VANTUT uuteen vuoteen 2009!
Tulin vain toivottamaan hyvää uutta vuotta ja avaanpa samalla uuden pinon näin puoli tuntia etukäteen. Joulukuun jutut pitäisi löytyä linkin takaa.
Lapset meillä jo nukkuu, paitsi veljenpoika, joka pelaa miehen kanssa pleikkarilla. Käytiin illalla viime hetken herkuttelulla snäkärillä (ennen kuin hyvä elämä taas alkaa :)) ja katsomassa lasten kanssa kello kuudelta alkanutta ilotulitusta. Pojullakin alkaa olla jo jotain orastavaa rytmiä päivässä, joka alkaa ysin maissa, sisältää kolmet päiväunet + iltatorkut ja nukkumaan mennään 21-23 välillä. Äiti on parasta maailmassa ja saa ihanimmat leveät hymyt, isille ja siskollekin hymyillään kyllä kovasti, jos äiti on vierellä ja antanut just tissiä. Ihana mammanpoika siis.
Tämä vuosi on ollut niin onnentäyteinen, että toivon ensi vuodesta yhtä hyvää.
Ja kaikille teille onnellista eloa!
-Osse, typykkä 2v1kk ja poju 7vk
Kommentit (82)
Sofia nukkuu sylissä... Tyttö oli aamusta hereillä noin klo 9-12, skarppi tapaus kuten veljensäkin. Mahavaivoja on paljon enemmän kuin Noelilla, sen huomasin toissayönä syötyäni illalla paljon ruisleipää :/ Se on nyt pannassa sitten, huoh.
Eilen kävi terkka, kun Sofialla ikää 8pv. Painoa oli tullut 420g perjantaista (sairaalan kotiinlähtöpaino), eli kuudessa päivässä :D Tyttö painaa nyt 3940g, 160g enemmän kuin syntymäpainonsa. Maito maistuu, ja sitä todellakin tulee. Vähän vähempikin riittäisi, mutta eiköhän se ala tasoittumaan vähitellen... Ikävää aiheuttaa toiselle ilmavaivoja suihkutisseillä.
Otettiin varaslähtöä ulkoiluun eilen, kun pakattiin tyttö vällyihin ja käytiin jo lähikaupassa uusilla tuplilla. Ostettiin ne Carenan double swingit tms. pehmeällä kantokopalla, kun olivat Pikku Hurmurissa tarjouksessa. Ihan hyviltä vaikuttavat. *Mammishan* niitä taisi miettiä..?
*I-L*, saatte ensi viikolla ulkoiluseuraa joku iltapäivä, jos on leudot kelit. Kovasti jo haluaisin päästä liikkeelle ihan kunnolla; tuntuu, että seinät kaatuu sisällä päälle.
*Karssuli*, vaikka se päiväunien poisjäänti kuulostaakin tosi hurjalta tuon ikäiselle, niin näkeehän sen lapsesta, sopiiko uusi rytmi vai ei. Ainolle ilmiselvästi sopii, vielä kun tyttö kykenee vähän rauhoittumaan iltapäivällä hetkeksi. Ja kyllä ne 12h yöunet kuulostaa tosi mahtavilta! :) Nauti vaan tuosta!
Nyt täytyy mennä, Noel ei suostu isin kanssa käymään päivbäunille...
Hienosti oli Helmi kasvanut, oltiin ylimääräisessä punnituksessa torstaina, ja painoa oli 10 päivässä tullut noin 400 g eli nyt Helmi painaa 4,5 kg ja rapiat. Hienosti on siis kasvanut noista rintaraivareista huolimatta. Tosi paljon on neitokaisella masuvaivoja, joten muutama päivä ollaan annettu Cuplatonia. Viikon sisällä pitäisi terkan mukaan alkaa vaikuttamaan...? Masuvaivat ilmeisesti aiheuttaa nuo rintaraivaritkin, kun maitoa tulee melko vuolaasti eikä neiti pysy tahdissa mukana.
Mä alan pikku hiljaa kyllä kaivata niitä tuplarattaita... Olikos Kandi siellä Pikku Hurmurissa vielä paljon noita Carenoita alessa jäljellä? Koska jos jotkut ostetaan, niin ne varmaankin. Meillä on tosi hyvät yhdistelmät ja seisomalauta olemassa, joten en halua ostaa mitään kovin kalliita tuplia. Lähinnä niitä tarviis että pääsis lenkkeilemään ja tietty sitten ehkä kaupoilla... En oikein tiedä onko ihan turha ostos vai ei, mutta Carenat ei olis kovin kallis ostos kuitenkaan. Samalla täytyis ostaa Ainolle uusi turvaistuin, niihinkin olen koittanut perehtyä mutta valikoima on suuren suuri ja pää ihan pyörällä.
Laitoin tänään itsenäisesti molemmat tytöt nukkumaan eikä se mennyt kovinkaan mallikkaasti. Helmi kun huusi taas raivareitaan, niin Aino ei saanut unta ja alkoi sitten hänkin itkeä ja vaati rapsuttelua, vettä ynnä muuta. Yli tunnin nukutin, sitten Helmi onneksi suostui syömään rintakumin kanssa ja Aino simahti saman tien kun Helmi hiljeni. Huh huh. Onneksi mies on iltaisin yleensä nukuttamassa Ainoa!
Nyt pikaisesti nukkumaan
Karssuli ja tyttöset unten mailla
P.S. Kandi jos kaipaatte seuraa, me voidaan tulla kyläileen ja ulkoilemaankin teille päin, mies jatkaa töitä niin kaivataan mekin seuraa. :D
Siellä Pikku Hurmurissa oli vielä varastossa pinkit, ja sen lisäksi tilaavat mustia & punaisia tarvittaessa, mutta siinä menee viikko tai pari. Mä sanoin puhelimessa myyjälle, että meille käy ihan mikä vaan, paitsi pinkki ;) Kivan punaiset vaunut saatiin, tykkään väristä kovasti.
Mä odotan kauhulla niitä nukuttamisia! Mies palaa töihin keskiviikkona, ja heti on kolme iltaa töitä... Tulee kotiin vasta klo 21.30 paikkeilla, jolloin Noelin olisi oltava unessa. Noel on nyt myöhäistänyt nukkumistaan hieman. Nukahtaa 20.30 paikkeillä, ja saattaa herätä vasta 6.30-07 maissa..! Ihan outoa, kun on jo *oikea* aamu lapsen herätessä ;)
Päikkäreille nukuttaminen on nyt se, mihin Noel purkaa uuden elämäntilanteen aiheuttaman stressin. Saattaa mennä päälle tunti nukuttaessa, vaikka ennen meni 10-20min. Turhauttavaa nukuttaa toista tunti, kun unikin saattaa kestää vain puolitoista tuntia...
Noel on jo niin iso ja avulias poika, me tehdään paljon hommia yhdessä. Sanoja onn tullut hirveästi lisää, Noel muun muassa laskee kuuteen saakka, ja ilmaisee aina verbillä mitä on tekemässä ("auttaa, konttaa, komentaa" yms.). Samoin genetiivi on nyt kova juttu - illalla sängystä kuuluu "isin, Noelin, äitin, vauvan" :) Kyllä se höpötys tästä alkaa, kun sanat löytyvät suuhun!
Mites te tonskan jo saaneet, onko teiltä raskauskilot karisseet samalla lailla kuin enskan kanssa? Mulla olisi ainakin 10kg vielä puditettavaa, ja mietin, kuinka hyvin lähtevät itsestään tässä hulinassa ja tuplarattaita sohjossa työnnellen...
Kandi & Noel 2v1kk & Sofia 12pv
Meillä lähti mies Eetun kanssa liikuntakerhoon, käyvät kattomassa miltä vaikuttaa, jos sais tuolta vähän energiaa pois... Ja Luukas makoilee ja "leikkii" tuossa lattialla. Joten voi olla etten kauaa saa kirjoittaa rauhassa...
Täällä menee päivät edelleen todella nopeesti, ei juuri kerkee tässä koneella kauaa olemaan, saati että kerkeis kirjoittaa. Pojat nukkuvat välillä kyllä samaankin aikaan, mutta aika usein on niin että nukkuvat täysin eri aikaan. Me ollaan nyt käyty ahkerasti noissa perhekerhoissa ja -kahvilassa, jotta saa päivään jotain muutakin kuin tätä kotonaoloa ja eloa, josta toki nautin valtavasti!
Enpä muista oonko kertonut jo, mutta Eetu on alkanut pukemaan itte, kaikki vaatteet pitäis osata laittaa (hänen itsensä mielestä) päälle, ja auttaahan ei häntä saa!!! Kovin paljon kyllä jaksaa pukeakin, ei mee heti hermot. Ja toinen minkä on nyt alkanut hoitamaan ittekseen, niin pissalla käynnin, ihanaa!!! Tosin housut jää useesti liian ylös, kun ei enää potalle suostu ja pöntöllä käydessä ei kerkee niitä ihan alas saakka laskemaan, mutta pääasia että käy!!! Tosin se isompi hätä tehään edelleen housuun...
Luukas on alkanut olemaan yhä enemmän ja enemmän hereillä, ja koko aika pitäis seurustella! Päiväsaikaan ei malttais nukkua ollenkaan, paitti kylässä tai kerhossa/kahvilassa ollessa... Yöt ovat nyt sujuneet hyvin viikon verran, kun laitoin hänet omaan sänkyynsä nukkumaan! Oon jopa ite saanut nukuttua yli kolmen tunnin unia putkeen, ihanaa!!!
Noista Carenoista, oli Karssuli kyselly, mä kanssa kattelin (lähinnä huvikseni niitä) ja HobbyHallissa ne on myöskin tuon 299e... Taitaa olla siellä jatkuvasti tuon hintaiset... Meillä on Brion Kombit ja niissä on raivostuttavat renkaat (saa pumpata ilmaa ennen jokaista käyttökertaa!!!) niin oon sitten kattellu rattaita, mitkä sais täysin makuuasentoon, meillähän on rattaina Emmaljungan Scooterit, mutta niitä kun ei saa makuuasentoon... Ja kesällä olis kiva kun päästäis liikkeelle... (ja mahuttais autoon!!!) Ja meidän auton perään ei juuri vaunut + rattaat mahu (+koira!!!), joten jotain pitäs tehrä!!! Mies ei vaan oikein oo innostunut ostamaan "taas" uusia vaunuja/rattaita. No, täytyy viel miettii...
Jaahas, nyt alkoi huuto, täytyy mennä...
napero ja pojat n2kk ja 2v11kk
Pikaisesti vielä lisään, Luukas sylissä...
Kandille noista raskauskiloista... Mullahan niitä ei tullut kuin +4kg, ja nekin on lähteneet + muutama ylimääräinen, ekan neuvolan ja lopputarkastuksen erotus oli -9kg, mutta mullahan olikin aika paljon liikaa painoa, joten ihan hyvä kun lähti, näin tapahtu myös Eetun odotusaikana... Vielä kun sais kiloja pois, ja sitten pysymään saavutetuissa mitoissa... Mulla kun olis tarkoitus ens syksynä olla "hyvän näköinen"...
napero
Yhtenä päivänä kirjotin oikein romaanin ja kappas se tietty katos taivaan tuuliin..mur.
Kandi kyseli raskauskiloista,mulla nyt oli tytönkin syntymän jälkeen täysi työ päästä niistä eroon, nyt ei tullutkaan niin paljoa ja ne lähtikin muutamassa kuukaudessa muutamaa kiloa lukuunottamatta pois..mutta sitten mä paloin syksyllä jotenkin ihan loppuun kun oli niin massiiviset univelat ja söin ihan kauheasti karkkia lohdutukseksi;) ..niinpä lihoin melkein 6kg parissa kuukaudessa!no nyt ne kyllä on taas laihdutettu ja niitä viimesiä raskauskiloja yritän vielä pointseilla ja kuntoilulla karistaa ennen kesää.
Meillä ei ole tuplia ollut vaan ihan noi citycrossit seisomalaudalla mutta mä taas tahtoisin scooterit tai vastaavat pienemmät rattaat kunnon pyörillä.Eeka kun ei ole kunnostautunut vaunuissa nukkumisessa muutenkaan,ehkä puolisen tuntia nukkuu ulkoilun aikana jos heijaan vaunuja ja ihan makuullaan ei nuku,niin sama vaikka olis ne scooterit ym. Saakohan niihin laitettua seisomalaudan?tiedätkö sä napero?
Ekat tekstit ei ainakaan kadonneet..
Meille menee nyt mukavasti, tuntuu että ekat 6kk tonskaperheenä oli yhtä väsymystä ja kiukkuisia lapsia:D nyt Eeka viihtyy jo tosi kivasti lattialla, autossa ei enää huuda ja vaunuissakin viihtyy lyhyitä hetkiä, öisin Eeka on nukkunut nyt jopa tunnin-kahden pätkiä heräämättä mikä on aivan mahtavaa:) Poika osaa jo pyöriä lattialla ketterästi ja menee konttausasentoon mutta saa sitten niin mahdottomat nauruhepulit että hupsahtaa taas maahan:D
Tyttö on edelleen uhmis ja saa aikamoisia raivareita.Kovasti Liia on kasvanut ja kehittynyt,nyt tyttö on riemuissaan kun saa leikkiä veikan kanssa, naurattaa veikkaa ilveilemällä ym. ja tekevät yhteistuumin palapelejä niin että Eeka purkaa ja Liia kasaa, duploillakin leikkivät yhdessä,tosin poika vaan imeskelee niitä mutta on Liian mielestä mukana leikissä. Liia on nyt monta viikkoa herännyt neljältä yöllä ja saattaa valvoa kaksikin tuntia tai ei enää edes nukahda,hurjaa kun tyttö nukkuu muutenkin vaan 21-6/6.30. No ehkäpä tämä on taas ohimenevää.
Täytyy lähteä ruuanlaittoon, mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Queen,tyttö 2,5v ja poika 7kk
Ihan pikaiseen vain tulin tännekin puolen ilmoittamaan, että *tyttö* syntyi 22.1 rv 40+5 klo 7.35 aamulla <3 Mittoja rimpsessalla oli 3620g ja 48cm, pipo oli mukavan pyöreät 35cm. Eilen kotiuduttiin, kun typsykällä oli ikää 2vrk.
Paremmalla aikaa lisää :)
Han, S kohta 2v ja pikkuS 3vrk
En ole varma, ketä kaikkia olen jo onnitellut, mutta onnea tasapuolisesti kaikille pienokaisensa jo saaneille! Täällä jännitän varmaan enemmän ku MM, et joko sielläkin päästään pian tositoimiin... :)
Ihanalta kuulostaa monien arki, etenkin monilla tuntuu yöt menevän tosi hyvin (Queenille erityishalaus täältä ja voimia tuohon valvomiseen, sä oot niin ihanan positiviinen ja jaksava sen suhteen, että voin vain ihailla, kun itse olen niin HIRVEÄN huono jaksamaan vähäistä unta). Meillä syödään edelleen usein, niin päivisin kuin öisinkin, pojan mahaan ei ilmeisesti mahdu kerralla kuin vajaa desi, niinpä tankkaa päivisinkin vähintään kaksi kertaa/2h valvomispätkä. Olemme nyt opetelleet pullosta syömistä, ja ollaan todettu, että 70 ml on pojun normaali syöntimäärä ja sen tosiaan vetäisee sitten heti herättyään ja juuri ennen nukahtamista, mutta enempää ei saa kerralla menemään millään. Yöllä nukkuu onneksi yhden pitemmän pätkän näin alkuyöstä ja sitten loppuyöstä 1-2,5h välein. Nukkuu omassa sängyssään niin pitkään, kun siellä suostuu olemaan ja loppuyön sitten äitin vieressä.
Karssuli oli onnistunut nukuttamaan lapset yksinkin, kyllä se meilläkin melkoista showta on välillä, iltaisin siis nukutetaan tietty molemmat erikseen, mutta päivisin välillä joutuu sumplimaan. Mutta hyvin se sujuu. :) Meillä myös käytetään tuplia lenkkeilyyn, mitään pitempiä matkoja en typyn kans lähde pelkällä seisomalaudalla tekemään, kun tiedän, ettei jaksa siinä seisoa kuitenkaan.
Hieno homma, et Noelkin on alkanut nukkua pitempään, toivottavasti jatkuu tuo ilmiö.
Naperon Eetu on alkanut pukea, olen vähän kade, meillä kun ei mene oikein mitkään vaatteet vielä itsekseen päälle. Onneksi pahin pukemistaisto on nyt loppunut ja selvitään uloskin jo ihan kohtuuajassa, välillähän siis meni aina puolisen tuntia vähintään pukemiseen aamulla, ja äitin hermot ei meinanneet ihan kestää. Vieläkin hermoja koetellaan pissataistelulla, mutta yleensä sekin onneksi sujuu hienosti ja typy on useana päivänä tällä viikolla osannut kertoa myös kakkahädästä ajoissa, ja on ehditty potalle. Toki vielä välillä ehtii tulla housuun, mutta en enää suostu laittamaan päivällä vaippaa kuin unille ja pidemmille auto/kauppareissuille, myös ulkoilut mennään siis nykyään ilman vaippaa.
napero, oletko miettinyt et laittaisit Luukaksen niihin Scootereihin kantokopassa? Silloinhan ei haittaa, jos pääpuoli on vähän koholla, vai olikos se ihan hirveän koholla? (Meidän scooterit on mun veljenpojalla lainassa, joten en muista enää...) Meidän tuplissa nimittäin ei saa täysin makuuasentoon, ja kyllä mä niissä pidän pojua kantokopassa, kun hällä on muutenkin nenä tukossa ja sen takia pidetään sekä sänkyä että yhdistelmiä pää koholla. Etenkin nyt, kun meidän poika treenaa vatsalihaksiaan koko ajan ihan täysiä, eli ei ole lattialla maatessaankaan pää lattiassa juuri ollenkaan. Typy oli ihan samanlainen. Neuvolantäti sanoikin viime viikolla, että ei vauvat tosiaan ole tuollaisia. Heh, no tuskinpa poju sentään mikään ihmelapsi on, et eiköhän näitä ole ihan samalla tavalla kuin niitä rennompiakin vauvoja. :)
Queenille siis myös piti sanomani noista Scootereista - Eekahan saa ihan reilusti jo olla Scootereissa, ikäsuositus on 6kk->. Niihin saa ainakin sellaisen perusseisomalaudan (http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=221&vali…), tosin siinä on aika vähän tilaa isommalle lapselle seisoa, jos vauva on makuuasennossa. Mutta sit, kun Eekakin istuu reilusti, pitäis myös Liian mahtua seisomaan laudalle kohtuuhyvin, näin me ainakin testattiin. Meillä on siis tarkoitus kans ottaa Scooterit käyttöön heti, kun poju on 6kk.
Mitäs muuta... mulla on enää vajaa 2 vk kotonaoloa, vähän alkaa jo jännittää töihin meno ja se, miten poju pärjää isin kanssa. Onneksi pullo tosiaan alkoi edes jollain tasolla kelvata, hirmuista lotraamistahan se on ja maitoa on joka puolella, mutta maitoa menee kuitenkin mahaankin asti ja kelpaa jo melkein mikä vaan pullo ja kenen tahansa antamana. Yötkin on ihan ok, toki mä mielellään nukkuisin koko yön ilman herätyksiä, mutta kun herätykset on lyhyitä ja sekä poju että minä nukutaan välit hyvin, niin ihan tyytyväinen olen.
Mutta nyt täytyy kömpiä itsekin nukkumaan, vaikka yökyöpelinä aina haluaisin kukkua vaikka minne asti.
-Osse, typykkä 2v2kk ja poju 2kk2vk
En oo jotenkin saanut aikaiseksi tulla kirjoittelemaan vaikka päivittäin täällä ja odotuspuolella lukemassa käynkin.
Hirmu paljon onnea Hanille pikkuisesta tytöstä! :)
Hennalle voimia raskaaseen tilanteeseen!
Kiva, että Queenilla on arki pikkasen helpottunut kahden pienen kanssa. :)
Kandille tsemppiä Sofian masuvaivojen kanssa. Meillä ne meni ohi siinä 3kk iässä niin kun monella monella muullakin.
Osselle tsemppiä töiden aloitukseen! Hyvä, että poika alkaa oppimaan pullosta syömisen jujun.
Napero teidän Eetu saakin sitten näyttää meidän Jonskulle vähän itse pukemisen mallia. Jonskua ei nimittäin yhtään kiinnosta se homma. Onneksi antaa kuitenkin kiltisti pukea.
Raskauskiloista olitte keskustelleet. Mulla on edelleen noin kome kiloa jäljellä kahdestatoista raskauskilosta. Muistaakseni viimeksikin mulla jämähti tässä vaiheessa tohon kolmeen ja sitten imetyksen loputtua lähti loput ja vähän boonusta päälle. Eli suht samalla kaavalla mennään, kun ekallakin kerralla.
Meille kuuluu muuten ihan hyvää. Jonsku on jo niin iso poika. Puhuu koko ajan tai sitten laulaa. :) On päiväkuiva, mutta yöllä tarvitaan vaippaa. Ja Jonskukaan ei suostu tekemään kakkaa pottaan. Pari kertaa se on onnistunut, mutta muuten laitetaan vaippa, kun hän sitä pyytää kakkaamista varten. Jonsku yrittää jo kovasti leikkiä Sonjan kanssa. Se leikisti syöttää sitä tai antaa lääkettä ja laulaa ja ilveilee. Jonsku saa kyllä Sonjalta parhaat naurut. Välillä tosin kiusaa ja käy tökkimässä, mutta pahemmilta yhteenotoilta ollaan onneksi vältytty.
Sonjalla oli 4kk lääkäri tässä melkein 5kk iässä. Pituus oli 63cm ja paino 7030g. On siis aika lyhyt tyttö. Edelleen mennään pelkällä rintamaidolla vaikka mun tekis mieli jo pikkuhiljaa alotella kiinteiden maistelua. Ajattelin tossa 5,5kk iässä aloittaa. Sonja nukkuu parit pitkät päikkärit toiset tosi pitkät ja toiset vähän lyhkäsemmät ja ehkä jotkut pienet torkut johonkin väliin. Menee yleensä 21-24 yöunille ja herää 8.30-10.00. Yöt mennään nyt 3-4 syötöllä. Sonja kääntyy jo hienosti mahalleen ja selälleen ja menee puoli kierrosta napansa ympäri. On tosi iloinen ja tarkkaavainen vauva. Vierasti muuten neuvolalääkäriä. Sai ihan kauheen huutokohtauksen, kun lääkäri alkoi tutkia ja rauhoittui vasta mun sylissä. Lääkäri kirjoittikin neuvolakorttiin, että hienosti vierastaa. :)
Tää vauvaelämä kyllä helpottaa koko ajan sitä mukaan, mitä Sonja kasvaa. Ne ekat 3kk oli aika rankat iltahuutojen johdosta. Nyt on ihanaa, kun välillä Sonjan saa nukahtamaan ihan ilman nukutuksia. Jonskun tosin joutuu silloin nukuttamaan, kun mies on kotona. Mun ollessa yksin, se menee kiltisti itse nukkumaan. Miehen ollessa kotona, alkaa sellanen show, että helpommalla päästään, kun nukutetaan.
Me mennään muuten naimisiin toukokuun lopulla. Ihan pienet häät järjestetään meillä kotona, koska ei kumpikaan tykätä oikein olla huomion keskipisteinä. Nätin hääpuvun mä meinasin silti laittaa. :)
pesukarhu, Jonsku 2v9kk ja Sonja melkein 5kk
Kiva, että saatte omannäköiset häät. :)
Tuosta nukuttamisjutusta ja arjen helpottumisesta, meilläkin on jo mun mielestä kovasti helpottanut, vaikka poju on vasta 2,5kk, toivottavasti jatkuu samanlaisena. Pojuhan on oikeesti tosi tyytyväinen vauva ja mikä on ihmeellisintä, alun unitaisteluiden jälkeen poika ei enää nukahda rinnalle juuri koskaan, vaan haluaa mennä hereillä sänkyyn ja nukahtaa sinne rauhassa itsekseen. Se on ollut tosi outoa, koska typy nukahti niin kauana ku imetin rinnalle ja nostin sit puoliunessa sänkyyn. :) Muistan, kuinka silloin aina ihmettelin, miten jotkut saa vauvansa nukahtamaan itsekseen, mutta näköjään se vaan on vauvasta kiinni. Typyä pitää vieläkin (tai oikeastaan taas) hipsutella kauan, ennen kuin suostuu jäämään nukahtamaan, mutta onneksi vielä jää unille kohtuu helpolla.
Jaahas, nyt poika alkaa kyllästyä yksin "leikkimiseen", joten mentävä on.
-Osse taas
Katotaan kauanko ehtii kirjotella ennen kuin D herää.. D on kipeenä (ollut pe-illasta asti). Tänään käytiin lääkäris kun viime yön perusteella (itki ja yski alle tunnin välein ja 5 jälkeen ei usotunut enää makuulle ollenkaan) epäilin et on taas jotain korvissa. Vasen korva olikin tulehtunut ja nyt ihan väsynyt raukka nukkuu istuma-asennos rattaissa (nukahti apteekki reissulla eikä herännyt vaikka riisuin vatteita ja ruuttasin antibiotit suuhun).
D on jo niiin ison oloinen, kun leikatiin taas afro pois pari viikkoa sitten (mies ja D halusivat leikata, mä en ois halunnut). Ihan hirvee tonskakuume tulee jo senkin takia, et D ei oo enää yhtään vauvamainen ja toinen syy on teidän jutut tääl ja kaikki vauvakuvat naamakirjassa :D. Nyt oonkin sanonut miehelel et toka ja kolmas tulee sit pienellä ikäerolla (ainakin nyt oon tota mieltä.. ilmeisesti ne yökukkumiset on jo unohtunut ;D )
Huhtikuuks ollaan menos taas sukulaisten luo Afrikkaan :). Odotan tota matkaa niin paljon, koska nyt D'kin "hyötyy siitä" jo ihan eritavalla ja osaa jopa puhua sukulaisten kanssa..
Onnea kaikille vauvan saaneille ja nimen saaneille vauvoille! Ihania nimiä olitte keksineet!
Hennalle iso halaus!
I-L: D oli täysimetyksellä kaks kk ja maitoa tuli likkaakin, mut 2kk ikäsenä jouduttiin siirtymään pelkkään korvikkeeseen. Se oli silloin meille ainoa ratkasu enkä ooo ottanut siitä mitään paineita koskaan. Älä säkään ota lisämaidon antamisesta! Se on teillä paras vaihtoehto nyt ja that's it.
Kandi: Mä käytin rintakumeja silloin kun imetin D'a. Niiden kans ei suihkunnu ihan yhtä pahasti kuin ilman.
Pesukarhulle onnea hääpäätöksestä! D pukkee myös suunnilleen ite. Ihan yhtäkkiä alko haluta opetella pukemista. Nyt menee melkein kaikki vaatteet (tosin väärin päin jos en kato vieres koko ajan). Riisuminen on hankalampaa, housut saa pois mut paitojen kans on ongelmia, kun kädet ei löydä pois hihoista.
Kiva kuulla Jennistäkin! Oletteko koko kuukauden kyläilemässä huhtikuussa? Varmaan hieno reissu tiedossa, kun tosiaan poika voi jo harjoitella juttelua isovanhempien kielellä :)
Meillä taisi nyt alkaa ne yöitkut sitten. Viime yönä Sofia huusi mahaansa klo 23.30-01.30, ja lopulta rauhoittui mun syliin, kun kävellä tepsutin makkarin mattoa ympäri... Kävi verhojen kuviot tutuksi siinä yön aikana ;) Noelillahan oli ihan samat huudot, niin että klo 21 ja 24 välillä alkoi, ja aina klo 02 mennessä loppui. Kolmikuisena Noelilla oli jo huudot ohi, toivottavasti siskollaan menee samalla lailla.
Nyt iltapäiväteelle, kun molemmat muksut nukkuu :)
Kandi
Pitkästä aikaa yritän naputella edes jotain. JOtenkin ei vaan edelleenkään saa itseään istumaan ja kirjoittamaan, vaikka kuulumisia kurkin päivittäin. (Noloa, kun aina sama "virsi"!)
Vähän yritän tässä selailla pinoa läpi, josko jotenkin sais osallistuttua...
Mammis, kyselit jo aikaa sitten, mistä tilasin Chokon. Tilasin sen osoitteesta leikkien.fi postikuluineen maksoi muistaakseni 18,90 tai sinnepäin. Onnea teidän perheelle toisesta prinsessasta!
Ja samaan hengenvetoon onnittelut myös Kandille, Hanille ja MM:lle tytöntylleröisistä!
Napero, Bejpi oli kuulemma viesteillyt sulle, että viikolla 8 vois treffit onnistua. Viesteillään lähempänä lisää!
Jepsis kyseli, pysyykö ipanat sängyssä. Emmi onneksi pysyy aika hyvin. Saattaa kyllä huutaa kuin hinaaja, joten vieressä on välillä oltava passissa, mutta nytkin tuo kuuluu höpisevän ja lauleskelevan itsekseen siellä. Me ollaan palattu taas unipussiin, kun isompi peittokaan ei pysynyt päällä ja kylmä tuli yöllä. Mutta pussihan sinänsä ei hidasta menoa, kyllä neiti senkin kanssa pääsee aika kovaa eteenpäin, jos vaan haluaa.
Ope, miten teidän muuttorumba sujuu? Koska teillä on hiihtoloma? Meillä on viikko 8, ja koska mies ei uudessa duunissa lomaile, voitais Emmin kanssa ajella mummilaan tuolloin. Silloin vois siis tavata, jos teille sopis. Ja mitenkäs Poppis, ootkos hänestä kuullut mitään?
Meille ei oikeestaan ihmeempiä kuulu. Töissä ja hoidossa käydään ja aika hyvin kaikki omissamme viihdytään - Emmi varmaan meistä parhaiten, mikä helpottaa kummasti omaa töihinmenoa joka aamu. Illat ollaan nyt oltu aika ahkerasti pulkkamäessä ja potkukelkkailemassa ja eilen käytiin ekaa kertaa luistelemassakin. Emmi oli ihan innoissaan. =) Loppuajasta piti enää yhdellä kädellä kiinni mun kädestä ja töpötti eteenpäin. Oli se liikkis!
Kaiholla luen edelleen teidän odotus- ja vauva-arkikuulumisianne. Emmi kun on jo niin toimelias tyttö ja kun pikkuisia vauvoja näkee, niin tahtois oman niiin kovasti. Mutta ihana kuitenkin päästä fiilistelemään ainakin muitten siivellä! =)
Taidan yrittää neuloa mun Huopanen-lapaset loppuun, jotta saisin ne huovutettua ja käyttöön vielä tämän talven aikana.
Ihania talvipäiviä kaikille!
-Amy ja Emmi, 2v3kk-
Onnea Hanille ja Mammikselle vauvveleista kiva että saadaan lisää rinsessoja maailmaan !!!
Pesukarhulle onnittelut häistä !
Kandi oli kysellyt raskauskiloista, mulla niitä on jäljellä nelisen kiloa 16 niitä tuli kaikenkaikkiaan, josta saan syyttää ihan itseäni sillä söin aika paljon makeaa koko raskauden ajan !
Meillä kävi eilen pappi ja ihan mukavalta naiselta vaikutti, ei saatu samaa kuin Ainon ristiäisissä kun hän on sairaslomalla, on ollut jo joulukuun alkupuolelta, vähän harmittaa !
Launataina on Sohvin suuri juhla, miehen mielestä mun pitäis oppia sanomaan tyttöä Emiliaksi, mutta minusta se Sohvi on vaan niin hyvä lempinimi että en malta luopua siitä.
Tuplista oli ollut juttua, mä oon ollu tosi tyytyäinen että hankittiin sellaiset, ollaan käyty kaupoilla ja kävelemässä, eikä siitä ois tullu mitään ilman tuplia. Kerran viikossa näytän tosin ihan hölmöltä kun Aino menee Mummon kanssa jumppaan ja minä työntelen tuplia joissa on vain yksi lapsi.
Miehen äiti on jo 69 vuotias ja silti jaksaa juosta Ainon kanssa 45 minsaa pitkin jumppasalia !!! SuperMummo !!!
Meillähän on BabyWeltin Montrealit jotka on markkinoiden kapeimpia vierekkäin istuttavia, on ollu tosi hyvät ja kevyet työnnellä !
Aino sanoo mehua munaksi, hieman huvittavaa kun se seisoo tuolla keittiön lattialla ja huutaa äiti munaa, äiti anna munaa.
Eilen se pyysi että, äiti hyyppää ja minä hyppäsin , mutta neiti tahtoikin rypäleitä.
Paljon tulee puhetta ja hirmuisesti on jo sanoja ja pitkiäkin 3-4 sanan lauseita mutta myös paljon siansaksaa tai jotain Aino kieltä mitä aiti ei ymmärrä, hellyyttävintä on kun vauvan itkiessä Aino paijaa sitä ja tuumaa "kulta ei mitään hätää" samaa sanoi minulle eilen kun mies hieroi hartioitani ja irvistelin kivusta !
Nyt pukemaan ja ulos leikkimään, josko laskisi vaikka mäkeä !
aa ae 1v melki 2kk ja sohvi 1 kk 22 pv
Hengissä ollaan, aikaa vaan ei tunnu riittävän kirjoitella ja surffailla netissä:(
Meillä parin viikon päästä 2v neuvola, kyllä tämä aika on mennyt vaudilla! Sanoja tulee alle 10 vielä, saas nähdä saadaanko joku kontrolliaika neuvolasta. Onko kellään kokemusta jos ei puhu kuin muutaman sanan 2 vuotiaana?
Ollaan ulkoiltu tosi paljon kun sopivan lämmintä ja lunta maassa. On kerhot jääneet väliin, palaillaan niihin sitten kun taas vesisade ja kurakelit alkaa. Tai tulee liian kylmät imat ulkoiluun. Jotenkin tuo O on jo niiiiin iso, mut silti tuntuu pikkuiselta kun ei vielä puhu ja osaa ilmaista sillä tavoin itseään. Mutta eiköhän se sieltä joskus tule se puhe... Enpä osaisi kuvitellakaan että puhua pälpättäisi kun olen tuohon hiljaisuuteen tottunut. Tai no tulee sitä oma siansaksaa:)
Olisko halukkaita HopLopiin lähtijöitä jossain vaiheessa kunhan nuo vatsataudit vähän vähenisi?? Toivottavasti tänä vuonna ei saada sitä, se 6 päivää jorvissa tiputuksessa viime maaliskuussa kyllä riitti meille:(
Kaima, Ihana tuo Ainon mehun pyyntö. Miten pystyt kuunnella nauramatta?:))
Jenni, kiva kuulla susta! KAuanko olette sit huhtikuussa reissussa?:)
Koitan lueskella pinoa läpi ja kirjoitella paremmin kunhan aikaa liikenee. Mukavaa talven jatkoa kaikille!
Aurora & O 1v11kk zzzzzzzz
Ollaan melkein koko huhtikuu seil sukulaisten hoivissa. Mun työpaikalta on helppo saada (palkatonta) vapaata, joten ollaan sit pidempään ku kerran mnennään. Etenki kun seuraavasta reissusta ei oo tietoo (ison mahan tai pienen vauvan kans en lähtis sinne).
Aurora: Mun kaverin lapsi ei puhunut 2v neuvolassa edes tota 10 sanaa, mut ei siit mitään sanottu. 3 v. jos ei puhu niin sit vasta siihen puututaan.
Mulla ei todellakaan olis aikaa nyt roikkua täällä, la-iltana pitäis olla kämppä tyhjä ja kamat kannettu uuteen taloon... Mies siellä vielä raataa hulluna, kaupungin ukkojen lopputarkastuskin kun on vielä huomenna edessä, ja silloin pitää tiettyjä asioita olla valmiina... Täällä on kaikki nurkat täynnä nyyttiä ja nyssäkkää ja silti vielä paljon kamoja kun pitäis jotenkin pakata :(
Tuli muuten noista muksujen jutuista mieleen, kun Aino tuntee vissiin kaikkien lasten vanhemmat tuolla päiväkodissa :) Tietää meinaan aina kuka on kenenkin äiti ja isi ja mummi, kun hakevat lapsiaan. Tänään aamulla vein Ainoa, ja olin just ottamassa sitä autosta, niin tuli kommentti "Annelin äiti ajoi parkkiin" ;) Tottahan se oli, mut enpä olis uskonu että kiinnittää huomiota siihen kuka jostain autosta nousee jne.
Amy, oliskin tosi kiva nähdä hiihtolomalla! Me ei tän taloprojektin vuoksi nyt liikuta vähään aikaan varmaan mihinkään, tai ei kauas ainakaan :) Voitais sopia, jos vaikka tuutte meille tupatarkastusta tekemään =) En oo Poppiksesta kyllä ehtinyt tehdä mitään havaintoja, enkä kyllä oikein "oikeista" kavereistakaan, sen verran hektinen ollut koko syksy töihinpaluun ja rakentamisen ja asunnon myynnin kanssa!
Nyt en kyllä valitettavasti ehdi enempiä kommentoida, oikeesti pakko mennä vielä pakkailemaan muuttoa varten!
t. Ope ja Aino zzz, jota uudessa kodissa jo odottaa "isojen tyttöjen sänky"
Pitkästä aikaa kurkin tänne ja pikainen viesti tuleekin.. Meille syntyi 26.1. (rv 40+0) toinen prinsessa 3440g + 51cm. Eilen kotiuduttiin ja nyt vain ihmettelen miten elämä onkin niin ihanaa että meille on annettu 2 näin ihanaa lasta! :) Vaikka synnytys oli rankka, olo alkaa olla kuin voittajalla! :) Aloin jopa tänään miettiä että milloinkohan sitä uskaltais mennä ekan kerran jumppaan! hihi! Ehkä odotan vielä pari viikkoa ihan rauhassa. Jos kävisi huomenna vaikkapa ihan kävelyllä, kunnon happihypyllä. Ihanaa kun on tuo isukki vielä ensi viikonkin kotona, saadaan nauttia isukin palveluista - se kun huolehtii että mamma syö tarpeeksi, tuoreessa muistissa sillä on mun heikotukset Oonan alkuajoista kun unohdin syödä.. Mies saa huomenna mennä viettämään varpajaisia, tilasin siskoni meille yökylään ja pidetään tyttöjen ilta - Oonalle leffailta.. Odottaa jo popcornia ja mehua kuin kuuta nousevaa. ;)
Jep, nyt taas kuuluu pientä ininää, taitaa olla ruoka-aika.. ;) Huiskutukset kaikille!
Mammis + O 4pv + Oona 1v9,5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d1ab77a1-ee51-11dd-b3c6-…!
Ihanan kuuloiset häät tulossa teille! Kyllä Eetu kohtuu hyvin kyllä pukeekin, välillä toki on vaatteet väärinpäin mutta mitäs siitä, kyllä ne on isommillakin välillä väärinpäin (nimim. kävin vanhalla työpaikalla sillon kun Eetu n 3kk, ja mulla oli paita väärin päin, vanha pomo vaan huomautti "on vissiin tullu teille kiire lähtö" arvatkaa vaan hävettikö!!!)
Queenille piti sanoa tuosta seisomalaudasta, että kyllä vaan siihen saa sen, oon nähnytkin joillain. Ja meille sanottiin kaupassa että Brionkin seisomalaudan siihen sais, joten jos teille Emmaljungat on niin eiköhän nekin käy... Ja kyllä mun mielestä noi Scooterin selkänoja jää ihan liian ylös, en siihen ainakaan vielä laita Luukasta (ja OSSE ei mun tullu mieleenkään että vois käyttää kantokoppaa niissä, tosin taitaa kyllä olla liian pystyasento) Niin ja tuossa eilen kun käytiin pihalla illalla, niin tajusin että tuo koppa kyllä alkaa olemaan sen verran pieni että taidetaan kohta siirtyä pelkkään ratasosaan, niisk!
Meillä oli mies (taisin jo siitä kirjoittaakin...) loppuviikon saikulla flunssan takia, ja meni tänään töihin. Nyt vaan alkaa tuntua että mä oon seuraavana vuorossa, mulla on nokka ihan tukossa ja muutenkin olo kuin jyrän alle jääneellä... No, onneksi Eetu kattelee mielellään noita lastenohjelmia (huono äiti oon, kun en lähe hänen kanssaan ulos, mutten vaan jaksa tänään...) ja Luukas nukkuu vieläkin yöuniaan (heräs kyllä tuossa kasin pintaan, mutta nukahti uudelleen tissi suussa...)
Nyt meen kanssa tuonne sohvalle pötköttämään, josko tää olotila tästä paranis...
napero ja pojat reilu 2kk ja 2v11kk