Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

akne iho

Vierailija
02.10.2009 |

itse olen 24 vuotias naikkonen ja ihan tuosta 13 kesäsestä vaivannu tämä akne..

joskus pikkutyttönä kävimme äidin kans yksityisellä joka määräsi jonkun kuurin.

söin noita lääkkeitä 3kk ja kaikki hävisi ihosta puoleksi vuodeksi kunnes taas takaisin tulivat.

Äitini sitten soitti tästä että onnistuuko jos haemme reseptin uudestaan kun nämä lääkkeet tehosivat niin hyvin niin kävi ilmi että niissä oli jotain tiettyä ainesosaa mikä oli vaarallista ja näin poistettu markkinoilta koko systeemi..

siihen sitten jäi ostot ja mietin että joskus tämä lähtee pois, mutta edelleen kärsin ja ihan suoraan sanottuna vituttaa!

Onko kellään yli 20 vuotiaalla täällä samaa oiretta?

jos on niin mitä kautta tästä pääsee eroon?

onko mitään halppis juttua mitä voisi käyttää tähän, kun yksityisellä käynnit kuitenkin maksaa maltaita ja itse olen raskaana niin ei varmaan sekään asiaa auta että saisin kaikkia tuotteita edes käyttää..

lisäksi raskauden myötä tullut kahta kauheammaksi.. levinnyt kaulaan ja olkapäät ja selkä kukkii.

miehen mielestä näytän muka kauniilta, mutta eipä tuo oma peilikuva oikeen säväytä.

meikkaamaan en rupea kun seuraavana päivänä tullu taas lisää..

voisiko joku auttaa :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2009 klo 16:03"]

Ironisinta aknessa on myös se, että samalla kun iho kukkii, niin se todellisuudessa myös huutaa rasvaa.

Akneihoa pitää kosteuttaa nimenomaan rasvattomilla tuotteilla! On myös niitäkin akneihoja (rasvaisen ihotyypin alkujaankin omaavilla), jotka eivät todellaakaan kaipaa minkäänlaista rasvaa/kosteutusta, vaan iho huolehtii siitä ihan itse ja ylikin. Jos tällaista ihoa käy rasvaamaan, koko rasvatilanne räjähtää käsiin ja näppylöitä tulee entistä enemmän.

Muutenkin tämä "rasvaa rasvaista ihoa" -juttu on suurimmaksi osaksi hömpötystä. Jos tavoitteena on ihon oman rasvantuotannon normalisointi, miksi kuivaa ihoa sitten rasvataan? Tietääkö kukaan ketään, joka on saanut kuivan ihonsa "normalisoitua" sillä, että jättää rasvaamatta ja "aktivoi" siten ihon oman rasvantuotannon?

Niinpä niin.

Siis ihon rasvoittuminen johtuu yleensä siitä että iho tuottaa enemmän talia kuivumisen takia. Jos ihoa kiristää pesun jälkeen niin tämä on luultavasti syy. Eihän voiteilla olekkaan tarkotus 'rasvata' vaan kosteuttaa ihoa.. Jos ph-arvot ovat epätasapainossa niin kyllä. Tulee enemmän näppyjä.

Olen kärsinyt huonosta ihosta 10-vuotiaasta asti, muutama vuosi sitten alkoi tulemaan näppyjä jopa takareisiin ja pakaroihin.

Vaikka kuulostaa hömpötykseltä niin kaikkien kokeiltujen menetelmien jälkeen vasta tämä on toiminur: tärkeimpänä, muista juoda vettä! Runsaasti päivän mittaan 2-3 litraa. Tämä auttaa säilyttämään ihon kosteustasapainoa. Ihmettelen miten kukaan ei ole maininnut sitä täällä sillä se on niin tärkeää. Toiseksi, levitä iltaisin hunajaa kasvoille(sanotaan luonnon omaksi antibiootiksi) ja anna olla niin kauan kuin haluat, vähintään puoli tuntia. Sitten kannattaa tehdä 1-2 viikossa kasvonaamio ihan pelkästä luonnonjugurtista ja avocadosta. Vichyn tuotteet apteekista ovat myös ainakin minulle hyviä :)

Vierailija
2/30 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastanneille :)

minäpä käyn apteekissa ja katsastan sieltä.

Kuureja en uskalla aloittaa vielä mutta nimet on ylhäällä jos sitä imetyksen jälkeen kävisi ihotautilääkärin juttusillakin.

Valohoidoissa en ole käynyt, mutta en tiedä uskallaudunko noihin..

Joskus nuorempana kävin kosmetologilla joka hoito koko ihoni.. puristeli, puhdisti ja mitä lie höyry juttuja sun muita käytti, mutta tämä vaan pahensi ongelmaa entisestään.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoitääjoskus 2(v tienoilla. Tetracyclin-antibioottikuureja useita. Ihotautilääkäri on ehdottanut noita kamalia myrkkykuureja mutta en ole ottanut. Nehän vastaa suunnillen syopälääkitystä voimakkuudessaan!

Nyt olen syönut luontaistuotekaupan Bactosan-nimistä tuotetta noin kuukauden ja iho on paljon parempi! Kysypä voiko sitä käyttää myös raskauden aikana.

Vierailija
4/30 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoitääjoskus 2(v tienoilla. Tetracyclin-antibioottikuureja useita. Ihotautilääkäri on ehdottanut noita kamalia myrkkykuureja mutta en ole ottanut. Nehän vastaa suunnillen syopälääkitystä voimakkuudessaan!

Nyt olen syönut luontaistuotekaupan Bactosan-nimistä tuotetta noin kuukauden ja iho on paljon parempi! Kysypä voiko sitä käyttää myös raskauden aikana.

aikana käyttää.. joten pitää tämäkin laittaa korvan taakse ja katsastella ensi kesänä uudestaan :)

AP

Vierailija
5/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea muita vastauksia, mutta sen tiedän, että Roaccutane-kuuri on nykyään todella hankala. Sen vuoksi sun pitää käydä raskaustesteissäkin jne. Tämä on joku uusi määräys. Se on mahdolliselle sikiölle niin vaarallinen lääke. En kyllä itse uskaltaisi syödä ko. kuuria ensinkään, jos vielä haluaisin lisää lapsia. Kuurissa on myös paljon muita huonoja puolia. Mm. limakalvot kuivuvat kuurin aikana todella voimakkaasti (palautuvat kyllä ennalleen kuurin jälkeen.) Keskustele ihoutautilääkärisi kanssa.

Oletko kokeillut valohoitoa?

Vierailija
6/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ap:n ikäinen ja kärsin aikasemmin samoista ongelmista,monta vuotta kesti.

Itselleni on auttanut akneen apteekin Aco-sarjan Spotless Blemish Treating- kasvivesi ja samaan sarjaan kuuluva geelivoide.Käytin noita ongelma alueille ja oikeesti kaikki mun tutut on sanonut että ihoni on parantunut lyhyen ajan sisällä todella paljon.Näissä aconin tuotteissa on salisyyli joka kuorii ihon pintaa hellästi.Kipeisiin,tulehdus paise/finneihin oon käyttänyt aina öisin apteekissa ostettavaa Bacibact voidetta,siinä on pieni määrä antibioottia ja on tarkoitettu märkiviin ihotulehduksiin.

Näin oon saanut oman ihoni kuntoon ja niin kuin sanoin myös muut on sen huomannut!

Vierailija
7/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis salisyylihappoa piti sanomani :)

Vierailija
8/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutane-kuuri. Sillä lähtee. Valitettavasti siihen asti ei auta kuin kärsiä.. ellei muilla parempia vinkkejä.

Vierailija
9/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joutuisin odottamaan siihen asti.. olenhan jo monta vuotta joutunut :) kunhan saa tämän pois.

Onkos tämä muuten reseptillä vai saako ihan apteekista suoraan ja minkä hintainen?

Vierailija
10/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erittäin tarkasti kontrolloitu lääke, jolla voi olla hurjia sivuvaikutuksia, vaarallisiakin. Ehkä tästä oli puhe aiemmin käydessäsi lääkärissä? En nimittäin ihan heti keksi mitään muuta vaarallista aknelääkettä, puhumattakaan markkinoilta vedetyistä. Muut kuin Roaccutan ei myöskään yleensä tehoa dramaattisesti.

Roaccutania saa vain iholääkäriltä (eli ei yleislääkäriltä), joten edellyttää yksityislääkärikäynnin. 100 kapselin laatikko maksaa noin satasen KELA-korvauksen jälkeen.

Vierailija
11/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 33v ja kärsin pahasta naama-aknesta, kaikkea laserhoidosta asti kokeiltu, myös jonkun mainitsema kuuri kokeiltu. Muualla aknea ei ole, mutta naama on välillä...aika oksettava :(

En tiedä, mikä avuksi. Kurjaa tälläinen, osa ihmisistä katsoo kieroon, luulee teiniksi aknen takia.

Olen muuten ihan nätti, huolehdin itsestäni, mutta akne syö minullakin itsetuntoa :(

Vierailija
12/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tästä on niin kauan aikaa etten muista tuota lääkkeen nimeä, mutta ihotautilääkäriltä sain reseptin ja kallitta olivat, mutta tehokkaita..

Vierailija
13/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja roa-kuuri ei välttämättä auta kuin hetkellisesti. Turha sellasella elimistöä vaurioittaa.

Vierailija
14/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuo kuitenki itsellänikin sen puolivuotta pysyi poissa ja sillon itsetunto nousi, mutta sen jälkeen alkoi tulla taas näppylää..

ap

15/30 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne pillereiden - http://fi.derminax.com Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.

Vierailija
16/30 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/30 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä voisit kokeilla raskaudenaikanakin on teepuuöljy, saa luontaiskauppoista ja maksaa noin 7 € 10 ml. Sitä laitetaan vaan tippa vaikka sormelle ja sitten finnin päälle. Suosittelen kokeilemaan...toinen on avitcidvoide mutta ei raskauden aikana

Vierailija
18/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironisinta aknessa on myös se, että samalla kun iho kukkii, niin se todellisuudessa myös huutaa rasvaa.

Akneihoa pitää kosteuttaa nimenomaan rasvattomilla tuotteilla! On myös niitäkin akneihoja (rasvaisen ihotyypin alkujaankin omaavilla), jotka eivät todellaakaan kaipaa minkäänlaista rasvaa/kosteutusta, vaan iho huolehtii siitä ihan itse ja ylikin. Jos tällaista ihoa käy rasvaamaan, koko rasvatilanne räjähtää käsiin ja näppylöitä tulee entistä enemmän.

Muutenkin tämä "rasvaa rasvaista ihoa" -juttu on suurimmaksi osaksi hömpötystä. Jos tavoitteena on ihon oman rasvantuotannon normalisointi, miksi kuivaa ihoa sitten rasvataan? Tietääkö kukaan ketään, joka on saanut kuivan ihonsa "normalisoitua" sillä, että jättää rasvaamatta ja "aktivoi" siten ihon oman rasvantuotannon?

Niinpä niin.

Vierailija
19/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunpa pitää näitä kokeilla :)

jos ne auttaisivat!

ap

Vierailija
20/30 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oricyclin-niminen valmiste (reseptilääke, kohtuuhintainen). Iho tuli kuukaudessa sileäksi. Tosin en saanut jatkaa lääkkeen käyttöä puolta vuotta pidempään, kun lääkäri epäili sen aiheuttaneen minulla silloin ilmenneet mystiset viat veriarvoissa ja maksassakin. En siis maininnut pelottelutarkoituksessa, koska sivuvaikutuksiahan voi olla millä tahansa lääkkeellä.

E-pillerit ei tehonneet minulla akneen, Diane Nova oli se mitä käytin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä