Miksi Suomessa on ok laiminlyödä arkipukeutuminen, jos ei käy töissä?
Siis töihinkö ja juhliin vain pukeudutaan kivasti? Jos ollaan kotona (kotiäitinä, etätöissä tms.) voi olla 24/7 verkkareissa ja meikittä, edes ihmisten ilmoille (markettiin, päiväkotiin tai kouluun vientiin) ei tarvitse yhtään skarpata? Tällainen asenne on selvästi luettavissa tältäkin palstalta. Sääliksi käy miehiänne ja itseännekin. Voisi kummasti pieni panostus omaan olemukseen piristää.
Kommentit (72)
Suomessa naisen ei tarvitse tälläytyä miestään varten, koska ei ole tästä riippuvainen.
itse olen hoikka, pukeuden muutamiin kivoihin, laadukkaisiin "kotiverkkareihin" - ja en ole koskaan karsastanut miehellä minkäänlaista vaatetusta (kotioloissa ainakaan) - mies on sexy jos on sexy:-) Ei ne vaatteet merkkaa ainakaan negatiivista halujen suhteen... tosin, mulla ei tällaista suhdetta nyt, mutta aiemmin ollut.
lähes poikkeuksetta meikattua naista hieman "halpana" ... mietin, että puuttuu luonnollinen kauneus. Säälittää jotenkin...
urheilu on ennaltaehkäisevää hoitoa sairauksien varalta se ei ole laisinkaan maallista vaan älykästä. Samalla saa hoikan jäntevän seksikkään vartalon.
Mutta seksikkyys on kuitenkin niin monimuotoinen asia, etten sitä liittäisi tähän, ei ei!
urheilu on ennaltaehkäisevää hoitoa sairauksien varalta se ei ole laisinkaan maallista vaan älykästä. Samalla saa hoikan jäntevän seksikkään vartalon.
Mutta seksikkyys on kuitenkin niin monimuotoinen asia, etten sitä liittäisi tähän, ei ei!
Minä valvon minä saan viimeisen sanan.
enkä välitä jos tulee tummat silmänaluset, mutta sinulle suosittelisin nukkumaanmenoa koska valvominen ja epäsäännöllinen rytmi on epäterveellistä, eikä välttämättä kovin älykästäkään..
ts. kotiäiti
tänään laitoin päälleni mustat housut violeti kengät mustan päälystakin violetit hansat, TODELLAKIN mietin mitä päälleni laitan. Olin tosiaankin menossa vain ruokakauppaan... :) kiva fiilis kun kopsuttelee siinä muida kotimammojen seurassa k. kaupan käytäviä
ulosantia niiden violettejen hansojen lisäksi..
Onko myös suullinen ulosanti yhtä dynaamista?
Villi veikkaus: Opiskelet lähihoitajaksi?
jo ihn sen takia että olen esteetikko.
Ja täytyy myöntää, että jos mies yhtäkkiä lakkaisi huolehtimasta itsestaan (eli esim. lakkaisi ajamasta partaa, lihoisi 10 kg ja käyttäisi aina jotain kulahtaneita verkkareita) niin kyllä meikäläisen halutkin vähenisivät vaikka kuinka olisi rakas tyyppi. Harvalla seksuaaliset halut on kuitenkaan ihan irti näköaistista.
jotkut voivat olla niin pinnallisia ja ajattelevat niin mustavalkoisesti!!!
En edes jaksanut lukea toisen vastauksia.
Mietin samaaa - miksi pitää pukeutua kuin joku murjaani arkena? Ilman meikkiä kulkea ja tukka laittamatta? En tosiaan mene ulos ellen ole laittanut ripsaria, kajalia, kulmakynää sekä peitepuikkoa tummien silmänalusien peittämiseen.
Mua ihmetyttää töissäkin monen henkilön pukeutuminen. Ryppyiset vaatteet, jopa reikäiset, yöpaitamalliset ryppyiset paidat, meikittömyys ja kulahtaneet housut näyttävät heistä olevan ok juttuja työpaikalle. Tehdään toimistotyötä ja meillä käy välillä vieraitakin. Ja osa porukasta on kuitenkin puvut päällä, joten luulisi haluavan pikkuisen siistiltä näyttää.
Missäs firmassa olet töissä kun tuollainen peli vetelee? Meillä ei tulisi tuollainen kuuloonkaan, että asiakkaiden aikana näytetään homsantuusalta. Meillä on jopa politiikka siitä mitä pukeutuminen asiakkaiden aikana tarkoittaa. Kyse on ammattimaisen kuvan antamisesta ulkopuolisille. Varmaan riippuu sektorista, mutta kohderyhmänä on yritysjohtajat niin tuo peli ei kyllä vetelisi.
erilaisia yhteistyökumppaneita tai sitten niin päin, että me olemme heidän asiakkaitaan. Mutta silti en halua olla minkä tahansa näköisenä neuvottelussa, jos tiedän, että vieraat tulee tummat puvut päällä. Tämä on asiantuntijaorganisaatio, ja ilmeisesti kaikki eivät ymmärrä, että pukeutumisellakin on väliä.
Toki vaatteeni ovat puhtaat ja ehjät joka päivä, mutta en välttämättä ole pukeutunut kovin virallisesti farkut ja paita on yleisin työvaatteeni. Meillä ei ole ohjeita pukeutumisesta emmekä saa mitään vaaterahaa pienen palkkamme lisäksi, joten niissä vaatteissa ollaan, joihin rahat riittävät. Jos meille on tulossa erikseen sovittuja vieraita työpaikalle, niin laitan suorat housut, mutta muuten olen edullisissa farkuissani. Suurin osa työtovereistanikin pukeutuu samalla tavalla.
Kun on luonnostaan ruskeat kulmat ja ripset, eikä ihoakaan tarvitse pakkeloida, riittää kun nyppii vääriin kohtiin itsepäisesti tunkevat kulmakarvat. Vain silloin harvoin, jos menee iltarientoihin, keinovaloissa tarvitsee ehostusta, ettei näytä sairaalta :-D
Hiukseni on aina lähtövalmiit, syntymävika, jos kateellisilta kysytään!
Pukeudun mielestäni tilanteen mukaan, hyvät alusvaatteet on kaiken perusta!! Eikä ne saa näkyä mielestäni. Käytän retkeily- ja ulkoiluvaateita sään mukaan ulkona, mutta sisällä monesti trikoisia vaatteita. Ei niiden tarvitse olla virttyneitä, kunostaa kerralla laadukasta Kun lasten kanssa tulee oltua lattianrajassakin paljon, ei "kangas"vaatteet ole oikein mukavia. Trikoohameet on mukavia ja mieskin tykkää ;-D Keinokuituvaatteita en käytä puseroina ollenkaan(silkki, villa, pellava ja puuvilla)niissä on jotenkin hikinen ja nuhjuinen olo. Neuleet on myös mukavia. En ole tähän ikään kuullut moitteita pukeutumisestani, päin vastoin, sama pätee meikkaamattomuuteen. On tullut kehuja huolitellusta ulkonäöstä vaikkei olekaan metri maskaraa ja minihame!
Mielestäni mun ei tarvii meikata ja panostaa pukeutumiseen vaan sun mieliks. Mä tykkään olla rennosti eikä miehelläkään ole mitään valittamista.
Susta ilmeisesti on kivaa ja piristävää laittaa itseäsi ja valkata vaatteita, musta se on tylsää ja tyhmää.
Eikö sinulla ole omaa elämää? Kärähtikö miehesi vieraissa käymisestä ja purat nyt katkeruuttasi muihin?
että kaikki raha ja energia menee lapsen tai mahdollisesti usamman lapsen söpöstelyvaatteisiin joita tarvitaan siellä marketissakin käydessä.
melkein täysin :p Mä en tarvitse muita kemikaaleja naamaani kuin ripsarin ja eyelinerin... Ja maailma säästyy ;)
Pukeutumiseen panostava mamma