mun vauva on ollut ihmeellisen kiukkuinen koko viikon.
"normaalisti" on helppohoitoinen, iloinen, tyytyväinen neitinen, mutta viikon verran ollut ihan koko ajan kiukkuinen, vinkuu ja pompottaa. yöt nukkuin ennen yksillä heräämisillä, nyt herää parin tunnin välein, muttei halua syödä. ei ole ilmavaivoja, ei nuhainen. kakka on normaalia.
alkaa mennä hermo kun ei päiväuniaankaan nuku kuin reilun vartin erissä, vielä viime viikolla veti kolmen tunnin sessioita. ei viihdy hetkeäkään itsekseen sitterissä tai leikkimatolla. kantoliinassa on jos kävelen, ei saa istua alas.
mikä ihme juttu tämä nyt on? ikenet eivät ole turvoksissa, mutta kovat kyllä. eikö ne aina ole kovat? vai tekeekö tuo hampaita?
Kommentit (5)
kyseessä voi olla sekin, kun vauvasi on nyt vähän niinkuin herännyt tähän maailmaan eikä enää olekaan se ihana tuhiseva aina nukkuva käärö, jonka hän parit ekat kuukaudet oli.
Harva kolmikuinen nukkuu yöt läpeensä yhdellä syötöllä ja yhtä harva myöskään viihtyy yksinään jumppamatolla kun äiti tekee muuta. Vauvasi kaipaa syliä ja seuraa, sun tehtäväsi on sitä antaa ja pikkuhiljaa alkaa lapselle opettaa yön ja päivän (seurustelun ja nukkumisen) välisiä eroja...
kyseessä voi olla sekin, kun vauvasi on nyt vähän niinkuin herännyt tähän maailmaan eikä enää olekaan se ihana tuhiseva aina nukkuva käärö, jonka hän parit ekat kuukaudet oli.
Harva kolmikuinen nukkuu yöt läpeensä yhdellä syötöllä ja yhtä harva myöskään viihtyy yksinään jumppamatolla kun äiti tekee muuta. Vauvasi kaipaa syliä ja seuraa, sun tehtäväsi on sitä antaa ja pikkuhiljaa alkaa lapselle opettaa yön ja päivän (seurustelun ja nukkumisen) välisiä eroja...
joo siis, kyllä se yöllä sitten alkaa nukkumaan kun tajuaa että on yö, mutta heräilee kuitenkin. että jokos nyt olis aamu sitten varmaan.
miten se kitisee sitten ihan koko ajan. jos olen sen kanssa pitää ihan koko ajan heijata ja jutella, ei kelpaa että esim istutaan sylikkäin tai minä istun vieressä kun hän on leikkimatolla. pitää hyppyyttää ja veivat koko ajan.
ap
Sinuna veisin lääkäriin. Korvatulehdus sattaa olla, vaikka nuhaa ei ois ollukaan. Siitä kielii myöskin se, että ei suostu syömään. Ootko kokeillu antaa kipulääkettä?
Voipi olla hampaita, voipi olla ihan jotain muuta... Valitettavan usein nää asiat selviää vasta jälkikäteen. "aa, se teki hampaita" "aa, sille oli tulossa flunssa" "aa, jotain ihan muuta"