Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä? Miten helpottaa todella tukkoista oloa? :(

Vierailija
05.10.2009 |

Nenä on aivan tukossa ja tunne, että pää on "täynnä" ja särkee.

Nenäsumutteita en uskalla käyttää, kun olen raskaana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anna höyryn levitä koko kylppäriin. Istuskele siellä. Vielä parempi jos voit mennä höyrysaunaan ja siellä lisätä höyryyn vähän eucalyptusta.

Lämmin juoma ja valkosipuli auttavat myös, jos yllämainittuja ei voi käyttää.

Vierailija
2/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saunan jälkeen nenä on entistä enemmän tukossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saunan jälkeen nenä on entistä enemmän tukossa?

mutta jos saunassa on kovin kuuma ja siellä istuu kovin pitkään niin viehän se voimat. Eli ei liian kuumaan saunaan. Höyrysauna on ok, siellä ei tule niin kuuma.

Vierailija
4/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nenäsuihkeet ovat ihan ok myös raskaana, kunhan käytetään ohjeiden mukaan.

Itse käytin raskausaikana flunssaisena lasten Nasolin-suihketta helpottamaan nukkumista, sillä en pysty nukkumaan jos nenä on tukossa.

Vierailija
5/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samassa tilanteessa olen, joten myötätuntoa riittää..

Itse myös raskaana ja aivan älytän flunssa, vain kuume puuttuu enää. Kurkku valtavan kipeä ja nenä aivan tukossa ja pää tuntuu räjähtävän, lisäksi kova yskä, joka repii vatsaa ja käy tosi kipeästi joka yskäisy. Tuntuu kuin jotain repeilisi vatsan kiinnikkeissä tai jossain vatsan sivuilla jokatapauksessa.

Nukuttua ei tahdo saada, kun hengittäminen hankalaa ja mies ei kans saa minun yskinnältäni ja pyörinnältäni nukuttua..

Joten apua täälläkin tarvittaisiin..

Vierailija
6/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

räät kivasti liikkeelle.

Vierailija
7/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) hommaa sarvikuono ja huuhtele sillä, saa apteekista, sitä on mulle korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkäri suositellut sekä raskaana että muutenkin

2) sumuttele niitä vesisuolaliuoksia koko ajan, esim. otrimeria saa apteekista

3) duactia tms. ei saa käyttää raskaana, mutta nasolin on sallittu, on annettu mulle ihan erikoislääkärien lupa raskausaikana

4) tarkista ettei ole poskiontelontulehdus eli käy lääkärissä

Vierailija
8/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löylyveteen eucalyptus-uutetta ja se avaa hengitystä. Mutta flunnsassa minulle käy juuri niin, että ensin se tuntuu auttavan mutta seuraava yö ja seuraava päivä ovat aivan kaameita ja olo on entistä tukkoisempi.

Vierailija
9/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä aamuna lääkärissä, mutta poskionteloissa ei näkynyt ultralla mitään. Eli virustulehdus tämä kai on, mutta sitäkin kovempi.

Inhottaa, kun pää on joka puolelta niin kipeä. Enemmän tietysti etuosasta, mutta takaraivoa särkee myös.

Tsemppiä meille ja kiitos muille vastauksista. Jospa tuota höyryhengitystä kokeilisin.

ap

Vierailija
10/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolavesi- nenäsumutetta voi huoletta käyttää raskaana ollessaan. Myös vicks-voide auttaa, sekä luonnon keinona piparminttuöljy (leivontaan yms tarkoitettu,saa ruokakaupasta) tiputa sitä muutama tippa tyynyliinaasi niin pysyy nenä auki nukkuessa :)

Vierailija
11/11 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikokan kylmägeeliä turauttaa kiehuvaan veteen ja hengittää? :) Joskus liuotin veteen kurkkupastillin, mutta nyt ei ole kaapissa sellaistakaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi