Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on ok laiminlyödä arkipukeutuminen, jos ei käy töissä?

Vierailija
02.10.2009 |

Siis töihinkö ja juhliin vain pukeudutaan kivasti? Jos ollaan kotona (kotiäitinä, etätöissä tms.) voi olla 24/7 verkkareissa ja meikittä, edes ihmisten ilmoille (markettiin, päiväkotiin tai kouluun vientiin) ei tarvitse yhtään skarpata? Tällainen asenne on selvästi luettavissa tältäkin palstalta. Sääliksi käy miehiänne ja itseännekin. Voisi kummasti pieni panostus omaan olemukseen piristää.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan vaatteiden mukavuutta. Meillä syödään hyvin sotkuisasti ja lisäksi nostan, retuutan, kannan lastani koko ajan ja siinä vaatteiden pitää joustaa.

Raha on tietty toinen asia. Lisätuloja ei ole tulossa ainakaan tänä vuonna ja jos ensi vuonna menen töihin, olisi nuijaa ostaa nyt uusia vaatteita, ensi vuonnahan ne olisi vanhoja.

Kyllä kun kauppaan menen, vaihdan farkut jalkaan, niitä kaapista, kiitos Amerikan matkojen löytyy runsaasti. Ja takit ovat siistejä, paitaahan takin alta ei näy.

Hiukset ponnarilla on paras kotona ja en näe syytä laittaa ripsaria kun todellakin kaksisteen ollaan.

Vierailija
2/72 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis töihinkö ja juhliin vain pukeudutaan kivasti? Jos ollaan kotona (kotiäitinä, etätöissä tms.) voi olla 24/7 verkkareissa ja meikittä, edes ihmisten ilmoille (markettiin, päiväkotiin tai kouluun vientiin) ei tarvitse yhtään skarpata? Tällainen asenne on selvästi luettavissa tältäkin palstalta. Sääliksi käy miehiänne ja itseännekin. Voisi kummasti pieni panostus omaan olemukseen piristää.

nytkin villasukat, alushousut ja kylpytakki,saatan jopa pukeutua enemmänkin kun lähden vaikkapa kauppaan ,ainakin näin talvella. Sitten tosta meikkaamisesta,en meikannut edes omiin häihini,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitähän se sulle kuuluu, mitä mulla on kotonani päällä? Kiikaroi toiseen suuntaan, on täällä muitakin taloja!

Ulos lähtiessäni osaan kyllä vaihtaa nämä kotivaatteet siistimpiin ja katson jopa peilistä että hiuksetkin ovat ihmismäisesti.

Joillekin työssäkäyville kyllä suosittelisin toisen peilin hankkimista, sillä voisi sitten kotoa lähtiessä katsoa kuinka pahasti se kananperse on lytyssä. Todella nolon näköistä kaikilla ns. tyylikkäästi pukeutuneilla naisilla, kun on vaan naamapuoli muistettu hoitaa kuntoon!

Vierailija
4/72 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/juttusarja/salmi/artikkeli/Hipit+te+pilaatte+kaiken/11…

Meikittömyys ja vanhat verkkarit on ekoa. Luonto kiittää :)

Vierailija
5/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ollut varaa opiskella muotia tai laittaa itseämme. elämä ei pyörinyt itsemme ympärillä vaan yhteisön. Silti olen sitä mieltä että on muita loukkaavaa pukeutua epämääräisesti. Silloin olisi parempi pysytellä sisätiloissa tai käydä ulkona kun on pimeää. Niin minä teen.

Vierailija
6/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksissa usein sanotaan etta Suomessa sita ja Suomessa tata ja muualla maailmassa kaikki on ihan erilailla ja ihan huippuluokkaa kaikki kotiaiditkin on tallattyina ja plaat plaat.

muuttakaa aloitusten tekijat muutamiksi vuosiksi ulkomaille eri maihin, kaykaa siella mammakerhoissa, hakemassa lapsia koulusta, automarketista ruokaa..niin huomaatte etta kaikenlaista tuulipukumammaa tulee vastaan siina missa suomessakin. tympii naa aloitukset.

Vierailija
7/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vain yksi verryttelyasu. Kahdet paria sukkia ja kahdet alushousut. Toiset käytössä kun toiset pesussa. Maapallo ei kestä kulutustamme ja minä itse arvostan ihmisiä joilla ei ole turhia vaatteita tai omaisuutta.

Vierailija
8/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä viitsi töitten jälkeen käydä kotona kaunistautumassa ennen kauppaan menoa, vaan mielelläni käyn kaupassa matkalla töistä kotiin. Ymmerrettävistä syistä en viitsi töihin laittautua. Miksi yleensä laittautua markettiin?? Ei miehetkää laittaudu ennen kauppaan ym. menoa

Vierailija
9/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse juuri kehumassasi Espanjassa ja lapseni on paivakodissa, joten naen tilanteen toisella tavalla kuin sina.

Lapset viedaan ja haetaan paivakodista 90 prosenttisesti henkiloautolla, joten esp. aideilla on aikaa huomattavasti enemman panostaa ulkoiseen olemukseen kuin suom. aideilla, jotka useimmiten kuljettavat vaihtelevien saiden armoilla lapsiaan busseissa tai polkupyorien tarakoilla.

Taalla ei voi ikina aliarvioida perheen, kuten isovanhempien hoitopanoksen merkitysta. He auttavat aitia jaksamaan hoitamalla lasta ja usein myos avustavat taloudellisesti.

Espanjassa on toki paremmat ja edullisemmat valikomat vaatteita ja ilmasto tietysti on hellavaraisempi kuin Suomen.

Vierailija
10/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti laiminlyön pukeutumiseni. Panostan elämässäni tärkeämpiin asioihin, sitä paitsi vaatteet on homo-kalliita! En viitsi elättää kauppiaita ym välikäsiä tolkuttoman kalliilla vaatehankinnoillani. Joo, tavallisia vaatteita löytyy, ja nekin käytetään loppuun. Uusia en hanki huvikseen.

Vierailija
11/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän ei ollut juhlameikistä ja vimpan päälle pukeutumisesta, vaan "kivasti" pukemisesta.

Kyllä minäkin illasta vaihdan kotiasun tai yöpuvun, mutta ei tulisi mieleen koko päivää kulkea tukka pörrössä kotiasussa. Ja päivälläkään, jos en mene töihin, ei ole parhaat päällä, mutta joku nätti t-paita ja farkut. Pyöräillessä sitten tilanteen mukaiset vaatteet, mutta taaskaan se ei tarkoita 80-luvulta säästynyttä kulahtanutta verkkaria. Jotain "kivaa", ja omakin olo parempi.

Meikkiä käytän, mutta hyväihoinenhan näyttää helposti raikkaalta ihan kevyelläkin meikillä. Itse kärsin ihon ongelmista, ja meikki suojaa ja vähän tekee siistimmän vaikutelman.

Ihana, kun aina tällä palstalla miehet kuulemma nauravat "maalatuille" naisille. Oma kokemukseni on, että miehet eivät aina edes tiedä, onko nainen meikattu, jos meikki on siisti ja hillitty. Eri asia jos päällä on joku hurja sotamaalaus keskellä päivää, ei kai sitä moni nainenkaan pidä upeana.

Kyllä minä hiukan ajattelen niin, että ilman kevyttä arkimeikkiä on nykyisin vaikea näyttää huolitellulta. Tai sitten pitää olla onnekas ihon, ripsien ja kulmien suhteen.

Vierailija
12/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvään jäntevään hoikkaan vartaloon kuin vaatteisiin. Tietysti vaatteilla saa läskit piiloon kätevästi joten ymmärrän.

Vierailija
13/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika maallisia ihmisiä ennemmin panostaisin hyvään jäntevään hoikkaan vartaloon kuin vaatteisiin. Tietysti vaatteilla saa läskit piiloon kätevästi joten ymmärrän.

Vierailija
14/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheilu on ennaltaehkäisevää hoitoa sairauksien varalta se ei ole laisinkaan maallista vaan älykästä. Samalla saa hoikan jäntevän seksikkään vartalon.

Vierailija
15/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin töissä, meikkasin vähän joka päivä. Mies joskus kysyi, että miksen meikkaa. Olin vähän huuli pyöreenä ja kerroin, että käytän joka päivä puuteria, ripsaria ja rajauskynää. Nyt kun olen kotosalla en ole juuri meikkaillut kun en vaan viitsi. Pitäisi ehkä aloittaa taas niin ei taidot ruostuisi :-) Ketä se nyt oikeasti haittaa, jos minulla kiiltää otsa ja pari näppyä näkyy?

Jos ei olisi pakko mennä ulos viihtyisin ihan hyvin pyjamassa vaikka koko päivän. Pihalla tuppaa vaan tulemaan vähän kylmä. Mitähän olisi se ap:n toivoma kiva pukeutuminen? Farkut ja t-paita eli perusasuni ei varmaan riitä. Perusasu oli muuten sama, vaikka kävin töissä.

Vierailija
16/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikata saattaa myös ne jotka yrittävät haalia naamavärkillään piristystä seksielämäänsä. Yleensä kunnolla meikatut käyvät meikkaajalla jonka kertahinta on 50e. Suomessa aika harva kuitenkaan käy meikkaajalla koska elintaso ei ole niin korkea.

Kun kävin töissä, meikkasin vähän joka päivä. Mies joskus kysyi, että miksen meikkaa. Olin vähän huuli pyöreenä ja kerroin, että käytän joka päivä puuteria, ripsaria ja rajauskynää. Nyt kun olen kotosalla en ole juuri meikkaillut kun en vaan viitsi. Pitäisi ehkä aloittaa taas niin ei taidot ruostuisi :-) Ketä se nyt oikeasti haittaa, jos minulla kiiltää otsa ja pari näppyä näkyy?

Jos ei olisi pakko mennä ulos viihtyisin ihan hyvin pyjamassa vaikka koko päivän. Pihalla tuppaa vaan tulemaan vähän kylmä. Mitähän olisi se ap:n toivoma kiva pukeutuminen? Farkut ja t-paita eli perusasuni ei varmaan riitä. Perusasu oli muuten sama, vaikka kävin töissä.

Vierailija
17/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rilsin housut t. uraäiti

Vierailija
18/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva nakuilla, kun kukaan ei ole näkemässä.

Vierailija
19/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olisipa ihana jos olisi enemmän tilaisuuksia pukeutua hyvin! Itselläni käytössä töissä ankeat työvaatteet, joten pukeutua kun tykkään, niin panostan siihen sitten muulla ajalla, vaikkakauppareissulla :) Mutta kukin tyylillään!

Vierailija
20/72 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoista löytyy ihania ylellisen paksuja collegepukuja ja siistejä puseroita, suoralahkeiset neuloshousut on ihan farkkujen veroiset (olin sanoa "kulahtaneitten", mutta maltoin mieleni)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan