Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄIDIT! Auttakaa!

Vierailija
05.10.2009 |

Eli itselläni ei ole lapsia. Pidän kovasti lapsista ja vauvakuumekin on kova -> olen ottanut selvää kaikesta raskauteen liittyvästä ja luen mielelläni vauvalehtiä yms.

Kuitenkin vieraampien äitien seurassa en osaa keskustella lapsista, johtuen siitä, ettei omakohtaista kokemusta äitiydestä ole. Tästä syystä tunnen oloni myös hyvin ulkopuoliseksi anopin ja tämän kahden muun miniän seurassa, kun aina nähdessämme puhe on näissä kahden miniän lapsissa/anopin lastenlapsissa.

Haluaisin näyttää, että myös minä olen kiinnostunut heidän elämästään ja heidän lapsensa elämästä ja kehityksestä. En vain osaa sanoa tai kysyä mitään, tai jos kysyn, minua katsotaan kuin vähä-älyistä.

Auttakaa ja kertokaa, mistä aiheesta kannattaisi aloittaa keskustelu ja mitä kysellä...? Tietysti toinen vaihtoehto on, että jättää tämän miellyttämisen kun en tunnu kelpaavan omana, lapsettomana itsenäni tähän joukkoon. :(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panet merkille jotain lasten pieniä hauskoja huomautuksia tmv.

Vierailija
2/2 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi aina huomioida kaikki, eikä vain puhua esim. pelkästään lapsista jos kaikilla ei lapsia ole..

Mutta ikävä kyllä se usein taitaa mennä noin, että vasta sitten kun on äiti itse "pääsee sisäpiiriin" niin sanotusti, tulee syvällisempiä keskusteluja ja pääsee mukaan joukkoon.."salaseuraan" ;) Ja luonnollistahan se toisaalta on, että jos aiheesta on omakohtaista kokemusta, on myös yhteistä jutun aihetta enemmän. Eikä tämä koske vain lapsia ja äitiyttä..

Voit kysellä ihan "normaaleja" asioita minusta, mikä itseäsi kiinnostaa! "Onko voinut hyvin, onpa kasvanut paljon,tykkääkö tehdä sitä-ja tätä.." ihan mitä vain minusta! On kyllä vastaajan ongelma jos jotenkin "katsotaan nenävartta pitkin". Toisaalta voi juuri kovin teennäiset, väkisin väännetyt aiheeseen liittyvät kysymykset ärsyttääkin..

Ole vain oma itsesi, sen pitää riittää! Jos vaikka olet lukenut jostain vauva-lehdestä jotain kiinnostavaa, voit vaikka siitä lähteä juttelemaan tyylin "luin tällaisen artikkelin,oli mielenkiintoinen, mitä mieltä olette ja onko teillä omakohtaista kokemusta?"..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla