vaatekaupan myyjät!!!
Miten teillä menee nuo työvaate asiat? Kun kokoajan tulee uusia vaatteita myyntiin, saatteko uusia työvaatteita(niitä mitä itse myytte) kuinka usein? Vai pitääkö teidän ostaa ne vaatteet itse, jos haluatte pitää niitä töissä? Mua kiinnostaisi tietää, koska olen pikku putiikissa töissä ja tällä hetkellä saan kaksi vaatekokonaisuutta vuodessa, kesäksi ja talveksi omat. Muuten ostan kaiken itse -20%:n hintaan. Harmittaa ja hävettääkin kun on aina samat vaatteet päällä, kun niitä vaatteita ei välttämättä ole enää edes myynnissä..Ja ne myymäni vaatteet, eivät ole ihan seppälä-kamaa, siis maksavat jonkun verran-enkä edes pitäisi sellaisia vaatteita, ellen olisi töissä siellä.Ei yksinkertaisesti riittäisi rahat niihin...
Kommentit (23)
niin ettei saada mitään mutta pakko käyttää työpaikan myymiä vaatteita. Ale -25 %. Palkka lähinnä menee noihin vaatteisiin. Mut jos ei kelpaa niin saa lähteä.
siis kaikkea mitä myydään (ei päällys- tai alusvaatteita). Lisäksi on vuosittainen summa, jonka saa käyttää ostaen tuotteita -50 prossan alennuksella (myös jo alennettuja), eikä tarvitse olla itselle, voi antaa edun myös kaverille tai vaikka poikaystävälle. Tulee siis hankittua aikamoinen kasa vaatteita joka kuukausi!
Kuka kauppias tuohon muka suostuu?? Hyvä provo...
Jos olet kokoaikainen niin kait saat sen verran palkkaa että sillä varaa ostaa jonkun verran itselle työvaatteita?
Sitten joa osa-ikainen niin ei kait työnantajakaan voi vaatia työvaatteita pienestä palkasta ostamaan joten varmaan antaa sen vähän aikaa olla töissä muissakin vaatteissa eikä se kyllä asiakkaille kuulu onko ko myymälästä ostettu vai ei. Voithan vastata jotain ympäripyöreää esim vanhaa mallistoa muttei tarvi kertoa onko omasta liikkeestä. Myydään samaa merkkiä kuitenkin muuallakin.
Itse työskentelen myös asiakaspalvelussa ja pidän omat vaatteeni loppuun töissä koska monesti työnantajan antamat vaatteet tylsät ja olis aina samat päällä joten vaihtelun vuoksi pidän myös omiakin.
siis kaikkea mitä myydään (ei päällys- tai alusvaatteita). Lisäksi on vuosittainen summa, jonka saa käyttää ostaen tuotteita -50 prossan alennuksella (myös jo alennettuja), eikä tarvitse olla itselle, voi antaa edun myös kaverille tai vaikka poikaystävälle. Tulee siis hankittua aikamoinen kasa vaatteita joka kuukausi!
Kuka kauppias tuohon muka suostuu?? Hyvä provo...
Kyseessä on sen verran iso yritys, ettei varsinaista "kauppiasta" ole olemassa.
Hyvin tuntuu pyyhkivän, ja asiakkaat tykkäävät katsella tuotevalikoimaa ihan elävien ihmisten päällä. Sullekin on helppo myydä, jos näet vaatteen mun päällä ja voin kertoa käyttökokemuksista. ;-)
Katetta vaatteissa on varmasti ainakin 50%, niin voisihan myyjälle myydä muutaman työasun vuodessa ihan omakustannehintaan. Ymmärrän, jos menee siihen, että hakee joka viikko jotain "halvalla" ja niitä vaatteita ei sitten enää näe eli ottaa tutuillekin. Mutta noin järkevät määrät vuodessa.
Nosto.. :)
Haluaisin hakea Lindexille, millaiset edut sielä on.. Tietääkö kukaan? :)
Käsittääkseni Lindexillä samat kuin Stockalla, eli henkilökunnalle -20% Stockalta, Seppälästä ja Lindexiltä. Työvaatteista en siellä tiedä: eli tuleeko työantajalta vai saako pitää omia.
Lindexillä ei tietääkseni saa työvaatteita.
Häh, onko nyt niin että jos pääsisin esim. Seppälään töihin, minulla pitäisi olla päällä edes yksi Seppälän tuote? Ja mieluiten myynnissä olevasta mallistosta?
Voisiko joku valottaa? Olin aina kuvitellut että vaatekaupan työntekijä saa pukea päälleen mitä huvittaa, kunhan näyttää perussiistiltä/kaupan tyyliin sopivalta.
Seppälässä työskennellessä saa työvaatteet talolta. Henkkamaukassa saa pitää omia ei tarvii olla hm:n. Riippuu paljon vaateliikkeestä..
vaateketjussa töissä olevana meillä menee niin että saamme kaksi kertaa vuodessa tietyn summan työvaaterahaa. Summa on suhteutettu työtuntien määrään. Koko aikainen saa summalla hankittua suurinpiirtein housut, paitax2 ja neuleen. Sitten meillä on -30% henkilökunta-alennus. Suositus on että aina töissä ollessa olisi firman vaatteet yllä mutta ei haittaa vaikka olisivatkin vanhempaa mallistoa (se vaan on hiukan tyhmää jos asiakas kysyy että onko kyseistä tuotetta enää jäljellä niin vastaa siihen sitten että ei ole ollut pariin vuoteen)
Yleensä asiakaspalvelussa, tai ihan vaan toimistotyössäkin, oletetaan työntekijän pukeutuvan asiallisesti ja siististi.
En minäkään yleensä pidä ns. työvaatteitani kotona tai lomalla.
Eikä minulle kukaan maksa mitään vaatteita, enkä saa alennusta... toki saan itse valita ostopaikan, mutta niin kai sinäkin ap, jos et täysin kilpailijan mallinukeksi ala.
sen pitää kustantaa vaatteet.
Pääsääntö on yleensä se, että muaalta ostettuja vaatteita voi pitää jos niissä ei näy logoja.
Eli jos on töissä Seppälässä, niin päällä voi olla esim. vuosi takaperin ostetut Seppälä farkut ja H&M:stä ostettu paitapusero, mutta esim. paita jossa lukee "Benetton".
Kun olet töissä kaupassa jossa myydään kalliita vaatteita, niin ei kannata ostaa naurettavan pienellä -20% yhtään mitään...!
Puet päällesi jonkun neutraalin asun (tyyliin musta hame ja musta yksinkertainen (musta) paita), vaihtelua saat kampausta/meikkiä muuttamalla sekä koruilla. Ja en nyt tarkoita mitää kovia meikkejä, mutta esim. luomiväriä voi vaihdella jne.
täytyy itse ostaa kaikki vaatteet ja ne täytyy olla mallistoista. alea saa 20%. sillain huono kun on aika kallis merkkivaateliike. Kaiken ei kyllä tarvii olla uusimmista mallistoista.
niin minusta itsestä tuntuis kivalta, et edustaisin niitä vaatteita, mitä milloinkin on myynnissä. Mietin, et uskaltaisinko kysyä omistajalta et voisinko ostaa vaatteita vähän halvemmalla, jos ne tulis työkäyttöön. Mut luulen, ettei se onnistuisi...Muutenkin aika tiukkaa on tämän asian kanssa.Esim alennusmyynneissä, en saa asiakkaita parempia alennuksia. Ennen kun olin isossa ketjussa töissä, kuului työntekijöille normaali hlökunta-alennus vielä tuon tavallisen alennuksen päälle...Miten tämä on teidän liikkeissä?
kaupassa katsotaan että myyjä on siististi pukeutunut ja monessa liikkeessä on sääntö, pitää pitää liikkeen vaatteita.
Mutta jos joku käy tänään ja seuraavan kerran ensi viikon torstaina, ellei hän ole ihastunut sun vaatteisiin, ei hän muista mitä sulla oli edellisellä kerralla päällä.
Pidä vaan ahkerasti saamiasi vaatteita ja älä tuhlaa rahojasi ylikalliisiin vaatteisiin.
Mä olin töissä vaatekaupassa ja alennusprosentti oli samaa luokkaa, mutta vaatteet tosi kalliita, joten en ostanut sieltä mitään. Ilmaiseksi en saanut, mutta mun omat vaatteet kelpasivat, onneksi.
Mulla on se ongelma, et kyseessä on tosi pieni kaupunki-kaikki tuntee suurinpiirtein ja ne samat asiakkaat käy siellä viikoittain... Sit mä tahdon olla rehellinen ja omistaja sanoi mulle- kun kerran puhuin et voinko pitää omia vaatteitani-et voithan sanoa et toi on "SEN ja SEN"viime vuotista mallistoa... Mä en oikeasti voi VALEHDELLa, se ei sovi mulle... :( Mut mä haluaisin kovasti, et tuo liike lähtis hyvin vetämään, kun on vasta vähän aikaa ollut pystyssä ja tuntuis helpommalta myydä vaatteita, kun itsekin olis niissä. Mut toisaalta, eihän se oo mun firma, joten ei sen sais olla mullekaan niin suuri murhe, tuo vaateasia meinaa..?
Niin se vaan on, me ei saatu mitään ilmaiseksi. Syksyllä ja keväällä sai tosiaan ton -40% kahdesta vaatekappaleesta eli joko housut tai hame ja sitten paita tai jakku. Mitäään ei ilmaiseksi. Enää en ole siellä töissä, mutta säännöt ei ole muuttuneet miksikään.
siis kaikkea mitä myydään (ei päällys- tai alusvaatteita).
Lisäksi on vuosittainen summa, jonka saa käyttää ostaen tuotteita -50 prossan alennuksella (myös jo alennettuja), eikä tarvitse olla itselle, voi antaa edun myös kaverille tai vaikka poikaystävälle.
Tulee siis hankittua aikamoinen kasa vaatteita joka kuukausi!