Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua iskiakseen!

Vierailija
02.10.2009 |

Rv 33 menossa ja iskias ihan järkyttävä.. Ei meinaa kävelemään välillä päästä ja toinen jalka meinaa "mennä alta" tasaseen tahtiin, kivusta puhumattakaaan. Antakaa neuvoja miten helpottaa oloa, särkylääkkeitä kun ei pahemmin voi ottaa ja rasvatkin tuntuvat olevan kiellettyjä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi istumista pitäisi välttää?"

kun se pahentaa iskiaskipua ääliö!

Vierailija
2/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miksi istumista pitäisi välttää?" kun se pahentaa iskiaskipua ääliö!

Minullekin neuvolassa sanoi että istuminen pahentaa iskiasta, mutta itselläni kipu on pahin seistessä ja kävellessä. Istuessa ei satu. Joten pitääkö sitä välttää varuiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö luulisi levossaolon, johon istumisenkin lasken, helpottavan?

Vierailija
4/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö luulisi levossaolon, johon istumisenkin lasken, helpottavan?

Mutta siis itsekin tätä samaa mietin kun minulla tosiaan ei istuessa satu.

Vierailija
5/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sujuvasti, mutta ylös nouseminen sen jälkeen onkin jo vähän haasteellisempi juttu.

Jumppapallon päällä istuminen ei pahenna minun selkäkipuani, eikä satulatuoli.

Rauhallinen kävely auttaa yleensä, mutta jos tuntuu että vaiva pahenee kävellessä niin sillon kannattaa välttää sitä.

Pilates-tyyppinen jumppa on todella hyvä selkävaivaisille. Itse pääsin sen avulla eroon pahimmista selkäkivuista.

Vierailija
6/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalat tuolille siten, että lonkka ja polvet ovat 90 asteen kulmissa.

Toimi itselläni raskauden aikana. Saattaa tuntua aika pahalta ja on vaikea ehkä päästä ylös, mutta minulla ainakin helpotti aina joksikin aikaa.

Vierailija
7/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on ok ja makaaminen. Laita kylmäkalle käsipyyhkeeseen käärittynä 3xpäivässä sinne kipeän pakaran / alaselän alle ja anna vaikuttaa 20 minuuttia. Voltareniä ei varmaan raskaana saa käyttää, mutta muille on loistoapu. Eli kylmää vaan sekä istumisen välttämistä.

Vierailija
8/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takareisien ja pakaralihaksia.

Seisaalla ollessa taiputa selkää taaksepäin toki tukemalla käsillä esim. pakaroiden takaa.

Vierailija
9/9 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos venyttely ei auta. Mä olen opettanu miehen hieromaan/painelemaan kipupistettä pakarassa. Selälläänmakuu jalat tuolilla on kans hyvä konsti mut se ei varmasti tunnu hyvältä kun oot raskaana.. (oon ite rv 38 ja mulla sama ongelma) Sit voisit kokeilla vielä sellasta et mene istumaan tuolille, sohvalle.. ja laita tyyny polvitaipeiden alle niin et peppu tuntuu olevan alempana. Se venyttää hyvin pakaralihasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä