Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkä verran aiot pistää tänä jouluna rahaa lahjoihin?

Vierailija
30.09.2009 |

Mikä olisi budjetti suunnilleen kaikille lahjoille joita sinä ja perheesi annatte?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, jokaiselle lahjoja n. 200 eurolla. 3 kummilasta, jokaiselle lahjoja noin 50 eurolla. Loput menee sitten mummien yms. Sukulaisten lahjoihin. Lisäksi ostetaan miehen kanssa toisille 100-200€ lahjat.

Vierailija
22/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kh-tuella ei paljon rellestetä :D

Kummilapsille (2 kpl), ja lasten serkuille ( 3kpl) ostin heinäkuun alennusmyynneistä lahjat. Maksoivat 10 eur/lapsi nuo lahjat. Eli 50 euroa meni. Kaikki tuotteet oli -50- -70% alesta.

Omille kolmelle lapselle tarvii vielä lahjat hankkia. Budjetti yhteensä 250-300 euroa. Yksi tarvitsee suksipaketin yms kalliimpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan kaikille tarvittavat ja toisillemme vähän sen mukaan, mitä mukavaa keksii. Hinta ei ole pointti vaan idea. Normaalisti on mennyt joululahjoihin varmaan se 700-2000 Euroa.

Vierailija
24/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pärjätä 100-200 eurolla. Enköhän onnistu. Paljon itsetehtä jne.

Omille lapsille emme itse osta juuri mitään, kun kuitenkin tulee kummeilta ja isovanhemmilta PALJON lahjoja heille!

Vierailija
25/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä paljonko menee.

Vierailija
26/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarrusten lapsille n 20 € / lapsi (7 lasta yhteensä. isovanhemmille yht 100 €. Ja jotain omillekin hankitaan, vaikka paljon saavat muiltakin :)

Vierailija
27/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enempää laittaa kuin joku 500-600euroa ja sillä on saatava lahjat lapsille, miehelle, äidille miehen lähisukulaisille sekä omille kavereilleni.

Kammottaa jo nyt, mitä oikein saa ostettua. Aiempina vuosina lahjoihin on mennyt jotain tonnin luokkaa, mutta nyt olen hoitovapaalla, ei ole varaa enempään.

En kyllä tajua miten joku selviää joululahjoista jotain parillasadalla, ihan käsittämätöntä.

Vierailija
28/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille ja kummilapsille, yhteensä 10:lle:

omille 1 pehmeä paketti ja 1 kova paketti,

kummilapsille 1 lelu/peli lasta kohden.

Toiveista ja tarpeista luovitaan.

Naapureille , jokin pikkujutska kukka/kynttilä/pullo,

kortteja tulee laitettua max parikymmentä,

500euroa riittää varmasti

Vierailija
29/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi lasta, joista kaksi on jo täysi-ikäisiä, nuorin 7-vuotias. Lahjoihin menee varmaan 1000 - 1500 euroa. Ja tuo summa on minulta, mies ostaa yleensä vähemmän.

Vierailija
30/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hamstraa muovivuorta vaan periaatteella "ajatus on tärkein" ja mietitään samalla mitä mikäkin lahja maksaa ja mitä on budjetti.

Itse teen siis paljon itse, sillä säästää paljon ja saa kuitenkin kivaa aikaan. Olen mm. kutonut villasukkia ja virkannut tossuja, tehnyt lasten kanssa piparikransseja, tyynyliinoihin painatuksia, kauppakasseihin painatuksia, perus -t-paitoihin painatuksia jne. Paljon myös säästää kun ostaa alesta pitkin vuotta!

Meillä lahjat on tähän tyyliin:

- äidilleni esim. kirja (alesta parilla eurolla), itse koristeltu kynttilä suloisesti pakattuna ja Lidlin suklaarasia (joka koristeltu jouluiseksi ja huom: kyllä Lidlistä saa hyvää suklaata halvalla).

- 6v kummipojalle esim. lautapeli (alehyllystä -70% ostettu) ja itse tehty lahjakortti joka oikeuttaa mökkiviikonloppuun kanssamme talvisine pilkkimisineen jäällä

- 31v siskolleni esim: joulutähti (Säästöpörssin -50% hyllyltä päivää ennen jouluaattoa), itse virkkaamani kaulaliina ja TSI-lahjakortti, joka oikeuttaa lastanhoitoon (siis meillä) 1 viikonlopuksi.

Tässä vain pari esimerkkiä. Vaikka rahaa ei ole paljon käytettävissä, olen silti esim. miehelle pistänyt työpaikalle työkavereille vietäväksi itse leivotun joulukakun jne.

Tosi paljon olen kehuja saanut ja kukaan ei ole ainakaan päin naamaa kehdannut haukkua pienen budjettimme lahjoja. Kehuja on saatu erityisesti siitä, että meidän lahjoissa on ajatusta ja näkee, että ne on "sydämellä tehty".

Ei ole enempää laittaa kuin joku 500-600euroa ja sillä on saatava lahjat lapsille, miehelle, äidille miehen lähisukulaisille sekä omille kavereilleni. Kammottaa jo nyt, mitä oikein saa ostettua. Aiempina vuosina lahjoihin on mennyt jotain tonnin luokkaa, mutta nyt olen hoitovapaalla, ei ole varaa enempään. En kyllä tajua miten joku selviää joululahjoista jotain parillasadalla, ihan käsittämätöntä.

Vierailija
31/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jotain 100-500€. Oman lapsen lisäksi pakollisia lahjottavia on yksi toinen lapsi.

Vierailija
32/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan joulu thaimaassa

Vierailija
33/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun sukuun, jossa ostetaan "jotain pientä". Lapsilta olen kuullut päiväkoti/koulukavereiden lahjoista, jotka hulppeita ja joita paljon. Olen ihmetellyt että kuka (hullu) sellaiseen ryhtyy, mutta näköjään täällä ainakin monikin.

Meillä joulahjabudjetti noin 100 euroa. Sillä saan lapsilleni, 2 kummilapsele ja aikuisillekin jotain hyvin pientä.

-ajatus tärkein-

Vierailija
34/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lahjan äidilleni, isälleni, anopille sekä siskolleni, näihin menee yhteensä noin 200 e. Nätti pakkaus ja kaunis ajatus ei ole näissä lahjoissa tärkein, vaan sisältö, josta on saajalle hyötyä tai iloa. Äitini saa suosikkikirjailijansa uutuuden, isä ja anoppi luultavasti oloasut ja sisko lahjakortin.

Vierailija
35/35 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietämme sukujouluja ja tapana on ollut antaa noin 20euron lahjan jokaiselle sukulaiselle, niin lapsille kuin aikuisille.

Omille lapsille ei ole vielä budjettia. Yhdelle lapselle harkitsemme akvaarion ostoa joten se on kyllä aika hintava, mutta muuten emme pahemmin lahjoja osta sillä sukulaisilta tulee tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän