko tulla piakkoin... Yritän alkavalla viikolla tehdä pakkaseen ruokia, niin saa edes vähän arkea helpotettua. Reilun viikon päästä pääsenkin varmaan jo yliaikaiskontrolliin, eli tälle odotukselle tulee viimeistään sitten loppu. Tosi hämmentävää, kun Noel syntyi nlan mukaan 38+4, ja tämä kakkonen vaan viihtyy mahassa päivä toisensa jälkeen...
*Kandi & Noel 2v. & Sofia 40+3*
Meillä on valvottu Oonan yskän takia viimeiset yöt - tai sen 1-3h per yö (yleensä 2-5 välillä kun herää aivan kamalaan köhimiseen).. Miksi ihmeessä se yskä ei voi jo loppua! :( No, toiveissa olisi saada nukuttua ensi yönä ja päästä kamun 2v-synttäreille aamusta. Iltapäivällä onkin sitten neuvola + verikokeisiin meno, pappa tulee vahtimaan neitiä siksi aikaa.
AMY - mistä tilasit Chocon netistä? Nimittäin olen yrittänyt metsästää kyseistä peliä "miljoonasta" eri kaupasta ja ei löydy.. :( höh.. Emmi & KANDIN Noel ainakin on keskittyneet "ääniin" ja AA:n Aino "haisemiseen".. Ihania! Meilläkin Oona välillä kurkkaa nurkan taa ja tuumaa "ei näy ketään".. :)
IIDA-LINNEA - testasitteko 2 istuttavia vaunuja - siis ootte ilmeisesti jo ostaneet moiset ja kerrohan millaset? Kivoja kuulumisia teiltä! :) Paitsi silmätulehdus, joko on helpottanut?
KARSSULIkin oli ehtinyt kertomaan kuulumisia, kiitos kovasti kun jaksatte tänne kertoilla miten noiden pienokaisten & taaperoiden kanssa sujuu..
Voi HENNA! :( Niin se vain monesti on että kaikki kurja tulee samalla kertaa.. Toivottavasti äitisi selviää ja kotiutuu, itsekin viime pääsiäisen tienoilla pelkäsin hurjasti kuinka oman isäni käy (sydän pysähtyi hiihtoladulla 19min ajaksi ja kuin ihmeen kaupalla hän on toipunut siitä lähes täysin).. Kovasti jaksuja sinne!
Uskomatonta että AA:n "Sohvi" on jo yli kuukauden! :) Ihanan nimen on teidän sohvi saamassa! Sofia olis myös yksi mun suosikkinimistä tytölle, mutta mies ei sille lämpene.. :S
Jeps, nyt on mentävä yrittämään jo unen päästä kiinni, jos vaikka joutuu taas yöllä valvomaan. Voikaa hyvin!
Mammis + Oona huomenna tasan 1v 9kk + O muutamaa tuntia vajaa rv 38
Jospas minäkin aktivoituisin taas kuulumisia kertoilemaan, kun Aleksi lähti mummun kanssa mummulaan aamupäivän viettoon. Eelikin ainakin vielä nukkuu.
Meillä sujuu ihan mukavasti elo. Mies tekee remppaa ja evakossa asutaan, kovasti jo odotetaan kesää josko saataisiin remppa tosiaan siihen mennessä valmiiksi. Purkutöitä on nyt talossa tehty, ja ikävä kyllä homettahan sieltä kaappien takaa löytyi vähän sieltä sun täältä, niin kuin arvasinkin. Mun nenäni niin tiesi sen, vaikka muut ei uskoneetkaan L Vuoden ollaan täällä asuttu, mitenköhän on, onko tästä hometalossa asumisesta aiheutunut jotain haittaa Aleksin elimistölle? Vuoden verran ollaan täällä asusteltu. Ei Aleksilla ole mitään yskää tms. oireita ollut, onneksi. Ollaankohan siis selvitty säikähdyksellä vai voikohan oireita tulla viiveellä, tietääkö kukaan?
Mulla alkoi sitten menkat pari päivää sitten! En ois kyllä ihan vielä odottanut alkavaksi, viimeksikin meni 9kk synnytyksestä ennen kuin alkoivat. Tosin ei nämä ihan normaaleilta menkoilta tunnu, kolme päivää on tullut ihan niukkaa kirkasta vuotoa, voiko sitten vielä sanoa menkoiksi vai onko jotain muuta. Täytyypä kysäistä neuvolasta kun sinne Eelin kanssa tällä viikolla menen.
Meillähän ei ole vielä edes mitään ehkäisyä, kun ei olla osattu päättää mitä sen asian kanssa tehdään. Mieshän olisi vaikka heti valmis kolmoseen, mutta minä en kyllä ihan vielä... Alun perin puhuttiin että nyt muutaman vuoden tauko, sitten toinen sarja jos luoja suo. Oltiin sitten pari viikkoa sitten ilman ehkäisyä petipuuhissa, puhuttiin vain että todella epätodennäköistä olisi raskautua nyt. No joo, jos mulla tosiaan nyt on menkat niin sopivasti taisi silloin olla ovisaika. Eli eipä kannata luottaa tuohon imetykseen ehkäisynä. Saas nähdä joutuuko tässä vielä raskaustestiä tekemään. No enpä usko kuitenkaan.
Päikkärigalluppia oli ollut. Täytyy sanoa että hieman kateellinen oon luettuani kuinka paljon monessa perheessä taaperot nukkuu. Meidän Aleksi on nimittäin tosi vähäuninen, on aina ollut, ja pahemmaksi on vain mennyt. Tällä hetkellä Aleksi nukkuu öisin keskimäärin 9 tuntia (21-22 -> 06-07), ja päikkäreitä 1-1,5 tuntia tai ei ollenkaan. Meillä on jotenkin ihan katastrofaalinen tilanne tosiaan noitten unien kanssa. Ilmeisesti päikkärit on jäämässä hiljalleen pois, eikä siinä muuten mitään, mutta silloin pitäisi kyllä nukkua edes kunnon yöunet.. Nukuttaminen on tosi vaikeaa, sekä iltaisin, että päikkäreille. Illalla nukahtaa melko hyvin, jos ei ole nukkunut päikkäreitä, mutta jos on nukkunut, saattaa iltanukutus kestää parikin tuntia. Jos taas päikkärit jää väliin (ja takana lyhyt yö), poika on tosi väsynyt alkuillasta ja yksikin päivä nukahti ruokapöytään. Kannoin sänkyyn, ja A. nukkui tunnin unet (klo 17-18), nukahti illalla vasta klo 24 ja silti heräsi aamulla jo seiskalta...
Tällä hetkellä siis Aleksi nukkuu ehkä joka kolmas päivä päikkärit. Tilanteen mukaan mennään. Eilen ei nukkunut päikkäreitä, ja nukahti rättiväsyneenä klo 20, heräten tähän päivään klo 5.20. Huoh! Onneksi meidän pienempi mies nukkuu hyvin meidän välissä heräten vain kerran tai kahdesti yön aikana syömään.
Tikru onnea masuvauvan johdosta!
Hennalle voimia vaikeaan elämäntilanteeseen, muuta en osaa sanoa..
Kandille tsemppiä viime metreille! Aika jännä että Sohvi viihtyy näin kauan masussa vaikka Noel oli niin kiireinen syntymään. Nautihan nyt viimeisistä kahdenkeskisistä päivistä Noelin kanssa.
Mammiksen Oonalla yskä vain jatkuu, toivottavasti hellittää pian että saisitte yöt nukuttua.
Ja hui kuinka paljon sulla onkaan jo viikkoja!! Tsemppiä viime metreille!
AA:lle voimia väsymyksen kanssa, kurja juttu kun joudut olla niin paljon yksin lastenhoitovastuussa. Varsinkin kun yöt teillä noin risaisia. Toivottavasti Ainon yöitkut helpottaa pian.
Jospa sitä sitten menisi tekemään jotain hyödyllistä kun pikkumies vieläkin nukkuu. On nämä päivät niin hektisiä että jää tuo kodinhoito vähän huonolle tolalle, ja sen kyllä huomaa kun koti on kaaoksessa.
Viipero, Aleksi 2v2kk ja Eeli 2kk+
typy on pph:lla tän päivän, olin ajatellut nautiskella ja nukkua pitkään, mutta poju päätti toisin ja heräsi jo seitsemältä ekan kerran vaipanvaihtoa vaatimaan ja vajaan tunnin valvomisen jälken otettiin vielä reilun puolen tunnin torkut. Äiti olisi kyllä nukkunut mielellään enemmänkin... nyt kuitenkin treenaa kääntymistä tuossa lattialla, pääsee kyllä kyljelleen muttei vielä siitä mahalleen, vaikka yritys näyttää olevan kova.
Pojun unista vielä sen verran, että meillä nukutaan nyt ihanasti yöllä yksi jopa 4-5h pätkä ja ennen kuutta syödään vain kahdesti, tänäänkin tuo kolmas syöttö oli vasta silloin seitsemältä. Ihan luksusta!
Viipero, mulla oli tuollaista samanlaista vuotoa pari päivää, en tiennyt mitä ajatella, koska mullahan ei ole omaa kiertoa oikeastaan ollut enää moneen vuoteen, eikä tosiaan typyn jälkeen alkanut ennen kuin lääkkeillä käynnistettiin! Luulen, että se mun vuotoni oli vain jotain jälkivuodon jälkivuotoa tai sitten jotain hämärää, en kuitenkaan odota, että tää toistuisi. :) Mutta jännä juttu, et noin "oikeaan" aikaan on teillä petipuuhat osuneet. :)
Me ollaan täällä vähän ihmeissämme tuon pojun kanssa, kun viikonloppuna piti kaivaa 68 yöpuvut kaapista, pienemmät alkoivat kinnata jo sen verran paljon, ettei varmaan olisi ollut enää kiva nukkua niissä. Voihan noi typyn vanhat olla vähän kutistuneita, mutta aika oikeankokoiselta tuokin päällä oleva 68 vaikuttaa ja lahjaksi saatu 70:nkään ei pyörinyt päällä! Aatonaattonahan poika oli 58 cm pitkä, joten ihmetyttää, millaisia lukemia torstain neuvolassa kuullaan...
Poju on tavattoman suloinen, kun on hokannut että lelukaaren leluja voi heilutella käsillä. Miten sitä voikaan olla niin pienistä asioista näin onnellinen...
Eilen tunsin niin suurta hellyyttä meidän typyä kohtaan, kun hän nukkumaan mennessä selitti, että huomenna on "mukkari" (muskari, alkaa tiistaina joulutauon jälkeen) ja kuinka hän ottaa taskuun avaimet, että jos ovi on "kukossa" saadaan se auki ja äiti ja isi pääsee sisälle, jossa otetaan takki pois ja sit lauletaan "hyyyväää päivääää"... meillähän jouduttiin perumaan muskarin pikkujoulut, kun koulun ovet olikin lukossa. Asia on jäänyt vaivaamaan typyn mieltä ja ilmeisesti joulun aikana oli kypsynyt mielessä tämä ratkaisu, että hän ottaakin omat avaimet mukaan, niin ei jäädä enää pihalle... :)
Päikkärigallupiin en muista ainakaan vastanneeni, meillä typy menee nykyään nukkumaan siinä 21 maissa, lomalla saattoi venyä lähemmäs kymmentäkin, ja herää 7-8 aikoihin, nykyään enemmän lähempänä 8 kuin seitsemää. Päikkäreille nukahtaminen on myös myöhentynyt yhden ja kahden välille, ja unta riittää yleensä kaksi tuntia, joskus kolmekin. Olen laskenut, että vuorokaudessa tulee 12-13h unta.
Jaahas, nyt poju ei enää viihdy, joten täytynee lähteä vaipanvaihtoon ja syötölle.
Anteeksi taas kamalan omanapainen viesti!
-Osse, typy 1v2kk ja poju 2kk
Josko muutaman sanasen täältäkin kirjoittais... Viime viikolla alkoi arki, ja oli heti ke ja pe perhekerhoo ja -kahvilaa. Eetu tykkäs ihan hirmuisesti, vaikka välillä meinas vähän nyrkit heiluu... Mutta puhumalla sitten päästiin sopuun. Mä aloin tässä miettimään sellaista, että saattaa olla että Eetun leikit kavereiden kanssa menee sen takia niin solmuun, kun ei niitä sanoja vielä kovin montaa tule, niin eipä kaveritkaan mitään ymmärrä, mitä tuo poika mongertaa. Mä vaan niin toivon että niitä alkais tulemaan!
Eilen meillä oli ristiäiset, ja poikamme sai nimekseen Luukas Benjam, (Benjam on mun vaarini nimi) ja tuo Luukas vaan tuli jostain syksyn aikana, ja sopi niin hyvin mielestämme Eetun kanssa. Luukas oli rauhallisesti aluksi kummisetänsä sylissä, mutta alkoi sitten huutamaan ja niin kummisetä parka meni ihan paniikkiin ja näytti siltä että pian tippuu koko poika sylistä, niinpä mä sitten otin Luukaksen syliin ja niin päästiin onnellisesti kastejuhlan loppuun saakka. Lahjoja tuli ihan mukavasti, ja kaikki niin ihania, että! Muutenkin ristiäiset saatiin onnellisesti loppuun, ja totesin miehelle kun lähettiin mun vanhemmilta kotiin, että JOS meille vielä tulee kolmas (tai enemmänkin...) niin ristiäiset pidetään meillä kotona!!! Mä haluun vihdoin ITSE järjestää sellaiset kun haluan!!! Meidän äiti kun on päättäny sekä Eetun että nyt Luukaksen ristiäisissä kaiken omalla halutulla tavalla, nytkin kun oisin halunnu tehä jotain erilailla, hälle ei vaan käyny, kun tää on tehty tällä tavalla AINA!!! Mutta sellaista se tulee aina olemaan hänen kanssaan... Niin ja täytyy vielä sanoo, ettei oo Luukas tullu veljeensä... Eetu kun nukku ristiäisten jälkeisenä yönä 11h putkeen, sitten mun oli jo pakko käydä herättämässä hänet, kun tissit alko olla pikkasen turpeet... Luukas nukku vaan 8h yöunet, joiden aikana tissiteltiin ainakin 3kertaa, mä en jaksa ees laskee enää montako kertaa hää yöllä syö, tissi vaan suuhun...
Muuten meillä menee vallan loistavasti poikien kanssa, ainoostaan miehen työjuttu vaivaa, kun ei tiedä koska sieltä lomautetaan lisää porukkaa ja kuuluuko mies niihin... Jos se lomautetaan eikä löydä työtä, niin mun pitää mennä ens syksynä töihin, ja mä haluisin NIIIIIIIN olla kotona siihen saakka kun Luukas täyttää kolme, mutta ei voi mitään.
Niin ja meillä on nyt ollu viime kesästä saakka kädenvääntöö uusista renkaista/vaunuista, niitä en siis saa, kun kuulemma noilla pärjätään ihan loistavasti (miehen mukaan!). No, saapa sitten joka päivä pumpata niihin ite ilmaa, mä en sitä tee!!! Luukas nukkuu pihalla tuossa meidän rappusilla, siihen ei tartte ilmaa olla renkaissa, mutta siis lenkille/keskustaan en lähe niillä! Eilen sitten miehelle sanoin, että JOS meille kolmas lapsi suodaan joskus, niin eikös olis fiksua vaihtaa vaunut jo nyt, niin olis sitten valmiina... Mies sano, että saan sitten uudet vaunut JOS meille se kolmas on joskus tuloillaan... JEEE!!! Nyt oon jo valmiiksi "peloitellu" miestä, ettei tee hyvää että alle vuoden ikäinen nukkuisi kovin montaa kertaa rattaissa, mistä ei saa selkänojaa makuuasentoon, meillä kun on noi scooterit "matkarattaina"... Jos siis tuolla tavalla mies höltyis, ja jos siltä menis vaikka hermot kun joutuu renkaita pumppaamaan yhtenään ; ) Kyllähän se noihin scoottereihinkin aikoinaan helty, kun meni hermot niihin edellisiin matkarattaisiin (Carenan Easyihin...) Aina kannattaa kokeilla...
Iida-Linneakin siellä jo miettii kolmatta, meillekin sais tulla vaikka heti!!! Ei meille ennenkään nää lapsoset oo helpolla tullut, joten ei oo kauheen isoja luuloja. Ehkäisyä ei oteta käyttöön minkäänlaista (ollaan oltu miehen kanssa 10vuotta yhdessä ja ehkäisyä ei oo ollu koko aikana, joten...) Ja mäkin muistan miten "eemeli" potki massussa... Voih!
Osse ihmettelee siellä poikansa kasvua, täällä kanssa! Eetu oli 6viikkoisena 2cm lyhempi kuin Luukas!!! ja kuitenkin 0,5cm oli pitempi! Mies ei uskonut mua ennenkuin kaivoin Eetun kuvat esiin ja näytin sille yhtä pukua mitä Eetu käytti 4kk ikäisenä ja jota Luukas käyttää nyt! Joten joku ihme kasvu"häiriö" näillä marraskuussa syntyneillä pojilla täytyy olla ; )
Päikkärigalluppiin vastaan minäkin. Meillä Eetu nukkuu n 8-10h yöllä ja päikkäreitä keskimäärin n 2h (joskus saattaa nukkuu jopa 3,5h, mutta yleensä on sitten ollut rankka aamu, herätty aikaisin tms.) Nukahtaa itekseen sekä päikkäreille että yöunille ja sama olis saada Luukaksellekin, mutta jotenkin se aloittaminen vaan venyy ja venyy... Eetu on siis nukkunu 1,5kk itekseen...
Tikrulle onnea vielä tätäkin kautta! Hienoa, että toistaiseksi vaikuttaa kaikki hyvältä!
Mitenkäs Amyn ja Bejbin aikatauluihin sopis meille päin ajella?
Karssuli, meillä kanssa Eetu kattoo TOSI paljon lastenohjelmia/elokuvia, sillä aikaa kun mä imetän. Pysyy rauha maassa ees hetken!
Hennalla oli hyviä ja huonoja uutisia, miten noi huonot yleensä kasaantuukin samalla ihmiselle/samoille ihmisille!Ei oo reilua, ei! Toivottavasti äitisi paranee, ja saatte asiat ratkaistua, kyllä niillä asioilla on yleensä tapana järjestyä, tavalla taikka toisella!
Koskas ja kukas tän tammikuun synnytykset/vauvauutiset aloittaa??? Hophop vaan hommiin!!! MM, Jepsis, Kandi, Mammis, Hanhan...
Mutta joo, tulipa taas tekstiä ja aloitin kyllä jo aamulla tän kirjoittamisen... mutta nää nyt jostain syystä kestää...
napero ja Eetu 2v11kk sekä Luukas keskiviikkona 2kk!!!!
Viime yö meni sinänsä jo yskän osalta paremmin että Oona heräsi puoliltaöin ja otettiin meidän väliin nukkumaan. Oiskohan valvonut ehkä 1h ja sitten nukkuikin äipän kainalossa suht hienosti vähän yli 8 asti. :) Tästä rohkaistuneena, oltiin aamupäivällä yksillä 2v-synttäreillä ja kyllä oli ihana katsella lapsukaisia touhuamassa keskenään! On ne vaan niin "isoja" jo nämä meidän taaperot! Huomenna Oona saa mennä pph:lle vähäksi aikaa ja mä elän toivossa, että voisin vaikka ottaa päiväunet + taas vähän järjestellä vaavin tavaroita..
VIIPERO - kurjaa kun löytyi hometta, mutta toisaalta hyvä että löytyi ja saatte korjattua onkelman.. En osaa sanoa oisko vuodessa ehtinyt tulla jotain haittoja, itse olin homekonttorissa töissä n. 2v ja sinä aikana oli valtaisat päänsäryt, mutta ei juuri muuta.. ehkä joku toinen on viisaampi. Kiva oli kuulla muutenkin teidän kuulumisia, toivottavasti remppa edistyy hyvin niin pääsette sitten pian taas "normaalielämään". :)
OSSE - vai yritetään siellä jo kääntyillä!? :) Ja hienosti taidetaan kasvaakin noista vaatekommenteista päätellen!
NAPERO - hienon nimen Luukas sai! Tsemppiä kädenvääntöön vaunuista, kannattaa tosiaan vedota noihin selkänojiin jne.. ;)
Nyt on etsittävä vielä pientä iltapalaa. Vauvauutisia ois jo kiva saada tammikuisilta.. ;) Huiskutukset kaikille!
Mammis + Oona 1v 9kk + O rv 38+0
Meillä annettiin eilen illalla Oonan tutit takapihan oraville. Viime yö meni loistavasti eikä neiti edes kysellyt tutin perään. Päiväunia ei sitten suostunut nukkumaan mitenkään eikä missään. Vähän aikaa sitten sain syliin nukutettua hyvin hyvin väsyneen tytön.. :) Mies on vielä yövuorossa seuraavat 2 yötä, joten elän toivossa että neiti olisi niin uupunut että antaisi äiteen myös nukkua.
AURORA - kiva oli kuulla teistäkin pitkästä aikaa! :) Peukut pystyssä teidän harkintavaiheesta seuuraavaan siirtymiselle..
MIAMIKin anoppi kuulostaa oikein ihanalle! Meilläkin kyllä nuo mummot ja papat sekä tädit mielellään hoitavat Oonaa ja ajateltiinkin että ensi viikolla voitaisiin joku ilta mennä leffaan.. Täytyy tässä mennä tilanteen mukaan, miten neidin tutittomuus alkaa iltaisin helpottaa unen tekoa.. ;)
Päiväunigalluppiin: normaalisti Oona nukkuu pph:lla alkaen 11.30-12 ja herää 14-15, vähän riippuen tilanteesta, yleensä pph saa herättää.. Oona on nukkunut pph:llakin vaunuissa ulkona, varakodilla sisällä ja sielläkin ihan samanlaisia unia. Kotona yleensä samoihin aikoihin ja kyllä useimmiten sen 3h - pidempäänkin, mutta meilläkin herätellään, jotta päästään ajoissa iltaunille (alkaen 19.30-20 ja aamuherätys 07.15-8)..
Huiskutuksia kaikille muillekin! Nyt vaaka-asentoon soffalle siinä toivossa että jaksaisi katsoa vähän telsua ja Oona nukkua tursottaisi koko yön!
Mammis + Oona melkein 1v9kk zzz + O rv 36+5