EnsisynnyttäNEET
Te joilla yksi synnytys takana tai miksei muutkin äidit.
Ensimmäisen lapsen tulo maailmaanhan kestää muita kauemmin..
Kuinka kauan se ensisynnytys kesti teillä?
Kommentit (25)
oli käynnistetty. Tuo aika on siis ekoista supistuksista hamaan loppuun.
kolmas synnytys taisi kestää kauemmin eli mulla ei ole ikinä pätenyt et eka olis hitain;)
Sairaalassa olimme n. klo 10 (aika yliaikaskontrolliin), synnytyssaliin pääsimme klo 14 ja esikoinen oli maailmassa keskiyöllä. Ponnistusvaihe vei tästä n. 30 min.
Synnytys käynnistettiin, mutta olisko mennyt noin 15 tuntia koko pakettiin. POnnistusvaihe oli 12 minuuttia.
Vesien menosta meni reilu vuorokausi.
Siitä kun paikat olivat täysin kiinni ja kätilön mukaan synnytys ei vielä ollut käynnissä lievistä suppareista huolimatta yksi tunti. Lähes syöksynä siis tuli, onneksi kuitenkin sairaalassa.
Avautuminen oli kivuiltaa todella laimeaa 5 cm saakka. Supistuksia oli ollut jo viikon kun mentiin sairaalaan ja olin silloin 4cm auki. Ottivat sisään.
Kun supistukset eivät aukaisseet kohdunsuuta enempää, päättivät puhkaista kalvot ja siitä lasken itse synnytyksen kunnolla alkaneeksi. Kalvojen puhkaisusta meni 2h55min vauvan syntymiseen, josta 20 minuuttia oli ponnistusvaihetta. Kokonaisuudessaan oltiin sairaalassa 8 tuntia ennen vauvan syntymää, mutta tosiaan ne ekat 5 tuntia oli sellaista kovaa menkkakipua, olisin voinut käydä vaikka kaupassa vielä.
Kolmas synnytys pian edessä :) Saas nähdä tuleeko rytinällä.
Niistä 14 tuntia odottelua tilanteessa 5cm auki. Kivuliaita supistuksia tuli mutta eivät tehneet mitään.
Kalvot puhkaistiin ja siitä meni hieman päälle 7 tuntia niin oltiin ponnistusvaiheessa joka kesti 40 minuuttia.
Vesien menosta supistusten alkamiseen kesti 5 tuntia. Supistuksia 6 tuntia, ponnistusvaihe 1,5 tuntia, jonka jälkeen kiireellinen keisarinleikkaus.
Ekan synnytyksen supistukset alkoi yllä kahden maissa, aamulla yhdeksän aikaan menimme sairaalaan ja paljon mitään ei ollut vielä tapahtunut, mutta saimme onneksi jo jäädä sinne. Kymmenen jälkeen alkoi kunnon supistukset ja kahden jälkeen iltapäivällä vauva syntyi. Ponnistusvaihe kesti 45 minuuttia.
Toisen kanssa sitten vitkuteltiin kotona ja ehdittiinkin olla sairaalassa vain 20 minuuttia, ennen kuin vauva syntyi. Ponnistusvaihe kesti 2 minsaa.
Toinen lapseni syntyi alateitse ja synnytyksen katsottiin kestäneen yhteensä 14h (käynnistyi kalvojen puhkaisemisella, kun oltiin jo 15pv yliajalla).
ihan ensimmäisestä supistuksesta n. 12h, mutta niitä tuli siinä vaiheessa kerran tunnissa tai puolessa, joten ei sitä lasketa kunnolla alkaneeksi. Synnytyksen kesto oli lopulta 6h 40min + ponnistus 5min.
Oli pisin kyllä, muutamalla minuutilla neloseen verrattuna. :) Loput 3 ovat olleen 1-2h vähemmän.
supistuksilla alkoi ja vauva syntyi 4.30 tunnin jälkeen. Kakkonen syntyi 2 h 5 min.
siis ensimmäisistä säännöllisistä supistuksista alkaen.
Ponnistusvaihe kesti alle 10 minuuttia.
Mulla oli hyvin hidas aukeamisvaihe, lihakset jännityksessä vastustivat kohdunsuun aukeamista. Epiduraaali laukaisi jännityksen ja homma alkoi sitten sujua.
Synnytyksen kokonaiskestoa on vähän vaikea arvioida. Menin sairalaan n. 3,5 tuntia ennen ponnistusvaiheen alkua, mutta olin siinä vaiheessa jo 8 cm auki.
Limatulppa irtosi 36 tuntia ennen sairaalaan menoa ja kivuliaat supistukset alkoivat 2 h tulpan irtoamisen jälkeen. Lasketaanko synnytyksen kestoksi siis yli 30 h? Ei kai...
ekoista supistuksista ja yli tunnin ponnistaminen.
Kakkosen kanssa olikin ekoista napakoista supistuksista 9t, joista tuskallisen kipeä olin viimeiset 6-7tuntia. Ponnistus 6min.
Ensimmäinen synnytys tuntui ikuisuudelta, kakkosesta tuntui että nytkö se jo on ohi. Oli jotenkin kuvitellut pidemmän synnytyksen ja valmistautunut siihen.