Alkoholi ja imetys
Moi!
Olen suunnitellut lähteväni viikonloppuna ystäväni kanssa käymään muutamalla oluella. En ole pariin vuoteen (raskausaikana enkä lapsen 1½v synnyttyä) käynyt missään, ja nyt on sitten kova into päästä hieman rentoutumaan. Olen sopinut treffit ystäväni kanssa jota en ole nähnyt vuoteen.
Ainut huoli on se, ettei meidän lapsi ole ikinä käynyt illalla nukkumaan ilman tissiä :-/ Nyt suunnitelma on se, että mies yrittää täällä kotona laittaa lasta nukkumaan minun ollessani olusella. Mietin kuitenkin, että jollei se millään onnistu (lapsi vaan huutaa ja itkee tissin perään tunti tolkulla) minä palaisin kotiin ja antaisin sitten sitä tissiä että pääsisi lapsi unille.
Tarkoituksena ei tosiaan ole juoda kuin se yksi tai max kaksi tuoppia illan aikana... Uskaltaako kahden tuopin (8dl) jälkeen imettää missä vaiheessa?
Kommentit (8)
hän ei oikeastaan ime kuin illalla ennen unia... Pumpulle en usko heruvani tippakaan (en ole herunut oikein missään imetyksen vaiheessa), eikä lapsi ole pullosta syönyt kuin ihan pikkiriikkisenä... Nokkamukista toki mies voi täällä maitoa antaa ja vettä, mutta luulen ettei kyse niinkään ole "juomisesta" vaan siitä läheisyydestä... :-/ Hän on vaan niin tottunut siihen tissiin, etteen tiedä miten tuosta totuttaa pois...
Ap
mutta toivottavasti lapsi rauhoittuu isän kanssa, kun pääset pitkästä aikaa tuulettumaan :)
Meilläkin 1,5 vuotias lapsi ja nukahtaa illalla niin että imee tissiä ja sitten nukahtaa. Kun mä oon iltasin jossain niin mies sanoi että lapsi vähän itkee ja kyselee äitiä, mutta sitten jää nukkumaan. Mutta jos mies yrittää nukuttaa silloin ku oon kotona, niin siitä ei tuu mitään. Johtuu varmaan siitä että lapsi tietää että oon toisessa huoneessa ja tissi ja äiti on saatavilla. Eli voi olla että tuntuu ettei onnistu, mutta sitten ku et oo paikalla menee hyvin.
koska mies on tällä viikolla illat poissa kotoa... :-/ Perjantaina siis saavat täällä keskenään pärjätä ihan kylmiltään.
Toivon todella hartaasti lapsen rauhoittuvan isänsä kanssa nukkumaan, sillä olen tosiaankin hengähdyshetken tarpeessa (ja se osittain vesittyy jos mies soittaa tunnin päästä ettei saa lasta unille, ja stressin kanssa sitten fillaroin pikapikaa kotiin)... Tuntuu hurjalta että kahden tuopin jälkeen voi heti imettää, mutta näin se sitten varmasti on. Toivon ettei näin tarvitse tehdä, mutta onpahan sitten sekin varosuunnitelma mahdollinen.
Kiitos teille vastauksista :)
Ap
TOIVOTTAVASTI meilläkin olisi noin! En vain ikinä ole ollut poissa, joten ei ole kokemusta :)
Ap
Meilläkin 1,5 vuotias lapsi ja nukahtaa illalla niin että imee tissiä ja sitten nukahtaa. Kun mä oon iltasin jossain niin mies sanoi että lapsi vähän itkee ja kyselee äitiä, mutta sitten jää nukkumaan. Mutta jos mies yrittää nukuttaa silloin ku oon kotona, niin siitä ei tuu mitään. Johtuu varmaan siitä että lapsi tietää että oon toisessa huoneessa ja tissi ja äiti on saatavilla. Eli voi olla että tuntuu ettei onnistu, mutta sitten ku et oo paikalla menee hyvin.
iskän viereen ilman tissiä nukuttaa.
Rintamaidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren eli jos olet kahden promillen kännissä ja imetät, maito ei vastaa alkoholipitoisuudeltaan edes kaupan 0,7% siideriäkään. Eli huoletta voit imettää yhden tai kahden tuopin jälkeen!