Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISET LOKAKUUSSA

07.10.2009 |

Ajattelin laittaa vielä kuukausipinon, kun kirjoittelu on ollut sen verran vähäistä. Linkkiä edellisiin en osaa laittaa, joten joku fiksumpi tehköön sen.

Omaan oloon sen verran, että tuskaista on. Eilen sain ajan neuvolalääkärille, joka laittoi sairaslomaa kaksi viikkoa, mutta luultavasti jatkuu äitiyloman alkuun asti. Selässä on kiukkuinen issias ja supistelee paljon, paikatkin oli jonkun verran alkaneet pehmenemään. Myös verenpaine oli kohonnut. seuraavan kerran sitten parin viikon päästä, jos ei ennen sitä ilmene jotain..

tityli (tasan 29)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vihdoin omat tunnukseni ja pääsen taas kirjoittelemaan jotain.Viikolla 28 mulla oli kovia vatsakipuja ja kävin ylimääräisessä ultrassa jossa todettiin että vauvalla kaikki hyvin vaikkakin aikaansa nähden oli hyvinkin kookas.Silloin painoarvio 1435g ja lääkäri arvioi syntymäpainon olevan reilusti päälle 4kg.Eikä sanon minä!Hirvittää!Uusi painoarvio on sitten raskausviikolla 35-37.Tiistaina kävin ihan tavallisessa neuvolassa ja kaikki arvot kunnossa,pissassa sokerit kolmella plussalla mutta omalla sokerimittarilla mitattuna oli sokerit silti sallituissa rajoissa.Munuaiset vissiin päästää sokeria läpi,mutta sen ei pitäisi vauvan kasvuun vaikuttaa.Sf mitta oli kuitenkin taas toista mieltä.Huikeat 34cm!Edellisessä raskaudessa vastaava mitta oli 28cm.Noh,ei sekään vielä tarkoita että mahassani kasvaisi jättiläisvauva.Silti pelottaa.Minkälaisia mittoja teillä muilla on ollut näillä viikoilla.

äitimaalta rv32+4

Vierailija
22/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tiistaina neuvolassa sf-mitta 32 ja nyt rv 31+5. Edellisessä raskaudessa suunnilleen sama. Silloin vauva painoi 3850g. Mulla on 30.10 ultra, jossa katsastetaan istukan sijainti ja samalla ajattelin kysässä kokoarvoita tai taitavat tehdä sen joka tapauksessa.

Neuvolassa "kaupattiin" sairaslomaa ja samoin terkkari. Mutta itse haluan vielä käydä töissä, kun itse koen oloni sen mukaiseksi että jaksan. Ja ehkä en ihan hevillä kehtaisi pois jäädäkään. Töissä enää 2viikkoa.

Tilasin tänään vaunut! Niitä tässä jo jonkin aikaa pohdittu ja hintoja vertailu ja huojentunut olo kun ei tarvi niitä enää miettiä.

Amalia rv 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa sf-mitta n. 32 viikolla ollut ekassa 32 ja tokassa 31 cm, eka oli siis poika 3,9 kg, syntyi 41+5, ja toka tyttö 3,4 kg, syntyi 40+4. Nyt viime viikolla 31+2 taisi olla neuvola ja sf oli 27 cm. Neuvolatätikin sanoi että onpas alhaisempi kuin edellisillä kerroilla. Mulla on menossa tässä tällainen "ihmiskoe";) Oon ollut karkkilakossa elokuun alusta alkaen ja on todella mielenkiintoista nähdä onko sillä mitään vaikutusta vauvan kokoon, sillälääketiedehän sanoo ettei pitäisi olla kun sokereissa ei mitään häikkää koskaan ollut... Noh lieneekö sillä mitään tekemistä minkään kanssa, voihan se olla vaavin asennostakin vaan kiinni. Aikaisemmilla kerroilla tuon sf-mitan vuoksi ei koskaan tehty kokoarviota erikseen, oli vielä ihan normaalin rajoissa, vähän keskikäyrän yläpuolella.

Rouvaii, taas

Vierailija
24/30 |
24.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lääkäri viime ma ja siellä sf-mitta oli 30 ja viikkoja 30+2. Ekan kohdalla sf-mitta oli 28. Lääkäri antoi kokoarvion, 1,9kg nyt!! Vähän kyllä epäilyttää tuo mutta katellaan.... Kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm:iin ja neuvoksi tulikin että jos kovasti alkaa supistelemaan niin uudelle tsekkaukselle herkästi. Onneks mulla on työpaikalla melkein joka päivä gyne paikalla niin apu on lähellä ja helposti saatavilla :) Liitoskipuja on tullut lisää, varsinkin kun istuksii pidemmän aikaa paikallaan niin liikkeelle lähtö on yhtä tuskaa. Possuflu rokotteen meinaan ottaa neuvolassa ensi tiistaina. Oon vakaasti sitä mieltä että se on parempi vaihtoehto kuin sairastaa kyseinen tauti sekä vauvalle hyväksi ensi kuukausien aikana. Jos en olisi tässä tilassa jättäisin varmaankin ottamatta. Tänä vuonna meinaan ottaa myös kausi-inf.flu rokotteen koska vauvan syntymä ajoittuu pahimpaan influ aikaan ja meillä on kotona tytteli joka kantaa kaikki pöpöt päikkäristä kotiin.

sateista lokakuun lauantaita kaikille

Jenuski ja Kuutti 30+6 tai jotain....

Vierailija
25/30 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkas moni meinaa ottaa rokotteen?itse 2 vaiheella..

mymmeli +poitsu

Vierailija
26/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena kävijänä kirjauduin ja selailin viestiketjuja, ihanaa että löytyi kohtalotovereita.

Esittelen hieman itseni näin aluksi.

Paljon kokeneena kuitenkin taas hieman "tietämättömänä" odottelen 5. lastani, 25.12. olisi laskettu aika mutta olen varma että tuolloin jo kotona ollaan. Edellinen raskaus päättyi pikaiseen synnytykseen 38+1 ja samaan olen varautunut, varsinkin kun ei tuon nyt juuri 1 v pojan kanssa kotosalla ollen kovin helpolla pääse.

Älkää huoliko te joilla paino hieman nousee, eivät "ne" ole tyytyväisiä aina jos paino laskeekaan. Itselleni kertyi ylipainoa jo ennen edellistä raskautta ja raskauden aikana pari kiloa, sitten painoa tulikin reilusti lisää, nyt olen ollut ihan tyytyväinen kun on laskenut lähtöpainosta ja pysynyt ennallaan muutaman kuukauden, vaan ei ole hyvä sekään. Taustalla nyt toisen kerran raskausdiabetes jonka hoito sujunut ruokavaliolla toistaiseksi. Sokeriarvoja kyttäillen olen sitten tuntenut nälkääkin ja ollut sitten kuitenkin tyytyväinen kun sokerit pysyneet kutakuinkin kurissa, vaan ei... voi änkeröinen sentään.

Taysin äitipolilla on edelleen ravattu ja huomenna taas edessä, viimeksi onneksi oli hyviä uutisia, istukka oli noussut ja alatiesynnytys siten mahdollinen. Toivottavasti samoilla linjoilla ollaan, edellisen raskauden runsasvetisyyttäkään ei ole ollut.

Eniten jo jännittää tuo edessä oleva synnytys, edellinen kun meinasi päättyä katastrofiin mutta, onneksi olimme Taysissä ja poika pääsi heti tehohoitoon ja selvisi hengissä ilmeisesti liian nopeasta synnytyksestä.

Työnjohtaja tuli paikalle ja mentävä on.. tsemppiä kaikille, supistellaan ja jännitetään.. muistetaan kuitenkin nauttia tästä odotuksestakin :)

Vierailija
27/30 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt lukemassa mutta en oo jaksanut kirjautua ja kirjottaa.

Syyslomaa vieteltiin kylpylässä-ihana oli kun ei ruokaa tarvinnut itse vääntää. LApset nautti vesiaktiviteeteista.

Mukavaa että MammaElena kirjauduit, täällä toinen viidennen odottaja, la 15.12. mutta minulle tehdään sektio joskus rv 38 paikkeilla luulen.Meilläkin kotona tuo nuorin on tän kuun alussa täyttänyt 1v, vanhin on 11v.

Liitoskipuja, seisoa ei oikein pitkään jaksa ja istuminenkin on niin ja näin. Kahvi närästää mutta jos/kun muistaa sen, ei ongelmaa.Töitä vielä 8 arkipvää ja sit alkaa mammaloma, tosin siihen kuuluu tuo 1-vuotias joten lomasta ei liene tietoa . Ja lisäksi päivittäin 6-vuotiaan eskariin kuskaus.

tanni

Vierailija
28/30 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin synnytystapa-arvio tehdään kaikille ensisynnyttäjille, joten ihan rutiinikäynnistä oli kyse, kun tänään käytiin arviossa. Ja sielläpä tulikin SUURIA yllätyksiä...

Meillä vaihtui jo np-ultrassa laskettu aika 9päivää aiemmaksi ja sen myötä siirtyi joulukuulta marraskuulle, 26.11. En siis oikeasti tänne joulukuun odottajiin edes enää kuulu, mutta jatkoin kirjoittelua täällä, kun olin ehtinyt aloittaa.

Äskeinen siis taustana asialle. Mutta sitten tämän päiväiseen. Rv tänään 36+0 ja synnytystapa-arvio OAS:ssa. Lääkäri tutki ja lisäksi ultrasi, jotta saatiin vauvalle kokoarvio. Ja hui kauhistus, vauvan arvioitu paino tänään oli 3360g! Valtavan kokoinen siis viikkoihin nähden. Lääkäri listasi painoasialle kaksi mahdollista syytä; piilevä raskausdiabetes (sokerit ei ole koskaan olleet plussalla...) tai todennäköisemmin se, että raskaus on kaksi viikkoa pidemmällä, eli rv olisikin todellisuudessa 38+. Joka tapauksessa lääkäri päätyi siihen, että menemme kontrollikäynnille 2 viikon kuluttua ja valmistaudumme siihen, että mahd. jäämme saman tien osastolle käynnistämistä varten.

Tuntuu hurjalta, että kahden viikon kuluttua synnytys voi jo olla käynnissä ja vauvaa odotellaan syntyväksi. Ihanaa se tietenkin on, eikä asia minua pelota tai ahdista, mutta ei oikein osaa vielä ajatella, että kaikki olisi jo niin lähellä... Eli tod.näk. olen joululahjan odottajista ensimmäinen, joka pakettinsa saa!

Näillä sekavilla mietteillä eteenpäin...

Aada-Mari ja "pöysti" 36+0???

Vierailija
29/30 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Mulla on ollut tossa kokoajan melkein sf-mitta siellä ylälukemissa ja viimeksi sitten neuvolassa sanottiinkin, että ensi viikon perjantaina kun on neuvolalääkäri niin siellä sitten tekevät sen painoarvion, koska näillä näkymin vauva on aika iso. Jaiks! Tuo aada-marin teksti alkoikin "pelottamaan", että taitaa olla mulla samantapanen juttu edessä :) Alussakin kun laskettua aikaa "arvuuteltiin" niin se vaihtui kaksi kertaa. Jospa nyt sitten kolmas kerta toden sanoisi. Toisaalta en kyllä laittaisi yhtään pahitteeksi jos pieni nyytti tulisikin maailmaan jo etukäteen, koska tuntuu että joulukuun alkuun on vielä tooooosi pitkä matka :)

Saa nähdä miten käy..

Ninukki ja Noppa 34+3

Vierailija
30/30 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei joulumammat ja masut!

Pitkästä aikaa kirjoittelen omia kuulumisia, toki olen seurannut teidän odotusta pitkin syksyä. Ihanaa, että ensimmäiset saa jo parin viikon päästä oman nyytin syliin ja pian me muutkin..

Elokuun ultrassa Sintti osoittautui terveeksi ja eläväiseksi TYTTÖsikiöksi. Avokin kanssa päätimme kertoa sukupuolesta avoimesti ja arvuutella mieluummin vaikka sitä, onko Sintti tämän vuoden viimeinen vai ensi vuoden ensimmäinen vauva (LA 26.12). Syksy on ollut vauhdikas, lopputyötä yritän runnoa valmiiksi mahdollisimman pitkälle ja keikkatöissäkin on ollut haasteita kylliksi. Viimeiset keikkatyöt on vielä juuri ennen äippävapaan alkua (18-19.11), toivottavasti silloinkin vielä jaksaa...

Kuten aada-mari ja Ninukki, minuakin huolettaa koko, mutta toiseen suuntaan.. Masu pyöristyi, tosin alakäyrällä, viime viikon neuvolaan saakka. Silloin viikolla 30+2 sf-mitta oli vain 24 ja kasvukäyrä taittunut. Sain sitten lähetteen Kättärille ultraan ja sydän syrjällään mentiin sinne keskiviikkona. Sydänäänet oli normaalit, samoin napanuoran virtaukset, liikkeet ja potkut. Lääkäri mittaili vielä pään- ja vatsanympäryksen sekä reisiluun pituuden ja totesi, että Sintti on vaan "symmetrisesti pieni". Syntymäpainoarvioksi antoi 2,8 kg. Parin viikon päästä on sitten seurantaultra, jos siinä osoittautuu, että Sintti on omalla kasvukäyrällään kasvanut, niin kaikki on siltä osin kunnossa. Kaverit lohduttelee, että vauvoja on eri kokoisia ja - mallisia, mutta tulevana äitinä sitä tietysti pelkää, että jotakin on silti vinossa. Ainut minusta johtuva syy pienikokoisuuteen voisi olla lievä stressi, joka on vaivannut pitkin syksyä. Niin tai näin, ei auta kuin odottaa ja yrittää olla huolehtimatta asiasta liikaa...

nöpöstiina & Sintti (31 + 5)