vaatekaupan myyjät!!!
Miten teillä menee nuo työvaate asiat? Kun kokoajan tulee uusia vaatteita myyntiin, saatteko uusia työvaatteita(niitä mitä itse myytte) kuinka usein? Vai pitääkö teidän ostaa ne vaatteet itse, jos haluatte pitää niitä töissä? Mua kiinnostaisi tietää, koska olen pikku putiikissa töissä ja tällä hetkellä saan kaksi vaatekokonaisuutta vuodessa, kesäksi ja talveksi omat. Muuten ostan kaiken itse -20%:n hintaan. Harmittaa ja hävettääkin kun on aina samat vaatteet päällä, kun niitä vaatteita ei välttämättä ole enää edes myynnissä..Ja ne myymäni vaatteet, eivät ole ihan seppälä-kamaa, siis maksavat jonkun verran-enkä edes pitäisi sellaisia vaatteita, ellen olisi töissä siellä.Ei yksinkertaisesti riittäisi rahat niihin...
Kommentit (23)
...peset hänen tarjoamallaan pesuaineella!
Seppälässä henkilökunta-ale -20% ,joka lähtee myös lisäksi aletuotteista JA jos on joku O3M2 tarjous tai "kaikki -40%". Työvaatteita saa kalenterin mukaan, normaalisti 4-6 kertaa vuodessa, ja budjetit vaihtelee 25eurosta ihan 110 euroon. :) Itselle on riittänyt ja voi sanoa että vaatekaappi on kyllä täynnä!
Mikäli työnantaja ei tarjoa vaatetta, saa työntekijä hankkia työasunsa parhaaksi katsomastaan paikasta ja pukeutua oman tyylinsä mukaisesti, kuitenkin niin että pukeutuu asiallisesti, esim. yleensä on niin ettei varpaat (joko umpikärjet kengissä tai sukat/sukkahousut), rinnat, napa ja olkapäät saisi näkyä. Lisäksi on tietenkin suositeltavaa ettei myyjä ole liian prameasti pukeutunut ja koristautunut :-) Onhan näitä ohjeita kaikenlaisia, mutta pääsääntö on siis, että asialliset arkivaatteet, jotka ovat turvalliset eikä haittaa työntekoa, esim, kun joudutaan kiipeilemään tikkaille, ottamaan mittaa ja kumartelemaan. Työnantaja ei voi siis velvoittaa ostamaan hänen uutta mallistoaan sinun omilla rahoillasi! Voit toki neuvotella työvaate-edustasi, mutta jos hän tarjoaa sinulle vaatteen, sinun velvollisuus on käyttää sitä. Peset sitten vaikka joka ilta sen saman paidan huomiseksi... Se on sitten hänen häpeä, ei sinun!
T: eräs pääluottamusmies ja alalla jo yli 20vuotta palvelleena