Kerrankin tyytyväinen äiti täällä :)
Olen vapaapäivää viettämässä. Lapsi 4 v tietenkin myös kotona.
Nukuttiin yli kahdeksaan (!), syötiin hitaasti aamiainen. Kysyin tytöltä mitä haluaa tehdä (puistoon vai muuta), lähdettiin uimahalliin. Käytiin sen jälkeen syömässä lounaat. Ja tyttökin söi nätisti.
Sen jälkeen mentiin Suomalaiseen kirjakauppaan. Mum piti ostaa 2 kaverisynttärilahjaa ja 1 kummitytön 9 v lahja + kortit. Siellä olikin jotkut hyperloppualet ja ostettiin monet setit askartelujuttuja. Hintaa jäi 3,5 e yli kympin seteille, 1,5 noin 7 e seteille. Lahjat + vielä kaappiinkin lahjoiksi ja tytöllekin omia juttuja.
(Jos jotain kiinnostaa: oli kaikenlaisia askartelusettejä korujen teosta nalle puh-muottimuovailuun, + ihan settejä joissa oli piippurasseja ym. peruskamaa askarteluun).
Pikaiseen ruokakauppaan ostamaan ruokakassi.
Kotiin ja tyttö alkoi heti maalaamaan keraamista aarrearkkuaan (yksi niistä askarteluista, mitä siellä oli). Mä keitin kahvit.
Nyt hän tyytyväisenä leikkii sillä jo kuivuneella arkullaan (laittaa aarteitaan sinne) ja mä voin hengähtää, juoda kahvit, vähän nettaillakin.
Panin pyykit pyörimään ja tiskit saa oottaa illemmas (meillä ei oo tiskikonetta), nyt vaan nautin tästä hetkestä...
Kommentit (9)
mukavaa että osaat antaa arvoa hyvälle päivälle ja mukavalle muksulle. Terkkuja tytölle että jatkaa askartelujensa parissa, äiti auttelee siinä lähistöllä ollessaan jos tarvitsee.
lähinnä kun oon tehnyt liukumalla niin paljon plussaa... Eli silloin tällöin, muttei säännöllisesti. Osaan kyllä arvostaa, kun tavallisesti kaikki hommat joutuu tekemään illalla tai viikonloppuisin.
Rajoitan vähän, että tehdään noista uusista tänään 2 ja sitten säästellään, että on kivoja juttuja muillekin vapaapäiville. Viikonloppu menee siellä synttäreillä. Mennään koko viikonlopuksi sinne miehen kotipaikalle (kummityttö on miehen siskon tyttö).
Tuli tänään mieleen, että tämmöisen 4-v kanssahan olisi hauskaa olla kotiäitinä :). Oli se vaativampaa kaikin tavoin uhmaikäisen kanssa tai jatkuvassa univajeessa vauvan kanssa.
Blogiksi tää on vähän liian haircuttia. Kirjoitin vaan, kun palsta on tavallisesti niin pelkkää valitusta ja ongelmaa täynnä. Ajattelin, että kerrankin juttu, jossa ollaan positiivisella mielellä, muttei kenenkään muun kustannuksella (siis tyyliin Lapsinero 4 v oppi tänään käyttämään kommunikaattoriani).
ap
Mua stressaa eniten just nuo lahjahommat, aina saa miettiä mitä ostaa ja onko se sitten kiva... Kiva kun sait edullisesti ja vielä noin monet setit! Täytyy itekin lampsia tuonne suomalaiseen.
Minä olin kymmenkuiseni kanssa babybiossa tänään. Vauva käyttäytyi kuin aikuiset, selaili kirjaa, hoki välillä äi-ti. Joi vähän maitoa, kölli sylissäni.
Oli todella mukavaa - meillä molemmilla : )
Sä luettelet vaan mitä olette tehneet. Onneks noita ei oo enempää, tosin en kyllä lukiskaan.
Monille muille välittyi kuitenkin tunnelma siitäkin.
ap
Mukava juttu oli, mukavampi kuin tavalliset av-avaukset joissa lasta on haukuttu tai mies on pettänyt tms.
minulla myös mahdollisuus silloin tällöin mennä töihin myöhemmin ja lapsen kanssa nautimme aamiaisen silloin kotona. odotan jo kovasti syyslomaa, otamme ilon irti yhteisestä arjesta. arki on parasta :)
voisit alkaa pitää blogia =)