Mikä olisi hyvä "naisten ammatti" ei kuitenkaan hoitoalaa tai aspaa
Olen siis itse nainen ja löytyy jo kaksikin ammattia, mutta ns miesten aloilta. Ja tuntuu olevan vaikeaa saada töitä, epäilen että iso syy on se että olen nainen, enkä mikään isokokoinen. Siis ihan suoraan on joskus haastattelussakin sanottu tai sähköpostilla. Että kun tämähän on vähän fyysistä työtä tms paskaa, vaikka se ei pidä paikkaansa. Tai ei ainakaan niin rankkaa, että en pärjäisi, tiedän kyllä omat rajani. Ja olen joskus ollut oikeasti raskaassakin työssä.
Nämä työt vaan on ollut viimeiset 5 vuotta lyhyitä määräaikaisia töitä. Nyt 3 vuotta työtön, opiskelin kyllä sillä välin tämän toisen ammatin. Ja sieltäkään ei tunnu töitä saavan, ei edes haastatteluja tässä puolen vuoden aikana. Ja kuulemma on jopa pulaa tällä alalla.
Mutta siis, en vaan keksi mikä sitten olisi sellainen ala mihin kelpaisi ja mikä kiinnostaisi. Ei siis hoitoalaa tai aspaa, en oikein pidä työskentelystä ihmisten kanssa, vaikka tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa. Ja tekniikka on se mikä kiinnostaisi.
Kommentit (18)
Valokuvaus on kunniallinen ja hyväksytty ammatti naiselle.
Vaikea sanoa kun ei tiedä mitä olet jo opiskellut. Mutta heitän ylen jonkin aikaa sitten olleen jutun perusteella mikromekaanikko.
Kondiittori jos on kädentaitoja niin saa tehdä tilaustöinäkin mitä kauniimpia kakkuja ja leivoksia. Tai lounaskokki jossain kivalla huoltoasemalla, siellä ei varmaan tarvitse kuunnella mitään Gordon Ramsay tyyppisiä pomoja.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin tehtaaseen, siellä on hyvä palkka, ja voit opiskella oppisopimuksella.
Ei niihin noin vain mennä. Tällä uudella ammatilla voisi kyllä päästä tehtaallekin, olen useisiin hakenutkin. Pitäisi olla suhteita että pääsee.
Mene töihin tehtaaseen, siellä on hyvä palkka, ja voit opiskella oppisopimuksella.