Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VANTUT uuteen vuoteen 2009!

31.12.2008 |

Tulin vain toivottamaan hyvää uutta vuotta ja avaanpa samalla uuden pinon näin puoli tuntia etukäteen. Joulukuun jutut pitäisi löytyä linkin takaa.

Lapset meillä jo nukkuu, paitsi veljenpoika, joka pelaa miehen kanssa pleikkarilla. Käytiin illalla viime hetken herkuttelulla snäkärillä (ennen kuin hyvä elämä taas alkaa :)) ja katsomassa lasten kanssa kello kuudelta alkanutta ilotulitusta. Pojullakin alkaa olla jo jotain orastavaa rytmiä päivässä, joka alkaa ysin maissa, sisältää kolmet päiväunet + iltatorkut ja nukkumaan mennään 21-23 välillä. Äiti on parasta maailmassa ja saa ihanimmat leveät hymyt, isille ja siskollekin hymyillään kyllä kovasti, jos äiti on vierellä ja antanut just tissiä. Ihana mammanpoika siis.

Tämä vuosi on ollut niin onnentäyteinen, että toivon ensi vuodesta yhtä hyvää.

Ja kaikille teille onnellista eloa!

-Osse, typykkä 2v1kk ja poju 7vk

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi tullut viime aikoina kirjoiteltua tuonne o-puolelle, vaikka täälläkin luen aktiivisesti muiden jutut.

HENNA, kylläpäs teitä nyt koetellaan :( Osse antoi hyviä vinkkejä ja muutenkin kirjoitti niin fiksusti ja tyhjentävästi, että peesailen vain häntä. Ei sun äitisi kodittomaksi joudu, kyllä yhteiskunta sen verran tukee. Raskasta on aivan varmasti, toivottavasti pystytte miehenne kanssa tukemaan toisianne tässä raskaassa elämänvaiheessa tai saatte tukea jostain muualta, ettei yksin tarvitse näiden asioiden kanssa painiskella.

VIIPERO, inhottavalta kuulostaa tuo homejuttu. Ei kuitenkaan tarvitse kokonaan uuteen muuttaa, vaan saatte remontilla homeen pois? Meillä on kans tuo nukkumishomma vähän taistelua välillä. Nykyään menee jo vähän paremmin, mutta edelleenkin on huonompia hetkiä kun saa nukuttaa Ässää 1,5h tms..

UNIKYSELYYN (jos en oo jo vastannut): meillä nukutaan päikkyjä 30min.-1,5h, yleensä kuitenkin melko tarkalleen tunnin verran. Yöllä nukkuu 9-10h (n. 20.30-6.30), heräilee jonkun verran. Ässä on levoton nukkuja ja toisinaan itkeskelee pitkin yötä. Sitten on taas parempia öitä välissä, jolloin nukkuu koko yön omassa sängyssään, toki välillä heräillen, pyöriskellen ja höpöttäen, mutta pysyy kuitenkin sängyssään eikä ala huutamaan ja jatkaa unia itsekseen.

Ässästä on tullut niin tomera taapero. Vielä kesällä se vaikutti enemmän vauvalta, mutta viime aikoina on alkanut tuntua että kyllä meillä tosiaan on taapero talossa Ässä puhuu melko kivasti, joskin tuo artikulaatio on vielä vähän niin ja näin ;D Sanavarasto on siis laaja, mutta melko moni sanoista on vielä vähän omalla tavalla lausuttuja. Myös lauseita tulee ihan kivasti.

Kyllä lapset on ihania! Sitä aina rakastuu vain enemmän ja enemmän tuohon lapseen. Vaikka välillä tuntuu että tässähän hakkaa päätään vain seinään, kun samoista asioista käydään päivittäiset "taistelut" niin toisaalta tuo lapsi (niinkuin kaikki muutenkin pienet) on niin aito ja vilpitön. Osoittaa rakkauttaan ja hellyyttään, haluaa olla mukana auttamassa äitiä milloin missäkin ("Mammo tiijoo" = Sampo siivoo; hakee siivouskaapista jonkun rätin ja kulkee äidin perässä heiluttamassa sitä tai "Mammo auttaa aipat" = Sampo auttaa vaipat; auttaa tyhjentämään pyykinpesukoneen ja laittamaan vaipat kuivumaan jne.). Oman lapsen kehityksen seuraaminen on aivan mahtavaa!

Enosta on tullut Ässälle hirmu tärkeä. Enonsa on 13-vuotias ja tiedä sitten mikä siinä on, mutta aina kun mennään vanhempieni luona käymään (tai he tulevat meille), Ässä kulkee enon perässä kuin varjo :D Eno on "riemuissaan". No ei, tosiasiassa eno pitää Ässästä hullun lailla, mutta on vähän sellaisessa iässä, ettei sovi näyttää innostusta ja kiintymystä, vaan yrittää vaikuttaa mahdollisimman viileeltä. Silti joka kerta loppujen lopuksi eno istuu lukemassa kirjaa, rakentamassa dubloilla tai soittamassa pianolla Ässän kanssa, kun siellä käydään kyläilemässä. Kotona Ässä puhuu vähän väliä enosta. "Mammo toittaa enolle!" (=Sampo soittaa enolle) ja leikkii soittavansa puhelimella enolle ja on kertovinaan mitä on päivän aikana puuhaillut Hellyttävää.

Onko muiden lapsille ollut mitään huomattavia "äiti-kausia"? Ässä on nimittäin ollut jo jonkun kuukauden ajan himuisesti mun perään. Ei varmaan kelpaa isi tai mummu tai kukaan muukaan pukemaan tai auttamaan syömisessä, äiti on ainoa joka kelpaa. Puhumattakaan nukuttamisesta. Ainahan tuo on ollut mammanpoika, mutta nyt tämä on jotenkin korostunutta. No, ehkä se menee ajan kanssa ohitse.

No joo, tästähän tulee romaani. Lopetan nyt. Ja MAMMIS, mielelläni kertoisin jo vauvauutisia omasta puolestani, mutta minkäs teet, kun toinen viihtyy yksiössään niin hyvin :D

Han, S 1v11kk ja Basisti 39+2

Vierailija
62/82 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAN, ei oo totta että sullakin on jo noin hienot viikot! :D Ihan pian teidän pikku basisti näkee päivänvalon :)

Kertoilit ihanasti teidän Samposta, tomera poika, aina auttamassa äitiä. Meillä on ihan sama juttu. Tuosta äiti-kaudesta, meillä kanssa äiti on aina ollut in, onneksi nykyään isikin kelpaa hyvin kaikkeen (paitsi nukuttamiseen..) Isin suosio on ehkä kasvanut Eelin tultua mukaan kuvioihin. Jostain luin että 2 vuoden tienoilla lapsilla tulee usein äiti-kausi, vähän samanlainen eroahdistus kuin siinä 8kk kieppeillä.

Homeen löytyminen oli tosiaan ikävä juttu, mutta ihan kyllä arvasin sen, koska talossa on ollut joskus vesivahinko, ja muutenkin seinien kosteuseristykset (?) on mitä on. Meidän oli muutenkin tarkoitus tehdä iso remontti, seinät ja lattiat kaikki revitään, vain ulkoseinät jää pystyyn sekä katto, eli ei sinänsä mitään aineellista vahinkoa tuosta homeesta seuraa. Aion kyllä vaatia asianmukaiset homemittaukset kun kaikki on purettu pois ja ennen kuin uutta rakennetaan.

Äh, täytyy taas mennä, Eeli pieni heräsi.

Viipero & pojat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elo on aika kiireistä kahden tytön kanssa, joten enpä muista milloin olisin viimeksi kirjoitellut palstalle. Tänään oltiin ekaa päivää kolmisin ja hengissä selvittiin miehen kotiintuloon asti. =) Tai no oikeastaan oltiin vain osa päivä kolmisin, koska minun äitini oli meillä pari päivää. Ja miten paljon apua voikaan mummista olla! Ihan luksusta, kun hän laittoi ruokaa ja leikki tyttösen kanssa. Ei ollut niin huono omatunto vauvaa hoitaessa, että mitähän tyttönen puuhailee itsekseen...

Eilen käytiin vauvan kanssa silmäklinikalla kontrollissa, koska sairaalassa ei saatu punavaloheijasteita otettua. Kaikki oli ok, ihan niin kuin sairaalassa arvelikin. Hyvä kuitenkin, kun asia tarkastettiin. Mennään huhtikuussa käymään vielä toistamiseen, koska nyt vauva niin pieni ettei fiksaatiota pystytty tarkistamaan. Silloin siis tsekataan, että vauva seuraa katseellaan leluja jne. Minusta vauva ottaa jo nyt hyvin katsekontaktia, kun on virkeänä ja kysyinkin eikö neuvolassa voitaisiin tarkastaa ko asiaa. Lääkäri kuitenkin halusi, että menemme silmäklinikalle. No, siellä on paras asiantuntijuus, joten reissaamme siis sinne.

Isosiskon kanssa asiat sujuu jo kohtuullisen hyvin, mutta nukkumisten kanssa on ajoittain vaikeuksia. Jostain syystä päiväunet on olleet tosi katkonaisia viime päivinä ja öisin neiti kömpii meidän keskelle nukkumaan. Nukuttamisiin menee myös aikaa ihan turkasen kauan. Onneksi aamusta tyttönen on nukkunut tavallista pidempään niin minäkin saan yhden vähän pidemmän unipätkän nukutuksi. Päiväsaikaan tytöt nukkuvat vuorotellen, joten en ole pystynyt päikkäreitä vielä nukkumaan.

Vauva on kova tyttö nukkumaan päiväsaikaan edelleen ja ruuakseen saa sekä tissiä että lisämaitoa. Tyttöselle pullon antaminen aikanaan oli tosi kova pala, mutta nyt olen osannut ottaa asian toooosi paljon rennommin. Pääasia, että vauva kasvaa ja voi hyvin.

Aika menee hurjan nopeasti ja tuntuu ihmeelliseltä, että vauva on jo kolme viikkoa "vanha". Ristiäiset pidämme ystävänpäivänä ja minun kummitätini tulee kastamaan vauvan kuten isosiskonkin. Nimi löytyi vauvalle aika helposti ja ollaan tyytyväisiä miehen kanssa päätökseen.

Vauva taitaa heräille tissittelemään, joten nyt koneelta pois.

Voikaa hyvin!!

T. iida-linnea, ihan liian pirteä tyttönen 1v 8 kk ja vauva 3 vkoa

Vierailija
64/82 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain luettua muidenkin kuulumisia, joten jokunen kommentti.

Hennalle voimia ja jaksamista! Jospa kaiken epäonnen jälkeen vuosi jatkuisi seesteisempänä. Toivottavasti äitisi vointi kohenisi.

AA:lle jaksamista valvomiseen! Jos kaipaat juttuseuraa niin tervetuloa kylään. =) Keitän kahvit mielelläni!

Mammis, kiitos kysymästä silmät on jo ok. Ja mikä parasta, tulehdus ei tarttunut tyttöihin! Me ostettiin 2-istuttavat vaunut mun työkaverilta. Merkiltään Ora Land. Päästiin perjantaina testaamaan vaunuja ja hyvin tytöt viihtyivät vierekkäin. =) Tyttönen ei tainnut alkuun edes huomata että vauva on kantokassissa vieressä. =) Huomenna mun on mentävä asiolle, joten lähdemme ekaa kerta kolmisin liikenteeseen. Oujee!

Vauva ei viihdy koneen äärellä, joten nyt pois.

t. i-l edelleen

Vierailija
65/82 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lääkärissä käyty Oonan kans. Kortisonilääkitys aloitetaan ja toivotaan että siitä olisi tuohon yöyskään apua. Aika moni tuntuu saaneen sen avun juuri tuosta. Peukut siis pystyssä. Oona oli aamulla pirteä kuin peipponen ja kyseli hoitokavereita ja sanoi että mennään hoitajan luo.. :) On se ihanaa kun neiti niin tykkää käydä siellä. Vein neidin sitten taas pph:lle leikkimään ja haen välipalan jälkeen kotiin.

HAN - ihanasti kertoilit Ässästä.. :) Mulle tulee välillä ihan liikutuksen kyyneleet silmiin kun Oona on niin "iso taapero", tekee jo ihan hirmu paljon itse juttuja ja ihan oma-aloitteisesti, puhua pälpättää koko ajan ja niitä sanoja tulee lisää joka päivä. Oonalla taitaa olla pienoinen äiti-kausi meneillään. Välillä ei isi saa pestä hampaita tai "nukuttaa".. Tosin voihan osa tietysti tuosta äiti-vaiheesta olla jonkin sortin reaktiota vauvan tuloonkin..

IIDA-LINNEA - teillä elo sujuu kahden tytön kanssa mainiosti ja olitte saaneet mumminkin avuksi. :) Mä vaan edelleen pähkäilen hankitaanko niitä tuplia vai ei. Tiedän kyllä että jos hankitaan, otetaan ne carenan double swingit, mutta en ole vielä raskinut tehdä ostosta kun en oikein tiedä onko niille käyttöä..

Jep, nyt pistän sohvalle pötköttämään toviksi - jäi ne yöunet aika vähiin..

Palstaterroristi Mammis

Vierailija
66/82 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Evellä oli eilen 2v neuvola, 2vkoa yli. Hienosti teki palikkotornin, palapelin, potki palloa, piirsi ja mitähän kaikkea vielä. :)

Pituutta on 94cm ja painoa 14,9kg. Painoa suhteessa vähämmän kuin pituutta. :)

Mä kävin tänään lääkäri-neuvolassa, kaikki myös kunnossa. Sykkeen lääkäri "näki", eli doppleri antoi sykelukeman, mutta kun on tuota omaa äänieristettä niin ne ei kuulunu. Mutta kyllä siellä siis joku kasvaa. :) Perjantai-aamuna on sitte ultra Hämeenlinnassa, siellä sitten näkee pikkuisen. :)

Äh, Evellä joku elämää suurempi hätä -> pitää mennä!

Bejpi, Eveliina 2v 2vko ja Tiuhti 13+1

Vierailija
67/82 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhdessä koossa täälläkin ollaan. Laskettu aika ois huomenna. Ois kyllä kiva saada jo nyytti kainaloon, kun nuo harjoitussupparit valvottavat öisin.

Hanska-g: Ostin Helmille ne Rasavilin peukalopotit ja on kyllä tosi hyvät. Ihan paukkupakkasiin eivät ehtineet, mutta nyt ainakin hiukan leudommilla keleillä on sormet pysyneet lämpiminä. Ja ne on niin ihanan väljät verrattuna Reimateceihin, että sinne saa mukavasti vielä villakinnasta alle. Ja peukun saa niihin hyvin ja se jopa pysyy siellä paikoillaan. Oon tyytyväinen!

Päikkäri-g: Helmi nukkuu nyt taas päiväunia ihan mallikkaasti pari tuntia. Jossain vaiheessahan ne meinas jäädä kokonaan pois, mutteivät sitten onneksi kuitenkaan jääneet. Meillä on edelleen iltanukahtaminen hirvee ruljanssi. Päikkäreille nukahtaa hyvin, kun laitan helmin nykyään pinnikseen päikkäreille, kun ei siitä omaan sänkyyn nukahtamisesta tullut yhtään mitään. Iltaisin kun pitäis omaan isojen tyttöjen sänkyyn mennä niin alkaa hirvee juokseminen. Siis tyttö tulee varmaan 200 kertaa pois sängystään ja on heittänyt kaikki tyynyt ja peitot lattialle. Me sitten kiikutetaan sitä takaisin sänkyyn kärsivällisesti. Tai mies enemmän kärsivällisesti, mulla palaa hihat aika nopsaan. Oon kyllä hiukan ymmälläni tilanteesta. Eikö kellään muulla oo samanlaista ongelmaa? Pysyykö muiden taaperot sängyissään? Meillä on ihan selkeet iltarutiinit, mutta silti tää on tällaista. Toki parannusta on ilmassa. Joulun jälkeenhän me aloitettiin toi sänkyyn takaisin roudaaminen ja silloin se kesti noin 1,5-2 tuntia ennenkuin tyttö nukahti. Nykyään nukahtaa noin kolmen vartin juoksemisen jälkeen. Että kaipa tässä pitää vaan jaksaa.

Taidan mennä nyt huilaamaan vielä. Seuraavan kerran tulen toivottavsti jo vauvauutisten kera !

Jepsis rv 39+6 ja Helmi 2v 2kk+

Vierailija
68/82 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun kysäisen, että oletteko joku opettaneet enskan tai tonskanne pullolle? Siis nimenomaan opettaneet, eli päässeet tilanteesta "pullo ei kelpaa" tilanteeseen "vauva syö osan aterioista pullosta". Mullahan on töihin meno edessä kolmen viikon päästä ja poika ei suostu enää ottamaan pulloa. Ollaan silloin tällöin annettu, mutta jostain syystä tällä viikolla ei enää suostu ottamaan. Tänään yritettiin vaikka mitä, kolmesta erilaisesta pullosta korviketta, korviketta äidinmaitoon sekoitettuna ja pelkkää äidinmaitoa. Äidinmaitoa suostui ottamaan multa muttei mieheltä, tuttelit puklasi kaikki ulos jos suostui juomaan. Onko hyviä vinkkejä? Aikaahan tässä vielä on opetella, jos joka päivä harjoitellaan. Imetystä on siis tarkoitus jatkaa, jos poika vain huolii sekä tissin että pullon. Ja sekään ei ole ihan pois suljettu, että käyn lounastauolla imettämässä, mutta tavoitteena nyt olisi, että söisi päivällä korviketta, koska mulla ei maito heru pumpulle.

Muutama kommentti, mitä muistan...

bejpi - hurjan pitkä tyttö teidän Eve!

Peukalopotit ostettiin meillekin, ja niihin ollaan kyllä väriä lukuunottamatta oltu tyytyväisiä - en löytänyt mistään kuin pinkit tai tummansiniset, ja kumpikaan ei oikein ollut mun mieleen.. mutta pääasia siis, että tosi hyvin toimivat ja ovat lämpimät. Ostettiin myös nahkaiset karvavuorilliset Kivatin hanskat, ne on kans ihan lämpimät.

Jepsis, meillä typy ei vieläkään ole tajunnut, että sängystä voisi tulla itse pois, joten meillä ei tuota sänkyynpalautusta ole tarvinnut vielä tehdä *kop kop*, mutta tyttö kyllä välillä huutelee sängyssään aika pitkään. Viime aikoina ongelmana on ollut pimeän pelko, jota sit viime yönä lopulta ratkaistiin jättämällä valot päälle ja uni tuli heti. Tähän asti on yritetty keksiä muita ratkaisuja, ja ne on toimineetkin, koska en haluaisi jättää yölamppua koko yöksi palamaan eikä meille vielä ole löytynyt sopivanlaista himmeämpää yölamppua, typy kun pelkää myös niitä pistorasialamppuja...

Pojulla oli tänään 2kk neuvola, ja mitat oli melkoiset... pituutta "potkien" (eli jalat ei pysyneet hetkeäkään paikoillaan...) 60,5 cm ja painoa 6320 g. Eilen perhekahvilassa naureskelinkin, kun poika oli 6-7kk ikäisten vierellä lattialla ja eron huomasi lähinnä ainoastaan pään koosta. :D Ei mikään pieni poika siis. Tänään huvitettiin naapurin kanssa vertailemalla poikia (ikäeroa 2pv), meillä on tommonen tanakka ja leveä tapaus ja heillä hirmuisen pitkä ja laiha, jolla selkä on varmaan 2/3 kropasta.

Nyt koetan päästä nukkumaan, viime yönä kärsin taas nukahtamisongelmista ja lopulta hillittömästä päänsärystä, ja nukahdin vasta joskus neljän maissa ja poika heräsi taas aamuun seiskalta. No, olipahan aikaa lohdutella pimeää pelkäävää typyä, kun ei uni muutenkaan tullut silmään.

-Osse, typy 2v2kk ja poju 2kk

Vierailija
69/82 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä mä ehdin kahden lapsen kanssa klo 9 perhekerhoon kun ei meinaa yhdenkään kanssa onnistua ;) Onneksi se ei nyt niin kellon päälle ole. Niin ja mä olen jotenkin kuvitellut että työnnän vauvaa sinne yhdistelmissä ja vedän Idaa pulkalla. Ainut vaan niin lumi puuttuu :D Pitää varmaan käydä ostamassa se seisomalauta kun matkaa on kuitenkin n. 2km ja Ida ei ihan aina suostu kävelemään samaan suuntaan kuin äiti.

Meillähän muuttui heti tuo päikkärihomma, kun tuota galluppia laitoin. Ida nukahtaa nykyään vasta klo 13-14 ja jokaikinen päivä saa herätellä klo 16 aikoihin. Yöunillekin menee vähän myöhemmin, klo 21 jälkeen. Ida ei tule sängystä ikinä pois, kuten Jepsis tietääkin. Ainut vaan niin meidän nukkumiseen menemiset on sitä että ravataan 5-10 kertaa huoneessa kun Ida ei suostu laittamaan aluksi päätä tyynyyn ja sitten kuitenkin huutaa peittelemään. Ja yöllä herätään 0-10 kertaa huutamaan "äitiiii, missä mun peitto on? Äitiii, missä mun tyyny on, äitiii missä mun rätti on". Tyyny on usein pään alla, peitto päällä ja rättikin kainalossa tai siinä tyynyn vieressä. Jos me vitkutetaan Idan luo menemistä niin loppujen lopuksi Ida alkaa huutamaan "räkää" ;)

Osse nyt tietääkin että meillä ei noi tuttipullohommat toimineet. Mutta vinkkejä joita mä sain: Oletteko kokeilleet eri tuttipulloja? Silikonisia ja kumisia tutinosia? Entäs silleen että sä et ole näkyvillä kun isi syöttää? Eri korvikemerkkejä? Muuta en sitten muistakaan :D Ai niin joo, yksi vaihtoehto on se pirusti aikaa vievä nokkamukista hörpyttäminen. Sillain voisi ainakin ensin tottua siihen korvikkeen makuun!

Bejbin neiti on kyllä aikas hujoppi. Ossen neiti näyttää jo megapitkältä meidän neidin vierellä ja Evellä vielä siihenkin lisää pituutta :)

Muuta ei nyt kerkiäkään taas tällä kertaa...

MiaMik rv 39+3 ja Ida 2v3kk++

Vierailija
70/82 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pääse nettiin pariin päivään, huomaa olevansa "riippuvainen".. ;) hihi. Oona ei ole enää yskinyt niin kovasti, joten vähän on unet helpottaneet. Neiti on ollut päivät pph:lla ja nauttii kavereiden seurasta hirmuisan paljon! Helpottaa vähän tätä mahan kanssa lyllertämistä. ;) Tekisi mieli mennä uimaan huomenna miehen ja Oonan kanssa, mutta enpä taida mahtua enää uikkariin ja turha enää mitään mammauikkaria ostaa..

JEPSIS - pidetään peukkuja että pääsisitte tositoimiin viikonloppuna kun kerran on Helmille hoitajat. Meillä Oona ei tule itse sängystä pois, nousee kyllä istumaan jos ei nukahda tai herää kesken yön, mutta vissiin yhden kerran on tullut itse pois.. Joten en osaa kyllä keksiä, miten moisen tavan saisi "kytkettyä" pois..

BEJPI - en enää muista - olenkohan muistanut onnitella Eveä.. Jos en niin onnittelut 2v!

Toivottavasti OSSE saat joltain vähän asiantuntevampaa apua tuohon tuttipullo-ongelmaan, meillä kun neiti sai tuttipullosta ekana vuorokautena maitonsa (lastenosastolla ja minä leikkauksen jälkeen pahoinvoivana osastolla), ei ollut koskaan mikä ongelma.. Ootkos kokeillut erilaisia pumppuja - nimittäin mulla on pari kaveria joilla ei herunut kuin tietylle pumpulle..? Upeat mitat neuvolassa teidän pojulla! :) Hienosti kasvaa!

MIAMIK - munkin pitäis ostaa se seisomalauta - ja pähkäilen vieläkin hankitaanko ne tuplarattaat vai ei.. Miten ihmeessä jaksais ja ehtis hoitaa ja hankkia kaiken ennen kuin vauva tulee taloon..?

Jep, nyt alan järjestelemään papereita ja kunhan kello lyö tarpeeksi, lähden huristelemaan rattailla hakemaan neitiä hoidosta.. Ihanaa kun on viikonloppu edessä - nauttikaahan tekin!

Mammis + Oona pph:lla zzz + O rv 38+4

Vierailija
71/82 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ihana tyttövauva 14.1., jolloin raskausviikkoja oli jo 40+6..! Lapsivedet meni juuri kun vaihtui 40+5 mittariin, mutta puolitoista vuorokautta odoteltiin vielä synnytyksen käynnistämistä, kun ei mulla supistukset ottaneet tihetäkseen.

Tyttö on aika rauhallinen, nukkuu jopa pätkiä omassa kopassaan, syö yhtä hienosti kuin veljensä, ja hereillä ollessaan on tosi skarppina äänen perään. Aivan ihanaa kokea tällainen normaali alkutaival, nyt vasta tajuan täysin miten poikkeuksellista Noelin kanssa oli. Mutta kyllä on sisko selkeästi veljeään rauhallisempi luonteeltakin, eli ei meitä ihan kaikessa koetella ;)

Olen nukkunut viimeisestä viidestä yöstä tasan yhtenä yli 4h, eli väsymys painaa. Sofia nukkui eilen koko päivän, ja tankkasi maitoa klo 00-06 :D Kuudelta aamulla Noel heräsi ja Sofia nukahti, ja arvatkaas kauan mies antoi mun nukkua tytön kanssa?! Kokonaiset kaksi tuntia... Kahdeksalta tulivat jo herättämään, koska miestä väsytti niin kamalasti (8h unien jälkeen) "kun joutui herämäään niin aikaisin"... Mur. Miestä on vähän vielä koulutettava, muuten kaikki on ok täällä meillä!

*Kandi & Noel ~2v1kk & Sofia 3vrk*

Vierailija
72/82 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi tuli ihan kyyneleet silmiin, oon niin onnellinen teidän puolesta! Isot onnittelut teille vanhemmille prinsessasta, onnittelut myös isolle veikalle.

Nea-Nepsukan neuvola kuulumisia: 10kk neuvolassa käytä eikä vielä jouduttu fysioterapiaan kun oli opiskelija normaalin neuvolatädin sijaisena eikä hän saanut sitä kirjoittaa. Painoa 8650g ja pituutta 70,6 cm. Pikkanen tyttö meillä.. Tuntuu hassulta kun tyttö käyttää vasta nyt 68-70cm vaatteita, Joel kun käytti niitä joskus kolme-neljäkuisena... Kovasti meillä yritetään liikkua, mut ei neuvolan mielestä vieläkään tarpeeks. Liikkuu istuaalleen heiluttamalla käsiä ja jalkoja.

Vierailija
73/82 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko tulla tänne avautumaan (taas..), koittakaa kestää. Niinkun jo aiemmin kävin kirjottamassa, äiti on nyt sairaalassa aivoverenvuodon takia. Aluks ei pystynyt puhumaan ollenkaan ja vasen puoli halvaantui kokonaan. Nyt puhe onnistuu jo kohtuullisen hyvin ja vasenta jalkaa on pystynyt pikkasen koukistamaan eli sen verran on hyviä uutisia. Nyt kuitenkin joutui siirtymään eri osastolle odottamaan Laakson sairaalan kuntoutukseen pääsyä, vaikka lupasivat edelliseltä osastolta että sinne olis päässyt perjantaina. Nyt joutuu odottamaan tämän toisen osaston mukaan ainakin 2 viikkoa! Äiti ei pääse itse edes kääntymään sängyssä tai istumaan eikä tämän osaston työntekijät kuulemma ehdi auttaa. Äiti itkee mulle kun siellä käydään kuinka joka paikka on kipeä kun joutuu vaan makaamaan. Edellisellä osastolla oli kuntoutusta ja siellä pääsi myös tuoliin istumaan. Nyt ei kuulemma ehditä hoitamaan kuntouttajaa eikä ole aikaa auttaa äitiä tuoliin. Suututtaa ihan kamalasti, mutta mitä mä voisin tehdä? Osaston hoitajatkin on tosi tylyjä äitiä kohtaan.

Lääkäriä en vieläkään ole saanut tavata ja äiti on ollut sairaalassa yli viikon. Myöskään lääkärin todistusta/sairauslomatodistusta en ole saanut vaikka olen monta kertaa pyytänyt.

Oon yrittänyt äidin asioita hoitaa, laskut, vuokrat ym pitäis maksaa. Äiti toimi yksityisenä perhepäivähoitajana, mutta jotenkin kuitenkin oli kaupungin listoilla. Palkan maksut hoiti Kela+lasten vanhemmat. Vanhemmat lähetti Kelaan hakemuksen lasten yksityisen hoidon tuesta, joka maksettiin suoraan äidin tilille. Loppuosan maksoi vanhemmat itse. Nyt sit ihmetelty, että mistä äiti saa sairasloman ajan palkkaa. Jostain kuulemma pitää saada muttei kukaan tiedä mistä. Ei edes perhepäivähoidon ohjaaja, joka on hoitanut lapset äidille+hoitosopimukset. Tai Kela. Äidillä ei siis periaatteessa nyt ole mitään tuloja, vaikka sairaalan sosiaalityöntekijän mukaan pitäis olla.

Kelaan en saa vietyä asumistukihakemusta ja sairauspäiväraha hakemusta, koska eivät ota niitä käsittelyyn ilman että tietävät tulot. Tällä hetkellä ei ole tuloja, mutta sitä ei tiedä mikä tilanne on kuukauden päästä. Niin eikä ole niitä todistuksia jotka olis näihin pakolliset.

Kela ei myöskään suostu maksamaan siskolle enempää opintotukea, kun 96€/kk, koska asuu äidin luona. Sillä rahalla ei saa edes ostettua niitä kaiken maailman härpäkkeitä kouluun (alotti joku aika sitten kosmetologi opiskelut). Pitäis kuulemma ottaa opintolainaa.

Pankin kanssa taisteltu nyt myös. Äidillä ei ole nettipankin tunnuksia eli en voi asioita hoitaa siellä. Kaikki tuet mitä äiti tulee saamaan, menee äidin tilille. Äidiltä hävisi joku aika sitten lompakko eli pankkikorttiakaan ei ole. Uusi tosin tullut pankkiin, mutten sitä edes valtakirjalla saa. Enkä myöskään saa millään keinolla tiliin käyttöoikeutta, edes että sais laskut maksettua. Äidin pitäis käydä itse pankissa, eikä riittäny vaikka oli lääkäriltä todistus ettei pysty sairaalasta lähtemään.

Viimenen avautumisen aihe liittyy ah niin ihanaan sosiaalitoimistoon. Mä sinisilmäsesti luulin, että just tämmösissä tapauksissa sieltä sais apua, mut ei! Edes vuokran maksuun ei saa apua. Onneks (!) isännöitsijästä on tullut äidille vuosien varrella tuttu ni ymmärs ettei nyt pystytä maksamaan. Riittää kuulemma, että aluks maksaa vaikka pari kymppiä kuussa. Kaupungin vaan pitää nähdä että jotain rahaa siellä liikkuu.

Äidillä kun on siirtolapuutarhamökki, olivat siellä sitä mieltä että se pitäis myydä pois. Tästäkin oli lääkäriltä todistus, ettei sitä myydä jo äidin mielenterveyden takia (puutarhahommat tekee kuntoutumisen kannalta hyvää ja se toimii samalla vähän terapiana ja lepopaikkana äidille, kunhan pääsee sairaalasta).

Olivat myös sitä mieltä ettei äidiltä tule mitään laskuja nyt kun on sairaalassa. Sähköt pitäis katkasta ja mielummin asuntokin antaa pois, uuden asunnon kun kuulemma voi etsiä kunhan äiti sairaalasta pääsee! Siskoani käskivät muuttamaan opiskelija-asuntoon. Ja oli niitä laskuja jäänyt maksamatta ennen sairaalaan menoakin. Kukaan tuskin lähtee sairaalaan vasta kun kaikki asiat on hoidettu Sossun tädit siis irtisanoutui asiasta täysin.

Sairaalan sosiaalimiehen kanssa oon ollut yhteyksissä ja häneltä onneks saa vähän apua, mutta kun äiti siirretään toiseen sairaalaan, kaiken saa alottaa alusta. Mulla ei vaan pää kestä, en pysty edes nukkumaan. Nyt helpotti vähän kun pääs purkautumaan.

Vierailija
74/82 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää, muutto uuteen taloon lähenee, mutta kaikki on vielä ihan vaiheessa sekä talossa, että täällä vanhassa kodissa... Mies painaa niskalimassa raksalla jne...

Hennalle voimia! On se sossu kyllä ihme paikka, ennenkin on saanu lukea vastaavia juttuja, että ihmiset jotka tilapäisesti tarttis syystä tai toisesta apua, ei sitä saa! Ootko ollut seurakuntaan yhteydessä, siellähän myös diakonia-puolen ihmiset on tän tyyppisissä tilanteissa apuna? En nyt muista ootko jotain maininnut tosta yhteydestä seurakuntaan, mutta vaikkei äitisi edes kuuluis kirkkoon, kannattaa sinne olla yhteydessä ja kysyä voiko jotain apua saada! Koita jaksaa löytää sieltä sairaalastakin ne ihmiset, jotka kuuntelee sua ja yritä jaksaa selittää asiat moneen kertaan. Jospa kuitenkin joku lopulta ymmärtäis ja kuuntelis! Muista silti, ettei sekään ole kenenkään etu, että itsesi vedät loppuun, yritä levätä välillä, että jaksat taas äitiäsi auttaa!

Mä taidan mennä pakkaamaan jonkun muuttolaatikon taas, kun Aino jo nukkuu ja mies on raksalla :)

t. Ope ja Aino 2v 3kk

Vierailija
75/82 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen kuulumiset ennen kuin menen nukkumaan - muu perhe koisiikin jo. :) Helmi äsken simahti, ja olen itse hereillä oikeastaan vaan nälän takia, toista iltapalaa tässä jo vetelen... Ihan hirveä nälkä koko ajan!!

Meille kuuluu tosi hyvää. Aino ei tosin nuku päikkäreitä enää ollenkaan, mutta yöunet ovat pidentyneet 12 tuntiin. Hirveesti lähipiiri jaksaa kauhistella tätä päikkäreiden pois jäämistä. No, Aino nukkuu nyt enemmän kuin aikaisemmin ja jaksaa pääsääntöisesti ihan hyvin. Se päikkäreille nukuttaminen oli ihan tuskaa kun tyttö nukahti vasta 14 aikaan ja sitten päiväunilta herääminen meni niin myöhäiseksi että kävi yöunille vasta 23 aikaan. Ei kiva. Pidetään iltapäivällä pieni lepohetki satujen parissa ja se tuntuis nyt riittävän ihan hyvin.

Helmi sen sijaan nukkuu senkin edestä. Ihan outoa tällainen hyvin nukkuva lapsi, Ainohan ei vauvana nukkunut pääsääntöisesti kuin pieniä torkkuja. En ole itsekään ollut kovin väsynyt, kun yöllä herätään vain 1-2 krt ja Helmi vaan syö ja jatkaa unia. Aamulla myös saa kivasti nukkua kun Ainokin nukkuu pitkään.

Ainoa harmaa pilvi sinisellä taivaalla on oikeastaan vain Helmin mahdottomat rintaraivarit. En tiedä oikein mistä johtuvat, nyt viikon ajan on jo syömisen kanssa taisteltu. Tuntuis olevan vähän vatsavaivainen tuo neiti, mutta en tiedä johtuuko siitä, liian vuolaasta maidon tulosta vai mistä... Mennään to käymään ylimääräisen kerran neuvolassa, niin tsekataan ainakin että nouseeko paino hyvin. Onneksi ainakin yöllä syönti sujuu hyvin, välillä päivälläkin.

Ihania ovat nuo tyttöset, kyllä heistä vaan niin paljon saa iloa. On niin suloista, kun Aino leikkii vauvaa ja kipuaa istumaan Helmin turvakaukaloon. :) Ainon leikeissä ja jutuissa esiintyy "Heemi"-pikkusisko ja pusuja ja silittelyjäkin pikkusisko jo saa - näin ei siis todellakaan ollut alussa, vaan melko hitaasti on Aino siskolle lämmennyt.

Ristiäisiä meillä vietetään jo ensi viikon lauantaina. Helmistä tulee Helmi Viola Emilia. Viola tulee isosiskon Orvokki-nimestä ja Emilia miehen äidinäidiltä. Kauhistuttaa kun meille on tulossa 27 vierasta, ahdasta tulee kun ristiäiset on täällä kotosalla...

Hennalle jaksamista ikävään tilanteeseen! Toivottavasti asiat ratkeavat parhain päin.

Kandi, tsemppiä miehen koulutukseen - täälläkin sitä on jouduttu jonkin verran "harrastamaan". Mikä noilla miehillä on kun ne ei osaa tehdä välillä edes yksinkertaisimpia asioita oikein...

MiaMik, me ei ainakaan ehditä yhtään mihinkään ennen klo 11... Aino herää ysiltä ja Helmi kympiltä, ja ennen kuin on aamupala, pukemiset, imetys ym. suoritettu niin kello on jo PALJON. Eipä ole paljon tarvinnut perhekerhossakaan naamaansa näyttää, me ulkoillaankin nykyään vasta iltapäivällä.

Nyt sinne nukkumaan. Huiskutukset kaikille!

Karssuli, Aino 2v3kk ja Helmi 4vkoa

Vierailija
76/82 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tosi kiva lukea teidän kuulumiset, kun meidän vauveleilla on niin pieni ikäero. Itsekin olen huomannut saman, että nyt on kyllä niin paljon rennompaa tämä meininkin kuin ekan lapsen kanssa. Ei tule tehtyä ihan joka asiassa kärpäsestä härkästä. :)

Vierailija
77/82 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pari sanaa

Ensinnäkin ISOSTI ONNEA kaikille uusille ihanille pienille tulokkaille!

Oli mahtavaa lukea synnytys kuulumisia ja ensimmäistä päivistä kotona..alkaa pieni kuume nostaa päätään täälläkin..ei olisi uskonut! Mutta ei vielä ole sen aika ;)

Meillä kaikki loistavasti täällä, Höpiksen tarhasta lähti pois kiusaaja poika vihdoinkin, ja nyt on rauha maassa. Herra puhuu ihan mahdottomastijo, ja on loistavaa kun saa keskustella hänen kanssaan, siis niin että vastauksiakin tulee Kyllä on mamin pojasta tullut iso poika, vaikka välillä sanookin olevansa "mamman oma kulta vauva".

Kiitän kaikkia hanska galluppiin vastanneita. Peukalopotteja metsästän, kaikkialta vain loppu-tietty!

Olen ollut palstapimennossa koska työnantaja poisti meiltä kaikilta pääsyn vauva-lehden sivuille =D Voitteko kuvitella?! No taitaa olla naisvaltainen ala..hih,hih.

Kotona tämä koneella istuminen on vaikeeta, koska pieni apulainen haluaa olla avuksi koko ajan..

HENNA Toivon koko sydämestäni sinulle jaksamista, ja ennen kaikkea pitkää pinnaa. On TODELLA kumma ettei työtä tekevä ihminen saa apua sossusta kun sitä tarvitsee...muut kyllä.. :/

IIDA-LINNEA Kirjoitteli kuulumisia, ihanaa eloa teillekkin!

MAMMIS Voi Oonaa, toivottavasti jo oikeesti alkaa parantua. Jaksamista myös sinne! Ja voihan aina uimaan mennä bigsuissakin, säästyt mammauikkarin ostolta

Äh nyt noi sivut taas tökkii,mitä mun piti vielä kommentoida...

Apua ei tule mieleen, palaan uudemman kerran..

Ai juu, päikkärigalluppiin:

Höpis nukkuu tarhassa 12-14 ja kotona viikonloppuisin 13-14.30 suunnilleen aina noin

Yöllä nukkuu sitten 20.00-06 tai 07 tai hyvällä onnella 08

No niin toimii taas sivut..

VIIPERO On evakossa, rankkaa. Home ei ole hyvä juttu, toivottavasti selvisitte säikähdyksellä. mutta uusi uljas koti varmasti on kaiken evakossa asumisen väärti Tsemppiä!

NAPERO Vau vai kolmas jo?? Ihanaa että osaat olla noin positiivinen! Ja ihania lapsia sinullakin.

OSSEN Tuttipulloasiaan en valitettavasti osaa vastata, Höpis kun joi pullosta jo heti ekoina viikkoinaan..

MIAMIK Kiva kuulla että muillakin lapsilla on erimielisyyksiä siitä mihin suuntaan mennään

Seisomalauta voisi olla kova juttu, ja niin tietysti lumi...jota viime yönä tulikin runsaasti.

Höpis ilmoittikin aamulla että "tiigalla talhaan mennään tänään" niin että stiigalla vain

KANDI ONNEA!!

KARSSULI Kerro heti miten saat Ainon nukkumaan ysiin asti!?? Kaunis nimi tulee Helmille.

No niin,tämän mamman palstaterroristi vietti on hieman tyydytetty

Nyt hop,sänkyyn ja katsomaan "inania unia" niin kuin Höpis sanoo.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Lycka ja Höpis jo kauan unilla

Vierailija
78/82 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pari sanaa

Ensinnäkin ISOSTI ONNEA kaikille uusille ihanille pienille tulokkaille!

Oli mahtavaa lukea synnytys kuulumisia ja ensimmäistä päivistä kotona..alkaa pieni kuume nostaa päätään täälläkin..ei olisi uskonut! Mutta ei vielä ole sen aika ;)

Meillä kaikki loistavasti täällä, Höpiksen tarhasta lähti pois kiusaaja poika vihdoinkin, ja nyt on rauha maassa. Herra puhuu ihan mahdottomastijo, ja on loistavaa kun saa keskustella hänen kanssaan, siis niin että vastauksiakin tulee Kyllä on mamin pojasta tullut iso poika, vaikka välillä sanookin olevansa "mamman oma kulta vauva".

Kiitän kaikkia hanska galluppiin vastanneita. Peukalopotteja metsästän, kaikkialta vain loppu-tietty!

Olen ollut palstapimennossa koska työnantaja poisti meiltä kaikilta pääsyn vauva-lehden sivuille =D Voitteko kuvitella?! No taitaa olla naisvaltainen ala..hih,hih.

Kotona tämä koneella istuminen on vaikeeta, koska pieni apulainen haluaa olla avuksi koko ajan..

HENNA Toivon koko sydämestäni sinulle jaksamista, ja ennen kaikkea pitkää pinnaa. On TODELLA kumma ettei työtä tekevä ihminen saa apua sossusta kun sitä tarvitsee...muut kyllä.. :/

IIDA-LINNEA Kirjoitteli kuulumisia, ihanaa eloa teillekkin!

MAMMIS Voi Oonaa, toivottavasti jo oikeesti alkaa parantua. Jaksamista myös sinne! Ja voihan aina uimaan mennä bigsuissakin, säästyt mammauikkarin ostolta

Äh nyt noi sivut taas tökkii,mitä mun piti vielä kommentoida...

Apua ei tule mieleen, palaan uudemman kerran..

Ai juu, päikkärigalluppiin:

Höpis nukkuu tarhassa 12-14 ja kotona viikonloppuisin 13-14.30 suunnilleen aina noin

Yöllä nukkuu sitten 20.00-06 tai 07 tai hyvällä onnella 08

No niin toimii taas sivut..

VIIPERO On evakossa, rankkaa. Home ei ole hyvä juttu, toivottavasti selvisitte säikähdyksellä. mutta uusi uljas koti varmasti on kaiken evakossa asumisen väärti Tsemppiä!

NAPERO Vau vai kolmas jo?? Ihanaa että osaat olla noin positiivinen! Ja ihania lapsia sinullakin.

OSSEN Tuttipulloasiaan en valitettavasti osaa vastata, Höpis kun joi pullosta jo heti ekoina viikkoinaan..

MIAMIK Kiva kuulla että muillakin lapsilla on erimielisyyksiä siitä mihin suuntaan mennään

Seisomalauta voisi olla kova juttu, ja niin tietysti lumi...jota viime yönä tulikin runsaasti.

Höpis ilmoittikin aamulla että "tiigalla talhaan mennään tänään" niin että stiigalla vain

KANDI ONNEA!!

KARSSULI Kerro heti miten saat Ainon nukkumaan ysiin asti!?? Kaunis nimi tulee Helmille.

No niin,tämän mamman palstaterroristi vietti on hieman tyydytetty

Nyt hop,sänkyyn ja katsomaan "inania unia" niin kuin Höpis sanoo.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Lycka ja Höpis jo kauan unilla.

(tulipa paljon hymiöitä, taitaa aina hymyilyttää!)

Vierailija
79/82 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maha eilen illalla ihan kivikova pallero, mieskin oli ihmeissään. Siivoilin tosi reippaasti koko päivän, kävin kyllä kampaajallakin "rentoutumassa" (tosin ei se kovin rentoa ollut ainakaan se lähteminen kun piti auton päältä ottaa kauheat lumikinokset pois) ja illalla oli vähän isovanhempia ja tätiä Oonan nimipäivää "juhlimassa". Neiti sai muumikeksiä ja kakkua pillimehun kera ja ai että minkä ihanan sokerihumalan ne saivatkaan aikaan! ;) Niin iloinen tytteli että! Oli ihana seurata toisen riemua.. Tänään aion olla siivoamatta, teen vähän paperihommia ja järjestelen niitä papereita, käyn ehkä vähän shoppailemassa (tarkoitus ois ostaa uusi digikamera) ja illalla tulee vielä yhdet isovanhemmat + täti kylään..

KANDILLE vielä "viralliset" onnittelut tänne puolelle! :) Ootkos saanut "koulutettua" miestä, jotta oot päässyt lepäämään?

HENNA - kovasti jaksamista rankkaan tilanteeseen! Kuitenkin hyviä uutisia että äitisi pystyy jo puhumaan jne. Toivotaan että toipuminen etenee ja saadaan lisää hyviä uutisia. Yritä vaan pysyä tiukkana ja päästä juttelemaan lääkärin kanssa. Silloin kun mun isällä viime keväällä pysähtyi sydän 19minuutiksi (kauheasti toivoa toipumisesta ei annettu), päästiin kyllä lääkäreiden juttusille silloin kun sitä haluttiin ja heti ensimmäisenä päivänä sairaslomaa kirjoitettiin kaikille sitä tarvitseville (eli myös meille omaisille). Voimia!

OPE - tsemppiä loppurutistukseen jotta pääsette muuttamaan uuteen kotiin!

KARSSULI - ihana kuulla teidän vauva-arjesta! Eiköhän nämä tenavat ole yksilöitä ja jos Ainoa ei päivällä nukuta, mutta yöt nukkuu noin hyvin, anna lähipiirin "kauhistella" ihan rauhassa. Eihän toista voi väkisinkään nukuttaa.. kerrohan neuvolakuulumiset tänään.. Ja toivottavasti Helmin rintaraivarit helpottaa pian! Ihanan nimen tyttö saa!

LYCKA - kiva kun teillä on tarhasta lähtenyt kiusaaja pois.. Meilläkin Oona on "äitin kuuta" ja nykyään vauvanukke on sitten "Ooan kuuta".. pusuilla vahvistettuna. hih! On nää meidän taaperot NIIN suloisia.. Tylsä työnantaja sulla kun ette pääse sivuille! ;) Bigsuja en taida enää edes omistaa, sen verran hurjan näköiseksi venyi viimeksikin mahanahka että en viitsi aiheuttaa mitään yleistä järkytystä uimahalleissa - tyydyn siis kokouikkareihin, kunhan tää masu tästä pienenee.. ;) hih.

Jep, nyt aamupalalle.. Suppareita ja nyytinhakureissua toivotaan.. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Mammis + Oona lähti just pph:lle puurolle & leikkimään + erittäin vaisu O rv 39+3

Vierailija
80/82 |
22.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä aika kiitää, päivät menee niin nopeasti ettei huomaakkaan kun on jo ilta.

Täytyy sanoa että hirveesti ei jää vapaa-aikaa kahden pienen lapsen kanssa !

käytiin pari päivää sitten neuvolassa 6 vk tarkistuksessa. Sohvi painoi 5140 g ja oli 56,1 cm pitkä, pipon koko oli 39 cm.

Aino oli samassa kohtaa 4460 g painava ja pituutta oli 56,6 eli puoli senttiä enemmän.

Ihan on eri tyyppisiä meidän tytöt, A oli sellainen pitkä hoikkeliini ja tämä toinen on sellainen pallukka, mutta aivan ihania molemmat.

Päikkäreistä: Aino ei nuku päikkäreitä enää ollenkaan ja se kostautuu yleensä illalla, eilenkin nukahti sohvalle 6 maissa ja kun sen herätti niin alkoi aivan karmea huuto, huusi varmaan vartin ja pissasi samalla sohvalle, onneksi on irroitettavat pääliset !!!!!

Yöt Ainolla menee miten sattuu, nukkuu paljon meidän sängyssä heräilee öisin huutamaan eikä meinaa nukahtaa uudestaan, siihen kun vielä herää vauva niin soppa on valmis.

Aino ei hyväksi isiä nukuttamaan ja vauva vaatii tissiä, oleppa siinä sitten hermostumatta ja tuskastumatta. Nyt on nukuttu pari yötä kivasti, odotan kauhulla tulevaa. Ottaa vissiin koville tuo vauva, vaikka muuten kyllä halailee ja pussailee paljon, saa olla tarkkana ettei vaan halaa liikaa vauvelia.

Opella on kohta uusi koti valmis, meillä siihen menee vielä hetken aikaa, Sohvin huoneeseen laitettiin juuri seinät, seuraavaksi tehdään alakertaan seiniin koolaukset ja laitetaan niihin levyt. Meillä menee hirsiseinät piiloon, kun en tykkää siitä mökkitunnelmasta, vanhalla puolellakin osa seinistä levytettiin ja loput vedetään sitten kun uusi puoli on valmis.

Loppumetriläisille suppareita Mammiskin menee nyt vaan laitokselle ja pistää mukelon maailmaan !

aa ae 2v 1kk ja sohvi 1 kk 15 pv