Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pienten vauvojen yksinäiset äidit torjutte alakuloa?

Vierailija
01.10.2009 |

Vauva on ihana asia, mutta kyllä mua ainakin ahdistaa että koen olevani niin yksin. Ei ole miestäkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet voi mennä ihmisten ilmoille, ja ettei ole mitään perhekerhoja tms alueella?

Vierailija
2/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioi vain kaikki hyvät asiat ulkonäössäsi.

Sitten mietit luonteesi hyviä puolia.

Ota käsittelyyn elämäntilanne, mitä hyviä juttuja, muitakin kuin vauva, siinä on.

Laita kivat vaatteet päälle, mene vaunujen kanssa kirpparilla, kaupungille, kahville. Juttele rohkeasti ihmisten kanssa, hymyile kaikille. Osta itsellesi illaksi jotain hyvää ja vaikka kiva lehti tai kirja. Ota vauva kainaloon ja mieti, kuinka hyvää elämä onkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi leikkipuistoissa saattaa olla pienillekin vauvoille toimintaa, esimerkiksi vauvahierontaa. Neuvoloiden valmennusryhmistä syntyy usein porukoita, joiden kanssa voi esimerkiksi käydä vaunulenkeillä. MLL:n perhekahviloissa näkee myös muita äitejä ja pääsee jakamaan kokemuksia ja ajatuksia. Useissa perhekahviloissa on myös erilaisia teemoja, lastenvaate-esittelyjä jne, joissa pääsee helposti tuntemattomien kanssa juttuun.

Yksinäisyys saattaa helposti vaivata vaikka olis mieskin, kun ne on monesti töissä ison osan päivästä. Ja jos oikeasti ahdistaa, niin juttele neuvolassa asiasta. Synnytyksen jälkeinen masennus on vakava asia.

Lisäksi neuvolassa saatetaan tietää just näitä erilaisia porukoita, joihin voi tulla mukaan. Mä ainakin mainostin meidän terkkarille, että rohkaisee uusia äitejä tulemaan mm. perhekahvilaan mukaan.

Vierailija
4/4 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä paikkoihin, joissa pitäisi tutustua vieraisiin ihmisiin, jonkinlainen sosiaalinen kammo siis. Hieman helpottaa se, kun keksin jokaiselle päivälle jotain ohjelmaa ihmisten ilmoilla. Kiertelen museoita, näyttelyitä, kauppoja, kahviloita jne. En vain uskalla ottaa kontaktia kehenkään. Olen ns. yksin ihmisten keskellä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän