Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä: laskujen jälkeen jäi käyttöön 1000€

Vierailija
30.09.2009 |

neljäksi viikoksi. Ruoat ostetaan miehen kanssa puoliksi, bensaa pitää ehkä 60e ostaa kk aikana. Riittäisikö tuo summa teillä kuukaudeksi? Perheessä on 3 lasta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lainaan menee 800 e ja säästöön laitetaan 1500 e! Jäljelle jäävät 2400 menee asumiskuluihin, laskuihin, ruokaan, harrastuksiin ja vaatteisiin. Kannattaisikö teidänkin yrittää laittaa säästöön vähän enemmän? Vai kuinka monta lasta perheessä on?

meillä NETTo tulot noin 4700 e ja auto-, asuntolainaan menee 1000 e. laskuihin 500 -1000 e riippuen kuukaudesta. Säästöön 500 e ja kaikki muu kulutetaan ruokaan, vaatteisiin jne

Vierailija
22/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäksi viikoksi. Ruoat ostetaan miehen kanssa puoliksi, bensaa pitää ehkä 60e ostaa kk aikana. Riittäisikö tuo summa teillä kuukaudeksi? Perheessä on 3 lasta.

Siis sä ostat puolet perheen ruuista (eli käytännössä 1,5 ihmisen ruuat) ja 60€ bensaa tonnilla. Ja kysyt että riittäisikö muilla kuukaudeksi? =0 Miten torso rahankäyttäjä pitää olla että EI riittäisi? =0 Käsittämätön ajatus!

Täällä tullaan toimeen paljon vähemmällä eikä tee yhtään tiukkaakaan, terveisiä vaan. Jos tuo rahamäärä tekee joillekin tiukkaa niin kannattaa ehkä tarkistaa kulutustottumukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä ostat puolet perheen ruuista (eli käytännössä 1,5 ihmisen ruuat) ja 60€ bensaa tonnilla. Ja kysyt että riittäisikö muilla kuukaudeksi? =0 Miten torso rahankäyttäjä pitää olla että EI riittäisi? =0 Käsittämätön ajatus!

Täällä tullaan toimeen paljon vähemmällä eikä tee yhtään tiukkaakaan, terveisiä vaan. Jos tuo rahamäärä tekee joillekin tiukkaa niin kannattaa ehkä tarkistaa kulutustottumukset.

ja mietin tätä nyt, koska menoja oli normaalia enemmän ja tuloja normaalia vähemmän; olen kai niin hölmä että stressaan raha-asioista liikaakin.

t.ap

Vierailija
24/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lainaan menee 800 e ja säästöön laitetaan 1500 e! Jäljelle jäävät 2400 menee asumiskuluihin, laskuihin, ruokaan, harrastuksiin ja vaatteisiin. Kannattaisikö teidänkin yrittää laittaa säästöön vähän enemmän? Vai kuinka monta lasta perheessä on?

meillä NETTo tulot noin 4700 e ja auto-, asuntolainaan menee 1000 e. laskuihin 500 -1000 e riippuen kuukaudesta. Säästöön 500 e ja kaikki muu kulutetaan ruokaan, vaatteisiin jne

Tiedän kyllä, että olen tuhlaileva :-) en ikinä katso, mitä ruoka maksaa ja ostan just sitä mitä haluamme syödä.. esim viikonloppuna 30 eurolla kuorittuja jättikatkiksen pyrstöjä.. vaatteita ostan jonkin verran mutta en mielestäni paljon. ai niin la lasken tilille menee 150 e kuussa per hlö.

Saan töistä puolivuosittain bonareita ja ne kaikki menevät yleensä säästötilille (noin 3000-5000 e netto)

Vierailija
25/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo kerran jää sinulle ja puolet menee ruokiin. Minulle jää yleensä noin 750-1000 euroa ja laitan siitä aina säästöönkin. Tarvitsen kuukaudessa elämiseen (ruuat, vaateostokset, mökkibensoista puolet, työeväät, humputtelu) noin 550-600 euroa.

Riittää vallan mainiosti, kun ei elele kuin Paris Hilton!

Vierailija
26/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä siis 2,5 ihmisen ruuat, ei 1,5. Ei silti mielestäni muuta lopputulemaa mitenkään radikaalisti. Pitäisi tuolla pärjätä ihan ok.

Siis sä ostat puolet perheen ruuista (eli käytännössä 1,5 ihmisen ruuat) ja 60€ bensaa tonnilla. Ja kysyt että riittäisikö muilla kuukaudeksi? =0 Miten torso rahankäyttäjä pitää olla että EI riittäisi? =0 Käsittämätön ajatus! Täällä tullaan toimeen paljon vähemmällä eikä tee yhtään tiukkaakaan, terveisiä vaan. Jos tuo rahamäärä tekee joillekin tiukkaa niin kannattaa ehkä tarkistaa kulutustottumukset.

ja mietin tätä nyt, koska menoja oli normaalia enemmän ja tuloja normaalia vähemmän; olen kai niin hölmä että stressaan raha-asioista liikaakin. t.ap

Vierailija
27/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että olen tuhlaileva :-) en ikinä katso, mitä ruoka maksaa ja ostan just sitä mitä haluamme syödä.. esim viikonloppuna 30 eurolla kuorittuja jättikatkiksen pyrstöjä.. vaatteita ostan jonkin verran mutta en mielestäni paljon. ai niin la lasken tilille menee 150 e kuussa per hlö.

Saan töistä puolivuosittain bonareita ja ne kaikki menevät yleensä säästötilille (noin 3000-5000 e netto)

Musta on hassua, kun ystäväni jonka äitiyspäiväraha on 7000e/kk (brutto) jaksaa kaupassa katsoa kilohinnat :) Ja keskustellaan sen kanssa mistä saa lapsille alevaatteita kivasti :) Ei se pihi ole, siis ei säästä ihan kaikessa, mutta hintatietoinen. Ja ihanaa, kun voidaan olla ystäviä niin etten mä tunne oloani köyhäksi eikä se rikkaaksi. Perusasiat on niillä paremmin, siis isompi talo ja parempi auto, mutta arjessa meillä on aika samat kulutustottumukset.

Ja alkuperäiseen: Tonni kuussa ruokaan ja muihin on aika tiukasti meille, siis ei voi tehdä mitään ylläriostoksia. Mutta meillä on 4 lasta, ja tuo tonni on laskettu kaikille. Jos olisi vain "mun" rohoista ja mies maksaisi puolet, tarkottaisi se että käytössä olisi 2000 ja se olisi paljon. KAuppaan menee +-700e/kk

Vierailija
28/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jää ikinä 1000€ yhteensä rahaa kuukaudelle laskujen jälkeen ja silti pärjätään ihan loistavasti. Lapset saa uusia vaatteita, joskus jopa me aikuisetkin. Ja vaatteet eivät ole mitään halppiskamaa. Mitään ylimääräistä ei ole varaa ostaa, mutta säästämällä saadaan uusia huonekaluja ja lomareissujakin tehtyä. Ruoka on hyvää kotimaista ruokaa, kasviksia, hedelmiä, salaattia paljon. Ravintolassakin käydään silloin tällöin. Lapsilla on harrastuksia, samoin meillä aikuisilla.

Tilanne muuttuu joskus kun minä töihin lähden, mutta nyt hoidan kotona omat lapset 4kpl.

On kumma jos sää et elä lastes kanssa tolla tonnilla ja kaiken huipuksi miehelläsi on ton tonnin lisäksi vielä omatkin rahat teidän perheen käyttöön kuukaudelle...

Vierailija
29/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs jolla kuukausitulot saman verran kuin sinulla ap käteen ilmeisesti pakollisten menojen jälkeen jäävä osuus. Ja silti tullaan toimeen. Vaatteita kun ei tarvitse ostella joka kuukausi ja hintavertailuja voi tehdä kaikessa! Sitä voi miettiä missä kaupassa ruokaostokset tekee ja mitkä on oikeesti niitä pakollisia menoja! Mutta ilmeisesti kun tulot kasvaa menotkin kasvaa, ainakin ihmisten omassa päässä. Häviääkö teiltä todellisuuden taju ja laskutaito palkan nousun jälkeen? Jotkut oikeasti elävät suomen mittakaavan köyhyysrajan alapuolella eikä kukaan silti ole siihen kuollut, joten lopettakaan ruikutus! Itse en edes tiedä miten ihmeessä saisin kulutettua tuollaisen määrän rahaa kuukaudessa!

Vierailija
30/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kituuttamista ja pelkään rahattomuutta, mutta kaipa tuolla pärjää. t.ap

Eli miehesi vaatii sinua maksamaan puolet niistä ruoista, vaikka sinulla ei olisi siihen rahaa??

Sairasta tuollainen, anteeksi nyt vain...

Eikös perhe ole yhteinen yritys, ja se maksaa jolla enemmän on rahaa. Miehelläsi saattaa siis olla vaikka kuinka paljon tilillään ja sinä kituutat.. Voi luoja. Minä en katselisi tuollaista "puolisoa" hetkeäkään...

Vierailija
31/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi vaatii sinua maksamaan puolet niistä ruoista, vaikka sinulla ei olisi siihen rahaa??

Sairasta tuollainen, anteeksi nyt vain...

Eikös perhe ole yhteinen yritys, ja se maksaa jolla enemmän on rahaa. Miehelläsi saattaa siis olla vaikka kuinka paljon tilillään ja sinä kituutat.. Voi luoja. Minä en katselisi tuollaista "puolisoa" hetkeäkään...

Haluan vain että tilillä on aina rahaa. Meillä mies kyllä makselee munkin menoja jos pyydän, mutta kun en halua pyytää.

Vierailija
32/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi vaatii sinua maksamaan puolet niistä ruoista, vaikka sinulla ei olisi siihen rahaa?? Sairasta tuollainen, anteeksi nyt vain... Eikös perhe ole yhteinen yritys, ja se maksaa jolla enemmän on rahaa. Miehelläsi saattaa siis olla vaikka kuinka paljon tilillään ja sinä kituutat.. Voi luoja. Minä en katselisi tuollaista "puolisoa" hetkeäkään...

Haluan vain että tilillä on aina rahaa. Meillä mies kyllä makselee munkin menoja jos pyydän, mutta kun en halua pyytää.

Ja minun mielestäni kyse on siitä että ei _pitäisi_ joutua pyytämään!

Minä voin nostaa rahaa mieheni tililtä milloin tahdon. Ja hän minun.

Vaikka minä olen meillä se joka tienaa enemmän.

Vierailija
33/33 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi vaatii sinua maksamaan puolet niistä ruoista, vaikka sinulla ei olisi siihen rahaa?? Sairasta tuollainen, anteeksi nyt vain... Eikös perhe ole yhteinen yritys, ja se maksaa jolla enemmän on rahaa. Miehelläsi saattaa siis olla vaikka kuinka paljon tilillään ja sinä kituutat.. Voi luoja. Minä en katselisi tuollaista "puolisoa" hetkeäkään...

Ja minun mielestäni kyse on siitä että ei _pitäisi_ joutua pyytämään!

Minä voin nostaa rahaa mieheni tililtä milloin tahdon. Ja hän minun.

Vaikka minä olen meillä se joka tienaa enemmän.

meilä on omat rahat, enkä halua tunnareita miehen tilille, enkä hlaua että hänellä olisi pääsy minun tilille.