Kehuja kalasteleva kaveri.
Voi, että on alkanut viimeaikoina nyppiä. Yhdellä kaverillani on tapana, että kalastelee koko ajan kehuja. Saattaa siis sanoa esim. "voi että kun olen läski", tai "hitsi en kyllä tiiä onko nää vaatteet sittenkään hyvät". Ja kaikkien pitäisi alkaa kuorossa kehua..
Tuntuu tarvitsevan kaikkeen muiden hyväksynnän, jopa lapsiinsa liittyen. Saatta ksysyä esim. :"sopiskohan mulle vaaleet hiukset" tai "voinkohan jättää lapset illaksi isänsä hoitoon, vai olenko huono äiti". Ja jää tasan jankkaamaan asiasta vaikka olisi vastattu : "ootsä varma et sopii, ihan oikeestikko" tai "ootsä varma etten oo huono äiti jos jätän".
Olen niin täynnä tätä että olen alkanut välttelemään k.o kaveria. Onko tämä muille tuttu ilmiö??
Kommentit (5)
Voisit puhua hänelle asiasta ja kysyä miksi hän tarvitsee muiden hyväksynnän tekemisilleen.
Voisit puhua hänelle asiasta ja kysyä miksi hän tarvitsee muiden hyväksynnän tekemisilleen.
monta kertaa sanonut hänelle että päätäppä kuule ihan itse, mitä väliä sillä mitä muut ajattelevat? Voi tosiaan olla kyse epävarmuudesta, mutta rasittvavaa se on joka tapauksessa.
Pahinta se on aina jos olemme lähdössä johonkin. Alkaa kysely: "Onks nää housut nyt kuitenkaan hyvät?" Minä vastaan: "joo on ne ihan hyvät". Kaveri: "onko oikeesti, ootko varma?". Minä "joo joo voidaanko nyt lähteä?". Kaveri "joo, mut oikeesti onks nää hyvät?. Siis ei j***lauta. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi teini-ikäinen epävarma tyttö, mutta kaverini on kuitenkin jo aikuinen nainen. Ja mitä hän kysyy jos ei kerta sitä ensimmäistä vastaustani hyväksy.
Mulla on yksi kaveri joka tekee hulluksi sillä että hän toistaa aina puheensa ties miten monta kertaa. Puhelimessa varsinkin tosi tuskastuttavaa kuunnella samaa juttua kolmatta, neljättä, viidettä kertaa. Ja joka kerta niin kuin olis eka kerta kun puhuu asiasta, samat sanamuodotkin. Se on tosi ihmeellistä! Mietin että onko se jokin syndrooma. Jos on vähäääkään kiire, en vastaa hänen puheluihin, koska en saa niitä lopetettua tarvittaessa. Muuten tosi kiva ihminen.
Aikuinenkin voi olla epävarma. Siitä tuossa nyt vaan on kyse. Huono itsetunto..
Jotain eroa siinäkin. Minusta tuo ei kuulosta kehujen kalastelulta. Ärsyttäväähän tuontason epävarmuuskin on.