Mitä on rakkaus? Mistä tietää että on rakastunut?
Kaveri kertoi eilen ettei rakasta enää puolisoaan ja aikoo sen takia erota. Mä rupesin vaan miettimään että mitä se rakkaus on? Mistä tietää että on rakastunut? Mistä tietää että rakastaa kumppaniaan?
Minä olen itse elänyt yhden pitkän parisuhteen, mutta se on jo kuollut ja kuopattu, mutta en ole varma rakastinko miestäni silloin vaikka naimisissakin oltiin.
Kommentit (4)
Se on niin täysvaltanen tunne. Aivan samoin kuin viha. Voiko kysyä, että mitä vihan tunne on? Selkeästi, ainakin minä, tunnen nuo molemmat :)
mun ei kyl tarvii miettiä rakastanko miestäni ja mitä rakkaus on. mulle mies on maailman tärkein ihminen ja minä hänelle, rakkautemme on mm. intohimoa, vahvaa kiintymystä toiseen, sitoutuneisuutta, luottamusta ja vaikka mitä, listaa voisi jatkaa ikuisesti. ja tunne on hyvin vahva, eikä minun ole sitä tarvinnut arjessakaan epäillä, etteikö meidän välillämme olisi rakkautta.
lapsiakin meillä on kaksi, rakastamme heitä valtavasti. mutta rakkaus heihin on ihan eri asia kuin rakkaus mieheeni. (ei niin että se olisi vähäisempää, mutta erilaista)
samoin rakastumisen - vai onko se ihastumista? Hymyillyttää, perhosia vatsassa jne. - ihanaa! Rakkaus onkin sitten monimutkaisempi, se on myös tahdon asia, tai siis ennen kaikkea.
Mulla ei ainakaan oo aavistustakaan, mitä rakkaus on.
Lapsiani toki rakastan, kuolisin, jos heille sattuisi jotain ja oon valmis mihin vain heidän puolestaan. Ketään aikuista en kuitenkaan ole koskaan rakastanut samalla tavalla enkä varmasti tule rakastamaankaan.
Joten ei, mulla ei ole aavistustakaan, mitä rakkaus (poislukien äidinrakkaus) on.