Yksihuoltajakaverillani PALJON enemmän vapaa-aikaa kuin minulla
Aina puhutaan miten raskasta yksinhuoltajilla on kun on aina lapsissa kiinni eikä koskaan ole vapaa-aikaa.
Minulla on vapaata yksi tunti keskiviikko-iltaisin kun käyn jumpassa. Muita vapaita joutuu "anomaan" eikä ole niin varmaa että sopii kun miehellä on usein työjuttuja iltaisin.
Yksinhuoltajakaverillani on vapaata joka toinen viikonloppu perjantai-aamusta maanantai-iltapäivään (isä hakee lapset perjantaina päiväkodista ja vie maanantaina päiväkotiin) sekä kaikki tiistai- ja torstai-illat.
Kommentit (23)
jos hänellä nyt on väliin vapaata, niin kaiken muun ajanhan hän on vastuussa lapsistaan ja heidän kanssaan koko ajan. Parisuhteessa kai sentään voi käydä kaupassa, kampaajalla jne. ilman lapsia, ja monet kotityöt ja lasten iltapuuhatkin jaetaan tasan
Hei!
Totta, meillä exän kanssa sujuu tapaamiset, lapset ovat joka toinen vkl isällään.
Se on muuten oikeasti ihan hirveän vähän. Olen kuitenkin arjessa täysin vastuussa lapsistani, heidän kasvatuksestaan, harrastuksiin kuljettamisesta, vaatteista, huolenpidosta, ihan kaikesta. Neljä päivää kuukaudessa on todella vähän.
Mutta, itse olen myös ollut ns. kateellinen yh-vanhemmille noista vapaista vkl. Vaan nyt kun tiedän mitä tämä on, niin enpä enää ole... mies, joka pitää teitä kodin hengettärenä eikä itse laita tikkua ristiin ei todellakaan ole sen arvoinen.
365 päivää vuodessa lasten kanssa, 24 tuntia vuorokaudessa.