Huijaako miesystävä mua?
Puoli vuotta sitten, tapasin hänet netissä. Hän on peräkammarin poika. Ei siis ymmärtääkseni maksa mitään vanhemmilleen, vaikka asuu näiden luona. Alkuun hän ei poistanut ilmoitustaan, vaikka siitä kuittailin.. Vitsailin, että etsii parempaa, rikkaampaa. Hän vitsaili Auervaarasta ja kuinka kivaa olisi olla gigolo, jos naiset maksaisivat matkakulut. Hän viihtyy luonani, muttei koskaan voi muuttaa, ja osallistua asumiskuluihin. Tili on aina kuulema tyhjä. Hän saa eläkettä sen minkä minäkin, ilmeisesti. Eli n. 600e/kk. Minä maksan lainaa, vesimaksut, sähkön, n. 200/kk plus kiinteistöveron, jätehuollon, vakuutukset ym. Ym. Hän elää vanhempien siivellä. Juttelin erään henkilön kanssa, ja tämä arveli, että minua huijataan, tai kaveri on holhouksen alainen. Voiko olla näin? Onko nykyään holhouksen alaisia?
Kommentit (11)
Oli holhouksen alla tai ei, mutta selkärangaton se ainaki on.
Eiks tuollaisista asioista voi puhua suoraan miesystävän kanssa?
Miksei mies voi muuttaa?
Mielenkiintoinen tuttavuus sulla kyllä. Mitä sinä hänestä saat?
mies on kiltti, ei väkivaltainen kuten aiemmat miesystäväni. Jotenkin en voisi edes arvostaa häntä, jos olisi valmis tuosta vain muuttamaan, koska on asunut ikänsä vanhempien siivellä, ja tuntuu, että jos nyt lähtisi, kun iäkkäät vanhemmat tarvitsevat apua ja kuskia, ei sekään tunnu hyvältä. Mitä hän minusta tahtoo? Asunnon? Pakopaikan? Ilmaisen sellaisen.. Olen vittuillut aika suoraan, ja hän vain vetäytyy, sanoo, hän on onneton raukka, hänestä ei ole mihinkään. Mutta kuulema rakastaa minua.. Ja eikö minun ole ollut hyvä olla hänen kanssaan. Joo on ollut hyvä. Hän on hyvä keskustelija, paitsi jos alan udella hänen asioistaan. Hän on lipsauttanut, että hänellä on joku persoonallisuushäiriö.. Ja mietin, olenko taas menossa jonkun narsistin koukkuun. Viimeksi aloin ihmetellä jo sitäkin, että hän ei koskaan saa edes orgasmia yhdynnässä kanssani.. On väittänyt hänellä olevan ongelmia aina.. Kuitenkin on kuulemma saanut 2 vuotta sitten yhden illan jutussa.. Eikä tee aloitetta. Kun teen, alkaa pian valittaa, ettei saa koskea, on niin hellänä vehje..
haluat muuttaa hänen kanssaasn yhteen, jos nyt ymmärsin oikein?
Ja jos ajattelen siltä kannalta, että moni muukin menee yhteen säästääkseen asumiskuluissa, en liene outo. Ehkä haluaisin oikean suhteen, että mun elämän ongelmat on jonkun toisenkin ongelmia, ja toisinpäin. Voisinko elää niin, että huolehdin ihan kaikesta loppuelämän itse, kun muutakin voisi olla tarjolla? Kuoriiko hän vain kermat päältä?
Hän on kyllä ostanut välillä ruokaa molemmille. Halvinta makkaraa, leipää ja tonnikalaa. Olen hyvin kiitollinen, muuten olisin nähnyt nälkää viikkoja.. Mutta, jos vertaa minun tuloihini, hänellä pitäisi jäädä säästöön.. Ja minä nukun lautalattialla, homeisessa talossa. Hän raahaa täkit mukanaan, ja valittaa kuinka on kipeä selkä ja kädet puutuneet. Odottaako että minä hommaan sängyn häntä varten?
ilmeisesti ei kuitenkaan vanhuuseläkkeellä?
Kuten minäkin. Aina olen puolustellut muita vastaavia, koska itse olen yrittänyt kaikkeni. Mutta joskus tuntuu, ettei hän vaan halua tehdä töitä. Minä olen yrittänyt jopa seksipuhelimessa, koska en muuhun pystynyt. Ja enää en vain pysty siihenkaan, vaikka olen yrittänyt.
Onko nykyään holhouksen alaisia?
Kyllä, nykyään ihminen voi olla, kuten ennen nimitettiin, holhouksen alainen. Oikea termi nykyään on vain edunvalvonta. Eli henkilö on edunvalvonnassa, jolloin hänellä on edunvalvoja huolehtimassa hänen taloudellisista asioistaan. Osa asioista, esim. päivittäisten tavaroiden hankinta, voi olla jätetty edunvalvottavalle itselleen. Sitä varten edunvalvoja pitää huolen, että edunvalvottavalla on riittävästi rahaa käyttömenoihin. Katso edunvalvonnasta www.maistraatti.fi. Ja nykyään näillä "holhottavilla" on aika mahtava nimitys: heitä kutsutaan päämiehiksi. Edunvalvoja hoitaa siis päämiehensä raha-asioita.
Edunvalvonnan sisältö on sama kuin vanhan holhouksen
Mikä tästä nyt porvoota tekee?
Joo, kyllä, minulla on kännykkä jolla käytän nettiä. Ja 9.90e mobiililaajakaista, jolla pyrin hoitamaan kaiken yhteydenpidon ja asiani, koska soitteluun ei liiemmin ole varaa. Kiitos tuosta selvennyksestä tuohon edunvalvonta-asiaan. Tuntuisi vain, että olisi äärimmäisen harvinaista tuollainen nykyään, ja mies ei ole kuitenkaan kehitysvammainen tai mikään dementikko.
Eiks tuollaisista asioista voi puhua suoraan miesystävän kanssa?
Miksei mies voi muuttaa?
Mielenkiintoinen tuttavuus sulla kyllä. Mitä sinä hänestä saat?