Ärsyttääkö muita raskaana olevia painon kysely?
Lähestulkoon kaikki ovat aina kiinnostuneita painosta, paljonko on tullut kiloja. Röyhkeimmät päivittelevät suoraan että oletpa lihonut. Siis ärsyttävää. Enkä edes ole ylipinoinen.
Kommentit (12)
ja toiset puhuu hyvinkin avoimesti kaikesta. Minä taas en esim. työpaikalla halua kertoa kaikkea ja musta se ei ole ihan asiallistakaan. Riippuu tietysti, kenen kanssa juttelee, lähimmän naiskollegan kanssa voi puhua enemmän kuin vaikka ruokapäydässä, jossa paljon porukkaa, miehiä ja esimiehiä yms. Ystävien kesken vapaa-ajalla voi sitten puhua enemmän. Musta on kiusallista, kun yksi työkaveri kertoo raskaudestaan ihan kaiken näissä ruokapöytätilanteissa.
miten vähän kiloja tuli (ja raskauksien jälkeen sitä, miten nopeasti ne lähti), eikä siinä mitään.
Tai kyllähän se alkuun ärsytti, mutta alkoi tuntua aika pikkujutulta sen jälkeen, kun erään tuttavapariskunnan mies alkoi yleisessä seurassa myös mun läsnäollessani pohtia sitä, minkälaiset peräpukamat mulla on mahtanu raskauden myötä ilmestyä ("kun nehän on kuulemma aika yleisiä"), ja miten mun alapääni mahtaa synnytyksen myötä käydä. Tämä se oli mukavaa, kuulkaa.
Mutta kyllä mä sanon että aika heikosti menee sillä joka ottaa small talkin aiheeksi toisen painon. Tykkäisitkö itse? Miksi raskaus on syy levittää kaikki intiimitkin asiat toisten pällisteltäväksi? Miksi raskaus on syy udella toisen yksityisasioita?
ei myöskään mahan kommentointi, taputtelut yms. Miks olis pitänyt ärsyyntyä moisesta? Eihän niillä kukaan mitään pahaa tarkoita!
paitsi se neuvolantäti sitä syynää. Mutta voishan se ärsyttää jos sitä painoa joka välissä udeltais.
Hyvä ystävä, joka on samassa tilassa, saa ihan mielellän kysellä ja hänelle mielellään kertookin.
Joku puolituttu tai työkaveri toiselta osastolta ei ole niin läheinen ja sellaisille en mielellään setvi painoani tms.
Sehän on vain small talkia! Eli haluavat olla kiinnostuneita raskaudestasi, mutta eivät keksi muutakaan sanottavaa!
sanoin vaan,että katso sieltä neuvolakortista, en minä niitä jaksa muistaa.. =)
oli neuvolan terveydenhoitaja. ei kaverit tai tutut mun kiloita ollut kiinnostunut - tai ainakaan ottaneet niitä koskaan puheeksi. minä kerroin terkkarin komentteja, koska kiloja tuli koko raskausaikana 20.
tosin kannattaa jättää kaikki painoon liittyvä oman onnensa nojaan, koska raskauden jälkeen tilanne ei helpota. Mulle ne tökeröimmät kommentit tuli nimittäin vauvan synnyttyä.
Puolitutut kyselee, paljon on tullut kiloja. mä olen normaalipainoinen, raskauden aikana tuli kamalasti turvotusta ja painoa lisää 20 kg. Kaikki lähti sit kyllä helposti pois, joten paino ei sinänsä ole koskaan ollut mulle ongelma. Silti ärsytti, kun jotkut (muka humoristisesti) väitti, et varmasti tulee kaksoset, kun on noin iso maha. Ja inttivät sitä sitten vaikka kuinka kauan...
Ja se vaálla hyppääminen joka neuvolakerralla. Sen takia meinasin jättää muutaman käynnin väliin.
Mutta kyllä mä sanon että aika heikosti menee sillä joka ottaa small talkin aiheeksi toisen painon. Tykkäisitkö itse? Miksi raskaus on syy levittää kaikki intiimitkin asiat toisten pällisteltäväksi? Miksi raskaus on syy udella toisen yksityisasioita?
Jos haluaa olla kiinnostunut odotuksesta ja vauvasta, voi kyllä keksiä korrektimman puheenaiheen kuin äidin kilot. Esim. vauvanvaatteet, varusteet, omat kokemukset jne. Ja jos painosta on pakko puhua niin puhuisi sitten edes omastaan.