Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lähtenyt hammaslääkäriltä kesken hoidon pois?

Vierailija
30.09.2009 |

Mä meinaa meinasin eilen lähteä. Tosin mä olin suuhygienistin käsittelyssä ja se teki hammaskiven poiston.

Olisi vaan pitänyt suorilta käsin sopia että hammaslääkäri laittaa kunnon puudutuksen eikä lähteä soitellen sotaan :/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisella kertaa sama aika yläleuasta.

Mulla kesti käsittely 50 minuuttia

ap

Vierailija
2/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa niin "kivuttomasta" tilanteesta kuin hampaiden tarkistuksesta. Ja nyt en ole 5 vuoteen käynyt enkä käy ennenkö on ihan ihan pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksikko kieltämättä muotoili asiansa ikävästi, mutta tuossa oli oikea helmi informaation kannalta.

On ikävää, jos sinulla oli kauhea kokemus suuhygienistillä. En itsekään siitä nauti, mutta en ole myöskään 10 minuuttia kauempaa koskaan joutunut kärvistelemään.

Fakta nyt vain on se, että mekaaninen puhdistus (eli hampaiden harjaus) sillä herneen kokoisella palluralla fluorihammastahnaa (esim. Pepsodentin sininen tai vihreä tuubi) kahdesti päivässä ja hammasvälien puhdistus hammaslangalla päivittäin ratkaisee hyvin suurelta osin tuon hammaskiviongelman, ellei sinulla sitten tosiaan ole hyvin erikoislaatuista sylkeä tai jotakin sairautta tms. Siihen päälle hammaslääkärikäynti kerran vuodessa, niin pysyy suu kunnossa.

Eihän tällä ohjeella enää jo kokemaasi vaivaa pelasta, mutta ainakin varmistat, ettet joudu kokemaan sitä uudestaan!

Vierailija
4/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksikko kieltämättä muotoili asiansa ikävästi, mutta tuossa oli oikea helmi informaation kannalta. On ikävää, jos sinulla oli kauhea kokemus suuhygienistillä. En itsekään siitä nauti, mutta en ole myöskään 10 minuuttia kauempaa koskaan joutunut kärvistelemään. Fakta nyt vain on se, että mekaaninen puhdistus (eli hampaiden harjaus) sillä herneen kokoisella palluralla fluorihammastahnaa (esim. Pepsodentin sininen tai vihreä tuubi) kahdesti päivässä ja hammasvälien puhdistus hammaslangalla päivittäin ratkaisee hyvin suurelta osin tuon hammaskiviongelman, ellei sinulla sitten tosiaan ole hyvin erikoislaatuista sylkeä tai jotakin sairautta tms. Siihen päälle hammaslääkärikäynti kerran vuodessa, niin pysyy suu kunnossa. Eihän tällä ohjeella enää jo kokemaasi vaivaa pelasta, mutta ainakin varmistat, ettet joudu kokemaan sitä uudestaan!

mutta kun mä en kysynyt mitään hoidosta vaan kysyin onko kukaan lähtenyt kesken hammaslääkärikäynnin pois.

ap

Vierailija
5/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muita moititaan vittumaisesta luonteesta...

No, minäpä vastaan kysymykseesi: Ei, en ole lähtenyt kesken hoidon pois.

Harmi, kun kerkesin unohtaa, että täällä on turha yrittää tarjota mitään apua kenellekään.

Vierailija
6/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea teko tuo valitus!

Vierailija
7/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli geeliä/tahnaa ikenille niin ei satu hammaskiven poisto.

Vierailija
8/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/16 vissiin menkat menossa, huono päivä tai ei oo munnaa saanu ku niin kiivaasti vastaillu :D

Vierailija
9/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muita moititaan vittumaisesta luonteesta... No, minäpä vastaan kysymykseesi: Ei, en ole lähtenyt kesken hoidon pois. Harmi, kun kerkesin unohtaa, että täällä on turha yrittää tarjota mitään apua kenellekään.

ei ollut paljoa vaadittu vastata yksinkertaiseen kysymykseen, eihän? Tosin sait siihenkin lisättyä hieman palstalle tyypillistä väriä...

Jos mä olisin hoito-ohjeita halunnut niin olisin niistä oman aloituksen tehnyt.

Vierailija
10/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pari kertaa kynnen poistosta (tulehtunut isovarvas) on käynyt mielessä lähteä

Vierailija
11/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hammaskiven poiston?

mulle tehtiin vaan se tuossa kuukausi takaperin ku ei mitään muuta hampaissa ollut ja eihän se tunnu missään niin miksi puudutus :D

Vierailija
12/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hammaskiven poiston? mulle tehtiin vaan se tuossa kuukausi takaperin ku ei mitään muuta hampaissa ollut ja eihän se tunnu missään niin miksi puudutus :D

Vierailija
13/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikoinaan kaverin mukaan piti mennä sinne hoitohuoneeseen kun ei se uskaltanut yksin. Oltiin jo nuoria aikuisia sillon.

Vierailija
14/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri suuhygienistin käsittelystä. Poisti hammaskiveä ja se oli kamalaa...

Vierailija
15/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli hammaskiveä vaan alahampaiden takana eikä muualla ja sitä ku ei oltu moneen vuoteen otettu pois niin se kone ei tepsinyt vaan sillä ihme "koukulla" käsipelillä joutuivat ihan repimään ja vertakin tuli ikenistä mut ei se tuntunut miltään

Vierailija
16/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri suuhygienistin käsittelystä. Poisti hammaskiveä ja se oli kamalaa...

ultraääni oli ihan ok, mutta sitten kun hygienisti alkoi käsin poistamaan pehmennyttä hammaskiveä niin voi herran jestas! Nuijanukutuksella olisi ollut tilausta.

ap

Vierailija
17/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi voit vaan syyttää. jos olisit pitänyt hammashygieniasta huolta niin ei olisi tullut hammaskiveä.

Vierailija
18/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kipeää teki. Tein kyllä valituksen.

Vierailija
19/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi kärsi vaan.. Itseäsi voit vaan syyttää. jos olisit pitänyt hammashygieniasta huolta niin ei olisi tullut hammaskiveä.

poistosta kuin veemäisestä luonteesta. Toisesta pääsee eroon, toisesta ei :p Mutta kiitos kuitenkin rakentavasta kommentista :)

Vierailija
20/20 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei ollut muuta...

juurikin piti tämän raskausajan tarkastuksen takia käydä hammaslääkärissä ja tätä käyntiä ennen olen käynyt noin 10 vuotta sitten viimeksi.

Hammaskivi oli ainoa mitä oli alahampaiden taakse tullut ja se oli kovassa lähteä irti, mutta ikinä ei ole ollut reikiä eikä ollut nytkään tulossa.

Hammaslääkäri sanoikin että ensikerralla jos tulee käyntiä niin pitäsi mennä suuhygienistille juuri hammaskiven takia jos sitä tulee nyt lisää, mutta veikkaan seuraavan käyntini olevan toisen kymmenen vuoden päästä sitten :)

tulee pestyä hampaat päivittäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi