Ettekö akateemiset tajua että
jonkun on pakko tehdä nekin huonosti palkatut työt joita te halveksutte? Ehkä sitten kun olette itse vanhuksia ja kukaan ei pyllyänne pese osaatte arvostaa enemmän duunareita.
Kommentit (55)
Enkä myöskään halveksu kenenkään duunia.
Itse olen melkeen-valmis-akateeminen, enkä nyt ihan ymmärrä purkaustasi. Miksi ihmeessä halveksuisin huonosti palkattuja töitä tai duunareita?
kun tällä palstalla vain hyvätuloiset akateemiset ihmiset ovat jotain ja osaavat kaiken, sivistystasosta nyt puhumattakaan. Olkaa ja antakaa muidenkin olla, eikö niitä työttömiä maistereita ole kortistossa jo tarpeeksi?
ja istun toimistorottanan 2000 euron kuukausipalkalla.
Moni akateeminen on työskennellyt esim. apurahalla, joka on todella pieni eikä siihen ole kuulunut edes sosiaaliturvaa.
Kiitos teille. Lukekaa näitä ketjuja täällä niin vähän väliä jostain putkahtaa kaikentietävä akateeminen.
Tottakai akateemiset (tavallisista perheistä lähteneet) tajuaa tavallisen työn arvon. Just opiskelijathan meillä käytännössä tekee kaikkein raskaimmat työt siivoojina ja vartijoina, kaupan kassalla, vihertyöntekijöinä ym. He muodostavat sen joustavan työvoimareservin, johon muuten ajettais jo tutkinnon suorittaneet työvoimapoliittisilla muutoksilla - ja se näkyis kaikkien palkassa, eikä hyvänä juttuna ollenkaan.
Aika monet "akateemikot" työskentelevät koko pitkähkön opiskeluaikansa palvelualoilla, tms. "paskaduuneissa". Ainakin itselläni tilanne menee niinpäin, että "oikeaa" työtä tehtyäni minun on vaikea arvostaa omaa alaani.
t. humanisti (anteeksi lainausmerkit, pakko oli nyt käyttää, ettei kukaan vedä hernettä nokkaan)
Akateemiset harvoin paheksuvat huonosti palkattua työtä tai duunarin tehtäviä! Oikeasti! Akateemiset elävät itse usein pätkätöitä tehden ja esim. tutkijoista monet sinnittelevät surkean pienillä apurahoilla. Väittäisin, että akateemisissa ihmisissä on paljon niitä, jotka arvostavat kaikkea työtä. Itsekin olen nuoruudessani tehnyt paljon ns. paskaduunia, vaikka nyt vanhempana olenkin akateeminen. Varmaan tieteenalallakin on vaikutusta eli ekonomi tai oikeustieteilijä arvostaa korkeaa tulotasoa ja halveksuu duunarityötä ehkä useammin kuin pienipalkkainen humanisti ;-).
kun tällä palstalla vain hyvätuloiset akateemiset ihmiset ovat jotain ja osaavat kaiken, sivistystasosta nyt puhumattakaan. Olkaa ja antakaa muidenkin olla, eikö niitä työttömiä maistereita ole kortistossa jo tarpeeksi?
Sori nyt ei tämä akateeminen ihan tajunnut pointtia. Vai tarkoititko että akateemisten mielestä kaikkien pitäisi olla akateemisia?
Mä en tietääkseni akateemisesta koulutuksesta ja työstä huolimatta ole halveksinut kenenkään työtä tai ammattia. Tietysti tässä voisi vähän ironisesti(aloittajan tapaan) yleistää, että ei-akateemiset usein yleistävät asioita koskemaan kokonaista ryhmää, yksittäistapausten perusteella.. ;-)
käyttäytyvä amispölö. Jämpti on näin.
arvostan suunnattomasti duunareita, jotka tekevät työnsä hyvin ja ammattitaitoisesti. Varsinkin perinteisiä käsityöammatteja, arkennusalan ammattilaisia ja ammatteja joissa tarvitaan taitoa ja joka kehittyy vuosien myötä. Muurarit, timpurit, ompelijat jne.
Olen kokenut saman mitä Ap väittää käänteisenä, eli juuri meitä kouluttautuneita on tarve arvostella ja väheksyä "duunareiden" taholta.
Alaan ja kolutukseen katsomatta en arvosta sellaisia jotka eivät työtään tee kunnolla!
Kiitos teille. Lukekaa näitä ketjuja täällä niin vähän väliä jostain putkahtaa kaikentietävä akateeminen.
tai amk:sta valmistunut, joka noita matalapalkka-aloja ja duunarin hommia haukkuvat. Heille on sitten tärkeämpää tehdä pesäeroa tähän työläisporukkaan. Akateemisilla tällaista tarvetta harvemmin näkee.
paljon että avioiduin ja hankin lapsia sellaisen kanssa ja jos hyvin käy, vietämme loppuelämän kimpassa.
Olen itsekin opiskeluaikana tehnyt siivoushommia. Ihan liian alipalkattua työtä! Samoin sairaanhoitajan.
Toistuvasti täällä tuodaan esiin se, miten koulu ei ole mitään, koulumenestys tekee ihmisestä vaan sekopään, opiskelu ei tee osaajaksi, sivistys ei siitä lisäänny. Ainoastaan peruskoulun käyneet ja amikset ovat käytännöllisiä ja taitavia sekä omaavat laajan yleissivistyksen ja vain heillä on lisäksi sosiaalista lahjakkuutta ja sydän puhdasta kultaa.
sitä paitsi en ole itse sellainen.
opiskeluaikana olen ollut mummoja hoitamassa, siivoamassa, leipomossa
onhan täällä jatkuvasti joku "akateeminen" huutelemassa, että älkää pienipalkkaiset valittako, olisitte opiskelleet enemmän.
Mikähän oli pointtisi?