Miksi Suomessa on ok laiminlyödä arkipukeutuminen, jos ei käy töissä?
Siis töihinkö ja juhliin vain pukeudutaan kivasti? Jos ollaan kotona (kotiäitinä, etätöissä tms.) voi olla 24/7 verkkareissa ja meikittä, edes ihmisten ilmoille (markettiin, päiväkotiin tai kouluun vientiin) ei tarvitse yhtään skarpata? Tällainen asenne on selvästi luettavissa tältäkin palstalta. Sääliksi käy miehiänne ja itseännekin. Voisi kummasti pieni panostus omaan olemukseen piristää.
Kommentit (72)
Olen tällä hetkellä niin väsynyt etten jaksa panostaa kun käyn kaupassa.
Koko kaupassakäynti on muutenkin yhtä tuskaa kun pitää raahata kilo- ja litrakaupalla tavaraa kotiin kauheella kiirellä ja sitten taas imettämään.
Tykkään kyllä laittautua mutta laittaudun silloin kun siltä tuntuu.
Jos olen kauhean väsynyt ja väkisin laittaudun niin tuntuu että se vie viimeisetkin mehut kun pitää yrittää näyttää hyvältä vaikka olen kuolemanväsynyt.
T: 3v, 2v ja 3kk ikäisten äiti
laittaa päälleni kulahtaneen t-paidan ja verkkarit :-)
Pukeudun yleensä näin:
Arkisin ja väsyneenä:
Farkut, siisti t-paita, huppari, mustat lenkkarit, hiukset ponnarilla
Laitettuna:
suorat housut/pitkä hame, t-paita + neule tai pitkähihainen "parempi paita", kävelykengät
hiukset auki tai ponnarilla
kasvoissa ehkä meikkiä ripsarin ja peitepuikon verran..
Mielestäni mun ei tarvii meikata ja panostaa pukeutumiseen vaan sun mieliks. Mä tykkään olla rennosti eikä miehelläkään ole mitään valittamista.
tosiasia on se että miehet kuitenkaan harvoin ihan oikeasti ajattelee että se on ihan ok että vaimoke kotona on harakkana, ne ei vaan kehtaa sanoa sitä vaimolleen jos se ei panosta ulkonäköönsä. Se on myös usein pettämiseen, kun muut naiset siellä kodin ulkopuolella saattavatkin sitten näyttää niin hehkeiltä.
Olen pahoillani että sanon tuon niin suoraan. Työskentelen itse miesvaltaisessa yrityksessä jossa tuo on ihan karua kuultavaa myös heidän suustaan.
Vaikkakin siinä mielessä sinä olet oikeassa, että mitäs se kenelläkään kuuluu miltä näyttää kun on itse itseensä tyytyväinen sellaisenaan.
Laittautuva kotiäiti.
että mä meikkaan. Se ei pidä ylimääräisistä kemikaaleista, ei pussaa mua jos olen laittanut edes huulirasvaa. Jos on meikkivoidetta, ei anna edes poskelle suukkoa. Naturellina on kiinni iholla vaikka koko ajan jos en ärähdä. Että näin...
Mua ihmetyttää töissäkin monen henkilön pukeutuminen. Ryppyiset vaatteet, jopa reikäiset, yöpaitamalliset ryppyiset paidat, meikittömyys ja kulahtaneet housut näyttävät heistä olevan ok juttuja työpaikalle. Tehdään toimistotyötä ja meillä käy välillä vieraitakin. Ja osa porukasta on kuitenkin puvut päällä, joten luulisi haluavan pikkuisen siistiltä näyttää.
laittautuvat äidit. Huomautatteko miehellenne, jos hän on kotona verkkareissa ja sängessä?
Se on myös usein pettämiseen, kun muut naiset siellä kodin ulkopuolella saattavatkin sitten näyttää niin hehkeiltä.
Mutta kyllä se syy pettämiseen löytyy aina sieltä pettäjän korvien välistä ja se on aina pettäjän oma, aktiivinen valinta. Oletko oikeasti niin naiivi, että luulet vain homssuisten kotiäitien miesten käyvän vieraissa? Tiedoksesi, että niin tekevät myös erittäin huoliteltujen vaimojen miehet, saattaapa jopa sinunkin miehesi olla näitä. Syitähän löytyy aina.
Hyvinpä on sinut aivopesty, "miesvaltaisessa yhteisössä työskentelevä" kotiäiti [sic].
Mielestäni mun ei tarvii meikata ja panostaa pukeutumiseen vaan sun mieliks. Mä tykkään olla rennosti eikä miehelläkään ole mitään valittamista.
tosiasia on se että miehet kuitenkaan harvoin ihan oikeasti ajattelee että se on ihan ok että vaimoke kotona on harakkana, ne ei vaan kehtaa sanoa sitä vaimolleen jos se ei panosta ulkonäköönsä. Se on myös usein pettämiseen, kun muut naiset siellä kodin ulkopuolella saattavatkin sitten näyttää niin hehkeiltä.
Olen pahoillani että sanon tuon niin suoraan. Työskentelen itse miesvaltaisessa yrityksessä jossa tuo on ihan karua kuultavaa myös heidän suustaan.Vaikkakin siinä mielessä sinä olet oikeassa, että mitäs se kenelläkään kuuluu miltä näyttää kun on itse itseensä tyytyväinen sellaisenaan.
Laittautuva kotiäiti.
On se totta että se on usein tie pettämiseen kun muut naiset näyttävät kauniilta kodin ulkopuolella... Mutta tässä on pari muttaa;
a) mies joka kuvittelee että laitettu nainen on jotenkin parempi (LUE: aina parhaimmillaan, lapsiluvusta ja muista paineista huolimatta) on valitettavasti harhaluulon vallassa.
b) mies joka pettää vaimoaan siksi että tämä on väsynyt lastenhoidosta tms eikä jaksa panostaa mieheensä ja ulkonaköönsä on mielestyäni selkärangaton/vastuuton.
Mihin katonis "myötä- ja vastamäessä?" Asia sitten erikseen jos ei ole näitä vannottu kirjaimellisesti.. Silloinhan mies saa hyvän syyn teolleen..
c) jos suhteeseen tulee kolmas osapuoli ulkonäköseikkojen vuoksi niin luultavasti se ei ole ollut alun alkaenkaan vakaalla pohjalla.
d) On täysin eri asia onko suhde tilapäisesti lastenhoidon alla odottamassa ja puoliso väsynyt kuin että se olisi pysyvä tila.
Fiksu mies ymmärtää ettei elämä ole ikuisesti pikkulapsivaihetta ja arvostaa suhdettaan sen verran että kestää myös rankempia aikoja.
Varsinkaan työttömänä ei ole varaa pukeutumisella juhlia.
Ai kun kauniidenkin naisten miehet pettää, niin on ihan ok esiintyä oman miehen silmien edessä mahdollisimman rumana?
Minä kun luulin että itsestään huolehtiminen on ihan selviö fiksulle naiselle... Ehkä homssut eivät sitten arvosta edes itse itseään.
Mua ihmetyttää töissäkin monen henkilön pukeutuminen. Ryppyiset vaatteet, jopa reikäiset, yöpaitamalliset ryppyiset paidat, meikittömyys ja kulahtaneet housut näyttävät heistä olevan ok juttuja työpaikalle. Tehdään toimistotyötä ja meillä käy välillä vieraitakin. Ja osa porukasta on kuitenkin puvut päällä, joten luulisi haluavan pikkuisen siistiltä näyttää.
Missäs firmassa olet töissä kun tuollainen peli vetelee?
Meillä ei tulisi tuollainen kuuloonkaan, että asiakkaiden aikana näytetään homsantuusalta. Meillä on jopa politiikka siitä mitä pukeutuminen asiakkaiden aikana tarkoittaa. Kyse on ammattimaisen kuvan antamisesta ulkopuolisille. Varmaan riippuu sektorista, mutta kohderyhmänä on yritysjohtajat niin tuo peli ei kyllä vetelisi.
en jaksa panostaa ulkonäköön jos olen kotosalla..
itse kun työttömänä ja mies käy töissä niin pitääkö minun nyt neljän seinän sisällä alkaa meikkaamaan?
Joskus tulee laitettua kun ja jos käymme jossain sukulaisten luona ja silloinkin pikkaisen ripsaria.
Jos juhlimaan tai kaupungille tai muuten vaan jonnekin elokuviin ollaan matkalla niin saatan enemmän laittaa ja ihan myös mieheni mieliksi.
Lähinnä ukkoni on sanonut että akat jotka tärvää naamansa pakkelilla näyttää ihan pelleiltä ja tykkää luonnon kauniista...
että tuskin ukkoni valehteleekaan
miten naiset on ihan uskomattomia! Live and let live! Ei kuulu mulle pätkääkään vetääkö naapurin liisa duunin päätteeksi himassaan jalkaan verkkarit, amarit vai lureksit. Mä vedän just mitä haluan. Meillä on miehen kanssa toimiva ja avoin suhde, puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä. Tietäisin kyllä, jos asuvalintani olisivat johtamassa avioeroon.
Missäs firmassa olet töissä kun tuollainen peli vetelee? Meillä ei tulisi tuollainen kuuloonkaan, että asiakkaiden aikana näytetään homsantuusalta. Meillä on jopa politiikka siitä mitä pukeutuminen asiakkaiden aikana tarkoittaa. Kyse on ammattimaisen kuvan antamisesta ulkopuolisille. Varmaan riippuu sektorista, mutta kohderyhmänä on yritysjohtajat niin tuo peli ei kyllä vetelisi.
erilaisia yhteistyökumppaneita tai sitten niin päin, että me olemme heidän asiakkaitaan. Mutta silti en halua olla minkä tahansa näköisenä neuvottelussa, jos tiedän, että vieraat tulee tummat puvut päällä. Tämä on asiantuntijaorganisaatio, ja ilmeisesti kaikki eivät ymmärrä, että pukeutumisellakin on väliä.
miten naiset on ihan uskomattomia! Live and let live! Ei kuulu mulle pätkääkään vetääkö naapurin liisa duunin päätteeksi himassaan jalkaan verkkarit, amarit vai lureksit. Mä vedän just mitä haluan. Meillä on miehen kanssa toimiva ja avoin suhde, puhumme kaikesta maan ja taivaan välillä. Tietäisin kyllä, jos asuvalintani olisivat johtamassa avioeroon.
Aloittajan pointti taisi olla se, että kyläilemään, ostoksille, ulos syömään, leffaan tai muualle voisi sitten vähän siistiytyä.
on niin selkärangaton luuseri että on ihan pakko pettää jos omalla muijalla on verkkarit ja töissä on joku jolla on hyvännäköset uudet vermeet päällä niin sellainen mies joutaa mennäkin. Hyvä jos joku toinen huolii sen riesakseen.
tämä iänikuinen jauhanta siitä, että käy sääliksi miehiä. Mies etsii kohta toisen jos vaimo on ylipainoinen tai ei laittaudu jne.
Katsokaa nyt oikeasti noita miehiä kadulla/ kaupassa tai ihan missä vain. Näyttääkö tavallinen suomalainen mies siltä, että jaksaa kovastikin panostaa omaan itseensä, ulkonäköön ja vaatteisiin? Minusta ei. Sen vuoksi en ymmärräkään, että miksi se mies, jota ei omakaan ulkonäkö kiinnosta, vaatisi naiseltaan sen enempää. Yleensä parit ovat toistensa kaltaisia. Ne, joille oma ulkonäkö on nro 1, etsii todennäköisesti kumppanin jolla on sama arvojärjestys. Ja ne, joille ulkonäöllä ei ole sen suurempaa merkitystä, etsivät todennäköisesti kumppanin, jolla on samat arvot.
varmasti moni sähähtää kun tämän aloituksesi lukee ja vielä osa osaa heittää vettä myllyyn niille jotka eivät laittaudu kotosalla.
Suomalaiset kotiäidit on ihan omaa luokkaa. Menkääpä siskot käymään espanjassa niin näätte hieman mallia miltä äiti näyttää. Samat ongelmat ja väsymys heitäkin vaivaa, mutta 500 kertaa naisellisempia siellä ollaanko kun täällä homsantuusa äidit.
itse 3 kk pienen pojan äiti jota laittautuminen kiinnostaa armottomasta väsymyksestä huolimatta.
Laitan aina kasvoille pohjustuksen ja silmiin ripsaria, nyt kun oon kotona ja silloin kun kävin töissä. Aina on siistit vaatteet, töissä toki erilaista kuin puistossa. Mutta en mä mitään risoja verkkareita kuitenkaan käytä. Eikä kyllä kukaan muukaan tuttuni. ihme käsitys sulla ap.