Ulvila: mies puukotti ensin
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2009/10/966631
Toivottavasti pystyvät selvittämään oliko näin. Naisen saama haavahan oli hengenvaarallinen.
Kommentit (30)
mutta tilanteen aiheuttama adrenaliini kyllä lievittää osaltaan.
Tajusi että jos hän ei nyt toimi, se ei koskaan lopu. Tätä puoltaisi se että mies tunnettiin paikkakunnalla kiivasluontoisena ja tältä palstalta kuultuna liikanimellä "pikku Hitler". Mies siis yrittää tappaa naisen, nainen saa estettyä ja onnistuu itsepuolustukseksi haavoittamaan miestä. Nainen tajuaa että se on nyt tai ei koskaan. Mies on väkivaltainen, on aikaisemmin uhannut tappavansa naisen jos nainen yrittää erota jne. Tästä syystä lapsikin tukee äitiä. Tuo että äiti suojelisi muistamattomuudellaan lasta kävi mielessä (jos ei muista, poliisi ei voi vedota epäloogiksuuksiin puheessa). Mutta jos lapsi on tyttö ja 9-vuotias, lapsen pitäisi olla toooodella häiriintynyt. Vaikka kuka tietää, henkisesti sairaissa perheissä.
Lisäksi tällä palstalla on myös kuultu, että miestä ei todellakaan tunnettu PikkuHitlerinä paikkakunnalla, vaan rauhallisena ja sävyisänä ihmisenä.
Tämän siis kirjoitti joku paikkakunnalta.
etsijöitä hämää se, että poliisi kyseli nimenomaan lisätietoja VAIMON oudosta käytöksestä aiempien riitojen aikana.
Minä lukisin tämän kyllä niin, että väkivaltainen osapuoli taisi tässä liitossa olla joku muu kuin mies.
Eikös tuossa lue, että MIES LÖI ENNEN SURMATEKOA, ja että naisen muistikuvat loppuvat siihen, kun häntä lyötiin puukolla!
Suomeksi: harva vainaja lyö ketään puukolla. Totta ihmeessä mies on lyönyt ENNEN kuin hänet on tapettu :lollollol:
Tuossa kerrottiin ainoastaan, että naisen muistikuvat LOPPUVAT kun häntä lyötiin puukolla. Ei kerrota muistaako hän lyöneensä sitä ennen. Toisaalta, hän oli aikaisemminkin kertonut, että muistikuvat ovat hataria ja pätkittäisiä. Lisää lolleja.
Muuten, vielä toissapäivänä kerrottiin, että NAINEN oli ottanut puukon käteensä keittiössä. Vaan nyt hän onkin jo epävarma siitä. Ja pian varma, että mies ajoikin häntä takaa puukko kädessään ja oli tehnyt niin monesti ennenkin.
Taitaa kuitenkin olla niin, että tämä nainen ei ole aivan rehellisyyteen taipuvainen ja hänen tarinansa muuttuvat koko ajan (ilmeisesti sen mukaan myös, mitä asianajaja vinkkaa, että olisi hyvä kertoa, millaisia tuomioita saa mistäkin jne.)
Että mulle alkaa tulla mieleen jo eräs tuntemani henkisesti häiriintynyt nainen näistä jutuista. Jutut tasan laskelmoituja alusta loppuun ja ilmiömäinen kyky esittää viatonta, vuodattaa krokotiilinkyyneliä tarpeentullen ym.
On se vaan mahtavaa, jos suomessa tuomiotkin jaetaan sen perusteella, mitä surmaaja valehtelee puolustuksekseen :D
Karmaisevinta minusta on, että alan epäillä, että poliisit ovat tuon naisen pyöritettävissä. Ovat olleet alusta asti, ei kai tässä muuten olisi näin kauan mennyt. Viaton, viehättävä ja ah niin miellyttäväkäytöksinen leski. Eikö niillä ole mitään psykologeja tai muita ihmisasiantuntijoita siellä, jotka eivät mene jokaisen suloisen mummelin halpaan?
nainen oli se, joka tarttui ensimmäisenä veitseen. Kertoi ottaneensa sen keittiöstä.
Aikamoista kylmäverissyyttä vaatii soittaa hätäpuhelu ja lähteä suorittamaan murhatyö loppuun.
Kyllä tässä se nainen on se paha.
josta en päässyt eroon.Aivan varmasti osa meidän paikkakunnan ihmisistä tuntisi ex-mieheni sävyisänä, hyvänä seuramiehenä, mutta toinen puoli sitten erittäin itsekkäänä, omaa etua tavoittelevana, ja äkkipikaistuksissaan väkivaltaisena.Voisin kuvitella itseni tuohon tilanteeseen.Itse pidin kulisseja yllä koska häpesin, ei mua koskaan kukaan sillä paikkakunnalla nähnyt mustelmilla.Ja mieskin muuttui, väkivalta muuttui tavaroiden hajottamiseksi, tappamisella ym. vakivallalla uhkailuksi, mutta se riitti.Kun oli ne vanhat kokemukset takana, mies mm. kuristi mua niin pahasti, että joutui puhaltamaan mulle happea, että virkosin, eli aika lähellä kuolemaa on käyty, eikä tuo ollut ainoa, edes pelottavin juttu.
Jos en olisi onnellisten sattumien kautta päässyt miehestä eroon, jompikumpi meistä olisi kuollut.Eiköhän AA saatuaan puukosta ymmärtänyt, että se on nyt joko hän tai se mies.Mä muuten mielessäni suunnittelin aina lähtöä, mutta tiesin, ettei mies mua jättäis rauhaan, joten jäin, ja yritin elää niin normaalia elämää kuin mahdolista.Mielessäni mietin, että jos vielä kerran pimahtaisi, niin miten toimisin.Kyllä ainakin 99 prosenttisesti se on nainen, joka fyysisesti heikompana joutuu kärsimään tällaisesta.Mun sympatiat on AA:n puolella.
että tässä tapauksessa juuri se miellyttävänä ja toimeliaana ihmisenä tunnettu surmaaja on alunperin se uhri?
Etkö voi kuvitella, että juuri tässä se nainen olisi se, joka on kurittanut miestään, ja tällä kertaa vei tekonsa loppuun asti.
Ei aina nainen ole uhri!!!
Jos sinä et vielä tiennyt, vihjeenä myös annettakoon, että mies oli yli 20cm vaimoaan lyhyempi ja heiveröinen. MITEN sellaisessa tilanteessa olisi edes mahdollista pitää toista fyysisesti tossun alla?
nuorempana koviakin riitoja. Mieheni ei ole minua koskaan lyönyt. Mutta kerran tönäisi ärsyttääkseen. Ei tönäissyt niin, että olisin kaatunut vaan sillätavalla ärsyttävän halveksuvasti olkapäähäni.
Olin siinä vaiheessa jo niin raivoissani, että tämä tönäisy oli viimeinen niitti. Huusin ja karjuin ja löin ja potkaisin miestäni. Mielessäni oli vain ajatus, että minuunhan et koske!
Olin itsekin yllättynyt reaktiostani!
Tämän jälkeen riitamme eivät ole koskaan edenneet noin pitkälle mutta tämän jälkeen olen ymmärtänyt, että sattuu sitä paremissakin piireissä.
Luulen, että Ulvilan tapauksessakin on käynyt jotenkin näin. Aseet vain olivat järeämmät.
...että näin sanoo naisen puolustusasianajaja!
Kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon tuohon kannattaa uskoa.
Sehän löytyy linkistä heti.
Ja nimenomaan tuo sanoi että toivottavasti selvittävät oliko näin eli ei itsekään sitä todeksi 100% uskonut.
Mielenkiintoiseksi kyllä menee jos näin oli.
onko siis ajateltu, että iski itseään veitsellä tapon jälkeen? Luulis että lapset tietäisivät, miten asia on.
soitteli puhelun ja kävi välillä puukottamassa lisää aviomiestään. Olipa rankkaa sille naiselle, että mies ei edes kuollut heti vaan naisen piti vaivautua uudelleen samaan puukotushommaan.
Ilmarinnalla pystyy näemmä tekemään vaikka mitä.
Puukotukseen saakka tilanne on ollut tavanomainen tappelu. AA:lla on taman jalkeen raivosta filmi katkennut ja han on toteuttanut oman veritekonsa. Ajatelkaa nyt, mika maara addrenaliinia on taytynyt olla veressa jo pelkastaan haavoittumisen vuoksi!
Sitten puukko miehelta pois ja takaisin samalla mitalla.
( minkä ikäinen ) oli puhelimessa naisen jälkeen?
Naapuruston miehen mukaan mies oli noin 160 cm ja hintelä ja nainen yli 180 cm.