6-vuotias poikani oli järkyttänyt äitini puheillaan
Tiedän, että poikaa kiusataan esikoulussa, mutta pojan suussa juttu vaan paisuu ja paisuu.
Mummilleen oli sanonut, että häntä oli tönitty, potkittu ja lyöty musta silmä.
Äitini soitti minulle järkyttyneenä ja kysyi, onko tämä kaikki totta ja miksi en ole puuttunut siihen, tai ylipäänsä kertonut asiasta hänelle.
Pk-henkilökunta katsoo kiusaamista läpi sormien, koska kiusaaja on arvostetun perheen lapsi. Että semmosta, mitä tälle muka voisi tehdä, ei tätä kuriinkaan saa.
Pojalla on nukahtamisvaikeuksia iltaisin, kun murehtii miksei hänestä tykätä.
Koko juttu paisuu päivä päivältä pahemmaksi.
Kommentit (14)
Kolme tahoa yhtä vastaan. Kuka häviää taistelun? Altavastaaja tietty.
Voi poika parkaa. Todellakin, huomenna soitto päiväkodin johtajalle ja vaadit palaverin asiasta. Ketään ei saa kiusata, oli se kiusaaja sitten kuka tahansa.
Ja voimia sinulle! Tuohan on karsea tilanne, ja osaan kuvitella että tuntuu toivottomalta. Mutta kyllä sille tilanteelle pitää voida jotain. Ja jos pk johtaja ei suostu puhumaan, niin sittne otat yhteyden hänen esimieheensä.
lapsesi tarvitsee sua! Nyt puutut siihen ja kunnolla! Jos sinä, et pidä poikaasi puolta niin kuka se tekisi????
Kaikki ei ole hyvin. Älä lähde häviämään, vaan selvittämään asia.
Jos pk:n henk.kunta ei puutu asiaan tosissaan, viet asian pidemmälle, eli otat yhteyden alueen päivähoidon vastaavaan ja kerrot mitä pk:ssa tapahtuu. Pidä kirjaa miten on kiusattu ja milloin. Olen tosi pahoillani poikasi puolesta. Sinun täytyy olla aktiivinen asian hoitamisessa lapsesi vuoksi. Voit olla yhteydessä terveydenhoitajaannekin, ehkä hän voi olla yhteydessä päivähoitoon.
Tämä voi sitten soittaa pk:iin ja pitää lapsenlapsensa puolta.
Tämä voi sitten soittaa pk:iin ja pitää lapsenlapsensa puolta.
Otsikko oli tosi harhaanjohtava, eihän tässä suurin ongelma ole se, että isoäiti järkyttyi puheista vaan se, että sinä et äitinä tee asialle mitään! Jos ei päiväkodin johtaja puutu asiaan, soitat päivähoidon johtajalle tai mikä titteli onkaan teidän kaupungissa. Ei lapsen tarvitse joutua pahoinpidellyksi päivittäin, haloo! Ihme että on uniongelmia ym.
Älä ota heti negatiivistä asennetta vaan lähdet liikkeelle siitä että saat asitat muuttumaan!!
Vie lapsi psykologille ja saat varmasti lausunnon sieltä, seuraavaksi sosiaalikeskukseen päivähoito yksikköönsoitto ja niin saat asiat rullaamaan..
Sitten päiväkodin johtajan juttusille ja sanot että kiusaaminen on saatava loppumaan ja tulet vaikka itse paikalle viikon ajan seuraamaan mitä siellä eskarissa tapahtuu!!
vai mihin viittaat tällä aloitusotsikolla?
Jos lastasi oikeasti on kiusattu koulussa ja opet eivät tee mitään, niin mene sinne kouluun mukaan (siihen sinulla on oikeus) ja seuraa tilannetta. Sitten yhteys esiopetuksesta vastuussa olevaan viranomaiseen.
Älä h*lvetissä ala painaa villaisella lapsen kertomaa. Mua kiusattiin aikanaan yläasteella ja kotona mun kertominen kuitattiin vaan sillä, että pojat tykkää kun ne kiusaa. Aika pian lakkasin kertomasta mitään kotona ja alistuin kolmeksi vuodeksi sekä fyysiselle että henkiselle väkivallalle lähes päivittäin. Arvaa, onko terapiassa tullut istuttua...? Ja arvaa, olenko katkera siitä, ettei kukaan kuunnellut tai uskonut minua...
että jos asialle ei siellä tehdä mitään niin laitat asian eteenpäin ylemmälle taholle.
Sinun tehtäväsi on suojella lasta, univaikeudet kertovat asiasta jo omaa karua kieltään.
Älä siirrä omia koulutraumojasi lapseesi. Nykyään ei ole mitään sellaisia arvostetuja ammatteja, että ne vaikuttaisivat lapsesi elämään. Pankinjohtaja ei ole mitään, kunnan virkamies ei ol emitään. Ihan varasti kiusaamiseen puututaan olipalapsi kenen tahansa. Ainoat arvostetut ammatit ovat jotain ylipsykiatreja ja hiukkaskiihdytinprofessoreja ja he ovat niin sivistyneitä, että varmasto puuttuvat itsekin kiussamiseen, kun saavat asiasta tietää.
Älä nynnyile ja kuvittele omiasi. Kun selvität asian asiallisesti puhumalla, varmasti asia etenee.
Minusta kuulostaa, ettetsinäkään ota kiusaamista vakavasti. Jos lapsella on jo nukkumisessa vaikeuksia, asia on varmasti jo vakava. Jos sinäkään et ota tosissaan, vaan olet sitä mieltä, että liioittelee, niin kuvittele miltä lapsestasi tuntuu :( Ehkäpä liioittelee juuri siksi, että saisi sinun huomion, että sinä tekisit asialle jotain! Ota nyt hyvä ihminen asia tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi, kiusaaminen on ihan kamalaa, ja jättää niin syvät arvet ihmiseen, ettei siitä hevillä yli pääse, jos ylipäätään pääsee koskaan.
Terveisin koulukiusattu, erittäin huonon itsetunnon omaava eräs. :(
Huomenna menet eskariin ja vaadit, että asia selvitetään ja kiusaaminen loppuu. Olkoon sitten vaikka kenen lapsi.