Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VANTUT uuteen vuoteen 2009!

31.12.2008 |

Tulin vain toivottamaan hyvää uutta vuotta ja avaanpa samalla uuden pinon näin puoli tuntia etukäteen. Joulukuun jutut pitäisi löytyä linkin takaa.

Lapset meillä jo nukkuu, paitsi veljenpoika, joka pelaa miehen kanssa pleikkarilla. Käytiin illalla viime hetken herkuttelulla snäkärillä (ennen kuin hyvä elämä taas alkaa :)) ja katsomassa lasten kanssa kello kuudelta alkanutta ilotulitusta. Pojullakin alkaa olla jo jotain orastavaa rytmiä päivässä, joka alkaa ysin maissa, sisältää kolmet päiväunet + iltatorkut ja nukkumaan mennään 21-23 välillä. Äiti on parasta maailmassa ja saa ihanimmat leveät hymyt, isille ja siskollekin hymyillään kyllä kovasti, jos äiti on vierellä ja antanut just tissiä. Ihana mammanpoika siis.

Tämä vuosi on ollut niin onnentäyteinen, että toivon ensi vuodesta yhtä hyvää.

Ja kaikille teille onnellista eloa!

-Osse, typykkä 2v1kk ja poju 7vk

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäyteisiä päiviä viettää tämä mamma kotosalla, joten kone on usein kiinni iltamyöhään asti. Ja sillon kun olisi aikaa ja ajatuksia kirjoitettavaksi, niin tietty nämä sivut tökkii...

Me käytiin tiistaina neuvolassa vauvan ollessa tasan 1 kk. Uudet hienot mitat oli 4270 g ja 56 cm, pää 39 cm. Hyvin siis neiti kasvaa. Edelleen vauva saa sekä tissimaitoa että korviketta, mutta yritän olla asiasta ahdistumatta. Alkuun tilanne ei vaivannut ollenkaan, mutta nyt kun parikin kaveria on tuskaillut liian kovan maidontulon vuoksi, niin pieni syyllisyys on alkanut kalvamaan mieltä, että miksi täysimetys ei jälleenkään onnistunut... No, tyttö kasvaa ja voi hyvin, sen ajatuksen voimin olen saanut pahanmielen toistaiseksi karkotettua.

Tytöt nukkuu pääsääntöisesti eriaikaan. Vauva heräilee aamulla 7 maissa ja yöllä syödään 1-2 kertaa, riippuen moneltako on tankkaillut viimeisen kerran. Päivällä vauvalla on yleensä yksi pidempi unipätkä ja lisäksi torkkuja useampaan kertaan. Isosisko nukahtaa noin klo 13 ja nukkuu yleensä puolitoista tuntia. Tänään pulkkailtiin niin ahkerasti aamusta että unta riittää näköjään vähän pidempään.

Vauvalla on yleensä aamupäivästä ja alkuillasta virkeät hetket ja ihanaa höpöttelyäkin on alkanut tulemaan. Ja ekat oikeat hymytkin olen bongannut. =) Isosisko haluaa pitää vauvaa mielellään sylissä ja pusuja satelee myös. Ihan niin AA kirjoitti, niin täytyy kyllä vieressä vahtia ettei pikkuista rakasteta liian lujaa.

Onko teillä kellään kokemuksia kantopusseista? Mulla oli liina lainassa tyttösen ollessa vauva, mutta se ei ollut mun juttu. Vauva viihtyy hereillä ollessaan tosi paljon sylissä, joten jonkunmoisen kantohärvelin olen ajatellut hankkia. Ei olisi koti kuin kaatopaikka kun saisi vauva kantopussissa kädet vapaana tehtyä kotihommia.

Me ollaan ulkoiltu nyt kahtena päivänä aamupäivästä reilun tunnin ajan. Vauva on viihtynyt vaunuissa hyvin ja isosisko ollut toooosi onnellinen puistoilusta ja pulkkailusta. Ja kyllä on tehnyt itsellekin hyvää päästä ulos.

Nyt alkaa lapset kaipailemaan äitiä, joten kone kiinni. HENNALLE voimia ja sinnikkyyttä vaatia apua & palvelua. Loppuodotukseen kaikille tsemppiä!

t. iida-linnea, tyttönen 1v 8 kk ja vauva 1 kk 2 pv

Vierailija
82/82 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi melkein käyttämätön Peanut shell- kantopussi ja voisin sen myydä halavalla. Se on ihan perus musta ja ihan täysin uuden veroinen koska se oli meillä käytössä Milolla vain pari-kolme kertaa. Sen saisi vaikka ihan parilla kympillä täältä jos haluaa. Maksoi uutena jotain 50-60 e.

Se on kokoa S ja meillä sitä käytti mieskin kerran. Mun mies ei kyllä ole kovin isokokoinen :)

Mutta pistä mulle s-postia jos kiinnnostaa. Osoite löytty tuolta mun profiilista :)

Palailen taas paremmalla ajalla :)

Hermione ja Milo tietenkin jo paapimassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla